e-learning 18.05.2020 – 22.05.2020 – 4-8

KLASA 4A

Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego. /podr.str.191/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 18.05.20

Ułamki dziesiętne

https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y

https://www.youtube.com/watch?v=oWVVnG1hWC0

https://www.youtube.com/watch?v=xszjGmtsYFs

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 18.05.20

Podręcznik zad.1-5 str.192-193 / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str47-49 :„ Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego

”str.53-55 / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.6 i super zagadka str.193

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.86, 87  str.246

Streszczenie lekcji 1  – Różne sposoby zapisu ułamka dziesiętnego

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.194/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 20.05.20

Podręcznik zad.1,2 str.195

zad.3-8 str.196  / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str.56-58 :„ Porównywanie ułamków dziesiętnych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.9-12 i super zagadka str.197

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.88-90  str.246-247

Streszczenie lekcji 2  – Porównywanie ułamków dziesietnych

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Zadania znajdują się w załączniku – 18-22 maja

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Zimna wojna 1946-1989” – https://www.youtube.com/watch?v=sDr41kKVX0U
– “Zimna wojna i wyścig zbrojeń” – https://www.youtube.com/watch?v=vUpQYmF70z0
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – zapoznać się ze zbiorami Muzeum PRL-u w Krakowie – http://www.mprl.pl/zbiory.html
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
 

Dzień dobry kochani.

W poniedziałek omówimy kartkówki, sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.88-89.

Omówimy temat „Rośliny uprawne”. Po lekcji musicie znać rodzaje zbóż, przykłady produktów, które się z nich otrzymuje. Poznacie rodzaje roślin uprawnych: okopowe, oleiste, włókniste, dowiecie się jakie warzywa uprawia się w Polsce i co z nich można wytworzyć. Odpowiemy na pytanie czy warzywo może być owocem? Po lekcji przeczytacie temat na str.176-180 i wykonacie ćw.1,2,3,4 ze str.92-93. Sprawdzimy je na kolejnej lekcji.

Dla chętnych:

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś wyjątkowego o zbożach i zabłysnąć wiedzą na lekcji lub w towarzystwie przejrzyj https://globalquiz.org/pl/ciekawostki-zboza/

Załącznik z lekcją dla klasy – 4a, b 18-22.05

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 21-24 (s.58-65)

Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

19.05
 
– sprawdzamy zadanie domowe (tłumaczenie tekstu na str.100 i zad. 2i3/101)
– powtarzamy czas Past Simple czasowniki regularne
– unit 31 str 102 i 103
– do domu ćwiczenia unit 30
 
22.05
 
– sprawdzamy zadanie domowe
– unit 32 
– do domu unit 31 i 32 ćwiczenia

Drodzy Uczniowie
Na następną lekcję (21 maja) powinniście mieć wykonane wszystkie zadania do strony 95 w zeszycie ćwiczeń.

Proszę też zacząć powtarzać słownictwo z bieżącego działu, gdyż za dwa tygodnie (28 maja)będę Was odpytywać. Proszę przejrzeć zdania, które wykonywaliśmy. Po powtórce powinniście znać słownictwo, które zebrałam w pliku – słownictwo na test klasa 4

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 4ab informatyka

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=KECfOI3bxwQ

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Katecheza w załączniku – 18. 05 kl. 4a Kardynał Stefan Wyszyński

KLASA 4B

Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego. /podr.str.191/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 18.05.20

Ułamki dziesiętne

https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y

https://www.youtube.com/watch?v=oWVVnG1hWC0

https://www.youtube.com/watch?v=xszjGmtsYFs

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 18.05.20

Podręcznik zad.1-5 str.192-193 / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str47-49 :„ Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego

”str.53-55 / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.6 i super zagadka str.193

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.86, 87  str.246

Streszczenie lekcji 1  – Różne sposoby zapisu ułamka dziesiętnego

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.194/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 20.05.20

Podręcznik zad.1,2 str.195

zad.3-8 str.196  / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str.56-58 :„ Porównywanie ułamków dziesiętnych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.9-12 i super zagadka str.197

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.88-90  str.246-247

Streszczenie lekcji 2  – Porównywanie ułamków dziesietnych

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Zadania znajdują się w załączniku – 18-22 maja

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Zimna wojna 1946-1989” – https://www.youtube.com/watch?v=sDr41kKVX0U
– “Zimna wojna i wyścig zbrojeń” – https://www.youtube.com/watch?v=vUpQYmF70z0
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – zapoznać się ze zbiorami Muzeum PRL-u w Krakowie – http://www.mprl.pl/zbiory.html
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

Dzień dobry kochani.

W poniedziałek omówimy kartkówki, sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.88-89.

Omówimy temat „Rośliny uprawne”. Po lekcji musicie znać rodzaje zbóż, przykłady produktów, które się z nich otrzymuje. Poznacie rodzaje roślin uprawnych: okopowe, oleiste, włókniste, dowiecie się jakie warzywa uprawia się w Polsce i co z nich można wytworzyć. Odpowiemy na pytanie czy warzywo może być owocem? Po lekcji przeczytacie temat na str.176-180 i wykonacie ćw.1,2,3,4 ze str.92-93. Sprawdzimy je na kolejnej lekcji.

Dla chętnych:

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś wyjątkowego o zbożach i zabłysnąć wiedzą na lekcji lub w towarzystwie przejrzyj https://globalquiz.org/pl/ciekawostki-zboza/

Załącznik z lekcją dla klasy – 4a, b 18-22.05

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 21-24 (s.58-65)

Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

19.05
 
– sprawdzamy zadanie domowe (tłumaczenie tekstu na str.100 i zad. 2i3/101)
– powtarzamy czas Past Simple czasowniki regularne
– unit 31 str 102 i 103
– do domu ćwiczenia unit 30
 
22.05
 
– sprawdzamy zadanie domowe
– unit 32 
– do domu unit 31 i 32 ćwiczenia

Drodzy Uczniowie
Na następną lekcję (21 maja) powinniście mieć wykonane wszystkie zadania do strony 95 w zeszycie ćwiczeń.

Proszę też zacząć powtarzać słownictwo z bieżącego działu, gdyż za dwa tygodnie (28 maja)będę Was odpytywać. Proszę przejrzeć zdania, które wykonywaliśmy. Po powtórce powinniście znać słownictwo, które zebrałam w pliku – słownictwo na test klasa 4

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 4ab informatyka

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=KECfOI3bxwQ

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Temat: Góra Oliwna – zapatrzeni w niebo

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was serdecznie i zapraszam do lekcji poświęconej wydarzeniu, o którym Pan Jezus wiele razy mówił apostołom. Oni tej prawdy nie przyjmowali i nie chcieli się z tym pogodzić. Nie mogli sobie wyobrazić, jak sobie poradzą bez Nauczyciela. Do tej pory, gdy nie znali odpowiedzi na jakieś pytanie, po prostu zadawali je Chrystusowi. Przy Nim czuli się bezpiecznie i nagle miałoby być inaczej?

Dlaczego Pan Jezus musiał wstąpić do nieba? O tym usłyszycie w krótkim filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=PyJbKH75kIo

Pan Jezus wstąpił do nieba 40 dni po zmartwychwstaniu. Uczynił to na oczach swoich uczniów. Otwórzcie, proszę, link i klikając na każdy znaczek od pierwszego na górze do ostatniego na dole, a dowiesz się więcej o tym wydarzeniu i o obietnicach, jakie dał Pan Jezus apostołom. Uważnie więc słuchajcie wszystkiego.

https://view.genial.ly/5ea68499d407580db920b5f0/interactive-image-gora-oliwna-zapatrzeni-w-niebo

Wniebowstąpienie jest dla nas zachętą do bycia świadkiem Pana Jezusa. Każdego dnia swoim zachowaniem, tym, co mówimy i myślimy, tym, jak wykonujemy swoje obowiązki mamy pokazywać, że my też jesteśmy uczniami Jezusa.. On obiecał uczniom, że ześle Ducha Świętego i tak się też stało. Aniołowie po odejściu Syna Bożego do nieba zapowiedzieli Jego powtórne przyjście na ziemię. Na to przyjście wszyscy czekamy.

Teraz możesz zmierzyć się z puzzlami, które znajdziesz pod wskazanym linkiem:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/224577-wniebowst%C4%85pienie

NOTATKA

Pod tematem zapisz:

„Mężowie z Galilei, dlaczego stoicie i wpatrujecie się w niebo? Ten Jezus, wzięty od was do nieba, przyjdzie tak samo, jak widzieliście Go wstępującego do nieba”.

Pomódl się, odmawiając „Ojcze nasz”.

MAM PROŚBĘ DO UCZNIÓW, KTÓRZY NIE ODDAWALI MI PRAC DOMOWYCH – WYŚLIJCIE MI JE PROSZĘ, BO ZBLIZA SIĘ KONIEC ROKU SZKOLNEGO.

Mój adres to:  beatriczez@tlen.pl

Szczęść Boże!

Beata Zawal

KLASA 5A

Temat: Liczby ujemne. /podręcznik str.206/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 19.05.20

Liczby całkowite

https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE

https://www.youtube.com/watch?v=dCDu7SpSs4M

Ułamki dziesiętne

https://www.youtube.com/watch?v=HCtRZ9dTWwk

https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 19.05.20

Podręcznik zad.1-7 str.208 / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Liczby ujemne.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8-13 i super zagadka str.209-210

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.104-105  str.257

Streszczenie lekcji 1  – Liczby ujemne

Temat: Dodawanie liczb całkowitych.podr.str.211-wideokonferencja 21-22.05.20

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 21-22.05.20

Podręcznik zad.1-5 str.213 / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Dodawanie liczb całkowitych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.6-12 i super zagadka str.214

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.106-107  str.257

Streszczenie lekcji 2  – Dodawanie liczb całkowitych

Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl

Na pierwszą wideokonferencję:

  1. Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.

Na drugą wideokonferencję:

  1. Przygotuj się do napisania opowiadania twórczego, w którym będziesz musiała/musiał wykazać się znajomością jednego z trzech mitów:
  2. Wanda Markowska, „Prometeusz”,
  3. Nikos Chadzinkolau „Mit o Heraklesie”,
  4. Jan Parandowski „Helios i Faeton”

Przypominam, że temat zostanie przeze mnie narzucony. W związku z tym powinniście KONIECZNIE powtórzyć wszystkie trzy mity, ponieważ nie wiecie, który będzie uwzględniony w temacie.

W piątek do godziny 15 będziecie musieli odesłać napisane opowiadania.

Przypominam ogólne zasady pisania opowiadań:

TYTUŁ

WSTĘP (ZAZNACZONY AKAPITEM) – określenie czasu i miejsca akcji, ogólny zarys sytuacji wyjściowej, przedstawienie najważniejszych bohaterów.

ROZWINIĘCIE (ZAZNACZONE AKAPITEM)

– ciekawe opowiadanie o wydarzeniach – wartka akacja z punktem kulminacyjnym i rozwiązaniem, elementami opisu (wyglądu postaci, miejsca, uczuć bohaterów),

– zastosowany dialog (nie może zajmować więcej niż 1/3 rozwinięcia i musi być właściwie zapisany),

ZAKOŃĆZENIE (ZAZNACZONE AKAPITEM) – podsumowanie zdarzeń, można tutaj umieścić rozwiązanie akcji (wówczas nie umieszczacie go w rozwinięciu – wybór należy do Was), morał (obowiązkowo).

POWODZENIA!!!

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Panowanie Bolesława Krzywoustego” (s. 165-167) oraz “Społeczeństwo Polski pierwszych Piastów” (s. 168-171), opanować je i wykonać w zeszytach dwie notatki w formie tzw. ośmiorniczek (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Krzywousty” – https://www.youtube.com/watch?v=qFmE__GPFUA
– “Społeczeństwo pierwszych Piastów” – https://www.youtube.com/watch?v=4s5hCmTuWc0
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.

W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się  jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

Zadania do wykonania po wideokonferencji.

         1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.

              Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?

         2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki

             Północnej?

Czas wykonania  20 min. 

Zadanie dodatkowe

          1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?

 Czas wykonania  30 min.

W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

PLIK – W.Kallas – Klasa 5 Zadania dodatkowe-18-22.05

18.05
– sprawdzamy zadanie domowe (2/3/4/5/6 str. 78 i 79+ ćwiczenia unit 23)
– unit 24
– do domu-ćwiczenia unit 24
 
20.05
– wonderful words 
– revision 6 
– do domu- ćwiczenia str 64 i 65
 
Liebe Schuler!
 
1. Przypominam, że do poniedziałku 18.05 czekam na uzupełnioną kartę pogody z bieżącego tygodnia (im bardziej szczegółowy opis pogody, tym lepsza ocena.).-zdjęcie karty  na adres mailowy.
2. Na naszą lekcje on-line powinniście mieć uzupełnione zeszyty ćwiczeń str 74-84 (bez str.80). Jeżeli ktoś nie dał rady, proszę o zrobienie tego do soboty 23.05 i przesłanie zdjęć na mój adres mailowy.
Do soboty 23.05. proszę również przesłać kartę pracy:”Was machst du?”(plik). Można wzorować się na ćw. 14 str 63 w podręczniku.
3. Na lekcję on-line 25.05(klasa 5d) i 27. 05(klasa 5a) proszę o wykonanie i prezentację projektu :”Sei kreativ”- podręcznik str. 66.(można zaprezentować więcej niż jeden cel podróży).
 

mm.trawicka@wp.pl

PLIKI:

Das_Wetter-_karta_pracy-kopia
Was machst du- Klasse 5a i 5d

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i zapraszam do lekcji.

13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.

Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny

Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej

https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk

Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.

Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty

https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A

NOTATKA

Pod tematem zapiszcie:

Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.

Z Panem Bogiem!
Beata Zawal

PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen

KLASA 5B

Lekcja w załączniku – 5b matematyka

Na pierwszą wideokonferencję:

  1. Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.

Na drugą wideokonferencję:

  1. Przygotuj się do napisania opowiadania twórczego, w którym będziesz musiała/musiał wykazać się znajomością jednego z trzech mitów:
  2. Wanda Markowska, „Prometeusz”,
  3. Jan Parandowski „Helios i Faeton”,
  4. Jan Parandowski „Syzyf”

Przypominam, że temat zostanie przeze mnie narzucony. W związku z tym powinniście KONIECZNIE powtórzyć wszystkie trzy mity, ponieważ nie wiecie, który będzie uwzględniony w temacie.

W piątek do godziny 15 będziecie musieli odesłać napisane opowiadania.

Przypominam ogólne zasady pisania opowiadań:

TYTUŁ

WSTĘP (ZAZNACZONY AKAPITEM) – określenie czasu i miejsca akcji, ogólny zarys sytuacji wyjściowej, przedstawienie najważniejszych bohaterów.

ROZWINIĘCIE (ZAZNACZONE AKAPITEM)

– ciekawe opowiadanie o wydarzeniach – wartka akacja z punktem kulminacyjnym i rozwiązaniem, elementami opisu (wyglądu postaci, miejsca, uczuć bohaterów),

– zastosowany dialog (nie może zajmować więcej niż 1/3 rozwinięcia i musi być właściwie zapisany),

ZAKOŃĆZENIE (ZAZNACZONE AKAPITEM) – podsumowanie zdarzeń, można tutaj umieścić rozwiązanie akcji (wówczas nie umieszczacie go w rozwinięciu – wybór należy do Was), morał (obowiązkowo).

POWODZENIA!!!

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Panowanie Bolesława Krzywoustego” (s. 165-167) oraz “Społeczeństwo Polski pierwszych Piastów” (s. 168-171), opanować je i wykonać w zeszytach dwie notatki w formie tzw. ośmiorniczek (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Krzywousty” – https://www.youtube.com/watch?v=qFmE__GPFUA
– “Społeczeństwo pierwszych Piastów” – https://www.youtube.com/watch?v=4s5hCmTuWc0
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.

W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się  jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

Zadania do wykonania po wideokonferencji.

         1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.

              Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?

         2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki

             Północnej?

Czas wykonania  20 min. 

Zadanie dodatkowe

          1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?

 Czas wykonania  30 min.

W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

PLIK – W.Kallas – Klasa 5 Zadania dodatkowe-18-22.05

18.05
– unit 23
– do domu-ćwiczenia unit 23
 
22.05
– unit 24
– zad domowe-ćwiczenia unit 24
Liebe Schuler!
W załączniku plik ze słownictwem, które zebrałam do testu ustnego.
Proszę umieć również reakcje językowe, które ćwiczyliśmy na ostatniej lekcji.
 
Na następnej lekcji test ustny.Proszę o solidne przygotowanie.
 
Alles Gute und bis bald!

Eure Deutschlehrerin

PLIK – klasa 5b test Geburtstag słownictwo

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i zapraszam do lekcji.

13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.

Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny

Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej

https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk

Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.

Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty

https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A

NOTATKA

Pod tematem zapiszcie:

Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.

Z Panem Bogiem!
Beata Zawal

PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen

KLASA 5C

Drodzy Uczniowie,

Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku

https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/774nkqjlvz7kpevc

Materiały z j. polskiego dla klasy – Vc – j. polski od 18 maja

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Panowanie Bolesława Krzywoustego” (s. 165-167) oraz “Społeczeństwo Polski pierwszych Piastów” (s. 168-171), opanować je i wykonać w zeszytach dwie notatki w formie tzw. ośmiorniczek (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Krzywousty” – https://www.youtube.com/watch?v=qFmE__GPFUA
– “Społeczeństwo pierwszych Piastów” – https://www.youtube.com/watch?v=4s5hCmTuWc0
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.

W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję nasion oraz owoców. Dowiecie się jak rozprzestrzeniają się nasiona różnych roślin, jakie są etapy kiełkowania. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.62-63.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

Zadania do wykonania po wideokonferencji.

         1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.

              Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?

         2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki

             Północnej?

Czas wykonania  20 min. 

Zadanie dodatkowe

          1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?

 Czas wykonania  30 min.

W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

PLIK – W.Kallas – Klasa 5 Zadania dodatkowe-18-22.05

18.05
– sprawdzamy zadanie domowe (2/3/4/5/6 str. 78 i 79+ ćwiczenia unit 23)
– unit 24
– do domu-ćwiczenia unit 24
 
20.05
– wonderful words 
– revision 6 
– do domu- ćwiczenia str 64 i 65
 
Kochani!
Na ostatniej lekcji uzupełnialiśmy kartę: Wohin?Wo?.
Proszę, aby uzupełniona została wklejona do zeszytu lub przepisana.
 
Zadanie domowe to zadania z zeszytu ćwiczeń str 75-79.Jeżeli nie dasz rady uzupełnić do naszej lekcji on-line, przyślij proszę zdjęcia uzupełnionych stron do 22.maja (do piątku).
Na stronie 95 w zeszycie ćwiczeń znajdują się karty memory. Wytnij proszę i zagraj  kimś z rodziny.
 
Przypominam też, że do poniedziałku czekam na uzupełnioną kartę pogody z bieżącego tygodnia!
mm.trawicka@wp.pl
 
Alle Gute!

Eure Deutschlehrerin.

PLIKI:

Das_Wetter-_karta_pracy-kopia
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i zapraszam do lekcji.

13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.

Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny

Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej

https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk

Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.

Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty

https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A

NOTATKA

Pod tematem zapiszcie:

Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.

Z Panem Bogiem!
Beata Zawal

PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen

KLASA 5D

Temat: Liczby ujemne. /podręcznik str.206/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 19.05.20

Liczby całkowite

https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE

https://www.youtube.com/watch?v=dCDu7SpSs4M

Ułamki dziesiętne

https://www.youtube.com/watch?v=HCtRZ9dTWwk

https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 19.05.20

Podręcznik zad.1-7 str.208 / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Liczby ujemne.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8-13 i super zagadka str.209-210

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.104-105  str.257

Streszczenie lekcji 1  – Liczby ujemne

Temat: Dodawanie liczb całkowitych.podr.str.211-wideokonferencja 21-22.05.20

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 21-22.05.20

Podręcznik zad.1-5 str.213 / czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Dodawanie liczb całkowitych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.6-12 i super zagadka str.214

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.106-107  str.257

Streszczenie lekcji 2  – Dodawanie liczb całkowitych

Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl

Materiały z języka polskiego dla klasy – Język polski_5d_9

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Panowanie Bolesława Krzywoustego” (s. 165-167) oraz “Społeczeństwo Polski pierwszych Piastów” (s. 168-171), opanować je i wykonać w zeszytach dwie notatki w formie tzw. ośmiorniczek (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Krzywousty” – https://www.youtube.com/watch?v=qFmE__GPFUA
– “Społeczeństwo pierwszych Piastów” – https://www.youtube.com/watch?v=4s5hCmTuWc0
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.

W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję nasion oraz owoców. Dowiecie się jak rozprzestrzeniają się nasiona różnych roślin, jakie są etapy kiełkowania. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.62-63.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

Zadania do wykonania po wideokonferencji.

         1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.

              Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?

         2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki

             Północnej?

Czas wykonania  20 min. 

Zadanie dodatkowe

          1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?

 Czas wykonania  30 min.

W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

PLIK – W.Kallas – Klasa 5 Zadania dodatkowe-18-22.05

18.05
– unit 23
– do domu-ćwiczenia unit 23
 
22.05
– unit 24
– zad domowe-ćwiczenia unit 24
Liebe Schuler!
 
1. Przypominam, że do poniedziałku 18.05 czekam na uzupełnioną kartę pogody z bieżącego tygodnia (im bardziej szczegółowy opis pogody, tym lepsza ocena.).-zdjęcie karty  na adres mailowy.
2. Na naszą lekcje on-line powinniście mieć uzupełnione zeszyty ćwiczeń str 74-84 (bez str.80). Jeżeli ktoś nie dał rady, proszę o zrobienie tego do soboty 23.05 i przesłanie zdjęć na mój adres mailowy.
Do soboty 23.05. proszę również przesłać kartę pracy:”Was machst du?”(plik). Można wzorować się na ćw. 14 str 63 w podręczniku.
3. Na lekcję on-line 25.05(klasa 5d) i 27. 05(klasa 5a) proszę o wykonanie i prezentację projektu :”Sei kreativ”- podręcznik str. 66.(można zaprezentować więcej niż jeden cel podróży).
 

mm.trawicka@wp.pl

PLIKI:

Das_Wetter-_karta_pracy-kopia
Was machst du- Klasse 5a i 5d

 
 

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i zapraszam do lekcji.

13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.

Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny

Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej

https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk

Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.

Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty

https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A

NOTATKA

Pod tematem zapiszcie:

Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.

Z Panem Bogiem!
Beata Zawal

PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen

KLASA 6A

Drodzy Uczniowie,

Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku

https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/rue60nfgg1vd37y1

Materiały z języka polskiego dla klasy – Język polski_6a_9

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika temat “Napoleon Bonaparte tworzy nowy ład w Europie” (s. 204-209), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. ośmiorniczki (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć film “Napoleon Bonaparte. Potęga Francji” – https://www.youtube.com/watch?v=JtcEJqaLB20
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Na najbliższej lekcji- w piątek 22.05.2020 piszemy sprawdzian z ptaków i ssaków.

Przypominam, że musicie znać cechy charakterystyczne tych gromad, wiedzieć jak ptaki są przystosowane do latania, jakie są rodzaje piór, jak wygląda rozwój i rozmnażanie ptaków i ssaków, czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników, jakie są grupy ptaków w zależności od trybu życia, umiejętności latania, jakie są rzędy ssaków, jakie istnieją rodzaje ssaków ze względu na sposób rozmnażania.

Przypominam, że macie do wykonania ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67. Nie przesyłacie ich! Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach.

Zadania do wykonania po wideokonferencji.

           1.Dlaczego energetyka wiatrowa rozwija się głównie w Europie Zachodniej ,

              a słoneczna w Europie Południowej ?

Czas wykonania  20 min.

 

Zadanie dodatkowe

            1.W których krajach Europy do produkcji energii elektrycznej wykorzystuje się

                pływy morskie ( przypływ i odpływ )

               fale morskie

Czas wykonania  30 min.

19 maja – Praca Klasowa Units 17-20 + sprawadzanie zadania domowego

20 maja – Unit 22 + praca w ćwiczeniach str. 58-59 (do wykonania po zajęciach)

21 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

PONADTO, czekam na PREZENTACJE (tych, którzy jeszcze nie prezentowali)!!!

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe.

Good luck!

PLIK – W.Kallass – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-4 (18-22.05)

19.05
 
– prezentacja sportu cd
 
20.05
 
– sprawdzamy zadanie domowe (ćwiczenia unit 16)
– Wonderful words + revision 4
– zad domowe ćwiczenia str 42-43
 
21.05
 
– prezentacje- ulubiony film lub serial

W załącznikach znajdują się formy nieregularne, znaczenie czasowników i czasowniki, które odmieniają się z “etre”, które trzeba znać na sprawdzian. Sprawdzian będzie 26 maja.
Pozdrawiam ,
Agnieszka Pietrzak

PLIKI:
odmiana z etre
passe com


Załącznik z lekcją dla klasy – 6a, b 18 – 22.05

Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK

PLIK – Klasa 6 zadanie Magnet 2 do 25 maja 2020

Liebe Schüler! 
 
W załączniku znajdziecie notatkę do nowego działu:”Gute Reise”.
Proszę ją wydrukować i wkleić  lub przepisać do zeszytu.
Proszę przetłumaczyć słownictwo z zadania 1, 1a, 4.(termin: lekcja on-line)
 
Zadanie domowe po lekcji on- line to będą ćw. 1-12 str. 46-48 w zeszycie ćwiczeń( informacja dla tych z Was, którzy chcieliby już zacząć).
 
Viele liebe Grüße und bis bald!

Eure Deutschlehrerin

PLIK – Gute Reise das Buch Seite 76- notatka

ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=kIPQ6KXSFkc

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”.

Przypominam o nadsyłaniu wcześniejszych dzieł  ostrowskabeata@wp.pl

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Katecheza w załączniku – 21 05 kl. 6 a,b Prymas Tysiąclecia

KLASA 6B

Drodzy Uczniowie,

Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku

 https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/rue60nfgg1vd37y1

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika temat “Napoleon Bonaparte tworzy nowy ład w Europie” (s. 204-209), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. ośmiorniczki (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć film “Napoleon Bonaparte. Potęga Francji” – https://www.youtube.com/watch?v=JtcEJqaLB20
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Na najbliższej lekcji- w piątek 22.05.2020 piszemy sprawdzian z ptaków i ssaków.

Przypominam, że musicie znać cechy charakterystyczne tych gromad, wiedzieć jak ptaki są przystosowane do latania, jakie są rodzaje piór, jak wygląda rozwój i rozmnażanie ptaków i ssaków, czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników, jakie są grupy ptaków w zależności od trybu życia, umiejętności latania, jakie są rzędy ssaków, jakie istnieją rodzaje ssaków ze względu na sposób rozmnażania.

Przypominam, że macie do wykonania ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67. Nie przesyłacie ich! Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach.

Zadania do wykonania po wideokonferencji.

           1.Dlaczego energetyka wiatrowa rozwija się głównie w Europie Zachodniej ,

              a słoneczna w Europie Południowej ?

Czas wykonania  20 min.

 

Zadanie dodatkowe

            1.W których krajach Europy do produkcji energii elektrycznej wykorzystuje się

                pływy morskie ( przypływ i odpływ )

               fale morskie

Czas wykonania  30 min.

19 maja – Praca Klasowa Units 17-20 + sprawadzanie zadania domowego

20 maja – Unit 22 + praca w ćwiczeniach str. 58-59 (do wykonania po zajęciach)

21 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

PONADTO, czekam na PREZENTACJE (tych, którzy jeszcze nie prezentowali)!!!

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe.

Good luck!

PLIK – W.Kallass – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-4 (18-22.05)

19.05
 
– prezentacja sportu cd
 
20.05
 
– sprawdzamy zadanie domowe (ćwiczenia unit 16)
– Wonderful words + revision 4
– zad domowe ćwiczenia str 42-43
 
21.05
 
– prezentacje- ulubiony film lub serial

W załącznikach znajdują się formy nieregularne, znaczenie czasowników i czasowniki, które odmieniają się z “etre”, które trzeba znać na sprawdzian. Sprawdzian będzie 26 maja.
Pozdrawiam ,
Agnieszka Pietrzak

PLIKI:
odmiana z etre
passe com

Załącznik z lekcją dla klasy – 6a, b 18 – 22.05

Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK

PLIK – Klasa 6 zadanie Magnet 2 do 25 maja 2020

Liebe Schüler! 
 
W załączniku znajdziecie notatkę do nowego działu:”Gute Reise”.
Proszę ją wydrukować i wkleić  lub przepisać do zeszytu.
Proszę przetłumaczyć słownictwo z zadania 1, 1a, 4.(termin: lekcja on-line)
 
Zadanie domowe po lekcji on- line to będą ćw. 1-12 str. 46-48 w zeszycie ćwiczeń( informacja dla tych z Was, którzy chcieliby już zacząć).
 
Viele liebe Grüße und bis bald!

Eure Deutschlehrerin

PLIK – Gute Reise das Buch Seite 76- notatka

ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: JA W RODZINIE

Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:

  1. Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW  i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
  2. Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
  3. Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=kIPQ6KXSFkc

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”.

Przypominam o nadsyłaniu wcześniejszych dzieł  ostrowskabeata@wp.pl

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

Katecheza w załączniku – 21 05 kl. 6 a,b Prymas Tysiąclecia

KLASA 7A

Matematyka 7a w czasie 18 – 22. 05

Mamy 3 videolekcje

W tym czasie będziemy zajmować się V graniastosłupów

Poniedziałek – Temat: Objętość prostopadłościanu.

Omówimy zadania domowe i wykonamy zadanie 8, 9 str. 277 oraz zad 15, 18 str. 285

Środa i czwartek – Temat: Objętość graniastosłupa

Podręcznik str. 281, zapisanie wzoru na V graniastosłupa

Wykonamy zad 1 b, c, 2, 3, 4, 5 str. 281

Praca domowa

Zad 22, 23 str286 jedno zad na każdy dzień

Proszę pamiętać o karcie pracy z minionego tygodnia, będzie też link do następnej pracy do odesłania

ICzerwionka

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Skutki cywilizacyjne i kulturowe wielkiej wojny” (s. 177-182) oraz “Związek Sowiecki pod władzą Stalina” (s. 183-188), opanować je i wykonać w zeszytach dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 70 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Kultura i zmiany społeczne w dwudziestoleciu międzywojennym” – https://www.youtube.com/watch?v=n1WJYTakZ7c
– “Imperium sowieckie” – https://www.youtube.com/watch?v=3OtVJkD0eAc
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcjonowaniu oka, wadach wzroku oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń.

W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję ucha. Wyjaśnimy sobie jaką drogę pokonuje fala dźwiękowa w uchu, jak działa zmysł równowagi, jak wpływa hałas na zdrowie człowieka. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.203-206  i wykonajcie ćwiczenia str.84-85.

Dla chętnych:

Jeśli chcesz zobaczyć jak „działa” ucho obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=ZkHO2ha7vLk

Zadanie do wykonania po wideokonferencji

               1.Zadanie 1 z karty pracy  nr 34 ( w załączniku ).

Czas wykonania  15 min.

 

Zadanie dodatkowe

                  Zaznacz na mapce przebieg głównych tras komunikacyjnych przebiegających przez Polskę

                   A 1 ,A 2,A 4 ,

                   Linia kolejowa Moskwa –Paryż

                   Gazociąg „Jamał”

                   Wykorzystaj mapkę  z załącznika – Geo_SP_Kl_7_Karta_pracy_34

Czas wykonania  30 min.

Lekcja w załączniku – 7a fizyka

Temat: Podsumowanie wiadomości o wodorotlenkach./str.225w podręczniku/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20

Wodorotlenki

https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/DGFLXz70M

https://www.youtube.com/watch?v=mO6xJtp5Lz0

https://www.youtube.com/watch?v=7YgGfKhlKdg

Zadania obowiązkowe

Test z dysocjacji jonowej zasad– test-dysocjacja jonowa zasad

Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:

krczajkowska@o2.pl

19 maja – sprawdzanie zad. Dom + powtórzenie Unit 5C

21 maja – Practical English 3(str. 44-45) + praca do domu ćwiczenia str. 38+39 (do wykonania po zajęciach)

19.05
– prezentacja projektu- The person who inspired you
 
21.05
-prezentacje cd

Załącznik z lekcją dla klasy – le-passe-compose 7 a

Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK

PLIK – Klasa 7 zadanie Magnet 2 do 25 maja 2020

Liebe Schüler! 
 
W załączniku znajdziecie notatkę do nowego działu:”Gute Reise”.
Proszę ją wydrukować i wkleić  lub przepisać do zeszytu.
Proszę przetłumaczyć słownictwo z zadania 1, 1a, 4.(termin: lekcja on-line)
 
Zadanie domowe po lekcji on- line to będą ćw. 1-12 str. 46-48 w zeszycie ćwiczeń( informacja dla tych z Was, którzy chcieliby już zacząć).
 
Viele liebe Grüße und bis bald!

Eure Deutschlehrerin

PLIK – Gute Reise das Buch Seite 76- notatka


ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja w załączniku – 7a informatyka

Tematyka: SUMIENIE

Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=7iONpw_jDEM

Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”.

Przypominam o nadsyłaniu wcześniejszych dzieł  ostrowskabeataedu@wp.pl

Pozdrawiam serdecznie

Beata Ostrowska

KLASA 8A

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

            Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.

            Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Upadek PRL i narodziny III RP” (s. 204-208) oraz “Jesień Narodów” (s. 209-212), opanować je i wykonać w zeszycie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Powstanie III RP” – https://www.youtube.com/watch?v=vRblkRtJ5Dc
– “Europa po upadku ZSRR” – https://www.youtube.com/watch?v=6I_7TPA5KJ4
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Problemy współczesnego świata” (s. 169-174) oraz “Jak kształtowały się prawa człowieka” (s. 178-181), opanować je i wykonać w zeszycie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświecić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Największe problemy współczesnego świata” – https://www.youtube.com/watch?v=iQ1OyMinxK0
– “Prawa człowieka” – https://www.youtube.com/watch?v=MCXijE1PHu8
– “Prawa człowieka. Historia i współczesność” – https://www.youtube.com/watch?v=397TaLop8a4
– “Prawa człowieka dawniej i dziś” – https://www.youtube.com/watch?v=-fRjQ-IQ4Gk
 – na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.  

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu, tak jak się umówiliśmy, będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę. Będziemy mówić o sposobach oszczędzania energii, wody, ograniczenia ilości odpadów w prywatnych gospodarstwach. Sprawdzę czy dobrze rozumiecie pojęcia: recykling, segregacja, surowce wtórne, zasoby odnawialne i nieodnawialne, rozwój zrównoważony, biodegradacja, kompostowanie, smog, efekt cieplarniany. Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DXgcliG2B, https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T.

Zadanie do wykonania po wideokonferencji

                     1.Znajdź informacje o polskich stacjach badawczych :

                         Polska Stacja Antarktyczna im.Henryka Arctowskiego

                         Polska Stacja Polarna Hornsund im.Stanisława Siedleckiego

                         przyroda ,historia stacji ,prowadzone badania

Czas wykonania  15 min

Zadanie dodatkowe

                        Stacja polarna UMK:

                         nazwa ,lokalizacja,prowadzone badania,warunki przyrodnicze…

czas wykonania  20 min

Lekcja w załączniku – 8abc fizyka

Temat: Sacharydy.  / podręcznik dział 37 str. 202/

Glukoza i fruktoza. 

/ podręcznik dział 38 str. 204/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20

Cukry

https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw

https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY

https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji

Test „Cukry” – test-białka

Streszczenie lekcji  – https://epodreczniki.pl/a/cukry—glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

18 maja – Sprawdzanie zad. dom VOCABULARY 2 + Do pobrania załącznik Grammar Unit 7 (ćwiczenia do wykonania na 19 maja) – Grammar Unit 7

19 maja – Do pobrania załącznik Grammar Unit 8 + załącznik Vocabulary Unit 9 – ( ćwiczenia z tych Unitów do wykonania na 25 maja ) – Grammar Unit 8
i Vocabulary Unit 9
20 maja – Praca Klasowa Grammar 3+4, Vocabulary 2

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 18-22.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 8 (Podróżowanie i turystyka), a potem zaczniemy Unit 9 (Kultura).

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

PLIKI:
W.Kallas – Klasa 8 – Zadania 18-22.05
W.Kallas Klasa 8 Zadania na 18-22.05 (cd) (Unit-9)

18.05
– sprawdzamy file 5 test
– kończymy Colloquial English str 52/53
– rozpoczynamy file 6A
– do domu ćwiczenia str 36
 
19.05
– file 6A cd
-do domu ćwiczenia 6A
 
20.05
– project: Music

Zadania w załączniku – CamScanner 05-15-2020 20.33.48

Dodatkowo proszę obejrzeć film https://youtu.be/m6WMzvq-1Qo

Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK

PLIK – Klasa 8 Odmiana czasowników zwrotnych do 25 maja

Tematyka: SUMIENIE

Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Katecheza w załączniku – 19-20 .05. kl. 8a,b,c Powołanie

KLASA 8B

Materiały przesłane uczniom na podane przez nich adresy.

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Upadek PRL i narodziny III RP” (s. 204-208) oraz “Jesień Narodów” (s. 209-212), opanować je i wykonać w zeszycie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Powstanie III RP” – https://www.youtube.com/watch?v=vRblkRtJ5Dc
– “Europa po upadku ZSRR” – https://www.youtube.com/watch?v=6I_7TPA5KJ4
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Problemy współczesnego świata” (s. 169-174) oraz “Jak kształtowały się prawa człowieka” (s. 178-181), opanować je i wykonać w zeszycie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświecić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Największe problemy współczesnego świata” – https://www.youtube.com/watch?v=iQ1OyMinxK0
– “Prawa człowieka” – https://www.youtube.com/watch?v=MCXijE1PHu8
– “Prawa człowieka. Historia i współczesność” – https://www.youtube.com/watch?v=397TaLop8a4
– “Prawa człowieka dawniej i dziś” – https://www.youtube.com/watch?v=-fRjQ-IQ4Gk
 – na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.  

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu, tak jak się umówiliśmy, będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę. Będziemy mówić o sposobach oszczędzania energii, wody, ograniczenia ilości odpadów w prywatnych gospodarstwach. Sprawdzę czy dobrze rozumiecie pojęcia: recykling, segregacja, surowce wtórne, zasoby odnawialne i nieodnawialne, rozwój zrównoważony, biodegradacja, kompostowanie, smog, efekt cieplarniany. Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DXgcliG2B, https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T.

Zadanie do wykonania po wideokonferencji

                     1.Znajdź informacje o polskich stacjach badawczych :

                         Polska Stacja Antarktyczna im.Henryka Arctowskiego

                         Polska Stacja Polarna Hornsund im.Stanisława Siedleckiego

                         przyroda ,historia stacji ,prowadzone badania

Czas wykonania  15 min

Zadanie dodatkowe

                        Stacja polarna UMK:

                         nazwa ,lokalizacja,prowadzone badania,warunki przyrodnicze…

czas wykonania  20 min

Lekcja w załączniku – 8abc fizyka

Temat: Sacharydy.  / podręcznik dział 37 str. 202/

Glukoza i fruktoza. 

/ podręcznik dział 38 str. 204/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20

Cukry

https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw

https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY

https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji

Test „Cukry” – test-białka

Streszczenie lekcji  – https://epodreczniki.pl/a/cukry—glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

18 maja – Sprawdzanie zad. dom VOCABULARY 2 + Do pobrania załącznik Grammar Unit 7 (ćwiczenia do wykonania na 19 maja) – Grammar Unit 7

19 maja – Do pobrania załącznik Grammar Unit 8 + załącznik Vocabulary Unit 9 – ( ćwiczenia z tych Unitów do wykonania na 25 maja ) – Grammar Unit 8
i Vocabulary Unit 9
20 maja – Praca Klasowa Grammar 3+4, Vocabulary 2

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 18-22.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 8 (Podróżowanie i turystyka), a potem zaczniemy Unit 9 (Kultura).

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

PLIKI:
W.Kallas – Klasa 8 – Zadania 18-22.05
W.Kallas Klasa 8 Zadania na 18-22.05 (cd) (Unit-9)

18.05
– sprawdzamy file 5 test
– kończymy Colloquial English str 52/53
– rozpoczynamy file 6A
– do domu ćwiczenia str 36
 
19.05
– file 6A cd
-do domu ćwiczenia 6A
 
20.05
– project: Music

Zadania w załączniku – CamScanner 05-15-2020 20.33.48

Dodatkowo proszę obejrzeć film https://youtu.be/m6WMzvq-1Qo

Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK

PLIK – Klasa 8 Odmiana czasowników zwrotnych do 25 maja

Tematyka: SUMIENIE

Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Katecheza w załączniku – 19-20 .05. kl. 8a,b,c Powołanie

KLASA 8C

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

            Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.

            Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska

Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Upadek PRL i narodziny III RP” (s. 204-208) oraz “Jesień Narodów” (s. 209-212), opanować je i wykonać w zeszycie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Powstanie III RP” – https://www.youtube.com/watch?v=vRblkRtJ5Dc
– “Europa po upadku ZSRR” – https://www.youtube.com/watch?v=6I_7TPA5KJ4
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Do piątku 22 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Problemy współczesnego świata” (s. 169-174) oraz “Jak kształtowały się prawa człowieka” (s. 178-181), opanować je i wykonać w zeszycie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświecić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Największe problemy współczesnego świata” – https://www.youtube.com/watch?v=iQ1OyMinxK0
– “Prawa człowieka” – https://www.youtube.com/watch?v=MCXijE1PHu8
– “Prawa człowieka. Historia i współczesność” – https://www.youtube.com/watch?v=397TaLop8a4
– “Prawa człowieka dawniej i dziś” – https://www.youtube.com/watch?v=-fRjQ-IQ4Gk
 – na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.  

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu, tak jak się umówiliśmy, będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę. Będziemy mówić o sposobach oszczędzania energii, wody, ograniczenia ilości odpadów w prywatnych gospodarstwach. Sprawdzę czy dobrze rozumiecie pojęcia: recykling, segregacja, surowce wtórne, zasoby odnawialne i nieodnawialne, rozwój zrównoważony, biodegradacja, kompostowanie, smog, efekt cieplarniany. Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DXgcliG2B, https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T.

Zadanie do wykonania po wideokonferencji

                     1.Znajdź informacje o polskich stacjach badawczych :

                         Polska Stacja Antarktyczna im.Henryka Arctowskiego

                         Polska Stacja Polarna Hornsund im.Stanisława Siedleckiego

                         przyroda ,historia stacji ,prowadzone badania

Czas wykonania  15 min

Zadanie dodatkowe

                        Stacja polarna UMK:

                         nazwa ,lokalizacja,prowadzone badania,warunki przyrodnicze…

czas wykonania  20 min

Lekcja w załączniku – 8abc fizyka

Temat: Sacharydy.  / podręcznik dział 37 str. 202/

Glukoza i fruktoza. 

/ podręcznik dział 38 str. 204/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20

Cukry

https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw

https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY

https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji

Test „Cukry” – test-białka

Streszczenie lekcji  – https://epodreczniki.pl/a/cukry—glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

18 maja – Sprawdzanie zad. dom VOCABULARY 2 + Do pobrania załącznik Grammar Unit 7 (ćwiczenia do wykonania na 19 maja) – Grammar Unit 7

19 maja – Do pobrania załącznik Grammar Unit 8 + załącznik Vocabulary Unit 9 – ( ćwiczenia z tych Unitów do wykonania na 25 maja ) – Grammar Unit 8
i Vocabulary Unit 9
20 maja – Praca Klasowa Grammar 3+4, Vocabulary 2

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 18-22.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 8 (Podróżowanie i turystyka), a potem zaczniemy Unit 9 (Kultura).

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

PLIKI:
W.Kallas – Klasa 8 – Zadania 18-22.05
W.Kallas Klasa 8 Zadania na 18-22.05 (cd) (Unit-9)

18.05
– sprawdzamy file 5 test
– kończymy Colloquial English str 52/53
– rozpoczynamy file 6A
– do domu ćwiczenia str 36
 
19.05
– file 6A cd
-do domu ćwiczenia 6A
 
20.05
– project: Music

Zadania w załączniku – CamScanner 05-15-2020 20.33.48

Dodatkowo proszę obejrzeć film https://youtu.be/m6WMzvq-1Qo

Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK

PLIK – Klasa 8 Odmiana czasowników zwrotnych do 25 maja

Tematyka: SUMIENIE

Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Katecheza w załączniku – 19-20 .05. kl. 8a,b,c Powołanie

image/svg+xml

Menu

Śledź nas