KLASA 4A
Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego. /podr.str.191/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 18.05.20
Ułamki dziesiętne
https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y
https://www.youtube.com/watch?v=oWVVnG1hWC0
https://www.youtube.com/watch?v=xszjGmtsYFs
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 18.05.20
Podręcznik zad.1-5 str.192-193 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str47-49 :„ Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego
”str.53-55 / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.6 i super zagadka str.193
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.86, 87 str.246
Streszczenie lekcji 1 – Różne sposoby zapisu ułamka dziesiętnego
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.194/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 20.05.20
Podręcznik zad.1,2 str.195
zad.3-8 str.196 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str.56-58 :„ Porównywanie ułamków dziesiętnych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.9-12 i super zagadka str.197
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.88-90 str.246-247
Streszczenie lekcji 2 – Porównywanie ułamków dziesietnych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Zadania znajdują się w załączniku – 18-22 maja
Dzień dobry kochani.
W poniedziałek omówimy kartkówki, sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.88-89.
Omówimy temat „Rośliny uprawne”. Po lekcji musicie znać rodzaje zbóż, przykłady produktów, które się z nich otrzymuje. Poznacie rodzaje roślin uprawnych: okopowe, oleiste, włókniste, dowiecie się jakie warzywa uprawia się w Polsce i co z nich można wytworzyć. Odpowiemy na pytanie czy warzywo może być owocem? Po lekcji przeczytacie temat na str.176-180 i wykonacie ćw.1,2,3,4 ze str.92-93. Sprawdzimy je na kolejnej lekcji.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś wyjątkowego o zbożach i zabłysnąć wiedzą na lekcji lub w towarzystwie przejrzyj https://globalquiz.org/pl/ciekawostki-zboza/
Załącznik z lekcją dla klasy – 4a, b 18-22.05
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 21-24 (s.58-65)
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
Drodzy Uczniowie
Na następną lekcję (21 maja) powinniście mieć wykonane wszystkie zadania do strony 95 w zeszycie ćwiczeń.
Proszę też zacząć powtarzać słownictwo z bieżącego działu, gdyż za dwa tygodnie (28 maja)będę Was odpytywać. Proszę przejrzeć zdania, które wykonywaliśmy. Po powtórce powinniście znać słownictwo, które zebrałam w pliku – słownictwo na test klasa 4
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 4ab informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
https://www.youtube.com/watch?v=KECfOI3bxwQ
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Katecheza w załączniku – 18. 05 kl. 4a Kardynał Stefan Wyszyński
KLASA 4B
Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego. /podr.str.191/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 18.05.20
Ułamki dziesiętne
https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y
https://www.youtube.com/watch?v=oWVVnG1hWC0
https://www.youtube.com/watch?v=xszjGmtsYFs
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 18.05.20
Podręcznik zad.1-5 str.192-193 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str47-49 :„ Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego
”str.53-55 / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.6 i super zagadka str.193
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.86, 87 str.246
Streszczenie lekcji 1 – Różne sposoby zapisu ułamka dziesiętnego
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.194/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 20.05.20
Podręcznik zad.1,2 str.195
zad.3-8 str.196 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str.56-58 :„ Porównywanie ułamków dziesiętnych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.9-12 i super zagadka str.197
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.88-90 str.246-247
Streszczenie lekcji 2 – Porównywanie ułamków dziesietnych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Zadania znajdują się w załączniku – 18-22 maja
Dzień dobry kochani.
W poniedziałek omówimy kartkówki, sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.88-89.
Omówimy temat „Rośliny uprawne”. Po lekcji musicie znać rodzaje zbóż, przykłady produktów, które się z nich otrzymuje. Poznacie rodzaje roślin uprawnych: okopowe, oleiste, włókniste, dowiecie się jakie warzywa uprawia się w Polsce i co z nich można wytworzyć. Odpowiemy na pytanie czy warzywo może być owocem? Po lekcji przeczytacie temat na str.176-180 i wykonacie ćw.1,2,3,4 ze str.92-93. Sprawdzimy je na kolejnej lekcji.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś wyjątkowego o zbożach i zabłysnąć wiedzą na lekcji lub w towarzystwie przejrzyj https://globalquiz.org/pl/ciekawostki-zboza/
Załącznik z lekcją dla klasy – 4a, b 18-22.05
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 21-24 (s.58-65)
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
Drodzy Uczniowie
Na następną lekcję (21 maja) powinniście mieć wykonane wszystkie zadania do strony 95 w zeszycie ćwiczeń.
Proszę też zacząć powtarzać słownictwo z bieżącego działu, gdyż za dwa tygodnie (28 maja)będę Was odpytywać. Proszę przejrzeć zdania, które wykonywaliśmy. Po powtórce powinniście znać słownictwo, które zebrałam w pliku – słownictwo na test klasa 4
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 4ab informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
https://www.youtube.com/watch?v=KECfOI3bxwQ
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Temat: Góra Oliwna – zapatrzeni w niebo
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do lekcji poświęconej wydarzeniu, o którym Pan Jezus wiele razy mówił apostołom. Oni tej prawdy nie przyjmowali i nie chcieli się z tym pogodzić. Nie mogli sobie wyobrazić, jak sobie poradzą bez Nauczyciela. Do tej pory, gdy nie znali odpowiedzi na jakieś pytanie, po prostu zadawali je Chrystusowi. Przy Nim czuli się bezpiecznie i nagle miałoby być inaczej?
Dlaczego Pan Jezus musiał wstąpić do nieba? O tym usłyszycie w krótkim filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=PyJbKH75kIo
Pan Jezus wstąpił do nieba 40 dni po zmartwychwstaniu. Uczynił to na oczach swoich uczniów. Otwórzcie, proszę, link i klikając na każdy znaczek od pierwszego na górze do ostatniego na dole, a dowiesz się więcej o tym wydarzeniu i o obietnicach, jakie dał Pan Jezus apostołom. Uważnie więc słuchajcie wszystkiego.
https://view.genial.ly/5ea68499d407580db920b5f0/interactive-image-gora-oliwna-zapatrzeni-w-niebo
Wniebowstąpienie jest dla nas zachętą do bycia świadkiem Pana Jezusa. Każdego dnia swoim zachowaniem, tym, co mówimy i myślimy, tym, jak wykonujemy swoje obowiązki mamy pokazywać, że my też jesteśmy uczniami Jezusa.. On obiecał uczniom, że ześle Ducha Świętego i tak się też stało. Aniołowie po odejściu Syna Bożego do nieba zapowiedzieli Jego powtórne przyjście na ziemię. Na to przyjście wszyscy czekamy.
Teraz możesz zmierzyć się z puzzlami, które znajdziesz pod wskazanym linkiem:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/224577-wniebowst%C4%85pienie
NOTATKA
Pod tematem zapisz:
„Mężowie z Galilei, dlaczego stoicie i wpatrujecie się w niebo? Ten Jezus, wzięty od was do nieba, przyjdzie tak samo, jak widzieliście Go wstępującego do nieba”.
Pomódl się, odmawiając „Ojcze nasz”.
MAM PROŚBĘ DO UCZNIÓW, KTÓRZY NIE ODDAWALI MI PRAC DOMOWYCH – WYŚLIJCIE MI JE PROSZĘ, BO ZBLIZA SIĘ KONIEC ROKU SZKOLNEGO.
Mój adres to: beatriczez@tlen.pl
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 5A
Temat: Liczby ujemne. /podręcznik str.206/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 19.05.20
Liczby całkowite
https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE
https://www.youtube.com/watch?v=dCDu7SpSs4M
Ułamki dziesiętne
https://www.youtube.com/watch?v=HCtRZ9dTWwk
https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 19.05.20
Podręcznik zad.1-7 str.208 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Liczby ujemne.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8-13 i super zagadka str.209-210
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.104-105 str.257
Streszczenie lekcji 1 – Liczby ujemne
Temat: Dodawanie liczb całkowitych.podr.str.211-wideokonferencja 21-22.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 21-22.05.20
Podręcznik zad.1-5 str.213 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Dodawanie liczb całkowitych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.6-12 i super zagadka str.214
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.106-107 str.257
Streszczenie lekcji 2 – Dodawanie liczb całkowitych
Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl
Na pierwszą wideokonferencję:
- Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.
Na drugą wideokonferencję:
- Przygotuj się do napisania opowiadania twórczego, w którym będziesz musiała/musiał wykazać się znajomością jednego z trzech mitów:
- Wanda Markowska, „Prometeusz”,
- Nikos Chadzinkolau „Mit o Heraklesie”,
- Jan Parandowski „Helios i Faeton”
Przypominam, że temat zostanie przeze mnie narzucony. W związku z tym powinniście KONIECZNIE powtórzyć wszystkie trzy mity, ponieważ nie wiecie, który będzie uwzględniony w temacie.
W piątek do godziny 15 będziecie musieli odesłać napisane opowiadania.
Przypominam ogólne zasady pisania opowiadań:
TYTUŁ
WSTĘP (ZAZNACZONY AKAPITEM) – określenie czasu i miejsca akcji, ogólny zarys sytuacji wyjściowej, przedstawienie najważniejszych bohaterów.
ROZWINIĘCIE (ZAZNACZONE AKAPITEM)
– ciekawe opowiadanie o wydarzeniach – wartka akacja z punktem kulminacyjnym i rozwiązaniem, elementami opisu (wyglądu postaci, miejsca, uczuć bohaterów),
– zastosowany dialog (nie może zajmować więcej niż 1/3 rozwinięcia i musi być właściwie zapisany),
ZAKOŃĆZENIE (ZAZNACZONE AKAPITEM) – podsumowanie zdarzeń, można tutaj umieścić rozwiązanie akcji (wówczas nie umieszczacie go w rozwinięciu – wybór należy do Was), morał (obowiązkowo).
POWODZENIA!!!
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji.
1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.
Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?
2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki
Północnej?
Czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?
Czas wykonania 30 min.
W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
mm.trawicka@wp.pl
PLIKI:
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i zapraszam do lekcji.
13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.
Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny
Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej
https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk
Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.
Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty
https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A
NOTATKA
Pod tematem zapiszcie:
Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen
KLASA 5B
Lekcja w załączniku – 5b matematyka
Na pierwszą wideokonferencję:
- Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.
Na drugą wideokonferencję:
- Przygotuj się do napisania opowiadania twórczego, w którym będziesz musiała/musiał wykazać się znajomością jednego z trzech mitów:
- Wanda Markowska, „Prometeusz”,
- Jan Parandowski „Helios i Faeton”,
- Jan Parandowski „Syzyf”
Przypominam, że temat zostanie przeze mnie narzucony. W związku z tym powinniście KONIECZNIE powtórzyć wszystkie trzy mity, ponieważ nie wiecie, który będzie uwzględniony w temacie.
W piątek do godziny 15 będziecie musieli odesłać napisane opowiadania.
Przypominam ogólne zasady pisania opowiadań:
TYTUŁ
WSTĘP (ZAZNACZONY AKAPITEM) – określenie czasu i miejsca akcji, ogólny zarys sytuacji wyjściowej, przedstawienie najważniejszych bohaterów.
ROZWINIĘCIE (ZAZNACZONE AKAPITEM)
– ciekawe opowiadanie o wydarzeniach – wartka akacja z punktem kulminacyjnym i rozwiązaniem, elementami opisu (wyglądu postaci, miejsca, uczuć bohaterów),
– zastosowany dialog (nie może zajmować więcej niż 1/3 rozwinięcia i musi być właściwie zapisany),
ZAKOŃĆZENIE (ZAZNACZONE AKAPITEM) – podsumowanie zdarzeń, można tutaj umieścić rozwiązanie akcji (wówczas nie umieszczacie go w rozwinięciu – wybór należy do Was), morał (obowiązkowo).
POWODZENIA!!!
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji.
1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.
Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?
2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki
Północnej?
Czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?
Czas wykonania 30 min.
W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i zapraszam do lekcji.
13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.
Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny
Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej
https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk
Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.
Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty
https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A
NOTATKA
Pod tematem zapiszcie:
Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen
KLASA 5C
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Materiały z j. polskiego dla klasy – Vc – j. polski od 18 maja
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję nasion oraz owoców. Dowiecie się jak rozprzestrzeniają się nasiona różnych roślin, jakie są etapy kiełkowania. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.62-63.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji.
1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.
Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?
2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki
Północnej?
Czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?
Czas wykonania 30 min.
W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
Eure Deutschlehrerin.
PLIKI:
Das_Wetter-_karta_pracy-kopia
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i zapraszam do lekcji.
13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.
Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny
Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej
https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk
Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.
Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty
https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A
NOTATKA
Pod tematem zapiszcie:
Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen
KLASA 5D
Temat: Liczby ujemne. /podręcznik str.206/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 19.05.20
Liczby całkowite
https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE
https://www.youtube.com/watch?v=dCDu7SpSs4M
Ułamki dziesiętne
https://www.youtube.com/watch?v=HCtRZ9dTWwk
https://www.youtube.com/watch?v=_-17UyeNx4Y
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 19.05.20
Podręcznik zad.1-7 str.208 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Liczby ujemne.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8-13 i super zagadka str.209-210
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.104-105 str.257
Streszczenie lekcji 1 – Liczby ujemne
Temat: Dodawanie liczb całkowitych.podr.str.211-wideokonferencja 21-22.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 21-22.05.20
Podręcznik zad.1-5 str.213 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Dodawanie liczb całkowitych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.6-12 i super zagadka str.214
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.106-107 str.257
Streszczenie lekcji 2 – Dodawanie liczb całkowitych
Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiały z języka polskiego dla klasy – Język polski_5d_9
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję nasion oraz owoców. Dowiecie się jak rozprzestrzeniają się nasiona różnych roślin, jakie są etapy kiełkowania. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.62-63.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji.
1.Polska leży w strefie lasów liściastych i mieszanych.
Dlaczego w polskich lasach dominują drzewa iglaste ?
2.Jakie drzewa są charakterystyczne dla lasów liściastych Azji Wschodniej i Ameryki
Północnej?
Czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
1.Jakich warunkach żyją mieszkańcy syberyjskich miejscowości Ojmiakon i Jakuck?
Czas wykonania 30 min.
W tym tygodniu zrobimy razem w podręczniku Wonderful Words str.68-69 oraz powtórzymy lekcje od 17 do 20 na str. 70-71. W ćwiczeniach proszę zrobić Check Yourself str.54 samodzielnie i sprawdzić poprawność z kluczem na str.94. Przygotowujemy się do testu z lekcji 17-20: Present Perfect z never, ever, already, just yet; czasowniki nieregularne str.61, some-,any-,no- oraz słownictwo z działu.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 18-22 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 21-23.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
mm.trawicka@wp.pl
PLIKI:
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Temat: Św. Bernadetta wybrana przez Maryję
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i zapraszam do lekcji.
13 maja tego roku minęła 103. rocznica objawień fatimskich. Maryja ukazała się trojgu pastuszkom – Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Matka Boża często ukazywała się dzieciom. Dlaczego? Bo dzieci są bardzo ufne i przyjmują to, co się do nich mówi sercem. Dlatego spotkacie dzisiaj inne dziecko, które miało ogromne szczęście widzenia Maryi i rozmawiania z Nią.
Na początku posłuchajcie pieśni „Dobra Matko”, ponieważ dziś poznacie św. Bernadettę, którą sobie upodobała Maryja. Byłoby pięknie, gdybyście spróbowali zaśpiewać z Eleni:
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Na dzisiejszej katechezie powędrujemy do miejsca, które odwiedziliście w zeszłym roku, a które słynie ze wspaniałego sanktuarium, gdzie wielu ludzi odzyskało zdrowie. Z historią tego miejsca wiążą się nieodłącznie dzieje pewnej dziewczyny
Obejrzyjcie teraz uważnie film o naszej Świętej
https://www.youtube.com/watch?v=31P3y5hwiGk
Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Obrazy zmieniają się dzięki strzałce w dół. Na każdej niemal stronie jest w prawym rogu łapka. Klikajcie na wszystko, na co ona wskazuje.
Obejrzyjcie teraz pierwsze minuty innego filmu, a zobaczycie, jak wygląda w trumnie ciało Św. Bernadetty
https://www.youtube.com/watch?v=DcrlNcmg_3A
NOTATKA
Pod tematem zapiszcie:
Bernadetta Soubirous spełniła wszystkie pragnienia Matki Bożej. Orędzie z Lourdes jest nadal aktualne. Maryja potrzebuje ludzi, którzy będą się modlić i pokutować za siebie i innych.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Bardzo proszę wszystkich o sprawdzenie, czy wysyłaliście mi swoje zadania domowe. Dziękuję bardzo tym osobom, które robią to systematycznie. Niedługo wystawianie ocen
KLASA 6A
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Materiały z języka polskiego dla klasy – Język polski_6a_9
Dzień dobry kochani!
Na najbliższej lekcji- w piątek 22.05.2020 piszemy sprawdzian z ptaków i ssaków.
Przypominam, że musicie znać cechy charakterystyczne tych gromad, wiedzieć jak ptaki są przystosowane do latania, jakie są rodzaje piór, jak wygląda rozwój i rozmnażanie ptaków i ssaków, czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników, jakie są grupy ptaków w zależności od trybu życia, umiejętności latania, jakie są rzędy ssaków, jakie istnieją rodzaje ssaków ze względu na sposób rozmnażania.
Przypominam, że macie do wykonania ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67. Nie przesyłacie ich! Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach.
Zadania do wykonania po wideokonferencji.
1.Dlaczego energetyka wiatrowa rozwija się głównie w Europie Zachodniej ,
a słoneczna w Europie Południowej ?
Czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
1.W których krajach Europy do produkcji energii elektrycznej wykorzystuje się
pływy morskie ( przypływ i odpływ )
fale morskie
Czas wykonania 30 min.
19 maja – Praca Klasowa Units 17-20 + sprawadzanie zadania domowego
20 maja – Unit 22 + praca w ćwiczeniach str. 58-59 (do wykonania po zajęciach)
21 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
PONADTO, czekam na PREZENTACJE (tych, którzy jeszcze nie prezentowali)!!!
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe.
Good luck!
PLIK – W.Kallass – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-4 (18-22.05)
W załącznikach znajdują się formy nieregularne, znaczenie czasowników i czasowniki, które odmieniają się z “etre”, które trzeba znać na sprawdzian. Sprawdzian będzie 26 maja.
Pozdrawiam ,
Agnieszka Pietrzak
PLIKI:
odmiana z etre
passe com
Załącznik z lekcją dla klasy – 6a, b 18 – 22.05
Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
https://www.youtube.com/watch?v=kIPQ6KXSFkc
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”.
Przypominam o nadsyłaniu wcześniejszych dzieł ostrowskabeata@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Katecheza w załączniku – 21 05 kl. 6 a,b Prymas Tysiąclecia
KLASA 6B
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
Na najbliższej lekcji- w piątek 22.05.2020 piszemy sprawdzian z ptaków i ssaków.
Przypominam, że musicie znać cechy charakterystyczne tych gromad, wiedzieć jak ptaki są przystosowane do latania, jakie są rodzaje piór, jak wygląda rozwój i rozmnażanie ptaków i ssaków, czym różnią się gniazdowniki od zagniazdowników, jakie są grupy ptaków w zależności od trybu życia, umiejętności latania, jakie są rzędy ssaków, jakie istnieją rodzaje ssaków ze względu na sposób rozmnażania.
Przypominam, że macie do wykonania ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67. Nie przesyłacie ich! Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach.
Zadania do wykonania po wideokonferencji.
1.Dlaczego energetyka wiatrowa rozwija się głównie w Europie Zachodniej ,
a słoneczna w Europie Południowej ?
Czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
1.W których krajach Europy do produkcji energii elektrycznej wykorzystuje się
pływy morskie ( przypływ i odpływ )
fale morskie
Czas wykonania 30 min.
19 maja – Praca Klasowa Units 17-20 + sprawadzanie zadania domowego
20 maja – Unit 22 + praca w ćwiczeniach str. 58-59 (do wykonania po zajęciach)
21 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
PONADTO, czekam na PREZENTACJE (tych, którzy jeszcze nie prezentowali)!!!
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe.
Good luck!
PLIK – W.Kallass – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-4 (18-22.05)
W załącznikach znajdują się formy nieregularne, znaczenie czasowników i czasowniki, które odmieniają się z “etre”, które trzeba znać na sprawdzian. Sprawdzian będzie 26 maja.
Pozdrawiam ,
Agnieszka Pietrzak
PLIKI:
odmiana z etre
passe com
Załącznik z lekcją dla klasy – 6a, b 18 – 22.05
Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: JA W RODZINIE
Ważnym majowym świętem jest Dzień Matki, w czerwcu zaś świętujemy Dzień Ojca. To dobry moment, by zastanowić się nad tym, kim jestem w mojej rodzinie… Dlaczego jestem ważny? Co łączy mnie z moją rodziną? Jak rodzina wpływa na mnie, a jak ja na nią? Wykonajcie minimum jedno z poniższych zadań:
- Przeczytajcie bajkę Bajka_WIĄZKA PATYKÓW i napiszcie, czego uczy nas ta bajka? Podajcie konkretny przykład z życia, który dowodzi, że morał bajki jest słuszny.
- Obejrzyjcie filmik: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-w-rodzinie-jest-najwazniejszy (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, jaka jest odpowiedź na ostatnie pytanie filmu: członkami jakiej ważnej grupy/drużyny jesteście i jaką pełnicie w niej rolę?
- Sprawdźcie, jak bardzo znacie swoją rodzinę? Wypełnijcie kartę pracy Karta pracy_MOJA RODZINA (rysunkami bądź opisami).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność). Każde z trzech zadań to dwa plusy (a trzy plusy oznaczają ocenę celującą).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
https://www.youtube.com/watch?v=kIPQ6KXSFkc
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”.
Przypominam o nadsyłaniu wcześniejszych dzieł ostrowskabeata@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Katecheza w załączniku – 21 05 kl. 6 a,b Prymas Tysiąclecia
KLASA 7A
Matematyka 7a w czasie 18 – 22. 05
Mamy 3 videolekcje
W tym czasie będziemy zajmować się V graniastosłupów
Poniedziałek – Temat: Objętość prostopadłościanu.
Omówimy zadania domowe i wykonamy zadanie 8, 9 str. 277 oraz zad 15, 18 str. 285
Środa i czwartek – Temat: Objętość graniastosłupa
Podręcznik str. 281, zapisanie wzoru na V graniastosłupa
Wykonamy zad 1 b, c, 2, 3, 4, 5 str. 281
Praca domowa
Zad 22, 23 str286 jedno zad na każdy dzień
Proszę pamiętać o karcie pracy z minionego tygodnia, będzie też link do następnej pracy do odesłania
ICzerwionka
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcjonowaniu oka, wadach wzroku oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń.
W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję ucha. Wyjaśnimy sobie jaką drogę pokonuje fala dźwiękowa w uchu, jak działa zmysł równowagi, jak wpływa hałas na zdrowie człowieka. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.203-206 i wykonajcie ćwiczenia str.84-85.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz zobaczyć jak „działa” ucho obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=ZkHO2ha7vLk
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
1.Zadanie 1 z karty pracy nr 34 ( w załączniku ).
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Zaznacz na mapce przebieg głównych tras komunikacyjnych przebiegających przez Polskę
A 1 ,A 2,A 4 ,
Linia kolejowa Moskwa –Paryż
Gazociąg „Jamał”
Wykorzystaj mapkę z załącznika – Geo_SP_Kl_7_Karta_pracy_34
Czas wykonania 30 min.
Temat: Podsumowanie wiadomości o wodorotlenkach./str.225w podręczniku/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20
Wodorotlenki
https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/DGFLXz70M
https://www.youtube.com/watch?v=mO6xJtp5Lz0
https://www.youtube.com/watch?v=7YgGfKhlKdg
Zadania obowiązkowe
Test z dysocjacji jonowej zasad– test-dysocjacja jonowa zasad
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:
19 maja – sprawdzanie zad. Dom + powtórzenie Unit 5C
21 maja – Practical English 3(str. 44-45) + praca do domu ćwiczenia str. 38+39 (do wykonania po zajęciach)
Załącznik z lekcją dla klasy – le-passe-compose 7 a
Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 7a informatyka
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: SUMIENIE
Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Z okazji zbliżającego się Dnia Matki, proponuję Wam wykonanie uroczej laurki dla mamy.
https://www.youtube.com/watch?v=7iONpw_jDEM
Więcej pomysłów znajdziecie w zakładce ,,Koło plastyczne”.
Przypominam o nadsyłaniu wcześniejszych dzieł ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
Katecheza w załączniku – 19. 05. kl. 7 a Dlaczego uczciwośc sie opłaca.
KLASA 8A
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu, tak jak się umówiliśmy, będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę. Będziemy mówić o sposobach oszczędzania energii, wody, ograniczenia ilości odpadów w prywatnych gospodarstwach. Sprawdzę czy dobrze rozumiecie pojęcia: recykling, segregacja, surowce wtórne, zasoby odnawialne i nieodnawialne, rozwój zrównoważony, biodegradacja, kompostowanie, smog, efekt cieplarniany. Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DXgcliG2B, https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
1.Znajdź informacje o polskich stacjach badawczych :
Polska Stacja Antarktyczna im.Henryka Arctowskiego
Polska Stacja Polarna Hornsund im.Stanisława Siedleckiego
przyroda ,historia stacji ,prowadzone badania
Czas wykonania 15 min
Zadanie dodatkowe
Stacja polarna UMK:
nazwa ,lokalizacja,prowadzone badania,warunki przyrodnicze…
czas wykonania 20 min
Lekcja w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Sacharydy. / podręcznik dział 37 str. 202/
Glukoza i fruktoza.
/ podręcznik dział 38 str. 204/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20
Cukry
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY
https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji
Test „Cukry” – test-białka
Streszczenie lekcji – https://epodreczniki.pl/a/cukry—glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
18 maja – Sprawdzanie zad. dom VOCABULARY 2 + Do pobrania załącznik Grammar Unit 7 (ćwiczenia do wykonania na 19 maja) – Grammar Unit 7
19 maja – Do pobrania załącznik Grammar Unit 8 + załącznik Vocabulary Unit 9 – ( ćwiczenia z tych Unitów do wykonania na 25 maja ) – Grammar Unit 8
i Vocabulary Unit 9
20 maja – Praca Klasowa Grammar 3+4, Vocabulary 2
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 18-22.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 8 (Podróżowanie i turystyka), a potem zaczniemy Unit 9 (Kultura).
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
PLIKI:
W.Kallas – Klasa 8 – Zadania 18-22.05
W.Kallas Klasa 8 Zadania na 18-22.05 (cd) (Unit-9)
Zadania w załączniku – CamScanner 05-15-2020 20.33.48
Dodatkowo proszę obejrzeć film https://youtu.be/m6WMzvq-1Qo
Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: SUMIENIE
Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – 19-20 .05. kl. 8a,b,c Powołanie
KLASA 8B
Materiały przesłane uczniom na podane przez nich adresy.
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu, tak jak się umówiliśmy, będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę. Będziemy mówić o sposobach oszczędzania energii, wody, ograniczenia ilości odpadów w prywatnych gospodarstwach. Sprawdzę czy dobrze rozumiecie pojęcia: recykling, segregacja, surowce wtórne, zasoby odnawialne i nieodnawialne, rozwój zrównoważony, biodegradacja, kompostowanie, smog, efekt cieplarniany. Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DXgcliG2B, https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
1.Znajdź informacje o polskich stacjach badawczych :
Polska Stacja Antarktyczna im.Henryka Arctowskiego
Polska Stacja Polarna Hornsund im.Stanisława Siedleckiego
przyroda ,historia stacji ,prowadzone badania
Czas wykonania 15 min
Zadanie dodatkowe
Stacja polarna UMK:
nazwa ,lokalizacja,prowadzone badania,warunki przyrodnicze…
czas wykonania 20 min
Lekcja w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Sacharydy. / podręcznik dział 37 str. 202/
Glukoza i fruktoza.
/ podręcznik dział 38 str. 204/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20
Cukry
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY
https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji
Test „Cukry” – test-białka
Streszczenie lekcji – https://epodreczniki.pl/a/cukry—glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
18 maja – Sprawdzanie zad. dom VOCABULARY 2 + Do pobrania załącznik Grammar Unit 7 (ćwiczenia do wykonania na 19 maja) – Grammar Unit 7
19 maja – Do pobrania załącznik Grammar Unit 8 + załącznik Vocabulary Unit 9 – ( ćwiczenia z tych Unitów do wykonania na 25 maja ) – Grammar Unit 8
i Vocabulary Unit 9
20 maja – Praca Klasowa Grammar 3+4, Vocabulary 2
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 18-22.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 8 (Podróżowanie i turystyka), a potem zaczniemy Unit 9 (Kultura).
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
PLIKI:
W.Kallas – Klasa 8 – Zadania 18-22.05
W.Kallas Klasa 8 Zadania na 18-22.05 (cd) (Unit-9)
Zadania w załączniku – CamScanner 05-15-2020 20.33.48
Dodatkowo proszę obejrzeć film https://youtu.be/m6WMzvq-1Qo
Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: SUMIENIE
Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – 19-20 .05. kl. 8a,b,c Powołanie
KLASA 8C
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu, tak jak się umówiliśmy, będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę. Będziemy mówić o sposobach oszczędzania energii, wody, ograniczenia ilości odpadów w prywatnych gospodarstwach. Sprawdzę czy dobrze rozumiecie pojęcia: recykling, segregacja, surowce wtórne, zasoby odnawialne i nieodnawialne, rozwój zrównoważony, biodegradacja, kompostowanie, smog, efekt cieplarniany. Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DXgcliG2B, https://epodreczniki.pl/a/zanieczyszczenia-powietrza/D5txt358T.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
1.Znajdź informacje o polskich stacjach badawczych :
Polska Stacja Antarktyczna im.Henryka Arctowskiego
Polska Stacja Polarna Hornsund im.Stanisława Siedleckiego
przyroda ,historia stacji ,prowadzone badania
Czas wykonania 15 min
Zadanie dodatkowe
Stacja polarna UMK:
nazwa ,lokalizacja,prowadzone badania,warunki przyrodnicze…
czas wykonania 20 min
Lekcja w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Sacharydy. / podręcznik dział 37 str. 202/
Glukoza i fruktoza.
/ podręcznik dział 38 str. 204/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 21.05.20
Cukry
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY
https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji
Test „Cukry” – test-białka
Streszczenie lekcji – https://epodreczniki.pl/a/cukry—glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
18 maja – Sprawdzanie zad. dom VOCABULARY 2 + Do pobrania załącznik Grammar Unit 7 (ćwiczenia do wykonania na 19 maja) – Grammar Unit 7
19 maja – Do pobrania załącznik Grammar Unit 8 + załącznik Vocabulary Unit 9 – ( ćwiczenia z tych Unitów do wykonania na 25 maja ) – Grammar Unit 8
i Vocabulary Unit 9
20 maja – Praca Klasowa Grammar 3+4, Vocabulary 2
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 18-22.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 8 (Podróżowanie i turystyka), a potem zaczniemy Unit 9 (Kultura).
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
PLIKI:
W.Kallas – Klasa 8 – Zadania 18-22.05
W.Kallas Klasa 8 Zadania na 18-22.05 (cd) (Unit-9)
Zadania w załączniku – CamScanner 05-15-2020 20.33.48
Dodatkowo proszę obejrzeć film https://youtu.be/m6WMzvq-1Qo
Drodzy Uczniowie! Na Wasze zadania czekam do poniedziałku 25.maja. Pozdrawiam Was serdecznie. RK
Zadania WF nauczania zdalnego dla klas 4-8 na nowy tydzień:
– Kl. 4-8__Zadania WF_18.05.-24.05
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Podnies.kartke.zebami
– Kl. 4-8_Test.sprawn.ciala-Wstan.z.pozycji.siadu.skrzyznego
Tematyka: SUMIENIE
Spróbujcie odpowiedzieć na wybrane pytanie/pytania z załącznika – Sumienie a problem winy lub podzielcie się swoimi luźnymi przemyśleniami na temat sumienia – czym jest i jak działa? Zainspirować Was może piosenka, będąca współczesną interpretacją wiersza Zbigniewa Herberta „Głos wewnętrzny”: https://www.youtube.com/watch?v=dB6T9Qrkz6A (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!).
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 25 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – 19-20 .05. kl. 8a,b,c Powołanie