e-learning 13.04 – 17.04 – 4-8

KLASA 4A

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.

/podręcznik str.164/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku

Zad.1, 2, 3, 4,  str. 165  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/  dział: „Rozszerzanie i skracanie ułamków

”str.19 i 22

 / czas pracy 1 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.5  oraz super zagadka str.165 

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.68-72 str.244 -245

Temat: Ułamki niewłaściwe.

/podręcznik str.166/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku

Zad.1, 2, str.168 i zad.3, 4,5,6  str. 169  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/  dział: „Ułamki niewłaściwe

”str.23-27

 / czas pracy 1 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

super zagadka str.169                    

Uwaga!

Streszczenie lekcji przykłady –załączniki

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Załączniki:
skracanie ułamków-lekcja
ułamki niewłaściwe

POWINIENEŚ ZROBIĆ:

  1. Charles Perrault „ Kopciuszek, czyli pantofelek z popieliczki” (s. 327 w podręczniku) – powtórzę treść baśni, którą wspólnie omówimy podczas videokonferencji.
  2. „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.

ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:

  1. Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
Do piątku 17 kwietnia 2020 należy:

1 – obejrzeć uważnie miniserial “Przystanek niepodległość”:
https://www.youtube.com/watch?v=2bY47meWvgo
https://www.youtube.com/watch?v=Oc4xFktXT68
https://www.youtube.com/watch?v=twXnUYG8Xco

– na to zadanie powinieneś poświęcić 15 minut;

2 – obejrzeć film “Bitwa Warszawska”
https://www.youtube.com/watch?v=YKaST_7n9Uw
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;

3 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “II Rzeczpospolita” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

PLIK: Klasy 4 – II Rzeczpospolita

Dzień dobry kochani.

W tym tygodniu przeczytajcie temat : „Organizmy różnych warstw lasu” w podr. Str.160-164. Zwróćcie uwagę, jakie warstwy występują w lesie oraz jakie rośliny, zwierzęta w nich żyją. Czym charakteryzuje się ściółka oraz w której warstwie żyją grzyby?

Pomóc może Wam:  https://epodreczniki.pl/a/w-lesie/DTGMnA8e0

Przedłużam termin wykonania lapbooka do 17.04.20. Pamiętajcie, praca jest obowiązkowa! Szczegółowe informacje znajdziecie w archiwum. Przygotujcie gotowe lapbooki na nasze zajęcia online, będziecie mogli je przedstawić kolegom.

Zdjęcia przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl.

 Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Lekcja 1 – powtórki z ćwiczeń z działu 13 -16

UNIT 13-16  Check  yourself ćwiczenia

Przypomnij sobie zasady tworzenia czasu teraźniejszego w pytaniach, przeczeniach , kiedy używamy wyrażeń in, on, at i gdzie w zdaniu używamy usually, often, always, itp. ( 10 min)

I zrób poniższe zadania

Zad 1-5  str. 44  – (20 min)

zad 1-2 str 45 – ( 15 min)

 Zdjęcie z powyższych zadań prześlij obowiązkowo do 17 kwietnia na adres aga.pietrzak2011@gmail.com

Zadanie dodatkowe na plusa dla chętnych

zad 3 str 45

Lekcja 2 Powtórka z książki 

Zrób krzyżówkę zadanie 1  na str 56 z książki oraz wykreślankę zad. 2 na stronie 56. ( 5 min)

Zakoduj zdania z zadania Fun Time ze strony 57 – odczytamy je na lekcji online ( 5 min)

Powtórka z ćwiczeń ( 15 min)

Zrób samoocenę z ćwiczeń ze strony 47, przeczytaj jeszcze raz podane czytanki ( jeśli to konieczne ), powtórz słówka z podanych działów. Nie musisz robić zadań, których jeszcze nie przerabialiśmy, np. ze strony 58-59

Powtarzamy słówka ( 15 min)

Poniżej linki do wybranych działów 

Dział 13

https://quizlet.com/pl/469912151/new-friends-2-unit-13-flash-cards/

Dział 14

https://quizlet.com/pl/288491359/new-friends-unit-14-flash-cards/

Temat: Ma famille. Tu habites avec qui?

  1. Powtórz na lekcję online odmianę czasownika „avoir” (mieć) oraz nazwy zwierząt. Za odpowiedź otrzymasz ocenę. Przypominam, że wszystkie materiały, również czasownik „avoir” do posłuchania znajdziecie na stronie szkoły (E-learning – Archiwum – do 03.04.2020)
  2. Poznajemy nowe i utrwalamy już znane słownictwo członków rodziny – wklej załączoną kartę do zeszytu, zapisz obok polskie tłumaczenie słowa (jeśli znasz)
  3. Poznajemy zaimki: mon, ma, mes/ton,ta,tes/son,sa,ses – podczas lekcji online ( podr. str.29)
  4. Odpowiadamy na pytanie z tematu lekcji: Tu habites avec qui? (Z kim mieszkasz?)

J’habite avec ……………………(Mieszkam z ………………………)

 
1. Sprawdź, czy masz uzupełnione ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str 77-84.
    Jeżeli masz braki, proszę nadrobić.
2. Na następne spotkanie on- line umiemy materiał z działu:”Haustiere”
     – liczba pojedyncza i mnoga- nazwy zwierząt
     – odmiana czasownika: “mögen”          
    – materiał z “Du kannst”- podręcznik str. 72  

Lekcja w załączniku:
4ab informatyka

Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH

Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Lekcja w załączniku:
Religia kl. IV a

KLASA 4B

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.

/podręcznik str.164/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku

Zad.1, 2, 3, 4,  str. 165  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/  dział: „Rozszerzanie i skracanie ułamków

”str.19 i 22

 / czas pracy 1 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.5  oraz super zagadka str.165 

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.68-72 str.244 -245

Temat: Ułamki niewłaściwe.

/podręcznik str.166/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku

Zad.1, 2, str.168 i zad.3, 4,5,6  str. 169  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/  dział: „Ułamki niewłaściwe

”str.23-27

 / czas pracy 1 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

super zagadka str.169                    

Uwaga!

Streszczenie lekcji przykłady –załączniki

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Załączniki:
skracanie ułamków-lekcja
ułamki niewłaściwe

POWINIENEŚ ZROBIĆ:

  1. Charles Perrault „ Kopciuszek, czyli pantofelek z popieliczki” (s. 327 w podręczniku) – powtórzę treść baśni, którą wspólnie omówimy podczas videokonferencji.
  2. „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.

ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:

  1. Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
Do piątku 17 kwietnia 2020 należy:

1 – obejrzeć uważnie miniserial “Przystanek niepodległość”:
https://www.youtube.com/watch?v=2bY47meWvgo
https://www.youtube.com/watch?v=Oc4xFktXT68
https://www.youtube.com/watch?v=twXnUYG8Xco

– na to zadanie powinieneś poświęcić 15 minut;

2 – obejrzeć film “Bitwa Warszawska”
https://www.youtube.com/watch?v=YKaST_7n9Uw
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;

3 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “II Rzeczpospolita” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

PLIK: Klasy 4 – II Rzeczpospolita

Dzień dobry kochani.

W tym tygodniu przeczytajcie temat : „Organizmy różnych warstw lasu” w podr. Str.160-164. Zwróćcie uwagę, jakie warstwy występują w lesie oraz jakie rośliny, zwierzęta w nich żyją. Czym charakteryzuje się ściółka oraz w której warstwie żyją grzyby?

Pomóc może Wam:  https://epodreczniki.pl/a/w-lesie/DTGMnA8e0

Przedłużam termin wykonania lapbooka do 17.04.20. Pamiętajcie, praca jest obowiązkowa! Szczegółowe informacje znajdziecie w archiwum. Przygotujcie gotowe lapbooki na nasze zajęcia online, będziecie mogli je przedstawić kolegom.

Zdjęcia przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl.

 Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Lekcja 1 – powtórki z ćwiczeń z działu 13 -16

UNIT 13-16  Check  yourself ćwiczenia

Przypomnij sobie zasady tworzenia czasu teraźniejszego w pytaniach, przeczeniach , kiedy używamy wyrażeń in, on, at i gdzie w zdaniu używamy usually, often, always, itp. ( 10 min)

I zrób poniższe zadania

Zad 1-5  str. 44  – (20 min)

zad 1-2 str 45 – ( 15 min)

 Zdjęcie z powyższych zadań prześlij obowiązkowo do 17 kwietnia na adres aga.pietrzak2011@gmail.com

Zadanie dodatkowe na plusa dla chętnych

zad 3 str 45

Lekcja 2 Powtórka z książki 

Zrób krzyżówkę zadanie 1  na str 56 z książki oraz wykreślankę zad. 2 na stronie 56. ( 5 min)

Zakoduj zdania z zadania Fun Time ze strony 57 – odczytamy je na lekcji online ( 5 min)

Powtórka z ćwiczeń ( 15 min)

Zrób samoocenę z ćwiczeń ze strony 47, przeczytaj jeszcze raz podane czytanki ( jeśli to konieczne ), powtórz słówka z podanych działów. Nie musisz robić zadań, których jeszcze nie przerabialiśmy, np. ze strony 58-59

Powtarzamy słówka ( 15 min)

Poniżej linki do wybranych działów 

Dział 13

https://quizlet.com/pl/469912151/new-friends-2-unit-13-flash-cards/

Dział 14

https://quizlet.com/pl/288491359/new-friends-unit-14-flash-cards/

Temat: Ma famille. Tu habites avec qui?

  1. Powtórz na lekcję online odmianę czasownika „avoir” (mieć) oraz nazwy zwierząt. Za odpowiedź otrzymasz ocenę. Przypominam, że wszystkie materiały, również czasownik „avoir” do posłuchania znajdziecie na stronie szkoły (E-learning – Archiwum – do 03.04.2020)
  2. Poznajemy nowe i utrwalamy już znane słownictwo członków rodziny – wklej załączoną kartę do zeszytu, zapisz obok polskie tłumaczenie słowa (jeśli znasz)
  3. Poznajemy zaimki: mon, ma, mes/ton,ta,tes/son,sa,ses – podczas lekcji online ( podr. str.29)
  4. Odpowiadamy na pytanie z tematu lekcji: Tu habites avec qui? (Z kim mieszkasz?)

J’habite avec ……………………(Mieszkam z ………………………)

 
1. Sprawdź, czy masz uzupełnione ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str 77-84.
    Jeżeli masz braki, proszę nadrobić.
2. Na następne spotkanie on- line umiemy materiał z działu:”Haustiere”
     – liczba pojedyncza i mnoga- nazwy zwierząt
     – odmiana czasownika: “mögen”          
    – materiał z “Du kannst”- podręcznik str. 72  

Lekcja w załączniku:
4ab informatyka

Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH

Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

KLASA 5A

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne /podręcznik str.159/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku str.159 przeczytać tekst ze zrozumieniem  /czas pracy 15 min./

 ćwiczenia A, B str. 159  / czas pracy 15 min./

Zad.1,2,3, 4, 5, 6,7  str. 160-161  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne ” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8 i super zagadka str.161

Uwaga!

Streszczenie lekcji przykładyMnożenie ułamków przez liczby naturalne

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

POWINIENEŚ ZROBIĆ:

  1. Przypominam o ćwiczeniach,, które zadałam przed świętami: Zeszyt ćw., cz. 1, ćw. 1-3, str. 32-33
  2. Przeczytam mit „Demeter i Kora” (podręcznik, s. 40).
  3. „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.

ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:

  1. Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.

Do piątku 17 kwietnia należy:

1 – obejrzeć filmy “Pomniki Historii – Toruń” i “Toruń – Stare Miasto”:
https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA

– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;

2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

PLIK: Klasy 5 – Średniowieczne miasto i wieś

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem : „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych” oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.

W tym tygodniu omówimy budowę, funkcję i modyfikacje liścia ( podr. Str.142-144). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.59.

 Przypominam o dodatkowym zadaniu dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.

Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo

2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.

3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych

Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.

Zadanie na pierwsze spotkanie po Świętach:

Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:

Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.

Uwaga: proszę o przesyłanie zrobionych zadań na tarinfranc@gmail.com

Link do podręcznika Super Max 1 online: https://fr.calameo.com/books/00502225468f29d698603

Link do ćwiczeń Super Max 1 online:  https://fr.calameo.com/books/005022254fd11fd9e7a33

Klasa 5a – j.francuski – materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym.

Temat: Utrwalamy materiał z Super Max 1 – ćwiczenia powtórzeniowe.

Jeśli zrobiłeś/-aś już wszystkie zadane ćwiczenia związane ze świętami oraz przesłałeś zadanie domowe (sprawdź poniżej), to zostały Ci do zrobienia ćwiczenia str.52; 54-55;56-57. Na lekcję online przygotuj kostkę i pionek.

  1. Powtarzamy miesiące i dni tygodnia – odpowiedź ustna.

gdybyś zapomniał wymowy: https://www.youtube.com/watch?v=7_u2SigckNQ

  1. Wykonaj ćwiczenia pod załączonym linkiem, zapoznaj się ze słowami związanymi ze świętami, posłuchaj ich, zrób ćwiczenia tyle razy ile potrzebujesz, aby zapamiętać słowa –czas potrzebny do zrobienia wszystkich ćwiczeń jednorazowo – (ok.20 min)

Zawsze pamiętaj! POWTÓRKI ,POWTÓRKI I JESZCZE RAZ POWTÓRKI JJJ

https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/ – te ćwiczenia są na rozgrzewkęJ

Kolejne zawierają dużo więcej słówek i zabaw związanych ze świętami wielkanocnymi:

https://quizlet.com/pl/393755428/les-paques-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/1108640/francuski/paques-3

https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4

  1. Zapisz do zeszytu słówka z ćwiczeń i ich polskie tłumaczenie, zawsze pamiętaj o rodzajnikach – po świętach
  2. Przygotuj w zeszycie swoją krzyżówkę z hasłem: np.: Jesus Christ lub Joyeuses Pâques – po świętach

1. Proszę o zapisanie w w zeszycie tematu i przykładów ( plik).
W pliku znajdują się również zadania, które proszę wykonać pisemnie- robiliśmy je ustnie na ostatniej lekcji
on- line).
2. W zeszycie ćwiczeń powinny być uzupełnione zadania 1-21 str.58-68.
3. Proszę nauczyć się form zaimków dzierżawczych w mianowniku i bierniku.

PLIK:
zaimek dzierżawczy biernik

Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH

Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.

Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:

„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości.  A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza
( Mt 9, 35-36 )

„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas».  Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz?  My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił».  I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa».  Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )

Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.

Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.

https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI   okaż mi Boże

Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.

Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.

Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.

Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.

Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.

Teraz uważnie obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.

Pozdrawiam Was serdecznie.

KLASA 5B

Lekcja w załączniku:
5b matematyka

  1. Przeczytam mit „Demeter i Kora” (podręcznik, s. 40).
  2. „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.

ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:

  1. Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.

Do piątku 17 kwietnia należy:

1 – obejrzeć filmy “Pomniki Historii – Toruń” i “Toruń – Stare Miasto”:
https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA

– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;

2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

PLIK: Klasy 5 – Średniowieczne miasto i wieś

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem : „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych” oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.

W tym tygodniu omówimy budowę, funkcję i modyfikacje liścia ( podr. Str.142-144). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.59.

 Przypominam o dodatkowym zadaniu dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.

Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo

2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.

3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych

Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.

Zadanie na pierwsze spotkanie po Świętach:

Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:

Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.

Uwaga: proszę o przesyłanie zrobionych zadań na tarinfranc@gmail.com

Klasa 5b – j.francuski – materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym.

Temat: Les Pâques.

  1. Powtarzamy ostatnią lekcję, sprawdzamy znajomość słownictwa, robimy gimnastykę, może ktoś z was poprowadzi? Może pomoże Wam taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=zBBAAhYuVp8
  2. Pytam z części ciała i czynności (powtórzcie wymowę z ostatniej lekcji)
  3. Wykonaj ćwiczenia pod załączonym linkiem, zapoznaj się ze słowami związanymi ze świętami, posłuchaj ich, zrób ćwiczenia tyle razy ile potrzebujesz, aby zapamiętać słowa –czas potrzebny do zrobienia wszystkich ćwiczeń jednorazowo – (ok.20 min)

Zawsze pamiętaj! POWTÓRKI ,POWTÓRKI I JESZCZE RAZ POWTÓRKI JJJ

https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/ – te ćwiczenia są na rozgrzewkęJ

Kolejne zawierają dużo więcej słówek i zabaw związanych ze świętami wielkanocnymi:

https://quizlet.com/pl/393755428/les-paques-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/1108640/francuski/paques-3

https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4

  1. Zapisz do zeszytu słówka z ćwiczeń i ich polskie tłumaczenie, zawsze pamiętaj o rodzajnikach – po lekcji online.
  2. Przygotuj w zeszycie swoją krzyżówkę z hasłem: np.: Jesus Christ lub Joyeuses Pâques – po lekcji online

– zrobioną STARANNIE wyślij na adres:  tarinfranc@gmail.com

, możesz otrzymać dwie oceny jeśli do każdego z haseł zrobisz definicję J

Bonne Chance!

PLIKI:
ćw.2 str.58 – Amis et compagnie

Les parties du corps- słuchanie

 

 

Na nasze kolejne zajęcia:
1. Proszę powtórzyć słownictwo z:” Kapitel 2, Modul 4″.Załączam je jeszcze raz (słownictwo- powtórzenie).
    Będę je sprawdzać w formie ustnej.

2. W drugim pliku jest słownictwo z nowego działu, który chciałabym rozpocząć. Proszę je wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.

PLIKI:
Klasa 5 b słownictwo powtórzenie
klasa 5b- słownictwo nowy dział

Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH

Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.

Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:

„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości.  A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza
( Mt 9, 35-36 )

„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas».  Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz?  My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił».  I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa».  Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )

Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.

Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.

https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI   okaż mi Boże

Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.

Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.

Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.

Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.

Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.

Teraz uważnie obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.

Pozdrawiam Was serdecznie.

KLASA 5C

Zadania z matematyki na 15.04 – 17.04

5c dzielenie ułamków dziesiętnych

Pozdrawiam
Jarosława Pyrzyk

Droga Klaso Vc!

Wysyłam Wam zadania na kolejny tydzień zdalnej nauki. Podaję także moje propozycje, jak dobrze rozplanować ten czas (sugerowane dni tygodnia i sugerowany czas na wykonanie każdego zadania).

Środa, 15.04.2020 r.

Proszę przeczytać z podręcznika strony 238-240. Są to informacje na temat współrzędnych i podrzędnych połączeń wyrazowych. To ważne, abyście wszystko przeczytali, ponieważ będziemy pracować wspólnie nad tym tematem na zdalnej lekcji.
Proszę wykonać w zeszycie zadania z pliku „ZDANIE ROZWINIĘTE I NIEROZWINIĘTE”. Ze zdań nierozwiniętych należy utworzyć rozwinięte.
Zadanie powinno zająć Wam ok. 45 minut.

Czwartek, 16.04.2020 r.

Proszę wykonać zadania z drugiej części zeszytu ćwiczeń – strony od 85 do 87. Początkowe strony wypełniliśmy wspólnie na lekcji. To ćwiczenia na temat zdań, które omówiliśmy na lekcji w piątek.
Zadanie powinno zająć Wam ok. 45 minut.

Zdjęcia wykonanych ćwiczeń proszę przesłać na adres: aleksandra.szwagrzyk@o2.pl do dnia 20 kwietnia 2020 r. Z przyjemnością odpowiem też na pytania, proszę pisać w razie wątpliwości.

PLIK: ZDANIE ROZWINIĘTE I NIEROZWINIĘTE

Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Szwagrzyk-Dalasińska

Do piątku 17 kwietnia należy:

1 – obejrzeć filmy “Pomniki Historii – Toruń” i “Toruń – Stare Miasto”:
https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA

– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;

2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

PLIK: Klasy 5 – Średniowieczne miasto i wieś

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu utrwalacie temat „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych”( podr. Str.139-142, bez liścia). Macie do wykonania ćw. 1,2,3 ze str.58-59.

W utrwaleniu pomogą wam informacje https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb, https://epodreczniki.pl/a/lodyga/D13C5RmGC.

 Dodatkowe zadanie dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.

Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo

2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.

3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych

Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.

Zadanie na pierwsze spotkanie po Świętach:

Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:

Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.

1. W zeszycie ćwiczeń powinny być uzupełnione zadania 1-21 str. 58-68.
2. W zeszycie zapisane rzeczowniki z ćw. 12 str.50 oraz zaimki dzierżawcze i ćwiczenie do nich (jeszcze raz dołączam plik).
 

pozdrawiam M. Trawicka

PLIK: ZADANIE DOMOWE KLASA 5

Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH

Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.

Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:

„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości.  A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza
( Mt 9, 35-36 )

„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas».  Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz?  My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił».  I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa».  Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )

Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.

Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.

https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI   okaż mi Boże

Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.

Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.

Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.

Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.

Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.

Teraz uważnie obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.

Pozdrawiam Was serdecznie.

KLASA 5D

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne /podręcznik str.159/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku str.159 przeczytać tekst ze zrozumieniem  /czas pracy 15 min./

 ćwiczenia A, B str. 159  / czas pracy 15 min./

Zad.1,2,3, 4, 5, 6,7  str. 160-161  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne ” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8 i super zagadka str.161

Uwaga!

Streszczenie lekcji przykładyMnożenie ułamków przez liczby naturalne

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Materiał z języka polskiego dla klasy w załączniku:
Język polski_5d_4

Do piątku 17 kwietnia należy:

1 – obejrzeć filmy “Pomniki Historii – Toruń” i “Toruń – Stare Miasto”:
https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA

– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;

2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

PLIK: Klasy 5 – Średniowieczne miasto i wieś

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu utrwalacie temat „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych”( podr. Str.139-142, bez liścia). Macie do wykonania ćw. 1,2,3 ze str.58-59.

W utrwaleniu pomogą wam informacje https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb, https://epodreczniki.pl/a/lodyga/D13C5RmGC.

 Dodatkowe zadanie dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.

Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo

2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.

3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych

Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.

Zadanie na pierwsze spotkanie po Świętach:

Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:

Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.

1. Proszę o zapisanie w w zeszycie tematu i przykładów ( plik).
W pliku znajdują się również zadania, które proszę wykonać pisemnie- robiliśmy je ustnie na ostatniej lekcji
on- line).
2. W zeszycie ćwiczeń powinny być uzupełnione zadania 1-21 str.58-68.
3. Proszę nauczyć się form zaimków dzierżawczych w mianowniku i bierniku.

PLIK:
zaimek dzierżawczy biernik

Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH

Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.

Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:

„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości.  A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza
( Mt 9, 35-36 )

„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas».  Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz?  My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił».  I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa».  Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )

Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.

Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.

https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI   okaż mi Boże

Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.

Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.

Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.

Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.

Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.

Teraz uważnie obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.

Pozdrawiam Was serdecznie.

KLASA 6A

Zadania z matematyki na 15.04-17.04

6a matematyka 15.04 – 17.04

Pozdrawiam
Jarosława Pyrzyk

Materiał z języka polskiego dla klasy w załączniku:
Język polski_6a_4

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika temat “Rzeczpospolita w okresie kryzysu – czasy saskie”, przyswoić  go i  sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;

2 – Obejrzeć uważnie i przemyśleć film “Czasy saskie”:

https://www.youtube.com/watch?v=DZRQqFManA0

– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 20 minut.

Dzień dobry kochani!

Przypominam, że podsumowaliśmy wiadomości o ptakach. Proszę wykonać karty pracy ( w archiwum) i przesłać na mój mail kaczorola.edu@op.pl do 17.04.2020. To jest zadanie obowiązkowe!

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Przypominam, zadanie dla chętnych, które omówiliśmy na lekcji: „Top 10 wśród kręgowców”, wybieracie dowolną gromadę omówionych zwierząt i według dowolnego kryterium przedstawiacie np. 10 naj…groźniejszych, najbrzydszych, najbardziej jadowitych itd. zwierząt. Prace w postaci prezentacji multimedialnej przesyłacie na maila do 17.04.2020. ( w tytule dodać projekt).

W tym tygodniu dokonamy ogólnej charakterystyki ssaków. Po zajęciach przeczytacie temat w podr. str.138-143 oraz wykonacie zadania w ćwiczeniach na str.58-59. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach w przyszłym tygodniu.

Temat Klimaty Europy

1.Jakie czynniki kształtują klimat?

2.Europa w 4 strefach klimatycznych.

3.Wpływ ciepłego prądu morskiego na klimat Europy.

4.Rekordy klimatyczne Europy.

Zadanie ( do wykonania po naszym spotkaniu)

Podaj nazwy dwóch portów położonych na północ od szerokości 66 stopni 33 minuty N ,nad niezamarzającym morzem.

środa 15.04 – wprowadzenie do strony biernej, praca z podręcznikiem str. 61 + ćwiczenia str. 46 Language Diary
+ praca domowa, zeszyt ćwiczeń str. 46 + 47

czwartek 16.04 – omówienie zdań z ćwiczeń str. 46+47

Dzień dobry
1.Proszę o wysłanie do piątku (17.kwietnia) uzupełnionej karty pracy (przekształcamy zdania na czas przeszły).
Tabelę ze słownictwem wielkanocnym proszę wkleić lub przepisać do zeszytu.
mm.trawicka@wp.pl
 
2. Na nasz kolejne spotkanie on- line umiemy tabelę z formami czasowników mocnych (na wszelki wypadek jeszcze raz ją dołączam).
Jeżeli chodzi o czasowniki słabe, proszę znać te czasowniki, z których mieliście zrobić notatkę:
 

Będę odpytywać ustnie z czasowników mocnych i słabych.

PLIK:
karta pracy -Perfekt-. Ostern
Perfekt- tabela wybrane czasowniki mocne

Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 4

Zachęcam do rozwiązania zadań z karty pracy dotyczącej kolejnej, poznanej przez Was religii: taoizmu (KARTA PRACY_TAOIZM). Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Lekcja w załączniku:
Klasy szóste

KLASA 6B

Zadania z matematyki dla klasy 6b na 15.04-17.04

6b matematyka 15.04 – 17.04

Pozdrawiam
Jarosława Pyrzyk

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika temat “Rzeczpospolita w okresie kryzysu – czasy saskie”, przyswoić  go i  sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;

2 – Obejrzeć uważnie i przemyśleć film “Czasy saskie”:

https://www.youtube.com/watch?v=DZRQqFManA0

– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 20 minut.

Dzień dobry kochani!

Przypominam, że podsumowaliśmy wiadomości o ptakach. Proszę wykonać karty pracy ( w archiwum) i przesłać na mój mail kaczorola.edu@op.pl do 17.04.2020. To jest zadanie obowiązkowe!

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Przypominam, zadanie dla chętnych, które omówiliśmy na lekcji: „Top 10 wśród kręgowców”, wybieracie dowolną gromadę omówionych zwierząt i według dowolnego kryterium przedstawiacie np. 10 naj…groźniejszych, najbrzydszych, najbardziej jadowitych itd. zwierząt. Prace w postaci prezentacji multimedialnej przesyłacie na maila do 17.04.2020. ( w tytule dodać projekt).

W tym tygodniu dokonamy ogólnej charakterystyki ssaków. Po zajęciach przeczytacie temat w podr. str.138-143 oraz wykonacie zadania w ćwiczeniach na str.58-59. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach w przyszłym tygodniu.

Temat Klimaty Europy

1.Jakie czynniki kształtują klimat?

2.Europa w 4 strefach klimatycznych.

3.Wpływ ciepłego prądu morskiego na klimat Europy.

4.Rekordy klimatyczne Europy.

Zadanie ( do wykonania po naszym spotkaniu)

Podaj nazwy dwóch portów położonych na północ od szerokości 66 stopni 33 minuty N ,nad niezamarzającym morzem.

środa 15.04 – wprowadzenie do strony biernej, praca z podręcznikiem str. 61 + ćwiczenia str. 46 Language Diary
+ praca domowa, zeszyt ćwiczeń str. 46 + 47

czwartek 16.04 – omówienie zdań z ćwiczeń str. 46+47

Dzień dobry
1.Proszę o wysłanie do piątku (17.kwietnia) uzupełnionej karty pracy (przekształcamy zdania na czas przeszły).
Tabelę ze słownictwem wielkanocnym proszę wkleić lub przepisać do zeszytu.
mm.trawicka@wp.pl
 
2. Na nasz kolejne spotkanie on- line umiemy tabelę z formami czasowników mocnych (na wszelki wypadek jeszcze raz ją dołączam).
Jeżeli chodzi o czasowniki słabe, proszę znać te czasowniki, z których mieliście zrobić notatkę:
 

Będę odpytywać ustnie z czasowników mocnych i słabych.

PLIK:
karta pracy -Perfekt-. Ostern
Perfekt- tabela wybrane czasowniki mocne

Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 4

Zachęcam do rozwiązania zadań z karty pracy dotyczącej kolejnej, poznanej przez Was religii: taoizmu (KARTA PRACY_TAOIZM). Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Lekcja w załączniku:
Klasy szóste

KLASA 7A

materiał do realizacji na 15 – 17 kwietnia 2020

Temat: Pierwiastki

Będziemy realizować materiał ujęty w podręczniku na str 244 – 247, pierwiastek kwadratowy i pierwiastek sześcienny
Podczas wideolekcji oraz w pracach domowych zrealizujemy:
zad 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8/248
zad 13, 14, 15 /249
zad 32, 33, 34/261
Przypominam o odesłaniu zadań z potęgami

Pozdrawiam
Iwona Czerwionka

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

  Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – będą przesyłane na e-maile uczniów w formie załączników.

 Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać temat “Polacy wobec zbliżającej się wojny”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;
2 – obejrzeć uważnie i przemyśleć materiały filmowe:
https://www.youtube.com/watch?v=l1d7HZig_X8

https://www.youtube.com/watch?v=soWPYV3F990
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 20 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście wiadomości o ukł.oddechowym i wydalniczym. Przypominam, podsumowanie działu jest na str.172-174, test powtórzeniowy na str.175-176 w podręczniku. Proszę zrobić ćwiczenia utrwalające materiał  str.70-71 i przesłać mi zdjęcia ( lub w innej formie) na mój mail kaczorola.edu@op.pl do 16.04.2020. Piszcie czytelnie.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się:  imię, nazwisko, klasa.

Linki do utrwalenia w archiwum.

W tym tygodniu omówimy ogólną budowę i funkcje układu nerwowego. Temat w podręczniku na str.178-182. Po lekcji online wykonacie ćwiczenia na str.72-73. Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach. Na podsumowanie pomocny będzie https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D7nf5jx0A

Temat Rozwój rolnictwa w Polsce

1. Czynniki wpływające na rozwój rolnictwa w Polsce
przyrodnicze pozaprzyrodnicze

2.Krainy rolnicze o najlepszych warunkach rozwoju .

3.Krainy rolnicze o najwyższej kulturze rolnej.


Notatka do uzupełnienia po naszym spotkaniu.

Zadanie 4 karta pracy 26.
Dodatkowe: zadanie 7 (karta pracy)

PLIK: Geo_SP_Kl_7_Karta_pracy_26

Lekcja w załączniku:
7a fizyka

Temat: Powtórzenie wiadomości z tlenków./dział 33 w podręczniku/

Wzory i nazewnictwo wodorotlenków

Zadania obowiązkowe

Test z tlenków –tlenki metali i niemetali/czas pracy 45 min./

Uwaga!

Streszczenie lekcji –tlenki i wodorotlenki/czas pracy 45 min./

Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

czwartek 16.04 – Types of numbers – praca z podręcznikiem str. 39 + wprowadzenie do stopniowania przymiotników oraz przysłówków str. 39.
+ praca domowa, zeszyt ćwiczeń str. 32 + 33 (do wykonania na wtorek 21 kwietnia)

Drodzy Uczniowie,
proszę o przygotowanie na pierwszą lekcję w przyszłym tygodniu
-test File unit 5
-quick test 5
-ćwiczenia Practical English
-przesłanie zaległych prac pisemnych (na ocenę)

PLIKI:
EF4e_preint_filetest_5a
EF4e_preint_quicktest_05

Dzień dobry
1.Proszę o wysłanie do piątku (17.kwietnia) uzupełnionej karty pracy (przekształcamy zdania na czas przeszły).
Tabelę ze słownictwem wielkanocnym proszę wkleić lub przepisać do zeszytu.
 
2. Na nasz kolejne spotkanie on- line umiemy tabelę z formami czasowników mocnych (na wszelki wypadek jeszcze raz ją dołączam).
Jeżeli chodzi o czasowniki słabe, proszę znać te czasowniki, z których mieliście zrobić notatkę:
 

Będę odpytywać ustnie z czasowników mocnych i słabych.

PLIK:
karta pracy -Perfekt-. Ostern
Perfekt- tabela wybrane czasowniki mocne

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE

Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Jak mówić… TEKST

Lekcja w załączniku:
Religia kl. VII

KLASA 8A

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

  Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – będą przesyłane na e-maile uczniów w formie załączników.

 Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy obejrzeć uważnie i przemyśleć prezentację multimedialną “PRL w pigułce” – https://www.youtube.com/watch?v=2wEaPL2k0Js

– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy przeczytać temat “Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.

W związku z tym, że w tym tygodniu spotykamy się po raz pierwszy po długiej przerwie, chciałabym, żebyśmy wspólnie utrwalili i podsumowali dział „Podstawy ekologii”. Proszę zajrzeć do archiwum, tam podałam linki i materiały do utrwalenia.

Przypominam, praca dodatkowa dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Pracę robicie w formie projektu multimedialnego, wybieracie po kilka ciekawych przykładów roślin i zwierząt, opisujecie ich przystosowania do różnych trudnych warunków (niska, wysoka temperatura, niedobór wody, tlenu, światła itp.)

Prace będą ocenione, przesyłacie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 24.04.2020.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.

Temat: Podsumowanie działu „ Ameryka”

W trakcie naszego spotkania będziecie pracować nad zadaniami z karty pracy nr 24.

PLIK: Geo_SP_Kl_8_Karta_pracy_24

Lekcja w załączniku:
8abc fizyka

Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. /podr.dział 30 str.169/

Streszczenie lekcji i zadanie domowe –wyższe kwasy tłuszczowe

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

środa 15.04 – uczniowie prezentują krótką wypowiedź (2-3 min) dot. minionych Świąt Wielkanocnych oraz porównują je z zeszłorocznymi świętami (wypowiedź na ocenę)
+ Cumulative_Test_1_12_a – do wykonania na poniedziałek na 20 kwietnia 

Witam, 

to są zadania na lekcje po świętach:
klasy 8

pozdrawiam
Barbara Walaszek
 

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE

Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Jak mówić… TEKST

Lekcja w załączniku:
Religia klasy VIII

KLASA 8B

Karty pracy dotyczące powtórki z gramatyki prześlę na Wasze adresy mailowe.

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy obejrzeć uważnie i przemyśleć prezentację multimedialną “PRL w pigułce” – https://www.youtube.com/watch?v=2wEaPL2k0Js

– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy przeczytać temat “Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.

W związku z tym, że w tym tygodniu spotykamy się po raz pierwszy po długiej przerwie, chciałabym, żebyśmy wspólnie utrwalili i podsumowali dział „Podstawy ekologii”. Proszę zajrzeć do archiwum, tam podałam linki i materiały do utrwalenia.

Przypominam, praca dodatkowa dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Pracę robicie w formie projektu multimedialnego, wybieracie po kilka ciekawych przykładów roślin i zwierząt, opisujecie ich przystosowania do różnych trudnych warunków (niska, wysoka temperatura, niedobór wody, tlenu, światła itp.)

Prace będą ocenione, przesyłacie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 24.04.2020.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.

Temat: Podsumowanie działu „ Ameryka”

W trakcie naszego spotkania będziecie pracować nad zadaniami z karty pracy nr 24.

PLIK: Geo_SP_Kl_8_Karta_pracy_24

Lekcja w załączniku:
8abc fizyka

Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. /podr.dział 30 str.169/

Streszczenie lekcji i zadanie domowe –wyższe kwasy tłuszczowe

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

środa 15.04 – uczniowie prezentują krótką wypowiedź (2-3 min) dot. minionych Świąt Wielkanocnych oraz porównują je z zeszłorocznymi świętami (wypowiedź na ocenę)
+ Cumulative_Test_1_12_a – do wykonania na poniedziałek na 20 kwietnia 

Witam, 

to są zadania na lekcje po świętach:
klasy 8

pozdrawiam
Barbara Walaszek

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE

Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Jak mówić… TEKST

Lekcja w załączniku:
Religia klasy VIII

KLASA 8C

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

  Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – będą przesyłane na e-maile uczniów w formie załączników.

 Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy obejrzeć uważnie i przemyśleć prezentację multimedialną “PRL w pigułce” – https://www.youtube.com/watch?v=2wEaPL2k0Js

– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.

Do piątku 17 kwietnia 2020 należy przeczytać temat “Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.

W związku z tym, że w tym tygodniu spotykamy się po raz pierwszy po długiej przerwie, chciałabym, żebyśmy wspólnie utrwalili i podsumowali dział „Podstawy ekologii”. Proszę zajrzeć do archiwum, tam podałam linki i materiały do utrwalenia.

Przypominam, praca dodatkowa dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Pracę robicie w formie projektu multimedialnego, wybieracie po kilka ciekawych przykładów roślin i zwierząt, opisujecie ich przystosowania do różnych trudnych warunków (niska, wysoka temperatura, niedobór wody, tlenu, światła itp.)

Prace będą ocenione, przesyłacie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 24.04.2020.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.

Temat: Podsumowanie działu „ Ameryka”

W trakcie naszego spotkania będziecie pracować nad zadaniami z karty pracy nr 24.

PLIK: Geo_SP_Kl_8_Karta_pracy_24

Lekcja w załączniku:
8abc fizyka

Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. /podr.dział 30 str.169/

Streszczenie lekcji i zadanie domowe –wyższe kwasy tłuszczowe

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

środa 15.04 – uczniowie prezentują krótką wypowiedź (2-3 min) dot. minionych Świąt Wielkanocnych oraz porównują je z zeszłorocznymi świętami (wypowiedź na ocenę)
+ Cumulative_Test_1_12_a – do wykonania na poniedziałek na 20 kwietnia 

Witam, 

to są zadania na lekcje po świętach:
klasy 8

pozdrawiam
Barbara Walaszek

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE

Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Jak mówić… TEKST

Lekcja w załączniku:
Religia klasy VIII

image/svg+xml

Menu

Śledź nas