KLASA 4A
Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.
/podręcznik str.164/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Zad.1, 2, 3, 4, str. 165 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Rozszerzanie i skracanie ułamków
”str.19 i 22
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.5 oraz super zagadka str.165
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.68-72 str.244 -245
Temat: Ułamki niewłaściwe.
/podręcznik str.166/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Zad.1, 2, str.168 i zad.3, 4,5,6 str. 169 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Ułamki niewłaściwe
”str.23-27
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.169
Uwaga!
Streszczenie lekcji przykłady –załączniki
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Załączniki:
skracanie ułamków-lekcja
ułamki niewłaściwe
POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Charles Perrault „ Kopciuszek, czyli pantofelek z popieliczki” (s. 327 w podręczniku) – powtórzę treść baśni, którą wspólnie omówimy podczas videokonferencji.
- „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
- Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
1 – obejrzeć uważnie miniserial “Przystanek niepodległość”:
– https://www.youtube.com/watch?v=2bY47meWvgo
– https://www.youtube.com/watch?v=Oc4xFktXT68
– https://www.youtube.com/watch?v=twXnUYG8Xco
– na to zadanie powinieneś poświęcić 15 minut;
2 – obejrzeć film “Bitwa Warszawska”
– https://www.youtube.com/watch?v=YKaST_7n9Uw
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu przeczytajcie temat : „Organizmy różnych warstw lasu” w podr. Str.160-164. Zwróćcie uwagę, jakie warstwy występują w lesie oraz jakie rośliny, zwierzęta w nich żyją. Czym charakteryzuje się ściółka oraz w której warstwie żyją grzyby?
Pomóc może Wam: https://epodreczniki.pl/a/w-lesie/DTGMnA8e0
Przedłużam termin wykonania lapbooka do 17.04.20. Pamiętajcie, praca jest obowiązkowa! Szczegółowe informacje znajdziecie w archiwum. Przygotujcie gotowe lapbooki na nasze zajęcia online, będziecie mogli je przedstawić kolegom.
Zdjęcia przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Lekcja 1 – powtórki z ćwiczeń z działu 13 -16
UNIT 13-16 Check yourself ćwiczenia
Przypomnij sobie zasady tworzenia czasu teraźniejszego w pytaniach, przeczeniach , kiedy używamy wyrażeń in, on, at i gdzie w zdaniu używamy usually, often, always, itp. ( 10 min)
I zrób poniższe zadania
Zad 1-5 str. 44 – (20 min)
zad 1-2 str 45 – ( 15 min)
Zdjęcie z powyższych zadań prześlij obowiązkowo do 17 kwietnia na adres aga.pietrzak2011@gmail.com
Zadanie dodatkowe na plusa dla chętnych
zad 3 str 45
Lekcja 2 Powtórka z książki
Zrób krzyżówkę zadanie 1 na str 56 z książki oraz wykreślankę zad. 2 na stronie 56. ( 5 min)
Zakoduj zdania z zadania Fun Time ze strony 57 – odczytamy je na lekcji online ( 5 min)
Powtórka z ćwiczeń ( 15 min)
Zrób samoocenę z ćwiczeń ze strony 47, przeczytaj jeszcze raz podane czytanki ( jeśli to konieczne ), powtórz słówka z podanych działów. Nie musisz robić zadań, których jeszcze nie przerabialiśmy, np. ze strony 58-59
Powtarzamy słówka ( 15 min)
Poniżej linki do wybranych działów
Dział 13
https://quizlet.com/pl/469912151/new-friends-2-unit-13-flash-cards/
Dział 14
https://quizlet.com/pl/288491359/new-friends-unit-14-flash-cards/
Temat: Ma famille. Tu habites avec qui?
- Powtórz na lekcję online odmianę czasownika „avoir” (mieć) oraz nazwy zwierząt. Za odpowiedź otrzymasz ocenę. Przypominam, że wszystkie materiały, również czasownik „avoir” do posłuchania znajdziecie na stronie szkoły (E-learning – Archiwum – do 03.04.2020)
- Poznajemy nowe i utrwalamy już znane słownictwo członków rodziny – wklej załączoną kartę do zeszytu, zapisz obok polskie tłumaczenie słowa (jeśli znasz)
- Poznajemy zaimki: mon, ma, mes/ton,ta,tes/son,sa,ses – podczas lekcji online ( podr. str.29)
- Odpowiadamy na pytanie z tematu lekcji: Tu habites avec qui? (Z kim mieszkasz?)
J’habite avec ……………………(Mieszkam z ………………………)
- Po lekcji online, słownictwo „La famille” możesz poćwiczyć tu: https://wordwall.net/pl/resource/236422/la-famille
- Czasownik être i avoir : https://wordwall.net/pl/resource/197036/french/etre-avoir
PLIK: La famille – 4a,b
Lekcja w załączniku:
4ab informatyka
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Lekcja w załączniku:
Religia kl. IV a
KLASA 4B
Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.
/podręcznik str.164/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Zad.1, 2, 3, 4, str. 165 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Rozszerzanie i skracanie ułamków
”str.19 i 22
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.5 oraz super zagadka str.165
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.68-72 str.244 -245
Temat: Ułamki niewłaściwe.
/podręcznik str.166/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Zad.1, 2, str.168 i zad.3, 4,5,6 str. 169 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Ułamki niewłaściwe
”str.23-27
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.169
Uwaga!
Streszczenie lekcji przykłady –załączniki
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Załączniki:
skracanie ułamków-lekcja
ułamki niewłaściwe
POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Charles Perrault „ Kopciuszek, czyli pantofelek z popieliczki” (s. 327 w podręczniku) – powtórzę treść baśni, którą wspólnie omówimy podczas videokonferencji.
- „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
- Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
1 – obejrzeć uważnie miniserial “Przystanek niepodległość”:
– https://www.youtube.com/watch?v=2bY47meWvgo
– https://www.youtube.com/watch?v=Oc4xFktXT68
– https://www.youtube.com/watch?v=twXnUYG8Xco
– na to zadanie powinieneś poświęcić 15 minut;
2 – obejrzeć film “Bitwa Warszawska”
– https://www.youtube.com/watch?v=YKaST_7n9Uw
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu przeczytajcie temat : „Organizmy różnych warstw lasu” w podr. Str.160-164. Zwróćcie uwagę, jakie warstwy występują w lesie oraz jakie rośliny, zwierzęta w nich żyją. Czym charakteryzuje się ściółka oraz w której warstwie żyją grzyby?
Pomóc może Wam: https://epodreczniki.pl/a/w-lesie/DTGMnA8e0
Przedłużam termin wykonania lapbooka do 17.04.20. Pamiętajcie, praca jest obowiązkowa! Szczegółowe informacje znajdziecie w archiwum. Przygotujcie gotowe lapbooki na nasze zajęcia online, będziecie mogli je przedstawić kolegom.
Zdjęcia przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Lekcja 1 – powtórki z ćwiczeń z działu 13 -16
UNIT 13-16 Check yourself ćwiczenia
Przypomnij sobie zasady tworzenia czasu teraźniejszego w pytaniach, przeczeniach , kiedy używamy wyrażeń in, on, at i gdzie w zdaniu używamy usually, often, always, itp. ( 10 min)
I zrób poniższe zadania
Zad 1-5 str. 44 – (20 min)
zad 1-2 str 45 – ( 15 min)
Zdjęcie z powyższych zadań prześlij obowiązkowo do 17 kwietnia na adres aga.pietrzak2011@gmail.com
Zadanie dodatkowe na plusa dla chętnych
zad 3 str 45
Lekcja 2 Powtórka z książki
Zrób krzyżówkę zadanie 1 na str 56 z książki oraz wykreślankę zad. 2 na stronie 56. ( 5 min)
Zakoduj zdania z zadania Fun Time ze strony 57 – odczytamy je na lekcji online ( 5 min)
Powtórka z ćwiczeń ( 15 min)
Zrób samoocenę z ćwiczeń ze strony 47, przeczytaj jeszcze raz podane czytanki ( jeśli to konieczne ), powtórz słówka z podanych działów. Nie musisz robić zadań, których jeszcze nie przerabialiśmy, np. ze strony 58-59
Powtarzamy słówka ( 15 min)
Poniżej linki do wybranych działów
Dział 13
https://quizlet.com/pl/469912151/new-friends-2-unit-13-flash-cards/
Dział 14
https://quizlet.com/pl/288491359/new-friends-unit-14-flash-cards/
Temat: Ma famille. Tu habites avec qui?
- Powtórz na lekcję online odmianę czasownika „avoir” (mieć) oraz nazwy zwierząt. Za odpowiedź otrzymasz ocenę. Przypominam, że wszystkie materiały, również czasownik „avoir” do posłuchania znajdziecie na stronie szkoły (E-learning – Archiwum – do 03.04.2020)
- Poznajemy nowe i utrwalamy już znane słownictwo członków rodziny – wklej załączoną kartę do zeszytu, zapisz obok polskie tłumaczenie słowa (jeśli znasz)
- Poznajemy zaimki: mon, ma, mes/ton,ta,tes/son,sa,ses – podczas lekcji online ( podr. str.29)
- Odpowiadamy na pytanie z tematu lekcji: Tu habites avec qui? (Z kim mieszkasz?)
J’habite avec ……………………(Mieszkam z ………………………)
- Po lekcji online, słownictwo „La famille” możesz poćwiczyć tu: https://wordwall.net/pl/resource/236422/la-famille
- Czasownik être i avoir : https://wordwall.net/pl/resource/197036/french/etre-avoir
PLIK: La famille – 4a,b
Lekcja w załączniku:
4ab informatyka
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
KLASA 5A
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne /podręcznik str.159/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku str.159 przeczytać tekst ze zrozumieniem /czas pracy 15 min./
ćwiczenia A, B str. 159 / czas pracy 15 min./
Zad.1,2,3, 4, 5, 6,7 str. 160-161 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8 i super zagadka str.161
Uwaga!
Streszczenie lekcji przykłady –Mnożenie ułamków przez liczby naturalne
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Przypominam o ćwiczeniach,, które zadałam przed świętami: Zeszyt ćw., cz. 1, ćw. 1-3, str. 32-33
- Przeczytam mit „Demeter i Kora” (podręcznik, s. 40).
- „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
- Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
Do piątku 17 kwietnia należy:
– https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
– https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA
– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;
2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem : „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych” oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę, funkcję i modyfikacje liścia ( podr. Str.142-144). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.59.
Przypominam o dodatkowym zadaniu dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.
Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo
2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.
3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych
Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.
Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:
Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.
Zadania w załączniku: 15-17.04.docx
Uwaga: proszę o przesyłanie zrobionych zadań na tarinfranc@gmail.com
Link do podręcznika Super Max 1 online: https://fr.calameo.com/books/00502225468f29d698603
Link do ćwiczeń Super Max 1 online: https://fr.calameo.com/books/005022254fd11fd9e7a33
Klasa 5a – j.francuski – materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym.
Temat: Utrwalamy materiał z Super Max 1 – ćwiczenia powtórzeniowe.
Jeśli zrobiłeś/-aś już wszystkie zadane ćwiczenia związane ze świętami oraz przesłałeś zadanie domowe (sprawdź poniżej), to zostały Ci do zrobienia ćwiczenia str.52; 54-55;56-57. Na lekcję online przygotuj kostkę i pionek.
- Powtarzamy miesiące i dni tygodnia – odpowiedź ustna.
gdybyś zapomniał wymowy: https://www.youtube.com/watch?v=7_u2SigckNQ
- Wykonaj ćwiczenia pod załączonym linkiem, zapoznaj się ze słowami związanymi ze świętami, posłuchaj ich, zrób ćwiczenia tyle razy ile potrzebujesz, aby zapamiętać słowa –czas potrzebny do zrobienia wszystkich ćwiczeń jednorazowo – (ok.20 min)
Zawsze pamiętaj! POWTÓRKI ,POWTÓRKI I JESZCZE RAZ POWTÓRKI JJJ
https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/ – te ćwiczenia są na rozgrzewkęJ
Kolejne zawierają dużo więcej słówek i zabaw związanych ze świętami wielkanocnymi:
https://quizlet.com/pl/393755428/les-paques-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/1108640/francuski/paques-3
https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4
- Zapisz do zeszytu słówka z ćwiczeń i ich polskie tłumaczenie, zawsze pamiętaj o rodzajnikach – po świętach
- Przygotuj w zeszycie swoją krzyżówkę z hasłem: np.: Jesus Christ lub Joyeuses Pâques – po świętach
1. Proszę o zapisanie w w zeszycie tematu i przykładów ( plik).
W pliku znajdują się również zadania, które proszę wykonać pisemnie- robiliśmy je ustnie na ostatniej lekcji
on- line).
2. W zeszycie ćwiczeń powinny być uzupełnione zadania 1-21 str.58-68.
3. Proszę nauczyć się form zaimków dzierżawczych w mianowniku i bierniku.
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.
Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:
„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości. A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza”
( Mt 9, 35-36 )
„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas». Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił». I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )
Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.
Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.
https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI okaż mi Boże
Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.
Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.
Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.
Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.
Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.
Teraz uważnie obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y
Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.
Pozdrawiam Was serdecznie.
KLASA 5B
Lekcja w załączniku:
5b matematyka
- Przeczytam mit „Demeter i Kora” (podręcznik, s. 40).
- „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytam codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
- Napiszę w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałam/em w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
Do piątku 17 kwietnia należy:
– https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
– https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA
– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;
2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem : „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych” oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę, funkcję i modyfikacje liścia ( podr. Str.142-144). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.59.
Przypominam o dodatkowym zadaniu dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.
Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo
2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.
3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych
Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.
Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:
Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.
Zadania w załączniku: 15-17.04.docx
Uwaga: proszę o przesyłanie zrobionych zadań na tarinfranc@gmail.com
Klasa 5b – j.francuski – materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym.
Temat: Les Pâques.
- Powtarzamy ostatnią lekcję, sprawdzamy znajomość słownictwa, robimy gimnastykę, może ktoś z was poprowadzi? Może pomoże Wam taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=zBBAAhYuVp8
- Pytam z części ciała i czynności (powtórzcie wymowę z ostatniej lekcji)
- Wykonaj ćwiczenia pod załączonym linkiem, zapoznaj się ze słowami związanymi ze świętami, posłuchaj ich, zrób ćwiczenia tyle razy ile potrzebujesz, aby zapamiętać słowa –czas potrzebny do zrobienia wszystkich ćwiczeń jednorazowo – (ok.20 min)
Zawsze pamiętaj! POWTÓRKI ,POWTÓRKI I JESZCZE RAZ POWTÓRKI JJJ
https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/ – te ćwiczenia są na rozgrzewkęJ
Kolejne zawierają dużo więcej słówek i zabaw związanych ze świętami wielkanocnymi:
https://quizlet.com/pl/393755428/les-paques-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/1108640/francuski/paques-3
https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4
- Zapisz do zeszytu słówka z ćwiczeń i ich polskie tłumaczenie, zawsze pamiętaj o rodzajnikach – po lekcji online.
- Przygotuj w zeszycie swoją krzyżówkę z hasłem: np.: Jesus Christ lub Joyeuses Pâques – po lekcji online
– zrobioną STARANNIE wyślij na adres: tarinfranc@gmail.com
, możesz otrzymać dwie oceny jeśli do każdego z haseł zrobisz definicję J
Bonne Chance!
PLIKI:
ćw.2 str.58 – Amis et compagnie
Les parties du corps- słuchanie
2. W drugim pliku jest słownictwo z nowego działu, który chciałabym rozpocząć. Proszę je wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.
PLIKI:
Klasa 5 b słownictwo powtórzenie
klasa 5b- słownictwo nowy dział
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.
Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:
„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości. A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza”
( Mt 9, 35-36 )
„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas». Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił». I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )
Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.
Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.
https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI okaż mi Boże
Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.
Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.
Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.
Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.
Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.
Teraz uważnie obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y
Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.
Pozdrawiam Was serdecznie.
KLASA 5C
Droga Klaso Vc!
Wysyłam Wam zadania na kolejny tydzień zdalnej nauki. Podaję także moje propozycje, jak dobrze rozplanować ten czas (sugerowane dni tygodnia i sugerowany czas na wykonanie każdego zadania).
Środa, 15.04.2020 r.
Proszę przeczytać z podręcznika strony 238-240. Są to informacje na temat współrzędnych i podrzędnych połączeń wyrazowych. To ważne, abyście wszystko przeczytali, ponieważ będziemy pracować wspólnie nad tym tematem na zdalnej lekcji.
Proszę wykonać w zeszycie zadania z pliku „ZDANIE ROZWINIĘTE I NIEROZWINIĘTE”. Ze zdań nierozwiniętych należy utworzyć rozwinięte.
Zadanie powinno zająć Wam ok. 45 minut.
Czwartek, 16.04.2020 r.
Proszę wykonać zadania z drugiej części zeszytu ćwiczeń – strony od 85 do 87. Początkowe strony wypełniliśmy wspólnie na lekcji. To ćwiczenia na temat zdań, które omówiliśmy na lekcji w piątek.
Zadanie powinno zająć Wam ok. 45 minut.
Zdjęcia wykonanych ćwiczeń proszę przesłać na adres: aleksandra.szwagrzyk@o2.pl do dnia 20 kwietnia 2020 r. Z przyjemnością odpowiem też na pytania, proszę pisać w razie wątpliwości.
PLIK: ZDANIE ROZWINIĘTE I NIEROZWINIĘTE
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Szwagrzyk-Dalasińska
Do piątku 17 kwietnia należy:
– https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
– https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA
– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;
2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalacie temat „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych”( podr. Str.139-142, bez liścia). Macie do wykonania ćw. 1,2,3 ze str.58-59.
W utrwaleniu pomogą wam informacje https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb, https://epodreczniki.pl/a/lodyga/D13C5RmGC.
Dodatkowe zadanie dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.
Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo
2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.
3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych
Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.
Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:
Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.
Zadania w załączniku: 15-17.04.docx
pozdrawiam M. Trawicka
PLIK: ZADANIE DOMOWE KLASA 5
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.
Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:
„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości. A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza”
( Mt 9, 35-36 )
„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas». Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił». I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )
Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.
Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.
https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI okaż mi Boże
Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.
Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.
Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.
Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.
Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.
Teraz uważnie obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y
Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.
Pozdrawiam Was serdecznie.
KLASA 5D
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne /podręcznik str.159/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku str.159 przeczytać tekst ze zrozumieniem /czas pracy 15 min./
ćwiczenia A, B str. 159 / czas pracy 15 min./
Zad.1,2,3, 4, 5, 6,7 str. 160-161 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8 i super zagadka str.161
Uwaga!
Streszczenie lekcji przykłady –Mnożenie ułamków przez liczby naturalne
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiał z języka polskiego dla klasy w załączniku:
Język polski_5d_4
Do piątku 17 kwietnia należy:
– https://www.youtube.com/watch?v=dhStEBTe_oE
– https://www.youtube.com/watch?v=qSARI5vBJOA
– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;
2 – na podstawie wyżej wymienionych filmów, internetu oraz wiedzy zdobytej w poprzednich tygodniach rozwiązać test “Średniowieczne miasto i wieś” (zaznaczając odpowiedzi w pliku), a następnie zmienić jego nazwę na imię i nazwisko ucznia oraz odesłać do 17 kwietnia na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalacie temat „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych”( podr. Str.139-142, bez liścia). Macie do wykonania ćw. 1,2,3 ze str.58-59.
W utrwaleniu pomogą wam informacje https://epodreczniki.pl/a/korzen/D1GlMzazb, https://epodreczniki.pl/a/lodyga/D13C5RmGC.
Dodatkowe zadanie dla chętnych: „Wypiszę nazwy jak największej ilości roślin, których korzenie wykorzystuje się w kuchni. Do każdego przykładu podam nazwę przynajmniej jednej potrawy, w której ten korzeń jest użyty”. Przypominam, wszystkie zadania dodatkowe są doceniane J (plusy lub ocena). Prace przesyłacie mi na maila kaczorola.edu@op.pl do 17.04.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Temat Wyżyna Lubelska –rolnicze zagłębie
1.Less-skała budująca powierzchnię Wyżyny Lubelskiej.
Cechy lessu
less – niszcząca działalność wody deszczowej – wąwóz
less- urodzajne gleby czarnoziemy – rolnictwo
2.Rośliny uprawiane na Wyżynie Lubelskiej i ich wykorzystanie.
3 Zadanie dodatkowe.
Rozpoznaj miasta Wyżyny Lubelskiej
– wpisane na listę UNESCO
– z pomnikiem owada
– uzdrowisko
-znane z pięknych wąwozów lessowych
Zadania do wykonania po naszym spotkaniu.
Proszę zrobić zadania 1,3 i 4 z Culture Corner z podręcznika ze str. 58 i 59.
Dołączam słuchanie do wszystkich trzech ćwiczeń:
Informuję, że nagrania do książki znajdują się na pearson.pl.
W zakładce edesk należy założyć sobie konto. Żadne kody nie są teraz potrzebne.
Zadania w załączniku: 15-17.04.docx
1. Proszę o zapisanie w w zeszycie tematu i przykładów ( plik).
W pliku znajdują się również zadania, które proszę wykonać pisemnie- robiliśmy je ustnie na ostatniej lekcji
on- line).
2. W zeszycie ćwiczeń powinny być uzupełnione zadania 1-21 str.58-68.
3. Proszę nauczyć się form zaimków dzierżawczych w mianowniku i bierniku.
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: ŚWIĘTA W RÓŻNYCH KULTURACH I RELIGIACH
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (REBUSY_religie świata) dotyczącą świąt w różnych kulturach i religiach. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Św. Faustyna – apostołka Bożego Miłosierdzia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was bardzo serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były one radosne.
Dzisiaj powiemy sobie o największym przymiocie Pana Boga, czyli o Miłosierdziu. Objawiło się ono w osobie Pana Jezusa, o czym świadczą dwa, spośród wielu, fragmenty Ewangelii. Zapoznajcie się teraz z Nimi:
„ Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości. A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza”
( Mt 9, 35-36 )
„Jeden ze złoczyńców, których [tam] powieszono, urągał Mu: «Czy Ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas». Lecz drugi, karcąc go, rzekł: «Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił». I dodał: «Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju».”
( Łk 23, 39-43 )
Pan Jezus, żyjąc wśród ludzi, okazywał im miłosierdzie: uzdrawiał, pocieszał, litował się, ale przede wszystkim przebaczał każdemu, kto o to poprosił. Tak było z ukrzyżowanym obok Pana Jezusa łotrem, który wiedział, że źle postępował, żałował tego i poprosił o przebaczenie. Największym przejawem miłosierdzia Pana Jezusa była Jego śmierć za nasze grzechy.
Ludzie jednak coraz mniej o tej prawdzie pamiętają i dlatego w XXw. Pan Jezus wybrał prostą dziewczynę z Polski – siostrę Faustynę Kowalską, aby przypomniała światu orędzie o Miłosierdziu Bożym.
https://www.youtube.com/watch?v=t8glLw4m3hI okaż mi Boże
Helena Kowalska przyszła na świat 25 sierpnia w 1905r. Była trzecim dzieckiem rolników z Głogowca koło Łodzi. Miała dziewięcioro rodzeństwa. W dzieciństwie ciężko pracowała. Ukończyła trzy klasy szkoły podstawowej, gdzie nauczyła się czytać, pisać i liczyć. Od szesnastego roku życia pracowała jako pomoc domowa.
Gdy miała 20 lat, wstąpiła do Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, gdzie spędziła 13 lat. W zakonie przyjęła imię Faustyna.
Faustyna napisała „Dzienniczek”, w którym opisała swoje spotkania z Panem Jezusem. Zapisała tam, że 22.02.1931r. w Płocku otrzymała polecenie od Pana Jezusa, aby mówić o Miłosierdziu Bożym oraz postarać się namalowanie obrazu „Jezu, ufam Tobie”. Wypełnienie tego polecenia przysporzyło Faustynie wielu cierpień i upokorzeń.
Zmarła na gruźlicę 5 października 1938r. , mając 33 lata, zgodnie z zapowiedzią Pana Jezusa. Sława jej świętości i posłannictwa szybko rosła i sięgała daleko poza granice Polski. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił ją najpierw błogosławioną 18.04.1993 r., a następnie świętą – 30.04.2000r.
Do Sanktuarium w Krakowie- Łagiewnikach, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób siostry Faustyny, pielgrzymują wierni z całego świata, by w tym miejscu wielbić Boże Miłosierdzie i wypraszać potrzebne łaski.
Teraz uważnie obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y
Zadanie domowe
Napisz na podstawie filmu i informacji znalezionych w Internecie, historię obrazu Jezu Ufam Tobie. Jeśli masz taką możliwość, wklej obrazek z Jezusem Miłosiernym.
Pozdrawiam Was serdecznie.
KLASA 6A
Materiał z języka polskiego dla klasy w załączniku:
Język polski_6a_4
1 – przeczytać z podręcznika temat “Rzeczpospolita w okresie kryzysu – czasy saskie”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;
– https://www.youtube.com/watch?v=DZRQqFManA0
Dzień dobry kochani!
Przypominam, że podsumowaliśmy wiadomości o ptakach. Proszę wykonać karty pracy ( w archiwum) i przesłać na mój mail kaczorola.edu@op.pl do 17.04.2020. To jest zadanie obowiązkowe!
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Przypominam, zadanie dla chętnych, które omówiliśmy na lekcji: „Top 10 wśród kręgowców”, wybieracie dowolną gromadę omówionych zwierząt i według dowolnego kryterium przedstawiacie np. 10 naj…groźniejszych, najbrzydszych, najbardziej jadowitych itd. zwierząt. Prace w postaci prezentacji multimedialnej przesyłacie na maila do 17.04.2020. ( w tytule dodać projekt).
W tym tygodniu dokonamy ogólnej charakterystyki ssaków. Po zajęciach przeczytacie temat w podr. str.138-143 oraz wykonacie zadania w ćwiczeniach na str.58-59. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach w przyszłym tygodniu.
Temat Klimaty Europy
1.Jakie czynniki kształtują klimat?
2.Europa w 4 strefach klimatycznych.
3.Wpływ ciepłego prądu morskiego na klimat Europy.
4.Rekordy klimatyczne Europy.
Zadanie ( do wykonania po naszym spotkaniu)
Podaj nazwy dwóch portów położonych na północ od szerokości 66 stopni 33 minuty N ,nad niezamarzającym morzem.
środa 15.04 – wprowadzenie do strony biernej, praca z podręcznikiem str. 61 + ćwiczenia str. 46 Language Diary
+ praca domowa, zeszyt ćwiczeń str. 46 + 47
czwartek 16.04 – omówienie zdań z ćwiczeń str. 46+47
Lekcja w załączniku:
Lekcja 6 a, b 15.04-17.04
Zadania w załączniku:
Klasa 6 Edukacja zadanie po Wielkanocy
Będę odpytywać ustnie z czasowników mocnych i słabych.
PLIK:
karta pracy -Perfekt-. Ostern
Perfekt- tabela wybrane czasowniki mocne
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 4
Zachęcam do rozwiązania zadań z karty pracy dotyczącej kolejnej, poznanej przez Was religii: taoizmu (KARTA PRACY_TAOIZM). Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Lekcja w załączniku:
Klasy szóste
KLASA 6B
Zadania z matematyki dla klasy 6b na 15.04-17.04
Pozdrawiam
Jarosława Pyrzyk
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
1 – przeczytać z podręcznika temat “Rzeczpospolita w okresie kryzysu – czasy saskie”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;
– https://www.youtube.com/watch?v=DZRQqFManA0
Dzień dobry kochani!
Przypominam, że podsumowaliśmy wiadomości o ptakach. Proszę wykonać karty pracy ( w archiwum) i przesłać na mój mail kaczorola.edu@op.pl do 17.04.2020. To jest zadanie obowiązkowe!
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Przypominam, zadanie dla chętnych, które omówiliśmy na lekcji: „Top 10 wśród kręgowców”, wybieracie dowolną gromadę omówionych zwierząt i według dowolnego kryterium przedstawiacie np. 10 naj…groźniejszych, najbrzydszych, najbardziej jadowitych itd. zwierząt. Prace w postaci prezentacji multimedialnej przesyłacie na maila do 17.04.2020. ( w tytule dodać projekt).
W tym tygodniu dokonamy ogólnej charakterystyki ssaków. Po zajęciach przeczytacie temat w podr. str.138-143 oraz wykonacie zadania w ćwiczeniach na str.58-59. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach w przyszłym tygodniu.
Temat Klimaty Europy
1.Jakie czynniki kształtują klimat?
2.Europa w 4 strefach klimatycznych.
3.Wpływ ciepłego prądu morskiego na klimat Europy.
4.Rekordy klimatyczne Europy.
Zadanie ( do wykonania po naszym spotkaniu)
Podaj nazwy dwóch portów położonych na północ od szerokości 66 stopni 33 minuty N ,nad niezamarzającym morzem.
środa 15.04 – wprowadzenie do strony biernej, praca z podręcznikiem str. 61 + ćwiczenia str. 46 Language Diary
+ praca domowa, zeszyt ćwiczeń str. 46 + 47
czwartek 16.04 – omówienie zdań z ćwiczeń str. 46+47
Lekcja w załączniku:
Lekcja 6 a, b 15.04-17.04
Zadania w załączniku:
Klasa 6 Edukacja zadanie po Wielkanocy
Będę odpytywać ustnie z czasowników mocnych i słabych.
PLIK:
karta pracy -Perfekt-. Ostern
Perfekt- tabela wybrane czasowniki mocne
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 4
Zachęcam do rozwiązania zadań z karty pracy dotyczącej kolejnej, poznanej przez Was religii: taoizmu (KARTA PRACY_TAOIZM). Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Lekcja w załączniku:
Klasy szóste
KLASA 7A
materiał do realizacji na 15 – 17 kwietnia 2020
Temat: Pierwiastki
Będziemy realizować materiał ujęty w podręczniku na str 244 – 247, pierwiastek kwadratowy i pierwiastek sześcienny
Podczas wideolekcji oraz w pracach domowych zrealizujemy:
zad 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8/248
zad 13, 14, 15 /249
zad 32, 33, 34/261
Przypominam o odesłaniu zadań z potęgami
Pozdrawiam
Iwona Czerwionka
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – będą przesyłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
– https://www.youtube.com/watch?v=l1d7HZig_X8
– https://www.youtube.com/watch?v=soWPYV3F990
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 20 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście wiadomości o ukł.oddechowym i wydalniczym. Przypominam, podsumowanie działu jest na str.172-174, test powtórzeniowy na str.175-176 w podręczniku. Proszę zrobić ćwiczenia utrwalające materiał str.70-71 i przesłać mi zdjęcia ( lub w innej formie) na mój mail kaczorola.edu@op.pl do 16.04.2020. Piszcie czytelnie.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
Linki do utrwalenia w archiwum.
W tym tygodniu omówimy ogólną budowę i funkcje układu nerwowego. Temat w podręczniku na str.178-182. Po lekcji online wykonacie ćwiczenia na str.72-73. Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach. Na podsumowanie pomocny będzie https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D7nf5jx0A
Temat Rozwój rolnictwa w Polsce
1. Czynniki wpływające na rozwój rolnictwa w Polsce
przyrodnicze pozaprzyrodnicze
2.Krainy rolnicze o najlepszych warunkach rozwoju .
–
3.Krainy rolnicze o najwyższej kulturze rolnej.
–
–
–
Notatka do uzupełnienia po naszym spotkaniu.
Zadanie 4 karta pracy 26.
Dodatkowe: zadanie 7 (karta pracy)
Temat: Powtórzenie wiadomości z tlenków./dział 33 w podręczniku/
Wzory i nazewnictwo wodorotlenków
Zadania obowiązkowe
Test z tlenków –tlenki metali i niemetali/czas pracy 45 min./
Uwaga!
Streszczenie lekcji –tlenki i wodorotlenki/czas pracy 45 min./
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
czwartek 16.04 – Types of numbers – praca z podręcznikiem str. 39 + wprowadzenie do stopniowania przymiotników oraz przysłówków str. 39.
+ praca domowa, zeszyt ćwiczeń str. 32 + 33 (do wykonania na wtorek 21 kwietnia)
Drodzy Uczniowie,
proszę o przygotowanie na pierwszą lekcję w przyszłym tygodniu
-test File unit 5
-quick test 5
-ćwiczenia Practical English
-przesłanie zaległych prac pisemnych (na ocenę)
Zadania w załączniku:
Klasa 7 Edukacja zadanie po Wielkanocy
Będę odpytywać ustnie z czasowników mocnych i słabych.
PLIK:
karta pracy -Perfekt-. Ostern
Perfekt- tabela wybrane czasowniki mocne
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE
Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Jak mówić… TEKST
Lekcja w załączniku:
Religia kl. VII
KLASA 8A
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – będą przesyłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
Do piątku 17 kwietnia 2020 należy przeczytać temat “Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
W związku z tym, że w tym tygodniu spotykamy się po raz pierwszy po długiej przerwie, chciałabym, żebyśmy wspólnie utrwalili i podsumowali dział „Podstawy ekologii”. Proszę zajrzeć do archiwum, tam podałam linki i materiały do utrwalenia.
Przypominam, praca dodatkowa dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Pracę robicie w formie projektu multimedialnego, wybieracie po kilka ciekawych przykładów roślin i zwierząt, opisujecie ich przystosowania do różnych trudnych warunków (niska, wysoka temperatura, niedobór wody, tlenu, światła itp.)
Prace będą ocenione, przesyłacie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 24.04.2020.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
Temat: Podsumowanie działu „ Ameryka”
W trakcie naszego spotkania będziecie pracować nad zadaniami z karty pracy nr 24.
Lekcja w załączniku:
8abc fizyka
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. /podr.dział 30 str.169/
Streszczenie lekcji i zadanie domowe –wyższe kwasy tłuszczowe
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
środa 15.04 – uczniowie prezentują krótką wypowiedź (2-3 min) dot. minionych Świąt Wielkanocnych oraz porównują je z zeszłorocznymi świętami (wypowiedź na ocenę)
+ Cumulative_Test_1_12_a – do wykonania na poniedziałek na 20 kwietnia
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE
Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Jak mówić… TEKST
Lekcja w załączniku:
Religia klasy VIII
KLASA 8B
Karty pracy dotyczące powtórki z gramatyki prześlę na Wasze adresy mailowe.
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
Do piątku 17 kwietnia 2020 należy przeczytać temat “Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
W związku z tym, że w tym tygodniu spotykamy się po raz pierwszy po długiej przerwie, chciałabym, żebyśmy wspólnie utrwalili i podsumowali dział „Podstawy ekologii”. Proszę zajrzeć do archiwum, tam podałam linki i materiały do utrwalenia.
Przypominam, praca dodatkowa dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Pracę robicie w formie projektu multimedialnego, wybieracie po kilka ciekawych przykładów roślin i zwierząt, opisujecie ich przystosowania do różnych trudnych warunków (niska, wysoka temperatura, niedobór wody, tlenu, światła itp.)
Prace będą ocenione, przesyłacie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 24.04.2020.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
Temat: Podsumowanie działu „ Ameryka”
W trakcie naszego spotkania będziecie pracować nad zadaniami z karty pracy nr 24.
Lekcja w załączniku:
8abc fizyka
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. /podr.dział 30 str.169/
Streszczenie lekcji i zadanie domowe –wyższe kwasy tłuszczowe
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
środa 15.04 – uczniowie prezentują krótką wypowiedź (2-3 min) dot. minionych Świąt Wielkanocnych oraz porównują je z zeszłorocznymi świętami (wypowiedź na ocenę)
+ Cumulative_Test_1_12_a – do wykonania na poniedziałek na 20 kwietnia
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE
Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Jak mówić… TEKST
Lekcja w załączniku:
Religia klasy VIII
KLASA 8C
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – będą przesyłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
Do piątku 17 kwietnia 2020 należy przeczytać temat “Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów”, przyswoić go i sporządzić notatkę w formie mapy myśli, tzw. “ośmiorniczkę” (8 odnóży) – na to zadanie powinieneś przeznaczyć 45 minut.
W związku z tym, że w tym tygodniu spotykamy się po raz pierwszy po długiej przerwie, chciałabym, żebyśmy wspólnie utrwalili i podsumowali dział „Podstawy ekologii”. Proszę zajrzeć do archiwum, tam podałam linki i materiały do utrwalenia.
Przypominam, praca dodatkowa dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Pracę robicie w formie projektu multimedialnego, wybieracie po kilka ciekawych przykładów roślin i zwierząt, opisujecie ich przystosowania do różnych trudnych warunków (niska, wysoka temperatura, niedobór wody, tlenu, światła itp.)
Prace będą ocenione, przesyłacie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 24.04.2020.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
Temat: Podsumowanie działu „ Ameryka”
W trakcie naszego spotkania będziecie pracować nad zadaniami z karty pracy nr 24.
Lekcja w załączniku:
8abc fizyka
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. /podr.dział 30 str.169/
Streszczenie lekcji i zadanie domowe –wyższe kwasy tłuszczowe
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
środa 15.04 – uczniowie prezentują krótką wypowiedź (2-3 min) dot. minionych Świąt Wielkanocnych oraz porównują je z zeszłorocznymi świętami (wypowiedź na ocenę)
+ Cumulative_Test_1_12_a – do wykonania na poniedziałek na 20 kwietnia
Link do lekcji:
Zadania do 19.04
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE
Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=iKfxf9pAOR0 a następnie przeczytajcie i odnieście się do zagadnień z załącznika. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 20 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Jak mówić… TEKST
Lekcja w załączniku:
Religia klasy VIII