KLASA 4A
Temat: Sprawdzian online z ułamków zwykłych.-wideokonferencja 4.05.20
Zadania obowiązkowe
Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków zwykłych.
Przygotować na 4.05.20. zeszyt i długopis
Uwaga!
Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl
Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 6.05.20
Podręcznik zad.1-5 str.184 / czas pracy 90 min./
Zad.6-7 str. 184 / czas pracy 15 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Ułamki o mianownikach 10,100,1000.. ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8-10 i super zagadka str.185
Streszczenie lekcji –Ułamki o mianownikach 10,1000,…
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Lekcja w załączniku:
– 4-8 MAJA KLASY CZWARTE.2
– Mikołajek
Do piątku 8 maja 2020 należy:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 55 minut;
2 – poznać postać pewnego niezwykłego niedźwiedzia oglądając poniższe materiały filmowe:
– “Kapral Wojtek – niedźwiedź w polskiej armii” – https://www.youtube.com/watch?v=6UQtXDmkHRo
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut;
Dzień dobry kochani.
Przypominam, że w tym tygodniu sprawdzę, czy utrwaliliście informacje o lesie i sposobach odżywiania. W przyszły poniedziałek-11.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.155-171, czyli las i odżywianie.
W tym tygodniu omówimy przystosowania organizmów do zdobywania pokarmu. Dowiecie się, jak sobie radzą rośliny, roślinożercy i mięsożercy z pozyskiwaniem jedzenia.
Po lekcji przeczytajcie temat w podręczniku str.168-171 i wykonajcie ćwiczenia 1,2,4 i 5ze str.88-89 (w zad.5 możesz wykonać rysunek). Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym, gdzie się kąpią zwierzęta, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=0An2SETuG48
Lekcje w załączniku: lekcja4a, b 04.05 -08.05
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitu 23 z Ćwiczeń do podręcznika (ale dopiero po tym, jak zrobimy ten unit podczas wideokonferencji w tym tygodniu).
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
– Past Simple- omówienie
PLIK – language_test_7a
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 4ab informatyka
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: PRAWA DZIECKA cz. 2
Kontynuując zeszłotygodniowy temat, chciałabym, żebyście wykonali kartę pracy: PRAWA DZIECKA (z załącznika) – Karta pracy_PRAWA DZIECKA. Chętnym dodatkowo proponuję wybranie konkretnego prawa, które uważacie za najważniejsze
i uzasadnienie, dlaczego dokonaliście akurat takiego wyboru. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 4 a, Pokuta i pojednanie
KLASA 4B
Temat: Sprawdzian online z ułamków zwykłych.-wideokonferencja 4.05.20
Zadania obowiązkowe
Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków zwykłych.
Przygotować na 4.05.20. zeszyt i długopis
Uwaga!
Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl
Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 6.05.20
Podręcznik zad.1-5 str.184 / czas pracy 90 min./
Zad.6-7 str. 184 / czas pracy 15 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Ułamki o mianownikach 10,100,1000.. ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8-10 i super zagadka str.185
Streszczenie lekcji –Ułamki o mianownikach 10,1000,…
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Lekcja w załączniku:
– 4-8 MAJA KLASY CZWARTE.2
– Mikołajek
Do piątku 8 maja 2020 należy:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 55 minut;
2 – poznać postać pewnego niezwykłego niedźwiedzia oglądając poniższe materiały filmowe:
– “Kapral Wojtek – niedźwiedź w polskiej armii” – https://www.youtube.com/watch?v=6UQtXDmkHRo
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut;
Dzień dobry kochani.
Przypominam, że w tym tygodniu sprawdzę, czy utrwaliliście informacje o lesie i sposobach odżywiania. W przyszły poniedziałek-11.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.155-171, czyli las i odżywianie.
W tym tygodniu omówimy przystosowania organizmów do zdobywania pokarmu. Dowiecie się, jak sobie radzą rośliny, roślinożercy i mięsożercy z pozyskiwaniem jedzenia.
Po lekcji przeczytajcie temat w podręczniku str.168-171 i wykonajcie ćwiczenia 1,2,4 i 5ze str.88-89 (w zad.5 możesz wykonać rysunek). Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym, gdzie się kąpią zwierzęta, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=0An2SETuG48
Lekcje w załączniku: lekcja4a, b 04.05 -08.05
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitu 23 z Ćwiczeń do podręcznika (ale dopiero po tym, jak zrobimy ten unit podczas wideokonferencji w tym tygodniu).
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
– Past Simple- omówienie
PLIK – language_test_7a
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 4ab informatyka
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: PRAWA DZIECKA cz. 2
Kontynuując zeszłotygodniowy temat, chciałabym, żebyście wykonali kartę pracy: PRAWA DZIECKA (z załącznika) – Karta pracy_PRAWA DZIECKA. Chętnym dodatkowo proponuję wybranie konkretnego prawa, które uważacie za najważniejsze
i uzasadnienie, dlaczego dokonaliście akurat takiego wyboru. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Częstochowa – niezwykła wycieczka
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Odmówcie modlitwę „Zdrowaś Maryjo”.
Witam Was serdecznie i zapraszam do miejsca, do którego każdego roku przybywa ponad 4 miliony pielgrzymów z całego świata. Będzie to podróż do naszej Mamy zwanej Czarną Madonną. Wyobraźcie sobie, że kilka lub kilkanaście dni wędrowaliście na Jasną Górę. Każdego dnia musieliście przejść kilkadziesiąt kilometrów, niezależnie od pogody. Były dni pełne słońca i upału, przed którym nie było ucieczki. Były też dni, kiedy padał deszcz. Codziennie przedstawialiście Panu Bogu intencje, z jakimi wyruszyliście do Maryi, by przez Jej wstawiennictwo, Bóg ich wysłuchał. I oto cel Waszej pielgrzymki. Przed Wami Sanktuarium Jasnogórskie.
Szczególnymi uroczystościami, na które do Częstochowy przybywa najwięcej pielgrzymów, są uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny 15 sierpnia oraz uroczystość Matki Boskiej Częstochowskiej 26 sierpnia.
Bardzo proszę, żebyście obejrzeli bardzo dobrze prezentację, nie omijając niczego, ponieważ pojawią się pytania związane z nią. W prawym górnym rogu będzie łapka, na którą możecie kliknąć i wtedy łapki pojawią się na poszczególnych punktach i nie tylko. Na samym końcu czeka Was coś miłego, ale musicie kliknąć na kopertę. Życzę powodzenia i wytrwałości J :
Jak już pewnie wiecie, bo była w tej wirtualnej wędrówce o tym mowa, każdego dnia o godz. 21:00 Polacy łączą się duchowo z Jasną Górą, gdzie w kaplicy Cudownego obrazu śpiewany jest Apel Jasnogórski.
NOTATKA
Pod tematem napisz:
Pielgrzymka to wędrówka, na czas której podejmujemy wyrzeczenia, niesiemy intencję w sercu, modlimy się, śpiewamy pieśni o Bogu i Maryi. Jej celem jest dotarcie do świętego miejsca.
Zad. domowe
Odpowiedz proszę na pytania i wyślij mi odpowiedzi:
- Kto ufundował pierwszą konserwację obrazu Matki Bożej Częstochowskiej?
- Co w czasie II wojny światowej mieściło się w miejscu obrazu?
- Jakim spojrzeniem patrzy na nas Maryja?
Zostańcie z Panem Bogiem!
Pozdrawiam
Beata Zawal
KLASA 5A
Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych . /podręcznik str.171/
Zad1-2 str.172 omówione zostaną na wideokonferencji 5.05.20
Zadania obowiązkowe
zad. 3-6 str.17 2/ czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.7 i super zagadka str.172
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.100-101 str.256
Streszczenie lekcji – Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila:
Temat: Sprawdzian online z ułamków dziesiętnych
– wideokonferencja 7-8.05.20
Zadania obowiązkowe
Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków dziesiętnych.
Przygotować na sprawdzian zeszyt i długopis
Uwaga!
Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl
Lekcje w załączniku – 4-8 MAJA 5A I 5B JĘZYK POLSKI
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzę.
Przypominam, że w środę – 06.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA
Zadanie :
Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy nr 18.
Po dopasowaniu wyciętych kartoników należy je wkleić do zeszytu.
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Krajobraz najbliższej okolicy
Opisz krajobraz miejsca, w którym się znajdujesz.
Uwzględnij: pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu (z podziałem na przyrodnicze
i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni , charakterystyczne obiekty .
Termin : do 11 maja
Czas wykonania zadania: 40 min
W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.
PLIK: cwinenstr58
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05
1. Na zajęcia powinny być zrobione zad. 1-5, str.75-77.
2. Zapoznaj sie ze słownictwem z tematu:’ Das Wetter”- pogoda- podręcznik, str 62 ćw. 11
Na str. 95 w zeszycie ćwiczeń są karty memory do tematu:” Das Wetter”.
Wytnij i zagraj z kimś rodziny.
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: AUTORYTETY
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.
Odmówcie „Akt wiary”.
Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.
- Pan Jezus jest dla człowieka ……
https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc
Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.
Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea
Pozdrawiam serdecznie.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5B
Lekcje w załączniku – 5b matematyka
Lekcje w załączniku – 4-8 MAJA 5A I 5B JĘZYK POLSKI
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzę.
Przypominam, że w środę – 06.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA
Zadanie :
Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy nr 18.
Po dopasowaniu wyciętych kartoników należy je wkleić do zeszytu.
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Krajobraz najbliższej okolicy
Opisz krajobraz miejsca, w którym się znajdujesz.
Uwzględnij: pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu (z podziałem na przyrodnicze
i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni , charakterystyczne obiekty .
Termin : do 11 maja
Czas wykonania zadania: 40 min
W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.
PLIK: cwinenstr58
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05
1. Na zajęcia powinny być zrobione zadania 12-16, str 91-92 zeszyt ćwiczeń.
2. W pliku znajduje się notatka z ostatniej lekcji- przepisz do zeszytu oraz jeszcze jedno zadanie (schreib die Einladung- napisz zaproszenie na urodziny).
PLIK: notatka z lekcji klasa 5b Geburtstag 2
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: AUTORYTETY
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.
Odmówcie „Akt wiary”.
Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.
- Pan Jezus jest dla człowieka ……
https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc
Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.
Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea
Pozdrawiam serdecznie.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5C
Lekcja w załączniku: 5c matematyka 4.05 – 8.05
Lekcje w załączniku – Vc – j. polski od 4 maja
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
Przypominam, że we wtorek-05.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Na lekcji w tym tygodniu pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA
kl.5c,5d-Karta obserwacji fasoli lub-grochu
Zadanie :
Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy nr 18.
Po dopasowaniu wyciętych kartoników należy je wkleić do zeszytu.
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Krajobraz najbliższej okolicy
Opisz krajobraz miejsca, w którym się znajdujesz.
Uwzględnij: pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu (z podziałem na przyrodnicze
i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni , charakterystyczne obiekty .
Termin : do 11 maja
Czas wykonania zadania: 40 min
W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.
PLIK: cwinenstr58
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05
Na następnych zajęciach będę przeprowadzać ustny test z materiału z ostatniego działu (plik).
Proszę też o wydrukowanie lub przepisanie do zeszytu materiału z drugiego pliku (tabela Wohin/Wo)- to materiał z nowego działu.
PLIKI:
powtórzenie działu kanst du inline skaten
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D
ZADANIA DODATKOWE:
Przypominam o skonstruowaniu instrumentów muzycznych. Przygotujcie krótką prezentacje instrumentu ( jak się na nim gra), oraz informację z jakiej grupy pochodzi Wasz instrument ( strunowy, perkusyjny, dęty?).
Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: AUTORYTETY
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.
Odmówcie „Akt wiary”.
Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.
- Pan Jezus jest dla człowieka ……
https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc
Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.
Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea
Pozdrawiam serdecznie.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5D
Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych . /podręcznik str.171/
Zad1-2 str.172 omówione zostaną na wideokonferencji 5.05.20
Zadania obowiązkowe
zad. 3-6 str.17 2/ czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.7 i super zagadka str.172
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.100-101 str.256
Streszczenie lekcji – Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila:
Temat: Sprawdzian online z ułamków dziesiętnych
– wideokonferencja 7-8.05.20
Zadania obowiązkowe
Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków dziesiętnych.
Przygotować na sprawdzian zeszyt i długopis
Uwaga!
Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiał z języka polskiego dla klasy – Język polski_5d_7
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
Przypominam, że we wtorek-05.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Na lekcji w tym tygodniu pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA
kl.5c,5d-Karta obserwacji fasoli lub-grochu
Zadanie :
Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy nr 18.
Po dopasowaniu wyciętych kartoników należy je wkleić do zeszytu.
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Krajobraz najbliższej okolicy
Opisz krajobraz miejsca, w którym się znajdujesz.
Uwzględnij: pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu (z podziałem na przyrodnicze
i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni , charakterystyczne obiekty .
Termin : do 11 maja
Czas wykonania zadania: 40 min
W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.
PLIK: cwinenstr58
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05
1. Na zajęciach będę przeprowadzała ustny test z ostatniego działu.
2. Proszę mieć też wydrukowaną kartę Wo/Wohin.
PLIKI:
powtórzenie działu kanst du inline skaten
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D
ZADANIA DODATKOWE:
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: AUTORYTETY
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.
Odmówcie „Akt wiary”.
Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.
- Pan Jezus jest dla człowieka ……
https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc
Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.
Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea
Pozdrawiam serdecznie.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 6A
Lekcja w załączniku: matematyka 6a 4.05 -8.05
Materiał z języka polskiego dla klasy – Język polski_6a_7
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Wojna w obronie konstytucji i II rozbiór Rzeczypospolitej” (s. 188-190) oraz “Powstanie kościuszkowskie i upadek Rzeczypospolitej” (s. 191-196), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu dowiecie się, jak różnorodną grupą są ssaki, jak przystosowują się do środowiska oraz na jakie rzędy się dzielą. Po lekcji przeczytacie temat w podr. str.148-154 oraz zrobicie ćwiczenia na str.62-63.
Dodatkowo wykonacie zadanie związane z filmem https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw. Po obejrzeniu wypiszecie wszystkie ssaki przedstawione w filmie i zaklasyfikujecie je do poznanych na lekcji rzędów ssaków np. niedźwiedź- DRAPIEŻNE itd. To zadanie prześlecie mi obowiązkowo mailem pod tytułem SSAKI ( kaczorola.edu@op.pl ) do 14.05.20.
Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?
Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:
o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
Na podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi do 07.05.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie:
Londyn i Paryż to najczęściej odwiedzane europejskie metropolie.
Z jakich powodów ludzie z całego świata odwiedzają te miasta?
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Jakie organizacje międzynarodowe mają swoje siedziby w Londynie i Paryżu .
Czas wykonania : 20 min.
5 maja – słownictwo Units. 17,18,19 (kartkówka) + praca z podręcznikiem str. 68 wonderful words
6 maja – praca z podręcznikiem Unit 20 str. 66 + 67
7 maja – kartkówka strona bierna past simple + present simple / kontynuacja Unit 20
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 21-24.
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 sestaw-2 (4-8.05)
Dla chętnych – nadal: Prezentacja na dowolny temat
Good luck!
Lekcje w załączniku: klasa 6a,b 04.05-08.05
Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 6 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020
Drodzy Uczniowie
Pamiętajcie o przysłaniu zaproszenia- czekam do poniedziałku 04. maja!
PLIKI:
karta 1- test ustny Geburtstag
karta 2- test ustny Geburtstag
ZADANIA DODATKOWE:
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: CZŁOWIEK W POSZUKIWANIU WARTOŚCI UNIWERSALNYCH
Wysłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6-FNRlr_GAE (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) a następnie rozwiążcie zadania z karty pracy: TOLERANCJA – Karta pracy_TOLERANCJA. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 6 a i b Nabożeństwa majowe
KLASA 6B
Lekcja w załączniku: matematyka 6b 4.05 -8.05
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Wojna w obronie konstytucji i II rozbiór Rzeczypospolitej” (s. 188-190) oraz “Powstanie kościuszkowskie i upadek Rzeczypospolitej” (s. 191-196), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu dowiecie się, jak różnorodną grupą są ssaki, jak przystosowują się do środowiska oraz na jakie rzędy się dzielą. Po lekcji przeczytacie temat w podr. str.148-154 oraz zrobicie ćwiczenia na str.62-63.
Dodatkowo wykonacie zadanie związane z filmem https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw. Po obejrzeniu wypiszecie wszystkie ssaki przedstawione w filmie i zaklasyfikujecie je do poznanych na lekcji rzędów ssaków np. niedźwiedź- DRAPIEŻNE itd. To zadanie prześlecie mi obowiązkowo mailem pod tytułem SSAKI ( kaczorola.edu@op.pl ) do 14.05.20.
Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?
Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:
o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
Na podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi do 07.05.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie:
Londyn i Paryż to najczęściej odwiedzane europejskie metropolie.
Z jakich powodów ludzie z całego świata odwiedzają te miasta?
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Jakie organizacje międzynarodowe mają swoje siedziby w Londynie i Paryżu .
Czas wykonania : 20 min.
5 maja – słownictwo Units. 17,18,19 (kartkówka) + praca z podręcznikiem str. 68 wonderful words
6 maja – praca z podręcznikiem Unit 20 str. 66 + 67
7 maja – kartkówka strona bierna past simple + present simple / kontynuacja Unit 20
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 21-24.
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 sestaw-2 (4-8.05)
Dla chętnych – nadal: Prezentacja na dowolny temat
Good luck!
Lekcje w załączniku: klasa 6a,b 04.05-08.05
Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 6 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020
Drodzy Uczniowie
Pamiętajcie o przysłaniu zaproszenia- czekam do poniedziałku 04. maja!
PLIKI:
karta 1- test ustny Geburtstag
karta 2- test ustny Geburtstag
ZADANIA DODATKOWE:
Przypominam o skonstruowaniu instrumentów muzycznych. Przygotujcie krótką prezentacje instrumentu ( jak się na nim gra), oraz informację z jakiej grupy pochodzi Wasz instrument ( strunowy, perkusyjny, dęty?).
Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: CZŁOWIEK W POSZUKIWANIU WARTOŚCI UNIWERSALNYCH
Wysłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6-FNRlr_GAE (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) a następnie rozwiążcie zadania z karty pracy: TOLERANCJA – Karta pracy_TOLERANCJA. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 6 a i b Nabożeństwa majowe
KLASA 7A
W załączniku plan pracy z klasą – mat 7a 4-8 maja
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Zakończenie I wojny światowej” (s. 157-159) oraz “Odzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku” (s. 160-165), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 50 minut;
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Odzyskanie niepodległości” – https://www.youtube.com/watch?v=lTM56r00eWQ
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut;
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem o odruchach warunkowych i bezwarunkowych oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń. Zajrzyjcie do archiwum!
W tym tygodniu powtórzymy informacje o układzie nerwowym ( utrwalcie materiał !) oraz poznamy budowę i funkcję oka. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.195-197 i wykonajcie ćwiczenia str.80-81. Obowiązkowo zróbcie obserwację plamki ślepej- opis str.198 w podręczniku. Dodatkowe „zabawy” plamką ślepą znajdziecie na https://www.youtube.com/watch?v=yzeE8VtzCJI, polecam.
Dla chętnych:
Na ostatniej lekcji mówiliśmy o tym, jak można „ oszukać” nasz mózg. Jeśli temat Cię zainteresował obejrzyj krótki filmik o magii POWIDOKU https://www.youtube.com/watch?v=SxjPRIYojRg .
Przemysł energetyczny w Polsce.
Zadanie:
Zaproponuj pięć działań ,które można podejmować w codziennym życiu ,aby zmniejszyć
zużycie energii elektrycznej.
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Gdzie w Polsce znajdują się elektrownie i ciepłownie wykorzystujące odnawialne
źródła energii? Podaj przykłady- uwzględnij nasz region.
Czas wykonania : 30 min.
Temat: Sposoby otrzymywania wodorotlenków nierozpuszczalnych w wodzie./dział 38 str.219 w podręczniku/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20
https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/DGFLXz70M
https://www.youtube.com/watch?v=2i_iFRTHguo
https://www.youtube.com/watch?v=HSlQGFNstg0
https://www.youtube.com/watch?v=_zzOVe6UcnY
Zadania obowiązkowe
Test z wodorotlenku wapnia-załącznik
Po wideokonferencji
Zad.1, 2, 3, 4 str.221 podręcznik /czas pracy 90 min./
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:
PLIK: test-wodorotlenek wapnia
5 maja – Zadania 5. str. 41 (podręcznik) omówienie projektu multimedialnego „Describing a city” (Uwaga projekt do zrobienia na 7 maja)
7 maja – prezentacje projektów multimedialnych „Describing a city”
Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 7 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020
Pamiętajcie o przysłaniu zaproszenia- czekam do 06. maja!
PLIKI:
karta 1- test ustny Geburtstag
karta 2- test ustny Geburtstag
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 7a informatyka
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?
Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:
- Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
- Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
- Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 7 a Pierwsze wieki chrześcijaństwa w Polsce
KLASA 8A
Zadania w załącznikach:
Logika wirusowa nr 1
Logika wirusowa nr 2
Krzyżówki wirusowe 5
Krzyżówki wirusowe 6
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
– “Stan wojenny” – https://www.youtube.com/watch?v=4Xzk1rmN48Y
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Organizacje międzynarodowe” (s. 150-156) i “Cele i zasady działania Unii Europejskiej” (s. 157-164), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
Dzień dobry kochani!
Przypominam, że w czwartek-07.05.20. zaplanowałam kartkówkę z dwóch ostatnich tematów ( podr.str. 138-149). Musicie umieć: wymienić czynniki biotyczne i abiotyczne, znać ich wpływ na organizmy, podać adaptacje różnych gatunków do trudnych warunków na lądzie, wiedzieć czym jest tolerancja ekologiczna, co oznacza szeroki i wąski zakres tolerancji, umieć odczytać to z wykresu, czym są stenobionty i eurybionty oraz biowskaźniki ( bioindykatory).
W tym tygodniu omówimy temat o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.
Na podsumowanie obejrzyj: https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0
Zadanie:
Które miasta pełnią ważne funkcje administracyjne w Australii?
Jakie są prawidłowości w rozmieszczeniu tych miast?
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Alice Springs- miasto w centrum kontynentu.Dlaczego powstało? Jakie pełni funkcje?
Czas wykonania: 15 min.
Lekcje w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Tłuszcze. / podręcznik dział 35 str. 190/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=V_aBwlATFYA
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji
Zad.1,2, 3 ,4 str.195 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 , 6 str.195 podręcznik
Streszczenie lekcji – tłuszcze
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym i przyszłym tygodniu.
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Przypominam o PREZENTACJI tym, którzy jeszcze jej nie zrobili!!!.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
W.Kallas Klasa 8 zadania 4-8.05
Good luck!
Materiały na tydzień 4.05 – 8.05 – CamScanner 05-01-2020 16.53.01 (1)
Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 8 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?
Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:
- Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
- Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
- Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 8 Chrystus naszym Zbawicielem
KLASA 8B
Zadania w załącznikach:
Logika wirusowa nr 1
Logika wirusowa nr 2
Krzyżówki wirusowe 5
Krzyżówki wirusowe 6
Lekcje w załączniku – 8b 4-8 maja
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
– “Stan wojenny” – https://www.youtube.com/watch?v=4Xzk1rmN48Y
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Organizacje międzynarodowe” (s. 150-156) i “Cele i zasady działania Unii Europejskiej” (s. 157-164), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
Dzień dobry kochani!
Przypominam, że w czwartek-07.05.20. zaplanowałam kartkówkę z dwóch ostatnich tematów ( podr.str. 138-149). Musicie umieć: wymienić czynniki biotyczne i abiotyczne, znać ich wpływ na organizmy, podać adaptacje różnych gatunków do trudnych warunków na lądzie, wiedzieć czym jest tolerancja ekologiczna, co oznacza szeroki i wąski zakres tolerancji, umieć odczytać to z wykresu, czym są stenobionty i eurybionty oraz biowskaźniki ( bioindykatory).
W tym tygodniu omówimy temat o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.
Na podsumowanie obejrzyj: https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0
Zadanie:
Które miasta pełnią ważne funkcje administracyjne w Australii?
Jakie są prawidłowości w rozmieszczeniu tych miast?
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Alice Springs- miasto w centrum kontynentu.Dlaczego powstało? Jakie pełni funkcje?
Czas wykonania: 15 min.
Lekcje w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Tłuszcze. / podręcznik dział 35 str. 190/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=V_aBwlATFYA
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji
Zad.1,2, 3 ,4 str.195 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 , 6 str.195 podręcznik
Streszczenie lekcji – tłuszcze
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym i przyszłym tygodniu.
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Przypominam o PREZENTACJI tym, którzy jeszcze jej nie zrobili!!!.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
W.Kallas Klasa 8 zadania 4-8.05
Good luck!
Materiały na tydzień 4.05 – 8.05 – CamScanner 05-01-2020 16.53.01 (1)
Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 8 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?
Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:
- Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
- Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
- Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 8 Chrystus naszym Zbawicielem
KLASA 8C
Zadania w załącznikach:
Logika wirusowa nr 1
Logika wirusowa nr 2
Krzyżówki wirusowe 5
Krzyżówki wirusowe 6
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
– “Stan wojenny” – https://www.youtube.com/watch?v=4Xzk1rmN48Y
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Organizacje międzynarodowe” (s. 150-156) i “Cele i zasady działania Unii Europejskiej” (s. 157-164), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
Dzień dobry kochani!
Przypominam, że w czwartek-07.05.20. zaplanowałam kartkówkę z dwóch ostatnich tematów ( podr.str. 138-149). Musicie umieć: wymienić czynniki biotyczne i abiotyczne, znać ich wpływ na organizmy, podać adaptacje różnych gatunków do trudnych warunków na lądzie, wiedzieć czym jest tolerancja ekologiczna, co oznacza szeroki i wąski zakres tolerancji, umieć odczytać to z wykresu, czym są stenobionty i eurybionty oraz biowskaźniki ( bioindykatory).
W tym tygodniu omówimy temat o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.
Na podsumowanie obejrzyj: https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0
Zadanie:
Które miasta pełnią ważne funkcje administracyjne w Australii?
Jakie są prawidłowości w rozmieszczeniu tych miast?
Czas wykonania : 15 min.
Zadanie dodatkowe:
Alice Springs- miasto w centrum kontynentu.Dlaczego powstało? Jakie pełni funkcje?
Czas wykonania: 15 min.
Lekcje w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Tłuszcze. / podręcznik dział 35 str. 190/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=V_aBwlATFYA
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji
Zad.1,2, 3 ,4 str.195 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 , 6 str.195 podręcznik
Streszczenie lekcji – tłuszcze
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym i przyszłym tygodniu.
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Przypominam o PREZENTACJI tym, którzy jeszcze jej nie zrobili!!!.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
W.Kallas Klasa 8 zadania 4-8.05
Good luck!
Materiały na tydzień 4.05 – 8.05 – CamScanner 05-01-2020 16.53.01 (1)
Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 8 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020
Zajęcia w załączniku: Kl. 4-8_Zadania WF_04.05-10.05
Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?
Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:
- Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
- Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
- Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Katecheza w załączniku – kl. 8 Chrystus naszym Zbawicielem