KLASA 4A
POLA FIGUR
Temat: Co to jest pole figury?. /podr.str.208/
Jednostki pola. Pole prostokąta /podr.str.210/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 1.06.20
Podręcznik zad.1-4 str.209 / czas pracy 60 min./
Zad.6,7 str.212/czas 15min/
Zad.8,9 i 11 str.213/czas 60 min/
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Jednostki pola. Pole prostokąta.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.209
Zad.10,12 i super zagadka str.213
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :” Co to jest pole figury”
Streszczenie lekcji 1 – Pole prostokąta
Temat: Zależności między jednostkami pola. /podr.str.214/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 3.06.20
Podręcznik zad.1,2,3 str.215 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Zależności między jednostkami pola.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.4 i super zagadka str.215
Streszczenie lekcji 2 – jednostki pola
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Na pierwszą wideokonferencję:
- W Zeszycie ćw., cz. 2 wykonaj ćwiczenia: 2 i 3 str. 73 oraz 5 str. 74.
- Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Klątwa dziewiątych urodzin”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.
Na drugą wideokonferencję:
- Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.
Napisz notatkę na temat poniższych postaci (o każdym co najmniej 3 zdania – im szczegółowiej, tym lepiej):
- Maja,
- Ciamcia,
- Kot,
- Foksi,
- Monterowa,
- rodzice Mai,
- Nina,
- Romanowska.
Dzień dobry kochani.
W poniedziałek sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.94-95, przypomnimy wiadomości o wodach stojących i płynących.
Omówimy temat „Warunki życia na lądzie”. Po lekcji musicie wiedzieć, czym różni się środowisko wodne od lądowego, jak zwierzęta wodne są przystosowane do życia w wodzie, ze szczególnym uwzględnieniem ryb. Po lekcji przeczytacie temat na str.185-188 i wykonacie ćw.1,2,3,5 ze str.96-97. Wszystko sprawdzimy na kolejnej lekcji.
Dla chętnych
Jeśli zainteresował Cię temat organizmów wodnych możesz wykonać LAPBOOK na temat „ Zwierzę wodne, które mnie zaciekawiło”. Postaraj się wybrać organizm, który żyje w wodzie lub w wodzie i na lądzie, nie jest rybą, np. bóbr, wydra, żaba, hipopotam, delfin itp. W pracy musisz uwzględnić przede wszystkim cechy tego organizmu, które pomagają mu w życiu w wodzie!!!, krótko napisz gdzie żyje, czym się żywi, jakieś ciekawostki.
W kwietniu robiliście takie prace, wtedy omówiliśmy zasady lapbooka ( można sprawdzić w archiwum). Zdjęcia pracy przesyłacie najpóźniej do soboty- 06.06.20. na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila: LAPBOOK, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.
Materiały w załączniku – 4a, b 01-05,06
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 27-28 (ale dopiero jak omówimy te Unity podczas wideokonferencji)
Dla chętnych: OPISZCIE JAK NAJBARDZIEJ SZCZEGÓŁOWO JAKIĆ PRZEDMIOT (słownictwo Unit 26 s. 89 w podręczniku), TO BĘDZIEMY ZGADYWAĆ, CO TO JEST
Ponadto, dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 4ab informatyka
Tematyka: Bezpieczne wakacje
Drodzy uczniowie!
- Przeczytajcie fragmentu poradnika MEN dotyczący bezpiecznego wypoczynku w górach, nad morzem oraz w podróży.
- W ramach podsumowania zapraszam do obejrzenia na YouTube krótkich filmów dla dzieci dotyczących bezpiecznych wakacji.
- Jak już wiecie wszystko rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku obok. Test
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: OPTYMIZM i PESYMIZM
Wykonajcie minimum jedno zadanie z karty pracy: Karta pracy_OPTYMIZM i PESYMIZM. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
KLASA 4B
POLA FIGUR
Temat: Co to jest pole figury?. /podr.str.208/
Jednostki pola. Pole prostokąta /podr.str.210/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 1.06.20
Podręcznik zad.1-4 str.209 / czas pracy 60 min./
Zad.6,7 str.212/czas 15min/
Zad.8,9 i 11 str.213/czas 60 min/
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Jednostki pola. Pole prostokąta.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.209
Zad.10,12 i super zagadka str.213
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :” Co to jest pole figury”
Streszczenie lekcji 1 – Pole prostokąta
Temat: Zależności między jednostkami pola. /podr.str.214/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 3.06.20
Podręcznik zad.1,2,3 str.215 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Zależności między jednostkami pola.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.4 i super zagadka str.215
Streszczenie lekcji 2 – jednostki pola
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Na pierwszą wideokonferencję:
- W Zeszycie ćw., cz. 2 wykonaj ćwiczenia: 2 i 3 str. 73 oraz 5 str. 74.
- Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Klątwa dziewiątych urodzin”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.
Na drugą wideokonferencję:
- Powtórz treść lektury M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”- będę zadawała pytania dotyczące znajomości lektury.
Napisz notatkę na temat poniższych postaci (o każdym co najmniej 3 zdania – im szczegółowiej, tym lepiej):
- Maja,
- Ciamcia,
- Kot,
- Foksi,
- Monterowa,
- rodzice Mai,
- Nina,
- Romanowska.
Dzień dobry kochani.
W poniedziałek sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.94-95, przypomnimy wiadomości o wodach stojących i płynących.
Omówimy temat „Warunki życia na lądzie”. Po lekcji musicie wiedzieć, czym różni się środowisko wodne od lądowego, jak zwierzęta wodne są przystosowane do życia w wodzie, ze szczególnym uwzględnieniem ryb. Po lekcji przeczytacie temat na str.185-188 i wykonacie ćw.1,2,3,5 ze str.96-97. Wszystko sprawdzimy na kolejnej lekcji.
Dla chętnych
Jeśli zainteresował Cię temat organizmów wodnych możesz wykonać LAPBOOK na temat „ Zwierzę wodne, które mnie zaciekawiło”. Postaraj się wybrać organizm, który żyje w wodzie lub w wodzie i na lądzie, nie jest rybą, np. bóbr, wydra, żaba, hipopotam, delfin itp. W pracy musisz uwzględnić przede wszystkim cechy tego organizmu, które pomagają mu w życiu w wodzie!!!, krótko napisz gdzie żyje, czym się żywi, jakieś ciekawostki.
W kwietniu robiliście takie prace, wtedy omówiliśmy zasady lapbooka ( można sprawdzić w archiwum). Zdjęcia pracy przesyłacie najpóźniej do soboty- 06.06.20. na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila: LAPBOOK, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.
Materiały w załączniku – 4a, b 01-05,06
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 27-28 (ale dopiero jak omówimy te Unity podczas wideokonferencji)
Dla chętnych: OPISZCIE JAK NAJBARDZIEJ SZCZEGÓŁOWO JAKIĆ PRZEDMIOT (słownictwo Unit 26 s. 89 w podręczniku), TO BĘDZIEMY ZGADYWAĆ, CO TO JEST
Ponadto, dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 4ab informatyka
Tematyka: Bezpieczne wakacje
Drodzy uczniowie!
- Przeczytajcie fragmentu poradnika MEN dotyczący bezpiecznego wypoczynku w górach, nad morzem oraz w podróży.
- W ramach podsumowania zapraszam do obejrzenia na YouTube krótkich filmów dla dzieci dotyczących bezpiecznych wakacji.
3. Jak już wiecie wszystko rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku obok. Test
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: OPTYMIZM i PESYMIZM
Wykonajcie minimum jedno zadanie z karty pracy: Karta pracy_OPTYMIZM i PESYMIZM. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Temat: Więzienna cela – moc modlitwy
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Cieszę się, że możemy znów spotkać się wirtualnie na kolejnej katechezie. Dzisiaj porozmawiamy o sile, mocy modlitwy.
Odmówcie modlitwę „Ojcze nasz”.
Kiedy Pan Jezus wstąpił do nieba, nasilały się prześladowania ludzi, którzy głośno i publicznie mówili o swojej wierze w Jezusa. Ówczesne władze, nie pozwalały chrześcijanom swobodnie mówić, że uznają Jezusa Chrystusa jako Boga. Wtrącano ich do więzień, a niejednokrotnie wydawano na śmierć.
W takiej sytuacji znalazł się też Piotr, ten który był szczególnym uczniem Pana Jezusa. Został wtrącony do więzienia za to, że nauczał innych ludzi o Jezusie. Jednak w więzieniu wydarzyło się coś nadzwyczajnego.
Przeczytajcie, proszę, fragment Pisma Św. i napiszcie w zeszycie jaki król kazał uwięzić Piotra i kto mu pomógł się wydostać? Będzie to Wasza notatka.
„W tym także czasie Herod zaczął prześladować niektórych członków Kościoła… uwięził nadto Piotra. Kiedy go pojmał, osadził w więzieniu i oddał pod straż czterech oddziałów, po czterech żołnierzy każdy.
Strzeżono więc Piotra w więzieniu, a Kościół modlił się za niego nieustannie do Boga. W nocy, po której Herod miał go wydać, Piotr, skuty podwójnym łańcuchem, spał między dwoma żołnierzami, a strażnicy przed bramą strzegli więzienia. Wtem zjawił się anioł Pański i światłość zajaśniała w celi. Trąceniem w bok obudził Piotra i powiedział: «Wstań szybko!» Równocześnie z rąk [Piotra] opadły kajdany. «Przepasz się i włóż sandały!» – powiedział mu anioł. A gdy to zrobił, rzekł do niego: «Narzuć płaszcz i chodź za mną!»
Wyszedł więc i szedł za nim, ale nie wiedział, czy to, co czyni anioł, jest rzeczywistością; zdawało mu się, że to widzenie. Minęli pierwszą i drugą straż i doszli do żelaznej bramy, prowadzącej do miasta. Ta otwarła się sama przed nimi. Wyszli więc, przeszli jedną ulicę i natychmiast anioł odstąpił od niego. Wtedy Piotr przyszedł do siebie i rzekł: «Teraz wiem na pewno, że Pan posłał swego anioła i wyrwał mnie z ręki Heroda”.
(Dz 12,1.3-11)
Król ……………… kazał uwięzić Piotra, ponieważ mówił o Panu Jezusie. W więzieniu wydarzył się cud, ponieważ w nocy przyszedł ……………………….. , obudził Piotra i wyprowadził z celi, w której przesiadywał.
Otwórzcie prezentację i krzyżyk po krzyżyku klikajcie na wszystko i pilnie oglądajcie.
Podczas gdy Piotr przebywał w więzieniu za dawanie świadectwa o Chrystusie, Kościół modlił się za niego, wstawiał się za nim przed Bogiem, aby został uwolniony. Piotr odważnie głosił Chrystusa i mimo wielu prześladowań nie wyrzekł się Go. Dla swojego Mistrza był gotowy oddać życie.
Oczywiście czekam na zaległe prace. Adres: beatriczez@tlen.pl
Kochani, z okazji Dnia Dziecka życzę Wam niegasnącego uśmiechu, wiele radości, jak najprzyjemniejszych chwil, samych sukcesów w nauce, wspaniałych koleżanek i kolegów i spełnienia Waszych dziecięcych marzeń, a także opieki Pana Jezusa i Maryi.
https://www.youtube.com/watch?v=rPDmDK9zuFQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
Pozdrawiam serdecznie.
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
KLASA 5A
GRANIASTOSŁUPY
Temat: Prostopadłościany i sześciany. /podręcznik str.224/
Proszę powtórzyć wzory na pola figur płaskich /zeszyt z lekcji/ i przygotować kostkę do gry planszowej.
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 2.06.20
Podręcznik zad.1,2 i 4 str.225/ czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Prostopadłościany i sześciany „
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.3 i super zagadka str.225
Streszczenie lekcji 1 – Prostopadłościany i sześciany
Temat: Przykłady graniastosłupów prostych./.podr.str.226/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 4-5.06.20
Podręcznik zad.1-6 str.227-228 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Przykłady graniastosłupów prostych
„/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.7 i super zagadka str.228
Streszczenie lekcji 2 – graniastosłupy proste
Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 8.06.20 na maila: krczajkowska@o2.pl
Pierwsza wideokonferencja:
Napisz kartkę z dziennika, w której Maja opisuje:
- dzień przyjazdu do ciabci, (rozdziały od 2 do 4)
LUB
- pierwszy dzień pobytu w Szczecinie (rozdziały od 5 do 7 – str. 91).
Dziennik:
– opis bieżących wydarzeń z danego dnia,
– narracja 1-osobowa,
– czas przeszły lub teraźniejszy,
– dzień wpisu jest zaznaczony datą lub dniem tygodnia, np. 15 lipca, poniedziałek,
– pierwsze zdanie zaczyna się od słowa ,,dzisiaj”.
Druga wideokonferencja
Przeczytaj mit Jana Parandowskiego ,,Tułaczka Odyseusza” (podręcznik, str. 148-156.)
Przygotuj się do ustnego opowiedzenia mitu.
Wykonaj polecenie 1 na str. 157.
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu kontynuujemy utrwalanie wiadomości o roślinach nasiennych- nagonasiennych, okrytonasiennych, o ich cechach charakterystycznych, budowie i znaczeniu. Przygotujcie się!! Będzie szansa na plusy J. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 1,2 ze str.64-65. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Zadanie dla chętnych:
Jeśli lubisz spędzać czas w kuchni, pomagać w przygotowywaniu posiłków to jest to zadanie dla Ciebie!! Przygotuj potrawę zawierającą dużo składników roślinnych( sałatkę, surówkę, co Wam przyjdzie do głowy) . Zrób zdjęcie, do tego napisz jakich roślin użyłeś i jakie to są organy roślinne np. pomidor-owoc, słonecznik- nasiona itp. Sprawdź dokładnie co jemy w tej roślinie.
Prześlij zdjęcie i opis składników najpóźniej do 07.06.20. na mail: kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila: POTRAWA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA
Zadanie wykonaj po wideokonferencji
Znajdź w podręczniku mapę pokazującą położenie największych pustyń na świecie. Na jej podstawie uzupełnij informacje.
pustynia kontynent zwrotnik przechodzący przez pustynię
Sahara Afryka Raka
Atakama
Namib
Wielka Pustynia Piaszczysta
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Na pustyniach gorących i lodowych panują skrajnie nieprzyjazne warunki dla człowieka.
Co utrudnia życie i gospodarkę na pustyniach:
gorących lodowych
czas wykonania 20 min.
W poniedziałek zaczynamy nowy dział, lekcję 21 na str. 74 w podręczniku. Proszę przesłuchać załączone nagrania.
PLIKI:
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 1-5 czerwca kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 27).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 25-28 (ale 27 i 28 dopiero jak skończymy je omawiać na wideokonferencji).
Dodatkowe zadania powtórkowe w załącznikun- W.Kallas – Klasa 5 – zadania dodatkowe 1-5.06. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– culture corner
PLIKI:
NF3language_tests (przeciągnięte) 1
NF3language_tests (przeciągnięte)
pozdrawiam M. Trawicka
Załącznik –
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D
klasa 5a, 5d materiał na test ustny
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 5abcd informatyka
Tematyka: Pierwsza Pomoc oraz Znaki Drogowe
Drodzy uczniowie!
Zapraszam na stronę brd.edu.pl:
- Przeczytajcie treść zakładki Pierwsza Pomoc Przedmedyczna (KRWOTOK Z NOSA, POZYCJA BEZPIECZNA, KRWOTOKI ZEWNĘTRZNE, ZŁAMANE PRZEDRAMIĘ, CIAŁO OBCE W RANIE, ZATRZYMANIE KRĄŻENIA, OPARZENIA, CIAŁO OBCE W OKU, SCHEMAT DZIAŁANIA PRZY UDZIELANIU PIERWSZEJ POMOCY )
Jak już wiecie wszystko o pierwszej pomocy rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Pierwsza Pomoc
- Przypomnijcie sobie treść zakładki Znaki drogowe poziome oraz Znaki drogowe pionowe(w ramach treningu polecam rozwiązać testy udostępnione na dole strony.
Jak już wiecie wszystko o znakach drogowych rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Znaki Drogowe
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: SPRAWIEDLIWOŚĆ
W nawiązaniu do zeszłotygodniowej bajki, chciałabym żebyście zastanowili się nad zagadnieniem sprawiedliwości. Spróbujcie wykonać minimum jedno zadanie z karty pracy Karta pracy_SPRAWIEDLIWOŚĆ. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Ten, który głosił naszym przodkom wiarę – św. Wojciech
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj poznacie św. Wojciecha. Najpierw jednak odmówcie „Ojcze nasz”.
W obecnych czasach mamy wiele możliwości przekazania i uzyskania informacji. Przekazywana wiadomość trafia do adresata zaledwie w kilka sekund.
W czasach, kiedy żył bohater dzisiejszej katechezy, sposobów przekazania i uzyskania informacji było znacznie mniej: można było wysłać list przez posłańca bądź wyruszyć w podróż, by osobiście przekazać wiadomość. Zasięg takiej informacji był niewielki i kosztował wiele trudu, jeśli należało przekazać wiadomość większej liczbie osób. Przed takim właśnie zadaniem stanął św. Wojciech, który czuł wewnętrzne wezwanie do zaniesienia wiadomości o zmartwychwstaniu Pana Jezusa na ziemie Słowian – ziemie pogańskie, tzn. takie, które nie znały Jezusa i Jego nauki.
Zapraszam do prześledzenia wiadomości o św. Wojciechu w prezentacji, gdzie znajdziecie sporo ciekawych informacji o nim, posłuchacie legendy, przeniesiecie się do Gniezna. Będziecie mogli odpowiedzieć na pytania zawarte w teście.
https://view.genial.ly/5e9993aeb65e370dac607a03/guide-sw-wojciech
Wyszliście zwycięsko, jeśli chodzi o wiedzę o bohaterze naszej katechezy?
Tym razem możecie obejrzeć inną prezentację, w której nie można na nic klikać, ale też jest ciekawa.
http://www.spgozd.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/%C5%9Bw.-Wojciech.pdf
A teraz trochę zabawy. Ułóżcie puzzle składające się z 25 elementów:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/226747-%C5%9Bw-wojciech
Jeśli ktoś woli ambitniejsze puzzle, to jestem przygotowania na to i zapraszam układankę z 64 elementami.:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/228524-%C5%9Bwi%C4%99ty-wojciech
To już koniec katechezy. Mam nadzieję, że zapamiętaliście sporo o św. Wojciechu. Pozostała notatka.
„Ziarno, które obumrze, przynosi plon obfity. Wypełniły się w Wojciechu słowa Chrystusa. Ponad miłość doczesnego życia postawił on miłość do Syna Bożego. Poszedł za Chrystusem jako wierny i ofiarny sługa, dając o Nim świadectwo za cenę swego życia”.
( Z homilii Jana Pawła II 3.06.1997 r. wygłoszonej w Gnieźnie )
Mogę się pochwalić, że byłam na tym spotkaniu z Janem Pawłem II w Gnieźnie.
Kochani, z okazji Dnia Dziecka życzę Wam niegasnącego uśmiechu, wiele radości, jak najprzyjemniejszych chwil, samych sukcesów w nauce, wspaniałych koleżanek i kolegów i spełnienia Waszych dziecięcych marzeń, a także opieki Pana Jezusa i Maryi.
https://www.youtube.com/watch?v=rPDmDK9zuFQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
Pozdrawiam
Beata Zawal
KLASA 5B
Materiały w załączniku – 5b matematyka
Pierwsza wideokonferencja:
Napisz kartkę z dziennika, w której Maja opisuje:
- dzień przyjazdu do ciabci, (rozdziały od 2 do 4)
LUB
- pierwszy dzień pobytu w Szczecinie (rozdziały od 5 do 7 – str. 91).
Dziennik:
– opis bieżących wydarzeń z danego dnia,
– narracja 1-osobowa,
– czas przeszły lub teraźniejszy,
– dzień wpisu jest zaznaczony datą lub dniem tygodnia, np. 15 lipca, poniedziałek,
– pierwsze zdanie zaczyna się od słowa ,,dzisiaj”.
Druga wideokonferencja
Przeczytaj mit Jana Parandowskiego ,,Tułaczka Odyseusza” (podręcznik, str. 148-156.)
Przygotuj się do ustnego opowiedzenia mitu.
Wykonaj polecenie 1 na str. 157.
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu kontynuujemy utrwalanie wiadomości o roślinach nasiennych- nagonasiennych, okrytonasiennych, o ich cechach charakterystycznych, budowie i znaczeniu. Przygotujcie się!! Będzie szansa na plusy J. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 1,2 ze str.64-65. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Zadanie dla chętnych:
Jeśli lubisz spędzać czas w kuchni, pomagać w przygotowywaniu posiłków to jest to zadanie dla Ciebie!! Przygotuj potrawę zawierającą dużo składników roślinnych( sałatkę, surówkę, co Wam przyjdzie do głowy) . Zrób zdjęcie, do tego napisz jakich roślin użyłeś i jakie to są organy roślinne np. pomidor-owoc, słonecznik- nasiona itp. Sprawdź dokładnie co jemy w tej roślinie.
Prześlij zdjęcie i opis składników najpóźniej do 07.06.20. na mail: kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila: POTRAWA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA
Zadanie wykonaj po wideokonferencji
Znajdź w podręczniku mapę pokazującą położenie największych pustyń na świecie. Na jej podstawie uzupełnij informacje.
pustynia kontynent zwrotnik przechodzący przez pustynię
Sahara Afryka Raka
Atakama
Namib
Wielka Pustynia Piaszczysta
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Na pustyniach gorących i lodowych panują skrajnie nieprzyjazne warunki dla człowieka.
Co utrudnia życie i gospodarkę na pustyniach:
gorących lodowych
czas wykonania 20 min.
W poniedziałek zaczynamy nowy dział, lekcję 21 na str. 74 w podręczniku. Proszę przesłuchać załączone nagrania.
PLIKI:
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 1-5 czerwca kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 27).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 25-28 (ale 27 i 28 dopiero jak skończymy je omawiać na wideokonferencji).
Dodatkowe zadania powtórkowe w załącznikun- W.Kallas – Klasa 5 – zadania dodatkowe 1-5.06. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– culture corner
PLIKI:
NF3language_tests (przeciągnięte) 1
NF3language_tests (przeciągnięte)
mm.trawicka@wp.pl
Załączniki:
5b powtórzenie wiadomości, czasownik karta-pracy-Deutsch-mit-Anja-Strand
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 5abcd informatyka
Tematyka: Pierwsza Pomoc oraz Znaki Drogowe
Drodzy uczniowie!
Zapraszam na stronę brd.edu.pl:
- Przeczytajcie treść zakładki Pierwsza Pomoc Przedmedyczna (KRWOTOK Z NOSA, POZYCJA BEZPIECZNA, KRWOTOKI ZEWNĘTRZNE, ZŁAMANE PRZEDRAMIĘ, CIAŁO OBCE W RANIE, ZATRZYMANIE KRĄŻENIA, OPARZENIA, CIAŁO OBCE W OKU, SCHEMAT DZIAŁANIA PRZY UDZIELANIU PIERWSZEJ POMOCY )
Jak już wiecie wszystko o pierwszej pomocy rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Pierwsza Pomoc
- Przypomnijcie sobie treść zakładki Znaki drogowe poziome oraz Znaki drogowe pionowe(w ramach treningu polecam rozwiązać testy udostępnione na dole strony.
Jak już wiecie wszystko o znakach drogowych rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Znaki Drogowe
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: SPRAWIEDLIWOŚĆ
W nawiązaniu do zeszłotygodniowej bajki, chciałabym żebyście zastanowili się nad zagadnieniem sprawiedliwości. Spróbujcie wykonać minimum jedno zadanie z karty pracy Karta pracy_SPRAWIEDLIWOŚĆ. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Ten, który głosił naszym przodkom wiarę – św. Wojciech
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj poznacie św. Wojciecha. Najpierw jednak odmówcie „Ojcze nasz”.
W obecnych czasach mamy wiele możliwości przekazania i uzyskania informacji. Przekazywana wiadomość trafia do adresata zaledwie w kilka sekund.
W czasach, kiedy żył bohater dzisiejszej katechezy, sposobów przekazania i uzyskania informacji było znacznie mniej: można było wysłać list przez posłańca bądź wyruszyć w podróż, by osobiście przekazać wiadomość. Zasięg takiej informacji był niewielki i kosztował wiele trudu, jeśli należało przekazać wiadomość większej liczbie osób. Przed takim właśnie zadaniem stanął św. Wojciech, który czuł wewnętrzne wezwanie do zaniesienia wiadomości o zmartwychwstaniu Pana Jezusa na ziemie Słowian – ziemie pogańskie, tzn. takie, które nie znały Jezusa i Jego nauki.
Zapraszam do prześledzenia wiadomości o św. Wojciechu w prezentacji, gdzie znajdziecie sporo ciekawych informacji o nim, posłuchacie legendy, przeniesiecie się do Gniezna. Będziecie mogli odpowiedzieć na pytania zawarte w teście.
https://view.genial.ly/5e9993aeb65e370dac607a03/guide-sw-wojciech
Wyszliście zwycięsko, jeśli chodzi o wiedzę o bohaterze naszej katechezy?
Tym razem możecie obejrzeć inną prezentację, w której nie można na nic klikać, ale też jest ciekawa.
http://www.spgozd.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/%C5%9Bw.-Wojciech.pdf
A teraz trochę zabawy. Ułóżcie puzzle składające się z 25 elementów:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/226747-%C5%9Bw-wojciech
Jeśli ktoś woli ambitniejsze puzzle, to jestem przygotowania na to i zapraszam układankę z 64 elementami.:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/228524-%C5%9Bwi%C4%99ty-wojciech
To już koniec katechezy. Mam nadzieję, że zapamiętaliście sporo o św. Wojciechu. Pozostała notatka.
„Ziarno, które obumrze, przynosi plon obfity. Wypełniły się w Wojciechu słowa Chrystusa. Ponad miłość doczesnego życia postawił on miłość do Syna Bożego. Poszedł za Chrystusem jako wierny i ofiarny sługa, dając o Nim świadectwo za cenę swego życia”.
( Z homilii Jana Pawła II 3.06.1997 r. wygłoszonej w Gnieźnie )
Mogę się pochwalić, że byłam na tym spotkaniu z Janem Pawłem II w Gnieźnie.
Kochani, z okazji Dnia Dziecka życzę Wam niegasnącego uśmiechu, wiele radości, jak najprzyjemniejszych chwil, samych sukcesów w nauce, wspaniałych koleżanek i kolegów i spełnienia Waszych dziecięcych marzeń, a także opieki Pana Jezusa i Maryi.
https://www.youtube.com/watch?v=rPDmDK9zuFQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
Pozdrawiam
Beata Zawal
KLASA 5C
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/774nkqjlvz7kpevc
Materiały w załączniku – Vc – j. polski od 1 czerwca
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy wiadomości o wszystkich organach roślin nasiennych- korzeniu, łodydze, liściach, kwiatach, nasionach, owocach. Będziemy robili różne zadania utrwalające. Przygotujcie się!! Będzie szansa na plusy J. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 6,7,8,9 ze str.66-67. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Zadanie dla chętnych:
Jeśli lubisz spędzać czas w kuchni, pomagać w przygotowywaniu posiłków to jest to zadanie dla Ciebie!! Przygotuj potrawę zawierającą dużo składników roślinnych( sałatkę, surówkę, co Wam przyjdzie do głowy) . Zrób zdjęcie, do tego napisz jakich roślin użyłeś i jakie to są organy roślinne np. pomidor-owoc, słonecznik- nasiona itp. Sprawdź dokładnie co jemy w tej roślinie.
Prześlij zdjęcie i opis składników najpóźniej do 07.06.20. na mail: kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila: POTRAWA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA
Zadanie wykonaj po wideokonferencji
Znajdź w podręczniku mapę pokazującą położenie największych pustyń na świecie. Na jej podstawie uzupełnij informacje.
pustynia kontynent zwrotnik przechodzący przez pustynię
Sahara Afryka Raka
Atakama
Namib
Wielka Pustynia Piaszczysta
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Na pustyniach gorących i lodowych panują skrajnie nieprzyjazne warunki dla człowieka.
Co utrudnia życie i gospodarkę na pustyniach:
gorących lodowych
czas wykonania 20 min.
W poniedziałek zaczynamy nowy dział, lekcję 21 na str. 74 w podręczniku. Proszę przesłuchać załączone nagrania.
PLIKI:
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 1-5 czerwca kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 27).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 25-28 (ale 27 i 28 dopiero jak skończymy je omawiać na wideokonferencji).
Dodatkowe zadania powtórkowe w załącznikun- W.Kallas – Klasa 5 – zadania dodatkowe 1-5.06. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– culture corner
PLIKI:
NF3language_tests (przeciągnięte) 1
NF3language_tests (przeciągnięte)
Wykonując projekt wzoruj się na zadaniu 14 str. 63.
Załącznik – klasa 5c materiał na test
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 5abcd informatyka
Tematyka: Pierwsza Pomoc oraz Znaki Drogowe
Drodzy uczniowie!
Zapraszam na stronę brd.edu.pl:
- Przeczytajcie treść zakładki Pierwsza Pomoc Przedmedyczna (KRWOTOK Z NOSA, POZYCJA BEZPIECZNA, KRWOTOKI ZEWNĘTRZNE, ZŁAMANE PRZEDRAMIĘ, CIAŁO OBCE W RANIE, ZATRZYMANIE KRĄŻENIA, OPARZENIA, CIAŁO OBCE W OKU, SCHEMAT DZIAŁANIA PRZY UDZIELANIU PIERWSZEJ POMOCY )
Jak już wiecie wszystko o pierwszej pomocy rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Pierwsza Pomoc
- Przypomnijcie sobie treść zakładki Znaki drogowe poziome oraz Znaki drogowe pionowe(w ramach treningu polecam rozwiązać testy udostępnione na dole strony.
Jak już wiecie wszystko o znakach drogowych rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Znaki Drogowe
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: SPRAWIEDLIWOŚĆ
W nawiązaniu do zeszłotygodniowej bajki, chciałabym żebyście zastanowili się nad zagadnieniem sprawiedliwości. Spróbujcie wykonać minimum jedno zadanie z karty pracy Karta pracy_SPRAWIEDLIWOŚĆ. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Ten, który głosił naszym przodkom wiarę – św. Wojciech
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj poznacie św. Wojciecha. Najpierw jednak odmówcie „Ojcze nasz”.
W obecnych czasach mamy wiele możliwości przekazania i uzyskania informacji. Przekazywana wiadomość trafia do adresata zaledwie w kilka sekund.
W czasach, kiedy żył bohater dzisiejszej katechezy, sposobów przekazania i uzyskania informacji było znacznie mniej: można było wysłać list przez posłańca bądź wyruszyć w podróż, by osobiście przekazać wiadomość. Zasięg takiej informacji był niewielki i kosztował wiele trudu, jeśli należało przekazać wiadomość większej liczbie osób. Przed takim właśnie zadaniem stanął św. Wojciech, który czuł wewnętrzne wezwanie do zaniesienia wiadomości o zmartwychwstaniu Pana Jezusa na ziemie Słowian – ziemie pogańskie, tzn. takie, które nie znały Jezusa i Jego nauki.
Zapraszam do prześledzenia wiadomości o św. Wojciechu w prezentacji, gdzie znajdziecie sporo ciekawych informacji o nim, posłuchacie legendy, przeniesiecie się do Gniezna. Będziecie mogli odpowiedzieć na pytania zawarte w teście.
https://view.genial.ly/5e9993aeb65e370dac607a03/guide-sw-wojciech
Wyszliście zwycięsko, jeśli chodzi o wiedzę o bohaterze naszej katechezy?
Tym razem możecie obejrzeć inną prezentację, w której nie można na nic klikać, ale też jest ciekawa.
http://www.spgozd.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/%C5%9Bw.-Wojciech.pdf
A teraz trochę zabawy. Ułóżcie puzzle składające się z 25 elementów:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/226747-%C5%9Bw-wojciech
Jeśli ktoś woli ambitniejsze puzzle, to jestem przygotowania na to i zapraszam układankę z 64 elementami.:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/228524-%C5%9Bwi%C4%99ty-wojciech
To już koniec katechezy. Mam nadzieję, że zapamiętaliście sporo o św. Wojciechu. Pozostała notatka.
„Ziarno, które obumrze, przynosi plon obfity. Wypełniły się w Wojciechu słowa Chrystusa. Ponad miłość doczesnego życia postawił on miłość do Syna Bożego. Poszedł za Chrystusem jako wierny i ofiarny sługa, dając o Nim świadectwo za cenę swego życia”.
( Z homilii Jana Pawła II 3.06.1997 r. wygłoszonej w Gnieźnie )
Mogę się pochwalić, że byłam na tym spotkaniu z Janem Pawłem II w Gnieźnie.
Kochani, z okazji Dnia Dziecka życzę Wam niegasnącego uśmiechu, wiele radości, jak najprzyjemniejszych chwil, samych sukcesów w nauce, wspaniałych koleżanek i kolegów i spełnienia Waszych dziecięcych marzeń, a także opieki Pana Jezusa i Maryi.
https://www.youtube.com/watch?v=rPDmDK9zuFQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
Pozdrawiam
Beata Zawal
KLASA 5D
GRANIASTOSŁUPY
Temat: Prostopadłościany i sześciany. /podręcznik str.224/
Proszę powtórzyć wzory na pola figur płaskich /zeszyt z lekcji/ i przygotować kostkę do gry planszowej.
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 2.06.20
Podręcznik zad.1,2 i 4 str.225/ czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Prostopadłościany i sześciany „
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.3 i super zagadka str.225
Streszczenie lekcji 1 – Prostopadłościany i sześciany
Temat: Przykłady graniastosłupów prostych./.podr.str.226/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 4-5.06.20
Podręcznik zad.1-6 str.227-228 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń Geometria /granatowa okładka/cały dział :„ Przykłady graniastosłupów prostych
„/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.7 i super zagadka str.228
Streszczenie lekcji 2 – graniastosłupy proste
Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 8.06.20 na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiały w załączniku – Język polski_5d_11
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy wiadomości o wszystkich organach roślin nasiennych- korzeniu, łodydze, liściach, kwiatach, nasionach, owocach. Będziemy robili różne zadania utrwalające. Przygotujcie się!! Będzie szansa na plusy J. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 6,7,8,9 ze str.66-67. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Zadanie dla chętnych:
Jeśli lubisz spędzać czas w kuchni, pomagać w przygotowywaniu posiłków to jest to zadanie dla Ciebie!! Przygotuj potrawę zawierającą dużo składników roślinnych( sałatkę, surówkę, co Wam przyjdzie do głowy) . Zrób zdjęcie, do tego napisz jakich roślin użyłeś i jakie to są organy roślinne np. pomidor-owoc, słonecznik- nasiona itp. Sprawdź dokładnie co jemy w tej roślinie.
Prześlij zdjęcie i opis składników najpóźniej do 07.06.20. na mail: kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila: POTRAWA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA
Zadanie wykonaj po wideokonferencji
Znajdź w podręczniku mapę pokazującą położenie największych pustyń na świecie. Na jej podstawie uzupełnij informacje.
pustynia kontynent zwrotnik przechodzący przez pustynię
Sahara Afryka Raka
Atakama
Namib
Wielka Pustynia Piaszczysta
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Na pustyniach gorących i lodowych panują skrajnie nieprzyjazne warunki dla człowieka.
Co utrudnia życie i gospodarkę na pustyniach:
gorących lodowych
czas wykonania 20 min.
W poniedziałek zaczynamy nowy dział, lekcję 21 na str. 74 w podręczniku. Proszę przesłuchać załączone nagrania.
PLIKI:
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 1-5 czerwca kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 27).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 25-28 (ale 27 i 28 dopiero jak skończymy je omawiać na wideokonferencji).
Dodatkowe zadania powtórkowe w załącznikun- W.Kallas – Klasa 5 – zadania dodatkowe 1-5.06. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– culture corner
PLIKI:
NF3language_tests (przeciągnięte) 1
NF3language_tests (przeciągnięte)
pozdrawiam M. Trawicka
Załącznik –
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D
klasa 5a, 5d materiał na test ustny
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 5abcd informatyka
Tematyka: Pierwsza Pomoc oraz Znaki Drogowe
Drodzy uczniowie!
Zapraszam na stronę brd.edu.pl:
- Przeczytajcie treść zakładki Pierwsza Pomoc Przedmedyczna (KRWOTOK Z NOSA, POZYCJA BEZPIECZNA, KRWOTOKI ZEWNĘTRZNE, ZŁAMANE PRZEDRAMIĘ, CIAŁO OBCE W RANIE, ZATRZYMANIE KRĄŻENIA, OPARZENIA, CIAŁO OBCE W OKU, SCHEMAT DZIAŁANIA PRZY UDZIELANIU PIERWSZEJ POMOCY )
Jak już wiecie wszystko o pierwszej pomocy rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Pierwsza Pomoc
- Przypomnijcie sobie treść zakładki Znaki drogowe poziome oraz Znaki drogowe pionowe(w ramach treningu polecam rozwiązać testy udostępnione na dole strony.
Jak już wiecie wszystko o znakach drogowych rozwiążcie test (na ocenę) udostępniony w linku. Znaki Drogowe
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: SPRAWIEDLIWOŚĆ
W nawiązaniu do zeszłotygodniowej bajki, chciałabym żebyście zastanowili się nad zagadnieniem sprawiedliwości. Spróbujcie wykonać minimum jedno zadanie z karty pracy Karta pracy_SPRAWIEDLIWOŚĆ. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Temat: Ten, który głosił naszym przodkom wiarę – św. Wojciech
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie. Dzisiaj poznacie św. Wojciecha. Najpierw jednak odmówcie „Ojcze nasz”.
W obecnych czasach mamy wiele możliwości przekazania i uzyskania informacji. Przekazywana wiadomość trafia do adresata zaledwie w kilka sekund.
W czasach, kiedy żył bohater dzisiejszej katechezy, sposobów przekazania i uzyskania informacji było znacznie mniej: można było wysłać list przez posłańca bądź wyruszyć w podróż, by osobiście przekazać wiadomość. Zasięg takiej informacji był niewielki i kosztował wiele trudu, jeśli należało przekazać wiadomość większej liczbie osób. Przed takim właśnie zadaniem stanął św. Wojciech, który czuł wewnętrzne wezwanie do zaniesienia wiadomości o zmartwychwstaniu Pana Jezusa na ziemie Słowian – ziemie pogańskie, tzn. takie, które nie znały Jezusa i Jego nauki.
Zapraszam do prześledzenia wiadomości o św. Wojciechu w prezentacji, gdzie znajdziecie sporo ciekawych informacji o nim, posłuchacie legendy, przeniesiecie się do Gniezna. Będziecie mogli odpowiedzieć na pytania zawarte w teście.
https://view.genial.ly/5e9993aeb65e370dac607a03/guide-sw-wojciech
Wyszliście zwycięsko, jeśli chodzi o wiedzę o bohaterze naszej katechezy?
Tym razem możecie obejrzeć inną prezentację, w której nie można na nic klikać, ale też jest ciekawa.
http://www.spgozd.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/%C5%9Bw.-Wojciech.pdf
A teraz trochę zabawy. Ułóżcie puzzle składające się z 25 elementów:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/226747-%C5%9Bw-wojciech
Jeśli ktoś woli ambitniejsze puzzle, to jestem przygotowania na to i zapraszam układankę z 64 elementami.:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/228524-%C5%9Bwi%C4%99ty-wojciech
To już koniec katechezy. Mam nadzieję, że zapamiętaliście sporo o św. Wojciechu. Pozostała notatka.
„Ziarno, które obumrze, przynosi plon obfity. Wypełniły się w Wojciechu słowa Chrystusa. Ponad miłość doczesnego życia postawił on miłość do Syna Bożego. Poszedł za Chrystusem jako wierny i ofiarny sługa, dając o Nim świadectwo za cenę swego życia”.
( Z homilii Jana Pawła II 3.06.1997 r. wygłoszonej w Gnieźnie )
Mogę się pochwalić, że byłam na tym spotkaniu z Janem Pawłem II w Gnieźnie.
Kochani, z okazji Dnia Dziecka życzę Wam niegasnącego uśmiechu, wiele radości, jak najprzyjemniejszych chwil, samych sukcesów w nauce, wspaniałych koleżanek i kolegów i spełnienia Waszych dziecięcych marzeń, a także opieki Pana Jezusa i Maryi.
https://www.youtube.com/watch?v=rPDmDK9zuFQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU
Pozdrawiam
Beata Zawal
KLASA 6A
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Materiały w załączniku – Język polski_6a_11
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu dokończymy sprawdzanie ćwiczeń ze stron: 66- 67. Podsumujemy wszystkie grupy zwierząt kręgowych i bezkręgowych, które omawialiśmy w tym roku. Na pewno ułatwi Wam to https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-zwierzat/D1GZuxMvg. Zwrócimy uwagę na pokrycie ciała, różne narządy oddechowe, sposoby rozmnażania, rodzaje odżywiania, temperaturę ciała. Przygotujcie się!! Przejrzyjcie wszystkie „podsumowania działu”- str.33- 36, 77- 79, 113- 115, 155-157. Będzie dużo okazji do zdobycia plusów.
Dla chętnych:
Wśród kręgowców występują zwierzęta mało znane i dość prymitywne. Nie dowiecie się o nich z żadnych podręczników szkoły podstawowej. Są to tzw. bezżuchwowce zwane też bezszczękowcami. Wśród nich są minogi i śluzice. Spróbujcie odnaleźć po przynajmniej 10 ciekawostek o jednym z tych zwierząt, może być o obu. Przygotujcie krótką prezentację. Za dobrze wykonane zadanie możecie uzyskać co najmniej +++. Polecam. Prace przesyłacie na mail: kaczorola.edu@op.pl do 06.06.20., w tytule : minóg, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie wykonaj po wideokonferencji i prześlij na adres asieniawska11@gmail.com Na podstawie różnych źródeł sporządź listę interesujących miejsc w krajach Europy Południowej.
Wybierz j e d n ą z kategorii atrakcyjnych miejsc:
a. malownicze wybrzeża b. zabytki starożytności c. miejsca kultu religijnego
d. niezwykłe krajobrazy
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
Podaj 5 miejsc w Europie Południowej, w których można uprawiać turystykę kwalifikowaną.
Opisz jakich umiejętności ,sprzętu, bazy wymaga wybrany przez Ciebie rodzaj turystyki.
Czas wykonania 30 min
2 czerwca – Pytania o podmiot + sprawdzenie zadania domowego/Wonderful words (str. 82-83)
3 czerwca – Revision 6 str. 84-85 – zadania do wykonania podczas lekcji + praca w ćwiczeniach str. 64 (do wykonania po zajęciach)
4 czerwca – Cultrure Corner str. 86-87 – zadania do wykonania podczas lekcji + praca w ćwiczeniach str. 65 (do wykonania po zajęciach)
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem (Unit 31 i 32).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ do Unitów 29-32 (ale 31 i 32 dopiero kiedy już je zrobimy)
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 – zad. dodatkowe T1 na 1-5.06. Oczywiście nie robicie zadania na słuchanie.
Good luck!
Materiały w załączniku – 6a,b 01-05,06
Materiały w załączniku – Klasa 6 zadanie do 7 czerwca 2020
Załączniki:
Gute Reise das Buch Seite 76- notatka klasa 6 i 7 Urlaub
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: Człowiek w poszukiwaniu mądrości
Przeczytajcie bajkę z załącznika – Bajka_UCZONY i PRZEWOŹNIK, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania zamieszczone pod nią. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Drodzy Uczniowie!
Leonardo da Vinci uświadomił sobie, ze barwa przedmiotów zmienia się, gdy są one oddalone. Dzieje się tak dlatego, że powietrze między nami a obserwowanymi elementami natury przesłania je delikatną mgiełką i powoduje, że są słabo widoczne. Stwórz oryginalną kompozycję, w której dla pokazania przestrzeni zastosujesz perspektywę powietrzną. Użyj jaśniejszych kolorów do namalowania tła (rozwodnione błękity, zgaszone zielenie), dla uzyskania wrażenia odległości.
Sfotografuj swoją pracę i prześlij na mój adres ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
KLASA 6B
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu dokończymy sprawdzanie ćwiczeń ze stron: 66- 67. Podsumujemy wszystkie grupy zwierząt kręgowych i bezkręgowych, które omawialiśmy w tym roku. Na pewno ułatwi Wam to https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-zwierzat/D1GZuxMvg. Zwrócimy uwagę na pokrycie ciała, różne narządy oddechowe, sposoby rozmnażania, rodzaje odżywiania, temperaturę ciała. Przygotujcie się!! Przejrzyjcie wszystkie „podsumowania działu”- str.33- 36, 77- 79, 113- 115, 155-157. Będzie dużo okazji do zdobycia plusów.
Dla chętnych:
Wśród kręgowców występują zwierzęta mało znane i dość prymitywne. Nie dowiecie się o nich z żadnych podręczników szkoły podstawowej. Są to tzw. bezżuchwowce zwane też bezszczękowcami. Wśród nich są minogi i śluzice. Spróbujcie odnaleźć po przynajmniej 10 ciekawostek o jednym z tych zwierząt, może być o obu. Przygotujcie krótką prezentację. Za dobrze wykonane zadanie możecie uzyskać co najmniej +++. Polecam. Prace przesyłacie na mail: kaczorola.edu@op.pl do 06.06.20., w tytule : minóg, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie wykonaj po wideokonferencji i prześlij na adres asieniawska11@gmail.com Na podstawie różnych źródeł sporządź listę interesujących miejsc w krajach Europy Południowej.
Wybierz j e d n ą z kategorii atrakcyjnych miejsc:
- malownicze wybrzeża zabytki starożytności c. miejsca kultu religijnego
- niezwykłe krajobrazy
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
Podaj 5 miejsc w Europie Południowej, w których można uprawiać turystykę kwalifikowaną.
Opisz jakich umiejętności ,sprzętu, bazy wymaga wybrany przez Ciebie rodzaj turystyki.
Czas wykonania 30 min
2 czerwca – Pytania o podmiot + sprawdzenie zadania domowego/Wonderful words (str. 82-83)
3 czerwca – Revision 6 str. 84-85 – zadania do wykonania podczas lekcji + praca w ćwiczeniach str. 64 (do wykonania po zajęciach)
4 czerwca – Cultrure Corner str. 86-87 – zadania do wykonania podczas lekcji + praca w ćwiczeniach str. 65 (do wykonania po zajęciach)
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem (Unit 31 i 32).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ do Unitów 29-32 (ale 31 i 32 dopiero kiedy już je zrobimy)
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 – zad. dodatkowe T1 na 1-5.06. Oczywiście nie robicie zadania na słuchanie.
Good luck!
-17 unit
PLIKI:
newfriends4test (przeciągnięte) 1
newfriends4test (przeciągnięte)
Materiały w załączniku – 6a,b 01-05,06
Materiały w załączniku – Klasa 6 zadanie do 7 czerwca 2020
2. Urlaub- to plik z. zadaniem termin wykonania 08.06.
Załączniki:
Gute Reise das Buch Seite 76- notatka klasa 6 i 7 Urlaub
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: Człowiek w poszukiwaniu mądrości
Przeczytajcie bajkę z załącznika – Bajka_UCZONY i PRZEWOŹNIK, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania zamieszczone pod nią. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Drodzy Uczniowie!
Leonardo da Vinci uświadomił sobie, ze barwa przedmiotów zmienia się, gdy są one oddalone. Dzieje się tak dlatego, że powietrze między nami a obserwowanymi elementami natury przesłania je delikatną mgiełką i powoduje, że są słabo widoczne. Stwórz oryginalną kompozycję, w której dla pokazania przestrzeni zastosujesz perspektywę powietrzną. Użyj jaśniejszych kolorów do namalowania tła (rozwodnione błękity, zgaszone zielenie), dla uzyskania wrażenia odległości.
Sfotografuj swoją pracę i prześlij na mój adres ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska
KLASA 7A
Materiały w załączniku – mat 7a 1-5
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy kartkówki, sprawdzimy ćwiczenia ze str. 84-87. Zaczniemy omawianie budowy układu hormonalnego. Dowiecie się czym są hormony, gdzie są wytwarzane, jak rozmieszczone są gruczoły dokrewne, czym różni się działanie układu nerwowego i hormonalnego. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.210-212, pomocny będzie https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/D8fZrWlSe i wykonajcie ćwiczenia str.88-89. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz poznać zadziwiające ciekawostki o ludzkim ciele, zajrzyj na stronę https://www.youtube.com/watch?v=Kq5aIWtLrdc
Zadanie wykonaj po wideokonferencji i prześlij .
Zaproponuj jednej z grup turystów z UE p i ę ć atrakcyjnych miejsc w Polsce.
A. Przyrodnicy zainteresowani obserwacją zwierząt-szczególnie ptaków-żyjących w naturalnym środowisku
B. Pielgrzymi wędrujący szlakami wiary w Roku Św.Jana Pawła II
C. Młodzież ze szkoły sportowej o zróżnicowanych specjalnościach
Czas wykonania 20 min.
Temat: Wzory i nazewnictwo kwasów.
Proszę zapoznać się z filmami
Kwasy
https://www.youtube.com/watch?v=xHckL9VoGXQ
https://www.youtube.com/watch?v=CiYRzQCdarU
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji – kwasy – zadania
Streszczenie lekcji – Kwasy
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:
2 czerwca – 1. godzina: Sprawdzamy ćwiczenia str. 40-41+ kończymy Unit 6A
2. godzina: Unit 6B str. 48-49 (praca na zajęciach) + zadania w ćwiczeniach str. 42+43 do wykonania na następne zajęcia
4 czerwca – Sprawdzamy ćwiczenia str. 42-43 + zadania do domu (załączniku 1,2,3,4) do wykonania na następne zajęcia
Załączniki:
Załącznik 1 kl. 7a
Załącznik 2 kl. 7a
Załącznik 3 kl.7a
Załącznik 4 kl. 7a
Materiały w załączniku – 7a – 01-05,06
Materiały w załączniku – Klasa 7a zadanie do 7 czerwca 2020
2.Plik “Urlaub” proszę wykonać i przesłać do 08. czerwca.
PLIKI:
Gute Reise das Buch Seite 76- notatka
klasa 6 i 7 Urlaub
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały w załączniku – 7a informatyka
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
MATERIAŁY DO TESTU
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
GATUNKI MUZYCZNE
https://docs.google.com/presentation/d/1J67ACEebI_QiF_EikDdcAEb75e18tlIVmQ3HuC7Vj3w/edit?usp=sharing
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: KULTURA WYSOKA i KULTURA MASOWA
Zapoznajcie się z materiałami z załącznika: Materiały_KULTURA i przedstawcie swoje zdanie na ich temat. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Drodzy Uczniowie!
W malarstwie XX wieku przejawia się wiele kierunków opartych na zupełnie odmiennych koncepcjach tworzenia obrazu. Pojawia się nurt tzw. abstrakcyjny, w którym obraz nie przedstawia kształtów rzeczywistych, jego temat jest nierealny. Zapowiedzią takiej sztuki była pierwsza akwarela abstrakcyjna Wasilego Kandinsky ego.
Stwórz kompozycję oderwaną od realnego świata. Posługuj się czystą barwą, linią i plamą.
Bez tytułu, pierwsza akwarela abstrakcyjna, 1910 r. Wassily Kandinsky
Sfotografuj swoją pracę i prześlij na mój adres ostrowskabeataedu@wp.pl
Miłej zabawy!
Beata Ostrowska
KLASA 8A
Materiały w załącznikach :
a TEST 4
Egz po SP
Egz po SP rozw I
Logika wirusowa nr 2
Logika wirusowa nr 6 str
Krzyżówki wirusowe nr 10
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry!
W tym tygodniu omówimy temat „Formy ochrony przyrody w Polsce”. Dowiecie się, czym różni się ochrona czynna od biernej, częściowa od całkowitej, jakie mamy w Polsce obszary chronione, omówimy przykłady organizmów chronionych, dowiecie czym są Obszary Natura 2000, jaki obiekt może być pomnikiem przyrody.
Przypominam, że do wtorku do godz.13.00!!! przesyłacie test z karty pracy ( w załączniku). W tytule maila: test, imię, nazwisko, klasa. Przesyłacie na maila kaczorola.edu@op.pl.
Zadanie na wideokonferencję (najlepiej przesłać wcześniej)
Polacy na biegunach północnym i południowym.
Zadanie dodatkowe
Status Antarktydy w postanowieniach Układu Antarktycznego ( traktatu ) .Jakie zmiany w postanowieniach traktatu proponują niektóre państwa?
Czas wykonania 30 min.
Materiały w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Disacharydy. / podręcznik dział 39 str. 208/
Proszę zapoznać się z filmami
Cukry
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY
https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji – disacharyd – zadania
Streszczenie lekcji – disacharyd
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
1 czerwca – Sprawdzanie zad. dom Units 11 oraz 12 + Grammar Unit 13 (zadania do wykonania na 2 czerwca)
2 czerwca – Do pobrania Grammar Unit 14 oraz Vocabulary Unit 15 (zadania do wykonania na 8 czerwca)
3 czerwca – Praca Klasowa Units 10-11-12
Pliki do pobrania:
Grammar 13
Grammar 14
Vocabulary 15
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 25-29.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 10 (Sport), a potem zaczniemy Unit 11 (Health).
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne:
- Prepare a presentation about whatever you want.
- Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Załącznik – W.Kallas – Klasa 8 – zadania na 1-5.06
– do domu 7A ćwiczenia
PLIKI:
EF3e_uppint_filetest_06a
EF3e_uppint_progresstest_1_5a
EF3e_uppint_quicktest_06
Materiały w załączniku – CamScanner 05-29-2020 21.16.37 (1)
Materiały w załączniku – Klasa 8 EDU czas przyszły Futur
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: KULTURA WYSOKA i KULTURA MASOWA
Zapoznajcie się z materiałami z załącznika: Materiały_KULTURA i przedstawcie swoje zdanie na ich temat. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Zadanie 1. Symulacja życia
Stwórz prosty miesięczny plan wydatków w formie tabeli. Uwzględnij m.in. Koszt wynajmu mieszkania(pamiętaj o rachunkach za media), koszt zakupu jedzenia, koszt dojazdu do pracy, koszt abonamentu za Internet, telefon itd., koszt wyjazdu wakacyjnego(odkładane miesięcznie oszczędności), inne wydatki zależnie od zainteresowań.
Szacując koszty opieraj się na rzeczywistych wartościach.
Zadanie 2. Poszukaj pracy w Internecie, która pokryje podane wyżej wydatki.
1.Realna oferta znaleziona np. na stronie https://www.praca.pl/ Załącz screen.
2.Zawód odpowiadający Twoim zainteresowaniom znaleziony na stronie https://mapakarier.org/ (ścieżki kariery). Zapisz nazwę oraz średnie zarobki.
3.Zawód przyszłości znaleziony na stronie https://mapakarier.org/ (ścieżki kariery). Zapisz nazwę oraz średnie zarobki.
Wykonany projekt zapisz w formacie PDF pod nazwą „Imię_Nazwisko” następnie prześlij na adres tomek.s@szkolaedukacja.torun.pl .W temacie wiadomości koniecznie proszę wpisać „Doradztwo Zawodowe Klasa 8a” lub „Doradztwo Zawodowe Klasa 8b” lub „Doradztwo Zawodowe Klasa 8c”.
KLASA 8B
Materiały w załącznikach :
a TEST 4
Egz po SP
Egz po SP rozw I
Logika wirusowa nr 2
Logika wirusowa nr 6 str
Krzyżówki wirusowe nr 10
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry!
W tym tygodniu omówimy temat „Formy ochrony przyrody w Polsce”. Dowiecie się, czym różni się ochrona czynna od biernej, częściowa od całkowitej, jakie mamy w Polsce obszary chronione, omówimy przykłady organizmów chronionych, dowiecie czym są Obszary Natura 2000, jaki obiekt może być pomnikiem przyrody.
Przypominam, że do wtorku do godz.13.00!!! przesyłacie test z karty pracy ( w załączniku). W tytule maila: test, imię, nazwisko, klasa. Przesyłacie na maila kaczorola.edu@op.pl.
Zadanie na wideokonferencję (najlepiej przesłać wcześniej)
Polacy na biegunach północnym i południowym.
Zadanie dodatkowe
Status Antarktydy w postanowieniach Układu Antarktycznego ( traktatu ) .Jakie zmiany w postanowieniach traktatu proponują niektóre państwa?
Czas wykonania 30 min.
Materiały w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Disacharydy. / podręcznik dział 39 str. 208/
Proszę zapoznać się z filmami
Cukry
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY
https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji – disacharyd – zadania
Streszczenie lekcji – disacharyd
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
1 czerwca – Sprawdzanie zad. dom Units 11 oraz 12 + Grammar Unit 13 (zadania do wykonania na 2 czerwca)
2 czerwca – Do pobrania Grammar Unit 14 oraz Vocabulary Unit 15 (zadania do wykonania na 8 czerwca)
3 czerwca – Praca Klasowa Units 10-11-12
Pliki do pobrania:
Grammar 13
Grammar 14
Vocabulary 15
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 25-29.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 10 (Sport), a potem zaczniemy Unit 11 (Health).
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne:
- Prepare a presentation about whatever you want.
- Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Załącznik – W.Kallas – Klasa 8 – zadania na 1-5.06
– do domu 7A ćwiczenia
PLIKI:
EF3e_uppint_filetest_06a
EF3e_uppint_progresstest_1_5a
EF3e_uppint_quicktest_06
Materiały w załączniku – CamScanner 05-29-2020 21.16.37 (1)
Materiały w załączniku – Klasa 8 EDU czas przyszły Futur
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: KULTURA WYSOKA i KULTURA MASOWA
Zapoznajcie się z materiałami z załącznika: Materiały_KULTURA i przedstawcie swoje zdanie na ich temat. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Zadanie 1. Symulacja życia
Stwórz prosty miesięczny plan wydatków w formie tabeli. Uwzględnij m.in. Koszt wynajmu mieszkania(pamiętaj o rachunkach za media), koszt zakupu jedzenia, koszt dojazdu do pracy, koszt abonamentu za Internet, telefon itd., koszt wyjazdu wakacyjnego(odkładane miesięcznie oszczędności), inne wydatki zależnie od zainteresowań.
Szacując koszty opieraj się na rzeczywistych wartościach.
Zadanie 2. Poszukaj pracy w Internecie, która pokryje podane wyżej wydatki.
1.Realna oferta znaleziona np. na stronie https://www.praca.pl/ Załącz screen.
2.Zawód odpowiadający Twoim zainteresowaniom znaleziony na stronie https://mapakarier.org/ (ścieżki kariery). Zapisz nazwę oraz średnie zarobki.
3.Zawód przyszłości znaleziony na stronie https://mapakarier.org/ (ścieżki kariery). Zapisz nazwę oraz średnie zarobki.
Wykonany projekt zapisz w formacie PDF pod nazwą „Imię_Nazwisko” następnie prześlij na adres tomek.s@szkolaedukacja.torun.pl .W temacie wiadomości koniecznie proszę wpisać „Doradztwo Zawodowe Klasa 8a” lub „Doradztwo Zawodowe Klasa 8b” lub „Doradztwo Zawodowe Klasa 8c”.
KLASA 8C
Materiały w załącznikach :
a TEST 4
Egz po SP
Egz po SP rozw I
Logika wirusowa nr 2
Logika wirusowa nr 6 str
Krzyżówki wirusowe nr 10
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) zostały przesłane na e-maile uczniów w formie załączników.
Rodzice, każdorazowo będą – tak jak do tej pory – informowani o tym w korespondencji (UONET+).
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry!
W tym tygodniu omówimy temat „Formy ochrony przyrody w Polsce”. Dowiecie się, czym różni się ochrona czynna od biernej, częściowa od całkowitej, jakie mamy w Polsce obszary chronione, omówimy przykłady organizmów chronionych, dowiecie czym są Obszary Natura 2000, jaki obiekt może być pomnikiem przyrody.
Przypominam, że do wtorku do godz.13.00!!! przesyłacie test z karty pracy ( w załączniku). W tytule maila: test, imię, nazwisko, klasa. Przesyłacie na maila kaczorola.edu@op.pl.
Zadanie na wideokonferencję (najlepiej przesłać wcześniej)
Polacy na biegunach północnym i południowym.
Zadanie dodatkowe
Status Antarktydy w postanowieniach Układu Antarktycznego ( traktatu ) .Jakie zmiany w postanowieniach traktatu proponują niektóre państwa?
Czas wykonania 30 min.
Materiały w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Disacharydy. / podręcznik dział 39 str. 208/
Proszę zapoznać się z filmami
Cukry
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=F3RX7V6XnAY
https://www.youtube.com/watch?v=D95PN4Ala00
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji – disacharyd – zadania
Streszczenie lekcji – disacharyd
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
1 czerwca – Sprawdzanie zad. dom Units 11 oraz 12 + Grammar Unit 13 (zadania do wykonania na 2 czerwca)
2 czerwca – Do pobrania Grammar Unit 14 oraz Vocabulary Unit 15 (zadania do wykonania na 8 czerwca)
3 czerwca – Praca Klasowa Units 10-11-12
Pliki do pobrania:
Grammar 13
Grammar 14
Vocabulary 15
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tygodniu 25-29.05. Najpierw dokończymy ćwiczenia z Unitu 10 (Sport), a potem zaczniemy Unit 11 (Health).
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne:
- Prepare a presentation about whatever you want.
- Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Załącznik – W.Kallas – Klasa 8 – zadania na 1-5.06
PLIKI:
EF3e_uppint_filetest_06a
EF3e_uppint_progresstest_1_5a
EF3e_uppint_quicktest_06
Materiały w załączniku – CamScanner 05-29-2020 21.16.37 (1)
Materiały w załączniku – Klasa 8 EDU czas przyszły Futur
Materiały w załącznikach:
Ćwiczenia – Łowca Androidów
Zadanie WF_1-5.06.20
Tematyka: KULTURA WYSOKA i KULTURA MASOWA
Zapoznajcie się z materiałami z załącznika: Materiały_KULTURA i przedstawcie swoje zdanie na ich temat. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność.
Zadanie 1. Symulacja życia
Stwórz prosty miesięczny plan wydatków w formie tabeli. Uwzględnij m.in. Koszt wynajmu mieszkania(pamiętaj o rachunkach za media), koszt zakupu jedzenia, koszt dojazdu do pracy, koszt abonamentu za Internet, telefon itd., koszt wyjazdu wakacyjnego(odkładane miesięcznie oszczędności), inne wydatki zależnie od zainteresowań.
Szacując koszty opieraj się na rzeczywistych wartościach.
Zadanie 2. Poszukaj pracy w Internecie, która pokryje podane wyżej wydatki.
1.Realna oferta znaleziona np. na stronie https://www.praca.pl/ Załącz screen.
2.Zawód odpowiadający Twoim zainteresowaniom znaleziony na stronie https://mapakarier.org/ (ścieżki kariery). Zapisz nazwę oraz średnie zarobki.
3.Zawód przyszłości znaleziony na stronie https://mapakarier.org/ (ścieżki kariery). Zapisz nazwę oraz średnie zarobki.
Wykonany projekt zapisz w formacie PDF pod nazwą „Imię_Nazwisko” następnie prześlij na adres tomek.s@szkolaedukacja.torun.pl .W temacie wiadomości koniecznie proszę wpisać „Doradztwo Zawodowe Klasa 8a” lub „Doradztwo Zawodowe Klasa 8b” lub „Doradztwo Zawodowe Klasa 8c”.