KLASA 4A
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.1.-wideokonferencja 11.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 11.05.20
Podręcznik zad.3,4,5 str.188 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str47-49 :„ Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.1.-
” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.6,7 i super zagadka str.188
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.2.-wideokonferencja 13.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 13.05.20
Podręcznik zad.2,3,4 str.190 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str.50-52 :„ Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.2.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.5 i super zagadka str.190
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.84.85 str.246
Streszczenie lekcji – Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych-jednostki długości
Sprawdzian z ułamków – Sprawdzian z ułamków zwykłych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
1. Na pierwszą wideokonferencję w tygodniu:
-przeczytaj opowiadania „Zabawa w kowbojów” i „Rosół” ze zbioru opowiadań pt. „Mikołajek”,
po przeczytaniu tekstu zapisz, co śmiesznego zauważasz:
-w wypowiedziach bohaterów (dowcip charakterów),
– w samych postaciach (dowcip sytuacyjny),
– w przedstawionych sytuacjach (dowcip słowny).
Wypowiedź powinna dotyczyć obydwóch opowiadań.
2. Na drugą wideokonferencję w tygodniu:
-przeczytaj opowiadania „Futbol” i „Wizytacja” ze zbioru opowiadań pt. „Mikołajek”,
po przeczytaniu tekstu zapisz, co śmiesznego zauważasz:
-w wypowiedziach bohaterów (dowcip charakterów),
– w samych postaciach (dowcip sytuacyjny),
– w przedstawionych sytuacjach (dowcip słowny).
Wypowiedź powinna dotyczyć obydwóch opowiadań.
Przypominam, że 25 maja zaczniemy omawiać lekturę Marcina Szczygielskiego „Klątwa dziewiątych urodzin”(ewentualnie może być „Bez piątej klepki” – to kolejna część tej samej historii). Kto nie przeczytał żadnej z tych książek – najwyższy czas, żeby to zrobić.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Jeżeli przeczytałaś/przeczytałeś lekturę Marcina Szczygielskiego zapisz w formie notatki informacje na temat elementów świata przedstawionego (czas, miejsce, wątek główny i wątki poboczne, bohaterowie główni i drugoplanowi). Na razie nie przysyłaj mi efektów swojej pracy. Przydadzą Ci się one NA PEWNO podczas omawiania lektury w ostatnim tygodniu maja.
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ Z WIDEOKONFERENCJI, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W MINIONYM TYGODNIU –POWINIENEŚ MIEĆ JĄ ZAPISANĄ W ZESZYCIE!!!
Temat: Zło jawne i ukryte – rozważania na temat baśni Aleksandra Puszkina.
1. Żona rybaka – przez 33 lata mieszkała w starej lepiance nad morzem wraz z mężem , zajmowała się przędzą.
Jaka jest?
– agresywna, okrutna i bezwzględna (wyzywa i bije męża, wygania go z domu),
– chciwa, łasa na pieniądze, nie zna umiaru,
– żądna władzy i bogactwa,
-samolubna,
-pozbawiona skrupułów – żąda od rybki wiele, chociaż to nie ona podarowała jej życie, w końcu chce, uczynić z niej swoją niewolnicę, wówczas mąż będzie jej niepotrzebny,
– to przykład osoby, którą psują pieniądze i władza.
2. Rybak – jest stary, wraz z żoną żyje w lepiance od 33 lat.
Jaki jest wobec żony?
– spolegliwy, łagodny, nie potrafi się jej przeciwstawić, od samego początku nie przedstawia jej swojego zdania, nie broni się przed żoną, jest tchórzliwy,
-bierny wobec agresji żony,
– kiedy się sprzeciwia jest już za późno, kobieta przyzwyczaiła się do tego, że można nim pomiatać
Jaki jest wobec rybki?
– najpierw miłosierny, dobrotliwi i bezinteresowny – chce uwolnić rybkę i nie żąda zapłaty,
– pod wpływem agresji żony staje się niesłowny i prosi rybkę o spełnienie wielu życzeń,
– nie zauważa, że spełniając życzenia żony, nadużywa dobroci rybki i wykorzystuje ją,
– jego bierność wobec agresji żony prowadzi do nadużyć wobec rybki,
– smutne jest to, że najpierw nic od rybki nie chce, a na samym końcu pragnie ją pozbawić wolności i godności – prosi, aby rybka została służącą jego żony,
– strach przed żoną odbiera mu umiejętność właściwej oceny sytuacji – nie rozumie, o co tak naprawdę prosi rybkę.
3. Jaka jest rybka?
Rybka jest wdzięczna, słowna, hojna, mądra. Ma poczucie własnej godności .
Rybka ceni swoje życie, dlatego obiecuje rybakowi, że jak ją wypuści, to spełni jego „każde życzenie”. Jest słowna, więc spełnia wszystkie życzenia rybaka, chociaż tak naprawdę są to żądania żony. Robi to mimo, że mężczyzna najpierw nie chciał żadnej zapłaty.
Potrafi jednak odmówić, gdy życzenie uderza w jej poczucie godności i wolności – nie chce być służącą, nie chce zastąpić rybaka w roli ofiary.
4. Jaki morał płynie z tej baśni?
– Powinniśmy znać umiar.
– Powinniśmy umieć się bronić i wyznaczać granice w relacjach z drugim człowiekiem.
– Powinniśmy mieć poczucie własnej godności.
Temat: Dlaczego tak trudno rozmawia się z koleżanką lub kolegą podczas lekcji?
1. Problemy związane z rozmową na lekcji.
2. Pomysł Gotfryda.
3. Reakcje chłopaków.
4. Nauka szyfru.
5. Uwaga pana Mouchabiere’a.
6. Obserwowanie Gotfryda.
7. Reakcja pani.
8. Znaczenie wiadomości.
Komizm sytuacyjny:
– Gotrfyd próbuje tajnym szyfrem przekazać chłopakom, żeby się tak na niego „nie gapili, bo pani zobaczy” i w ten sposób sam przyciąga uwagę nauczycielki.
– Szyfr, który miał być tajny i niedostrzegalny dla nauczyciela zwraca uwagę całej klasy.
– Kiedy pani zadaje z arytmetyki, Mikołajek ze współczuciem myśli o swoim tacie, który zmęczony po pracy będzie musiał odrabiać zadanie domowe.
Komizm słowny:
– stwierdzenie Mikołajka: „jak się chce porozmawiać z kolegami na lekcji, to ciągle ktoś przeszkadza”
– Kleofas powiedział, że dla niego zwyczajny alfabet jest już tajemnym szyfrem.
Komizm postaci: Gotfryd, który robi śmieszne miny podczas lekcji i przyciąga tym uwagę uczniów oraz pani.
Temat: Dlaczego nie zrobiono zdjęcia?
1. Przygotowania do zdjęcia.
2. Strój Gotfryda.
3. Kłótnia Ananiasza z Euzebiuszem.
4. W piwnicy.
5. Mycie się i czesanie.
6. Rady fotografa.
7. Rozmowa z Gotfrydem.
8. Problemy z Alcestem.
9. Przepychanki chłopców.
10. Pomysł pani.
11. Ucieczka fotografa.
Zadanie domowe
Po przeczytaniu opowiadania „Najmilsza pamiątka” podaj przykłady:
a) Komizmu sytuacyjnego
b) Komicznej postaci
c) Komizmu słownego .
PLIK – Mikołajek
Dzień dobry kochani.
Przypominam, że w poniedziałek-11.05.20 piszecie kartkówkę z tematów ze str.155-171, czyli las i odżywianie.
Musicie wiedzieć jakie jest znaczenie lasu, jak należy się w nim zachowywać, jakie są warstwy lasu, jakie warunki tam panują oraz jakie organizmy w nich występują. Przypomnijcie sobie jakie są rodzaje odżywiania, czego potrzebują rośliny do fotosyntezy, jak przystosowani są roślinożercy i mięsożercy do zdobywania pokarmu.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz dowiedzieć więcej o dzikach, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=0An2SETuG48.
Po tym wypisz w punktach 10 ciekawostek, które zapadły Ci w pamięć po obejrzeniu filmu i wyślij do 16.05.2020 na mojego maila kaczorola.edu@op.pl
Lekcje w załączniku – 4a, b 11.05- 15.05
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zadania WONDERFUL WORDS (s. 80-81 w podręczniku) oraz Revision 6 z podręcznika (s.82-83). Sprawdzimy te zadania podczas naszego następnego spotkania (jak skończymy Unit 24).
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
– 30 unit Crazy Gang
PLIK – angielskie_czasowniki_nieregularne_-_lista_podstawowa
ZADANIA DODATKOWE:
Zadanie na ocenę. Proszę o wykonanie zadań zawartych w pliku i odesłanie mi ich w terminie do 15.05.2020 na adres kasiakr53@wp.pl
PLIK: Zestaw zadań
Lekcja w załączniku – 4ab informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: DOBRE WYCHOWANIE
Drodzy uczniowie! W ostatnich tygodniach poznawaliście swoje prawa. W tym tygodniu podsumujecie swoją wiedzę o obowiązkach. Każdy z nas ma prawa i obowiązki. Obowiązki dzieci dotyczą w dużej mierze przestrzegania pewnych zasad. Przeczytajcie opowiadanie z załącznika, a następnie wykonajcie zadania znajdujące się pod opowiadaniem. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK – Karta pracy_RESTAURACJA
W załączniku lekcja religii – 11. 05. kl. 4a Święty Jan Paweł II
KLASA 4B
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.1.-wideokonferencja 11.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 11.05.20
Podręcznik zad.3,4,5 str.188 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str47-49 :„ Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.1.-
” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.6,7 i super zagadka str.188
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.2.-wideokonferencja 13.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 13.05.20
Podręcznik zad.2,3,4 str.190 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział str.50-52 :„ Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych cz.2.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.5 i super zagadka str.190
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.84.85 str.246
Streszczenie lekcji – Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych-jednostki długości
Sprawdzian z ułamków – Sprawdzian z ułamków zwykłych
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
1. Na pierwszą wideokonferencję w tygodniu:
-przeczytaj opowiadania „Zabawa w kowbojów” i „Rosół” ze zbioru opowiadań pt. „Mikołajek”,
po przeczytaniu tekstu zapisz, co śmiesznego zauważasz:
-w wypowiedziach bohaterów (dowcip charakterów),
– w samych postaciach (dowcip sytuacyjny),
– w przedstawionych sytuacjach (dowcip słowny).
Wypowiedź powinna dotyczyć obydwóch opowiadań.
2. Na drugą wideokonferencję w tygodniu:
-przeczytaj opowiadania „Futbol” i „Wizytacja” ze zbioru opowiadań pt. „Mikołajek”,
po przeczytaniu tekstu zapisz, co śmiesznego zauważasz:
-w wypowiedziach bohaterów (dowcip charakterów),
– w samych postaciach (dowcip sytuacyjny),
– w przedstawionych sytuacjach (dowcip słowny).
Wypowiedź powinna dotyczyć obydwóch opowiadań.
Przypominam, że 25 maja zaczniemy omawiać lekturę Marcina Szczygielskiego „Klątwa dziewiątych urodzin”(ewentualnie może być „Bez piątej klepki” – to kolejna część tej samej historii). Kto nie przeczytał żadnej z tych książek – najwyższy czas, żeby to zrobić.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Jeżeli przeczytałaś/przeczytałeś lekturę Marcina Szczygielskiego zapisz w formie notatki informacje na temat elementów świata przedstawionego (czas, miejsce, wątek główny i wątki poboczne, bohaterowie główni i drugoplanowi). Na razie nie przysyłaj mi efektów swojej pracy. Przydadzą Ci się one NA PEWNO podczas omawiania lektury w ostatnim tygodniu maja.
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ Z WIDEOKONFERENCJI, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W MINIONYM TYGODNIU –POWINIENEŚ MIEĆ JĄ ZAPISANĄ W ZESZYCIE!!!
Temat: Zło jawne i ukryte – rozważania na temat baśni Aleksandra Puszkina.
1. Żona rybaka – przez 33 lata mieszkała w starej lepiance nad morzem wraz z mężem , zajmowała się przędzą.
Jaka jest?
– agresywna, okrutna i bezwzględna (wyzywa i bije męża, wygania go z domu),
– chciwa, łasa na pieniądze, nie zna umiaru,
– żądna władzy i bogactwa,
-samolubna,
-pozbawiona skrupułów – żąda od rybki wiele, chociaż to nie ona podarowała jej życie, w końcu chce, uczynić z niej swoją niewolnicę, wówczas mąż będzie jej niepotrzebny,
– to przykład osoby, którą psują pieniądze i władza.
2. Rybak – jest stary, wraz z żoną żyje w lepiance od 33 lat.
Jaki jest wobec żony?
– spolegliwy, łagodny, nie potrafi się jej przeciwstawić, od samego początku nie przedstawia jej swojego zdania, nie broni się przed żoną, jest tchórzliwy,
-bierny wobec agresji żony,
– kiedy się sprzeciwia jest już za późno, kobieta przyzwyczaiła się do tego, że można nim pomiatać
Jaki jest wobec rybki?
– najpierw miłosierny, dobrotliwi i bezinteresowny – chce uwolnić rybkę i nie żąda zapłaty,
– pod wpływem agresji żony staje się niesłowny i prosi rybkę o spełnienie wielu życzeń,
– nie zauważa, że spełniając życzenia żony, nadużywa dobroci rybki i wykorzystuje ją,
– jego bierność wobec agresji żony prowadzi do nadużyć wobec rybki,
– smutne jest to, że najpierw nic od rybki nie chce, a na samym końcu pragnie ją pozbawić wolności i godności – prosi, aby rybka została służącą jego żony,
– strach przed żoną odbiera mu umiejętność właściwej oceny sytuacji – nie rozumie, o co tak naprawdę prosi rybkę.
3. Jaka jest rybka?
Rybka jest wdzięczna, słowna, hojna, mądra. Ma poczucie własnej godności .
Rybka ceni swoje życie, dlatego obiecuje rybakowi, że jak ją wypuści, to spełni jego „każde życzenie”. Jest słowna, więc spełnia wszystkie życzenia rybaka, chociaż tak naprawdę są to żądania żony. Robi to mimo, że mężczyzna najpierw nie chciał żadnej zapłaty.
Potrafi jednak odmówić, gdy życzenie uderza w jej poczucie godności i wolności – nie chce być służącą, nie chce zastąpić rybaka w roli ofiary.
4. Jaki morał płynie z tej baśni?
– Powinniśmy znać umiar.
– Powinniśmy umieć się bronić i wyznaczać granice w relacjach z drugim człowiekiem.
– Powinniśmy mieć poczucie własnej godności.
Temat: Dlaczego tak trudno rozmawia się z koleżanką lub kolegą podczas lekcji?
1. Problemy związane z rozmową na lekcji.
2. Pomysł Gotfryda.
3. Reakcje chłopaków.
4. Nauka szyfru.
5. Uwaga pana Mouchabiere’a.
6. Obserwowanie Gotfryda.
7. Reakcja pani.
8. Znaczenie wiadomości.
Komizm sytuacyjny:
– Gotrfyd próbuje tajnym szyfrem przekazać chłopakom, żeby się tak na niego „nie gapili, bo pani zobaczy” i w ten sposób sam przyciąga uwagę nauczycielki.
– Szyfr, który miał być tajny i niedostrzegalny dla nauczyciela zwraca uwagę całej klasy.
– Kiedy pani zadaje z arytmetyki, Mikołajek ze współczuciem myśli o swoim tacie, który zmęczony po pracy będzie musiał odrabiać zadanie domowe.
Komizm słowny:
– stwierdzenie Mikołajka: „jak się chce porozmawiać z kolegami na lekcji, to ciągle ktoś przeszkadza”
– Kleofas powiedział, że dla niego zwyczajny alfabet jest już tajemnym szyfrem.
Komizm postaci: Gotfryd, który robi śmieszne miny podczas lekcji i przyciąga tym uwagę uczniów oraz pani.
Temat: Dlaczego nie zrobiono zdjęcia?
1. Przygotowania do zdjęcia.
2. Strój Gotfryda.
3. Kłótnia Ananiasza z Euzebiuszem.
4. W piwnicy.
5. Mycie się i czesanie.
6. Rady fotografa.
7. Rozmowa z Gotfrydem.
8. Problemy z Alcestem.
9. Przepychanki chłopców.
10. Pomysł pani.
11. Ucieczka fotografa.
Zadanie domowe
Po przeczytaniu opowiadania „Najmilsza pamiątka” podaj przykłady:
a) Komizmu sytuacyjnego
b) Komicznej postaci
c) Komizmu słownego .
PLIK – Mikołajek
Dzień dobry kochani.
Przypominam, że w poniedziałek-11.05.20 piszecie kartkówkę z tematów ze str.155-171, czyli las i odżywianie.
Musicie wiedzieć jakie jest znaczenie lasu, jak należy się w nim zachowywać, jakie są warstwy lasu, jakie warunki tam panują oraz jakie organizmy w nich występują. Przypomnijcie sobie jakie są rodzaje odżywiania, czego potrzebują rośliny do fotosyntezy, jak przystosowani są roślinożercy i mięsożercy do zdobywania pokarmu.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz dowiedzieć więcej o dzikach, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=0An2SETuG48.
Po tym wypisz w punktach 10 ciekawostek, które zapadły Ci w pamięć po obejrzeniu filmu i wyślij do 16.05.2020 na mojego maila kaczorola.edu@op.pl
Lekcje w załączniku – 4a, b 11.05- 15.05
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zadania WONDERFUL WORDS (s. 80-81 w podręczniku) oraz Revision 6 z podręcznika (s.82-83). Sprawdzimy te zadania podczas naszego następnego spotkania (jak skończymy Unit 24).
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 4ab informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: DOBRE WYCHOWANIE
Drodzy uczniowie! W ostatnich tygodniach poznawaliście swoje prawa. W tym tygodniu podsumujecie swoją wiedzę o obowiązkach. Każdy z nas ma prawa i obowiązki. Obowiązki dzieci dotyczą w dużej mierze przestrzegania pewnych zasad. Przeczytajcie opowiadanie z załącznika, a następnie wykonajcie zadania znajdujące się pod opowiadaniem. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK – Karta pracy_RESTAURACJA
Temat: Święty Jan Paweł II – nauczyciel dzieci i młodzieży
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam i zapraszam do modlitwy. Zaśpiewajcie, proszę, piosenkę, którą lubił Karol Wojtyła:
https://www.youtube.com/watch?v=_o9mZ_DVTKA
18 maja 1920 roku w Wadowicach przyszedł na świat Karol Wojtyła, który później rozpoznawany był na całym świecie. W tym roku przypada setna rocznica urodzin późniejszego papieża Jana Pawła II
Chciałabym, żebyście z uwagą lokali na wszystkie cyfry, nutki, oczka i obejrzeli wszystko. Urodziliście się wtedy, gdy Jana Pawła II nie było już na świecie. Zmarł 2 kwietnia 2005r. w Watykanie. Zapoznajcie się z Jego życiem
Mam nadzieję, ze podobała się Wam prezentacja.
Zadanie domowe
Napiszcie proszę krótką notatkę, w której podajcie imiona rodziców, brata, czym się interesował, kiedy został księdzem, kiedy wybrano Go papieżem. Podziękujcie wieczorem wraz z rodzicami za Papieża Jana Pawła II, za Jego życie, za dar kapłaństwa.
Na koniec posłuchajcie piosenki, która została ułożona specjalnie na setną rocznicę urodzin Karola Wojtyły:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
Pozdrawiam Was.
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 5A
Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych -zadania. /podręcznik str.171/
Zadania w załączniku omówione zostaną na wideokonferencji 12.05.20
Streszczenie- zadania – zadania-ułamki
Kartkówka z ułamków – ułamki dziesietne-kartkówka
Temat: Procenty a ułamki. podr.str.173-wideokonferencja 14-15.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 14-15.05.20
Podręcznik zad.5,6,7,8,9 str.177 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Procenty a ułamki.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.10-14 i super zagadka str.177-178
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.102,103 str.257
Streszczenie lekcji – Procenty a ułamki
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Na pierwszą wideokonferencję:
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Wykonać polecenie 4, str. 270-271 wg zasad ustalonych podczas
- Przygotować się do opowiedzenia treści „Mitu o Heraklesie” (podręcznik 122-128)
- Przygotować się do opowiedzenia o wybranej pracy Heraklesa (zgodnie z tym, co ustaliliśmy podczas wideokonferencji). Źródło:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwana%C5%9Bcie_prac_Heraklesa
- Nadal aktualne jest polecenie 1., str.130.
Na drugą wideokonferencję:
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Przygotować się do opowiedzenia treści „Puszka Pandory” (podręcznik str. 274 – 275)
Oprócz tego:
- Przypominam, że za tydzień zaczynamy omawiać lekturę „Czarownica piętro niżej” M. Szczygielskiego. Kto jej jeszcze nie przeczytał, najwyższy czas, żeby to zrobił. Będę sprawdzać znajomość treści.
MOŻESZ ZROBIĆ:
Polecenie 3., str. 130.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Jeżeli przeczytałaś/przeczytałeś już książkę M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej” – opracuj informację (pisząc na komputerze) na temat świata przedstawionego lektury (opisz czas i miejsce akcji, wymień głównych i drugoplanowych bohaterów – o każdym z nich napisz 5-10 zdań, opisz wątek główny i wątki poboczne). Na razie nie przesyłaj mi tych informacji – przydadzą się one, gdy będziemy omawiać lekturę.
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ , KTÓRĄ POWINNIŚCIE MIEĆ ZAPISANĄ W UBIEGŁYM TYGODNIU W ZESZYCIE
– DLA TYCH, KTÓRZY BYLI NIEOBECNI PODCZAS WIDEOKONFERENCJI LUB NIE ZDĄŻYLI ZAPISAĆ CAŁOŚCI.
Polec. 1.
MIEJSCA:
Piwnica- tam więziono Tanatosa.
Stroma góra – na nią Syzyf wpycha swój kamień.
Styks – nad brzegiem tej rzeki Syzyf błąkał się po śmierci.
Akrokorynt – u szczytu tej góry panował Syzyf.
Olimp – tam król Koryntu ucztował z bogami.
Hades – tam ukarano Syzyfa.
POSTACI:
Pluton (inaczej Hades) – pozwolił Syzyfowi wrócić na ziemię, aby zorganizować pogrzeb.
Żona Syzyfa – na prośbę męża nie pogrzebała jego ciała.
Dzeus – Syzyf wyjawił jego sekret, Dzeus wysłał Aresa.
Ares – uwolnił Tanatosa.
Tanatos – został uwięziony przez Syzyfa.
Polec. 3.
Charakteryzujemy Syzyfa
Przedsiębiorczy – założył miasto i uczynił je bogatym.
Gadatliwy i niesłowny plotkarz – plotkował o bogach i zdradził ich tajemnice.
Przebiegły, nieuczciwy, sprytny – błąkał się nad brzegami Styksu i narzekał na żonę.
Beztroski – nie chciał umrzeć, za nic miał prawa boskie.
Przewidujący – domyślił się, że Dzeus będzie chciał go ukarać za plotkarstwo.
Podstępny – urządził zasadzkę na Tanatosa.
Polec. 6.
Syzyfowa praca to żmudne, trudne i niewykonalne zajęcie.
Temat: Na jakie pytania odpowiada mit „Helios i Faeton”?
Plan zdarzeń:
- Podział królestwa słonecznego.
- Bogactwo i jasność Heliosa.
- Prośba Faetona.
- Pochopna zgoda ojca.
- Życzenie syna.
- Tragiczna podróż po niebie.
Poprzez mit o Heliosie i Faetonie starożytni Grecy starali się odpowiedzieć na dwa pytania:
– dlaczego Afrykanie mają czarną skórę?
– jak powstała pustynia.
Odpowiedzi dyktowała im oczywiście wyobraźnia.
Temat: Herakles – bohater, który potrafił pokonać każdą przeszkodę.
- Historia rodziców Heraklesa.
- Zemsta Hery.
- Przepowiednia Tyrezjasza.
- Zabicie Linosa.
- Pobyt u pastucha Skitisa.
- Zabicie lwa.
- Nowy strój Heraklesa.
- Spotkanie dwóch niewiast (Szczęście/Nieszczęście i Cnota).
- Konflikt z władcą Orchomenosem.
- Problemy z Eurysteuszem – synem Stenelosa.
- Spotkanie z rozpaczającą kobietą.
- Pokonanie lwa nemejskiego.
- Spełnienie dwóch życzeń przez Eurysteusza.
- Ślub z Dejanirą
- Spotkanie z Nessosem.
- Zazdrość Dejaniry.
- Okropna śmierć Heraklesa.
- Heros – ulubieńcem bogów.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję nasion oraz owoców. Dowiecie się jak rozprzestrzeniają się nasiona różnych roślin, jakie są etapy kiełkowania. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.62-63.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
doswiadczenia z roslinami -kl.5
Zadanie
Jakie produkty żywnościowe obecne na naszych stołach pochodzą ze strefy równikowej?
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Rok 2019 był katastrofalny dla lasów równikowych ( zwłaszcza dla puszczy amazońskiej).
Dlaczego lasom równikowym grozi zagłada ?
Czas wykonania 30 min.
Na prośbę dzieci przesyłam listę czasowników nieregularnych, proszę uczyć się wszystkich trzech form.
PLIKI:
Doc May 08 2020
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 11-15 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 17-20
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– 23 unit
mm.trawicka@wp.pl
ZADANIA DODATKOWE:
Zadanie na ocenę. Proszę o wykonanie zadań zawartych w pliku i odesłanie mi ich w terminie do 15.05.2020 na adres kasiakr53@wp.pl
PLIK: Zestaw zadań
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: BYĆ SOBĄ
Drodzy uczniowie! Wasze prace dotyczące autorytetów przekonały mnie, że widzicie różnicę między wzorowaniem się na kimś, a ślepym go naśladowaniem. Kontynuując temat, w tym tygodniu chciałabym, żebyście zastanowili się nad tym, co to znaczy „być sobą”. W tym celu wykonajcie następujące zadania:
- Przeczytajcie bajkę „Nauki mędrca” i na jej podstawie spróbujcie stworzyć komiks, który ją ilustruje.
- Chętnym proponuję wysłuchanie piosenki: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/lubie-spiewa-ewa-konstancja-bulhak?in=kulczykfoundation/sets/piosenki-piewa-ewa-konstancja a następnie w nawiązaniu do niej i własnych przemyśleń napisanie, jakie są zalety tego, że się od siebie różnimy.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK – Bajka_NAUKI MĘDRCA
Temat: Święty Jan Paweł II – nauczyciel dzieci i młodzieży
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do modlitwy. Zaśpiewajcie pieśń pt. „Barka”. Może słyszeliście, że bardzo ja lubił polski Papież.
https://www.youtube.com/watch?v=_o9mZ_DVTKA
18 maja 1920 roku w Wadowicach przyszedł na świat Karol Wojtyła, który później rozpoznawany był na całym świecie. W tym roku przypada setna rocznica urodzin późniejszego papieża Jana Pawła II
Chciałabym, żebyście z uwagą klikali na wszystkie cyfry, nutki, oczka i obejrzeli wszystko. Urodziliście się wtedy, gdy Jana Pawła II nie było już na świecie. Zmarł 2 kwietnia 2005r. w Watykanie. Zapoznajcie się z Jego życiem
Ufam, że nie ominęliście żadnego aktywnego miejsca i zapamiętaliście sporo o naszym Papieżu.
Zadanie domowe
Napiszcie proszę krótką notatkę, w której podajcie imiona rodziców, brata, czym się interesował, kiedy został księdzem, kiedy wybrano Go papieżem. Podziękujcie wieczorem wraz z rodzicami za Papieża Jana Pawła II, za Jego życie, za dar kapłaństwa. Dodajcie do notatki jeszcze 4 ciekawostki z życia Karola Wojtyły.
Na koniec posłuchajcie piosenki, która została ułożona specjalnie na setną rocznicę urodzin Karola Wojtyły:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
Pozdrawiam Was.
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 5B
Lekcja w załączniku – 5b matematyka
Na pierwszą wideokonferencję:
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Wykonać polecenie 4, str. 270-271 wg zasad ustalonych podczas
- Przygotować się do opowiedzenia treści „Mitu o Heraklesie” (podręcznik 122-128)
- Przygotować się do opowiedzenia o wybranej pracy Heraklesa (zgodnie z tym, co ustaliliśmy podczas wideokonferencji). Źródło:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwana%C5%9Bcie_prac_Heraklesa
- Nadal aktualne jest polecenie 1., str.130.
Na drugą wideokonferencję:
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
- Przygotować się do opowiedzenia treści „Puszka Pandory” (podręcznik str. 274 – 275)
Oprócz tego:
- Przypominam, że za tydzień zaczynamy omawiać lekturę „Czarownica piętro niżej” M. Szczygielskiego. Kto jej jeszcze nie przeczytał, najwyższy czas, żeby to zrobił. Będę sprawdzać znajomość treści.
MOŻESZ ZROBIĆ:
Polecenie 3., str. 130.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Jeżeli przeczytałaś/przeczytałeś już książkę M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej” – opracuj informację (pisząc na komputerze) na temat świata przedstawionego lektury (opisz czas i miejsce akcji, wymień głównych i drugoplanowych bohaterów – o każdym z nich napisz 5-10 zdań, opisz wątek główny i wątki poboczne). Na razie nie przesyłaj mi tych informacji – przydadzą się one, gdy będziemy omawiać lekturę.
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ , KTÓRĄ POWINNIŚCIE MIEĆ ZAPISANĄ W UBIEGŁYM TYGODNIU W ZESZYCIE
– DLA TYCH, KTÓRZY BYLI NIEOBECNI PODCZAS WIDEOKONFERENCJI LUB NIE ZDĄŻYLI ZAPISAĆ CAŁOŚCI.
Polec. 1.
MIEJSCA:
Piwnica- tam więziono Tanatosa.
Stroma góra – na nią Syzyf wpycha swój kamień.
Styks – nad brzegiem tej rzeki Syzyf błąkał się po śmierci.
Akrokorynt – u szczytu tej góry panował Syzyf.
Olimp – tam król Koryntu ucztował z bogami.
Hades – tam ukarano Syzyfa.
POSTACI:
Pluton (inaczej Hades) – pozwolił Syzyfowi wrócić na ziemię, aby zorganizować pogrzeb.
Żona Syzyfa – na prośbę męża nie pogrzebała jego ciała.
Dzeus – Syzyf wyjawił jego sekret, Dzeus wysłał Aresa.
Ares – uwolnił Tanatosa.
Tanatos – został uwięziony przez Syzyfa.
Polec. 3.
Charakteryzujemy Syzyfa
Przedsiębiorczy – założył miasto i uczynił je bogatym.
Gadatliwy i niesłowny plotkarz – plotkował o bogach i zdradził ich tajemnice.
Przebiegły, nieuczciwy, sprytny – błąkał się nad brzegami Styksu i narzekał na żonę.
Beztroski – nie chciał umrzeć, za nic miał prawa boskie.
Przewidujący – domyślił się, że Dzeus będzie chciał go ukarać za plotkarstwo.
Podstępny – urządził zasadzkę na Tanatosa.
Polec. 6.
Syzyfowa praca to żmudne, trudne i niewykonalne zajęcie.
Temat: Na jakie pytania odpowiada mit „Helios i Faeton”?
Plan zdarzeń:
- Podział królestwa słonecznego.
- Bogactwo i jasność Heliosa.
- Prośba Faetona.
- Pochopna zgoda ojca.
- Życzenie syna.
- Tragiczna podróż po niebie.
Poprzez mit o Heliosie i Faetonie starożytni Grecy starali się odpowiedzieć na dwa pytania:
– dlaczego Afrykanie mają czarną skórę?
– jak powstała pustynia.
Odpowiedzi dyktowała im oczywiście wyobraźnia.
Temat: Herakles – bohater, który potrafił pokonać każdą przeszkodę.
- Historia rodziców Heraklesa.
- Zemsta Hery.
- Przepowiednia Tyrezjasza.
- Zabicie Linosa.
- Pobyt u pastucha Skitisa.
- Zabicie lwa.
- Nowy strój Heraklesa.
- Spotkanie dwóch niewiast (Szczęście/Nieszczęście i Cnota).
- Konflikt z władcą Orchomenosem.
- Problemy z Eurysteuszem – synem Stenelosa.
- Spotkanie z rozpaczającą kobietą.
- Pokonanie lwa nemejskiego.
- Spełnienie dwóch życzeń przez Eurysteusza.
- Ślub z Dejanirą
- Spotkanie z Nessosem.
- Zazdrość Dejaniry.
- Okropna śmierć Heraklesa.
- Heros – ulubieńcem bogów.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.
W tym tygodniu omówimy budowę i funkcję nasion oraz owoców. Dowiecie się jak rozprzestrzeniają się nasiona różnych roślin, jakie są etapy kiełkowania. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.62-63.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
doswiadczenia z roslinami -kl.5
Zadanie
Jakie produkty żywnościowe obecne na naszych stołach pochodzą ze strefy równikowej?
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Rok 2019 był katastrofalny dla lasów równikowych ( zwłaszcza dla puszczy amazońskiej).
Dlaczego lasom równikowym grozi zagłada ?
Czas wykonania 30 min.
Na prośbę dzieci przesyłam listę czasowników nieregularnych, proszę uczyć się wszystkich trzech form.
PLIKI:
Doc May 08 2020
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 11-15 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 17-20
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– zadanie domowe-ćwiczenia unit 22
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: BYĆ SOBĄ
Drodzy uczniowie! Wasze prace dotyczące autorytetów przekonały mnie, że widzicie różnicę między wzorowaniem się na kimś, a ślepym go naśladowaniem. Kontynuując temat, w tym tygodniu chciałabym, żebyście zastanowili się nad tym, co to znaczy „być sobą”. W tym celu wykonajcie następujące zadania:
- Przeczytajcie bajkę „Nauki mędrca” i na jej podstawie spróbujcie stworzyć komiks, który ją ilustruje.
- Chętnym proponuję wysłuchanie piosenki: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/lubie-spiewa-ewa-konstancja-bulhak?in=kulczykfoundation/sets/piosenki-piewa-ewa-konstancja a następnie w nawiązaniu do niej i własnych przemyśleń napisanie, jakie są zalety tego, że się od siebie różnimy.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK – Bajka_NAUKI MĘDRCA
Temat: Święty Jan Paweł II – nauczyciel dzieci i młodzieży
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do modlitwy. Zaśpiewajcie pieśń pt. „Barka”. Może słyszeliście, że bardzo ja lubił polski Papież.
https://www.youtube.com/watch?v=_o9mZ_DVTKA
18 maja 1920 roku w Wadowicach przyszedł na świat Karol Wojtyła, który później rozpoznawany był na całym świecie. W tym roku przypada setna rocznica urodzin późniejszego papieża Jana Pawła II
Chciałabym, żebyście z uwagą klikali na wszystkie cyfry, nutki, oczka i obejrzeli wszystko. Urodziliście się wtedy, gdy Jana Pawła II nie było już na świecie. Zmarł 2 kwietnia 2005r. w Watykanie. Zapoznajcie się z Jego życiem
Ufam, że nie ominęliście żadnego aktywnego miejsca i zapamiętaliście sporo o naszym Papieżu.
Zadanie domowe
Napiszcie proszę krótką notatkę, w której podajcie imiona rodziców, brata, czym się interesował, kiedy został księdzem, kiedy wybrano Go papieżem. Podziękujcie wieczorem wraz z rodzicami za Papieża Jana Pawła II, za Jego życie, za dar kapłaństwa. Dodajcie do notatki jeszcze 4 ciekawostki z życia Karola Wojtyły.
Na koniec posłuchajcie piosenki, która została ułożona specjalnie na setną rocznicę urodzin Karola Wojtyły:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
Pozdrawiam Was.
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 5C
Lekcja i karta pracy w załącznikach:
5c matematyka 11.05 – 15.05
karta pracy 11.05
Zadania na kolejny tydzień zdalnej nauki – Vc – j. polski od 11 maja
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów, założyliście hodowlę fasoli lub grochu.
W tym tygodniu omówimy różne sposoby rozmnażania roślin: płciowe i bezpłciowe ( wegetatywne). Po zajęciach przeczytacie temat w podręczniku na str.147-149, wykonacie ćwiczenia 4 i 5 ze str.61. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
doswiadczenia z roslinami -kl.5
Zadanie
Jakie produkty żywnościowe obecne na naszych stołach pochodzą ze strefy równikowej?
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Rok 2019 był katastrofalny dla lasów równikowych ( zwłaszcza dla puszczy amazońskiej).
Dlaczego lasom równikowym grozi zagłada ?
Czas wykonania 30 min.
Na prośbę dzieci przesyłam listę czasowników nieregularnych, proszę uczyć się wszystkich trzech form.
PLIKI:
Doc May 08 2020
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 11-15 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 17-20
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
mm.trawicka@wp.pl
ZADANIA DODATKOWE:
Zadanie na ocenę. Proszę o wykonanie zadań zawartych w pliku i odesłanie mi ich w terminie do 15.05.2020 na adres kasiakr53@wp.pl
PLIK: Zestaw zadań
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: BYĆ SOBĄ
Drodzy uczniowie! Wasze prace dotyczące autorytetów przekonały mnie, że widzicie różnicę między wzorowaniem się na kimś, a ślepym go naśladowaniem. Kontynuując temat, w tym tygodniu chciałabym, żebyście zastanowili się nad tym, co to znaczy „być sobą”. W tym celu wykonajcie następujące zadania:
- Przeczytajcie bajkę „Nauki mędrca” i na jej podstawie spróbujcie stworzyć komiks, który ją ilustruje.
- Chętnym proponuję wysłuchanie piosenki: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/lubie-spiewa-ewa-konstancja-bulhak?in=kulczykfoundation/sets/piosenki-piewa-ewa-konstancja a następnie w nawiązaniu do niej i własnych przemyśleń napisanie, jakie są zalety tego, że się od siebie różnimy.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK – Bajka_NAUKI MĘDRCA
Temat: Święty Jan Paweł II – nauczyciel dzieci i młodzieży
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do modlitwy. Zaśpiewajcie pieśń pt. „Barka”. Może słyszeliście, że bardzo ja lubił polski Papież.
https://www.youtube.com/watch?v=_o9mZ_DVTKA
18 maja 1920 roku w Wadowicach przyszedł na świat Karol Wojtyła, który później rozpoznawany był na całym świecie. W tym roku przypada setna rocznica urodzin późniejszego papieża Jana Pawła II
Chciałabym, żebyście z uwagą klikali na wszystkie cyfry, nutki, oczka i obejrzeli wszystko. Urodziliście się wtedy, gdy Jana Pawła II nie było już na świecie. Zmarł 2 kwietnia 2005r. w Watykanie. Zapoznajcie się z Jego życiem
Ufam, że nie ominęliście żadnego aktywnego miejsca i zapamiętaliście sporo o naszym Papieżu.
Zadanie domowe
Napiszcie proszę krótką notatkę, w której podajcie imiona rodziców, brata, czym się interesował, kiedy został księdzem, kiedy wybrano Go papieżem. Podziękujcie wieczorem wraz z rodzicami za Papieża Jana Pawła II, za Jego życie, za dar kapłaństwa. Dodajcie do notatki jeszcze 4 ciekawostki z życia Karola Wojtyły.
Na koniec posłuchajcie piosenki, która została ułożona specjalnie na setną rocznicę urodzin Karola Wojtyły:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
Pozdrawiam Was.
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 5D
Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych -zadania. /podręcznik str.171/
Zadania w załączniku omówione zostaną na wideokonferencji 12.05.20
Streszczenie- zadania – zadania-ułamki
Kartkówka z ułamków – ułamki dziesietne-kartkówka
Temat: Procenty a ułamki. podr.str.173-wideokonferencja 14-15.05.20
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 14-15.05.20
Podręcznik zad.5,6,7,8,9 str.177 / czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały :„ Procenty a ułamki.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.10-14 i super zagadka str.177-178
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.102,103 str.257
Streszczenie lekcji – Procenty a ułamki
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiał z języka polskiego dla klasy – Język polski_5d_8
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów, założyliście hodowlę fasoli lub grochu.
W tym tygodniu omówimy różne sposoby rozmnażania roślin: płciowe i bezpłciowe ( wegetatywne). Po zajęciach przeczytacie temat w podręczniku na str.147-149, wykonacie ćwiczenia 4 i 5 ze str.61. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!
Zadania dla chętnych:
Ponownie przesyłam Wam propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
doswiadczenia z roslinami -kl.5
Zadanie
Jakie produkty żywnościowe obecne na naszych stołach pochodzą ze strefy równikowej?
Czas wykonania 15 min.
Zadanie dodatkowe
Rok 2019 był katastrofalny dla lasów równikowych ( zwłaszcza dla puszczy amazońskiej).
Dlaczego lasom równikowym grozi zagłada ?
Czas wykonania 30 min.
Na prośbę dzieci przesyłam listę czasowników nieregularnych, proszę uczyć się wszystkich trzech form.
PLIKI:
Doc May 08 2020
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 11-15 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
Proszę powtórzyć słówka z Unitów 17-20
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
– zadanie domowe-ćwiczenia unit 22
Drodzy Uczniowie
mm.trawicka@wp.pl
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 5abcd informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: BYĆ SOBĄ
Drodzy uczniowie! Wasze prace dotyczące autorytetów przekonały mnie, że widzicie różnicę między wzorowaniem się na kimś, a ślepym go naśladowaniem. Kontynuując temat, w tym tygodniu chciałabym, żebyście zastanowili się nad tym, co to znaczy „być sobą”. W tym celu wykonajcie następujące zadania:
- Przeczytajcie bajkę „Nauki mędrca” i na jej podstawie spróbujcie stworzyć komiks, który ją ilustruje.
- Chętnym proponuję wysłuchanie piosenki: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/lubie-spiewa-ewa-konstancja-bulhak?in=kulczykfoundation/sets/piosenki-piewa-ewa-konstancja a następnie w nawiązaniu do niej i własnych przemyśleń napisanie, jakie są zalety tego, że się od siebie różnimy.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK – Bajka_NAUKI MĘDRCA
Temat: Święty Jan Paweł II – nauczyciel dzieci i młodzieży
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do modlitwy. Zaśpiewajcie pieśń pt. „Barka”. Może słyszeliście, że bardzo ja lubił polski Papież.
https://www.youtube.com/watch?v=_o9mZ_DVTKA
18 maja 1920 roku w Wadowicach przyszedł na świat Karol Wojtyła, który później rozpoznawany był na całym świecie. W tym roku przypada setna rocznica urodzin późniejszego papieża Jana Pawła II
Chciałabym, żebyście z uwagą klikali na wszystkie cyfry, nutki, oczka i obejrzeli wszystko. Urodziliście się wtedy, gdy Jana Pawła II nie było już na świecie. Zmarł 2 kwietnia 2005r. w Watykanie. Zapoznajcie się z Jego życiem
Ufam, że nie ominęliście żadnego aktywnego miejsca i zapamiętaliście sporo o naszym Papieżu.
Zadanie domowe
Napiszcie proszę krótką notatkę, w której podajcie imiona rodziców, brata, czym się interesował, kiedy został księdzem, kiedy wybrano Go papieżem. Podziękujcie wieczorem wraz z rodzicami za Papieża Jana Pawła II, za Jego życie, za dar kapłaństwa. Dodajcie do notatki jeszcze 4 ciekawostki z życia Karola Wojtyły.
Na koniec posłuchajcie piosenki, która została ułożona specjalnie na setną rocznicę urodzin Karola Wojtyły:
https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns
Pozdrawiam Was.
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 6A
Lekcje w załączniku – matematyka 6a 11.05 -15.05
Materiał z języka polskiego dla klasy – Język polski_6a_8
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu powtórzymy wiadomości o ptakach i ssakach. Będzie to przygotowanie do sprawdzianu, który planuję 22.05.2020.Po lekcji wykonacie ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67. Nie przesyłacie ich!
Przypominam, że macie do wykonania zadanie związane z filmem https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw. Po obejrzeniu wypiszecie wszystkie ssaki przedstawione w filmie i zaklasyfikujecie je do poznanych na lekcji rzędów ssaków np. niedźwiedź- DRAPIEŻNE itd. To zadanie prześlecie mi obowiązkowo mailem pod tytułem SSAKI ( kaczorola.edu@op.pl ) do 14.05.20.
Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?
Jeśli tak, to obejrzyjcie krótki filmik:
o wyjątkowym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=3dUS0iFF_M0&t=4s
Na podstawie filmu wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o tym przedziwnym zwierzęciu i prześlijcie mi do 15.05.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE ZWIERZĘTA, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie
Na podstawie mapek zamieszczonych w podręczniku na stronach 107 i 109
porównaj położenie i cechy środowiska Danii i Węgier.
Czas wykonania 15 min
Zadanie dodatkowe
Jakie produkty żywnościowe i potrawy są charakterystyczne dla:
kuchni węgierskiej
kuchni duńskiej
12 maja – Revision 5 – podręcznik str. 70-71 – praca na lekcji + praca domowa Zeszyt Ćwiczeń str. 54
13 maja – Powtórzenie wiadomości Units 17-20 (praca klasowa Wtorek, 19 maja)
14 maja – Praca z podręcznikiem Unit 21 + praca domowa Zeszyt Ćwiczeń str. 56-57
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
PONADTO, proszę przygotować PREZENTACJĘ (kilka minut (może być dłużej), temat dowolny, możecie (poprzez udostępnienie ekranu) pokazać nam wszystkim jakieś zdjęcia, obrazki, itp.) Celem jest to, abyście opowiedzieli o czymś WŁASNYMI SŁOWAMI, a więc nie interesuję mnie jakieś teksty ściągnięte z internetu.
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe.
Good luck!
PLIK: W.Kallas – Klasa 6 Zad. dodatkowe egz 6 zestaw-3 (11-15.05)
– prezentacje: Sport
PLIKI:
newfriends4test (przeciągnięte)
newfriends4test (przeciągnięte) 1
Zadania w załączniku – 6a, b 11.05-15.05
Uwaga! W środę 13 maja piszemy test słownictwa! Przeczytajcie bardzo uważnie instrukcję w pliku. Poza tym czekam na Wasze rozwiązania do niedzieli 17. maja. Pozdrawiam Was RK
PLIK: Zadanie dla klasy 6 instrukcja do testu 13 maja-oraz karta pracy do 17 maja
Alles Gute!
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: CZŁOWIEK W POSZUKIWANIU WARTOŚCI UNIWERSALNYCH, cz. 2: bohaterstwo.
Obejrzyjcie animację:
https://www.ted.com/talks/matthew_winkler_what_makes_a_hero/transcript?language=pl#t-23843 (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!), a następnie wykonajcie minimum jedno z trzech poleceń:
- Opowiedz o swoim ulubionym bohaterze: o jakie wartości walczył, dlaczego Twoim zdaniem zasłużył na miano bohatera?
- Co Twoim zdaniem oznaczają słowa Josepha Campbella: „Jaskinia do której boisz się wejść, kryje skarb, którego szukasz”?
- Wybierz jedną nadprzyrodzona moc, którą chciał(a)byś posiadać, a następnie napisz, jakich czynów dokonał(a)byś za jej pomocą?
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
W załączniku lekcja religii – 14. 05. kl. 6 a i b Św. JP II
KLASA 6B
Lekcje w załączniku – matematyka 6b 11.05 -15.05
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu powtórzymy wiadomości o ptakach i ssakach. Będzie to przygotowanie do sprawdzianu, który planuję 22.05.2020.Po lekcji wykonacie ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67. Nie przesyłacie ich!
Przypominam, że macie do wykonania zadanie związane z filmem https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw. Po obejrzeniu wypiszecie wszystkie ssaki przedstawione w filmie i zaklasyfikujecie je do poznanych na lekcji rzędów ssaków np. niedźwiedź- DRAPIEŻNE itd. To zadanie prześlecie mi obowiązkowo mailem pod tytułem SSAKI ( kaczorola.edu@op.pl ) do 14.05.20.
Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?
Jeśli tak, to obejrzyjcie krótki filmik:
o wyjątkowym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=3dUS0iFF_M0&t=4s
Na podstawie filmu wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o tym przedziwnym zwierzęciu i prześlijcie mi do 15.05.20.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE ZWIERZĘTA, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie
Na podstawie mapek zamieszczonych w podręczniku na stronach 107 i 109
porównaj położenie i cechy środowiska Danii i Węgier.
Czas wykonania 15 min
Zadanie dodatkowe
Jakie produkty żywnościowe i potrawy są charakterystyczne dla:
kuchni węgierskiej
kuchni duńskiej
12 maja – Revision 5 – podręcznik str. 70-71 – praca na lekcji + praca domowa Zeszyt Ćwiczeń str. 54
13 maja – Powtórzenie wiadomości Units 17-20 (praca klasowa Wtorek, 19 maja)
14 maja – Praca z podręcznikiem Unit 21 + praca domowa Zeszyt Ćwiczeń str. 56-57
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.
PONADTO, proszę przygotować PREZENTACJĘ (kilka minut (może być dłużej), temat dowolny, możecie (poprzez udostępnienie ekranu) pokazać nam wszystkim jakieś zdjęcia, obrazki, itp.) Celem jest to, abyście opowiedzieli o czymś WŁASNYMI SŁOWAMI, a więc nie interesuję mnie jakieś teksty ściągnięte z internetu.
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe.
Good luck!
PLIK: W.Kallas – Klasa 6 Zad. dodatkowe egz 6 zestaw-3 (11-15.05)
– prezentacje: Sport
PLIKI:
newfriends4test (przeciągnięte)
newfriends4test (przeciągnięte) 1
Zadania w załączniku – 6a, b 11.05-15.05
Uwaga! W środę 13 maja piszemy test słownictwa! Przeczytajcie bardzo uważnie instrukcję w pliku. Poza tym czekam na Wasze rozwiązania do niedzieli 17. maja. Pozdrawiam Was RK
PLIK: Zadanie dla klasy 6 instrukcja do testu 13 maja-oraz karta pracy do 17 maja
Alles Gute!
ZADANIA DODATKOWE:
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: CZŁOWIEK W POSZUKIWANIU WARTOŚCI UNIWERSALNYCH, cz. 2: bohaterstwo.
Obejrzyjcie animację:
https://www.ted.com/talks/matthew_winkler_what_makes_a_hero/transcript?language=pl#t-23843 (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!), a następnie wykonajcie minimum jedno z trzech poleceń:
- Opowiedz o swoim ulubionym bohaterze: o jakie wartości walczył, dlaczego Twoim zdaniem zasłużył na miano bohatera?
- Co Twoim zdaniem oznaczają słowa Josepha Campbella: „Jaskinia do której boisz się wejść, kryje skarb, którego szukasz”?
- Wybierz jedną nadprzyrodzona moc, którą chciał(a)byś posiadać, a następnie napisz, jakich czynów dokonał(a)byś za jej pomocą?
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
W załączniku lekcja religii – 14. 05. kl. 6 a i b Św. JP II
KLASA 7A
Lekcje w załączniku – mat 7a 11-15.05
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem o budowie oka oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń.
W tym tygodniu omówimy zasady funkcjonowania oka, poznamy pojęcia adaptacji i akomodacji oka, wyjaśnimy jaki są przyczyny podstawowych wad wzroku, jak je korygować oraz jak dbać o wzrok. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.199-202 i wykonajcie ćwiczenia str.82-83.
Na koniec w formie krótkiej kartkówki sprawdzę Waszą wiedzę z układu nerwowego. Musicie utrwalić tematy ze stron 178-191 dotyczące budowy i funkcjonowania układu nerwowego, podziału układu nerwowego pod względem budowy i funkcji, budowę i zasady działania neuronu, budowę i funkcję mózgowia, działanie łuku odruchowego, rozróżnianie odruchów warunkowych i bezwarunkowych. Przesyłam Wam w załączniku zestaw pojęć związanych z tymi tematami, przejrzyjcie to koniecznie!
Dla chętnych:
Jeśli interesuje Cię temat daltonizmu, obejrzyj krótki filmik https://www.youtube.com/watch?v=bGBSQllxsl8, możesz wykonać test na daltonizm, sprawdź, czy dobrze odróżniasz kolory ( szczególnie polecam chłopcom) https://www.youtube.com/watch?v=REGjUMnfFnI
Zadanie
Czym jest „Dolina Lotnicza” i gdzie leży ?
Czas wykonania 10 min. Zadanie dodatkowe
Wymień urządzenia lub produkty przemysłu wysokich technologii ,które znajdują się
w Twoim domu.Ustal , gdzie zostały wyprodukowane.
Czas wykonania 15 min.
Temat: Dysocjacja jonowa zasad./dział 39 str.222 w podręczniku/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 14.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=H7ZIKBUGoWE
https://www.youtube.com/watch?v=RWxJ0EVC9f4
Zadanie obowiązkowe
Test z wodorotlenków nierozpuszczalnych w wodzie – test-wodorotlenki
Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”
Rozwiązany test przesyłamy do końca tygodnia na maila:
12 maja – prezentacje projektów multimedialnych „Describing a city” + Praca z podręcznikiem str. 42+43
14 maja – Praca z podręcznikiem str. 42+43 (kontynuacja) / Praca w domu Podręcznik str. 135. ćw. 5C + Zeszyt Ćwiczeń str. 36 + 37 + Załącznik nr 1(5C) – Grammar 5C klasa 7a
– sprawdzamy progress test 1-6
PLIKI:
EF4e_preint_quicktest_06
EF4e_preint_filetest_6a
EF4e_preint_progresstest_1_6a
Lekcje w załącznikach:
approfondissementunit3
revisionunit3
Uwaga! W środę 13 maja piszemy test słownictwa! Przeczytajcie bardzo uważnie instrukcję w pliku. Poza tym czekam na Wasze rozwiązania do niedzieli 17. maja. Pozdrawiam Was RK
PLIK: Zadanie dla klasy 7 instrukcja do testu 13 maja-oraz karta pracy do 17 maja
Alles Gute!
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja w załączniku – 7a informatyka
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: WOLNOŚĆ
Obejrzyjcie film https://ninateka.pl/film/okno-na-podworze-paulina-bobrycz (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania (minimum jedno):
- Co sądzisz o treści filmu, o czym opowiada?
- Człowiek jest wolny czy zdeterminowany? Uzasadnij swoją odpowiedź.
- Czy wolność to wartość? Odpowiedź uzasadnij podając konkretne przykłady.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
W załączniku lekcja religii – 12 05. kl. 7a JP II – święty Papież
KLASA 8A
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy karty pracy i kartkówki. Zapoznamy się z nowym tematem o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.
Na podsumowanie obejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0
Zadanie
Podaj po dwa przykłady wysp Oceanii :
wulkanicznych
koralowych
kontynentalnych
czas wykonania 15 minut
Zadanie dodatkowe
Wybierz jedną z wysp Oceanii ( może być archipelag).
Opisz krótko: środowisko ,cechy zachęcające do osiedlenia się ,zagrożenia…
termin wykonania 22 maja
Lekcja w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Białka. / podręcznik dział 36 str. 196/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 14.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=3f0GrTdWyrQ
https://www.youtube.com/watch?v=TVSw-VMo2ZY
Zadanie obowiązkowe po wideokonferencji
Test „Tłuszcze” – test-tłuszcze
Streszczenie lekcji – Białka
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
11 maja – Do pobrania na zajęcia Grammar 3a,3b,3c
12 maja – test Grammar 1+2 + Vocabulary 1
13 maja – Do pobrania na zajęcia Grammar 4a,4b,4c + Vocabulary 2 a-d
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym (i przyszłym) tygodniu. W związku z prezentacjami są to te same zadania, które załączałem wcześniej.
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck!
– colloquial English ćwiczenia+quick test 5+file test 5 na poniedziałek jako zadanie domowe
PLIKI:
EF3e_uppint_filetest_04a
EF3e_uppint_quicktest_05
EF3e_uppint_filetest_05a
Lekcje w załączniku – Klasy 8 jang BWal
Uwaga! W środę 13 maja piszemy test słownictwa! Przeczytajcie bardzo uważnie instrukcję w pliku. Poza tym czekam na Wasze rozwiązania do niedzieli 17. maja. Pozdrawiam Was RK
PLIK: Zadanie dla klasy 8 instrukcja do testu 13 maja-oraz karta pracy do 17 maja
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: WOLNOŚĆ
Obejrzyjcie film https://ninateka.pl/film/okno-na-podworze-paulina-bobrycz (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania (minimum jedno):
- Co sądzisz o treści filmu, o czym opowiada?
- Człowiek jest wolny czy zdeterminowany? Uzasadnij swoją odpowiedź.
- Czy wolność to wartość? Odpowiedź uzasadnij podając konkretne przykłady.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
W załączniku lekcja religii – 12 -13. 05. kl. 8 a,b,c, Wyjątkowy pontyfikat
KLASA 8B
Powtarzamy „Quo vadis” wg materiałów przesłanych uczniom.
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy karty pracy i kartkówki. Zapoznamy się z nowym tematem o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.
Na podsumowanie obejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0
Zadanie
Podaj po dwa przykłady wysp Oceanii :
wulkanicznych
koralowych
kontynentalnych
czas wykonania 15 minut
Zadanie dodatkowe
Wybierz jedną z wysp Oceanii ( może być archipelag).
Opisz krótko: środowisko ,cechy zachęcające do osiedlenia się ,zagrożenia…
termin wykonania 22 maja
Lekcja w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Białka. / podręcznik dział 36 str. 196/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 14.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=3f0GrTdWyrQ
https://www.youtube.com/watch?v=TVSw-VMo2ZY
Zadanie obowiązkowe po wideokonferencji
Test „Tłuszcze” – test-tłuszcze
Streszczenie lekcji – Białka
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
11 maja – Do pobrania na zajęcia Grammar 3a,3b,3c
12 maja – test Grammar 1+2 + Vocabulary 1
13 maja – Do pobrania na zajęcia Grammar 4a,4b,4c + Vocabulary 2 a-d
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym (i przyszłym) tygodniu. W związku z prezentacjami są to te same zadania, które załączałem wcześniej.
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck!
– colloquial English ćwiczenia+quick test 5+file test 5 na poniedziałek jako zadanie domowe
PLIKI:
EF3e_uppint_filetest_04a
EF3e_uppint_quicktest_05
EF3e_uppint_filetest_05a
Lekcje w załączniku – Klasy 8 jang BWal
Uwaga! W środę 13 maja piszemy test słownictwa! Przeczytajcie bardzo uważnie instrukcję w pliku. Poza tym czekam na Wasze rozwiązania do niedzieli 17. maja. Pozdrawiam Was RK
PLIK: Zadanie dla klasy 8 instrukcja do testu 13 maja-oraz karta pracy do 17 maja
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: WOLNOŚĆ
Obejrzyjcie film https://ninateka.pl/film/okno-na-podworze-paulina-bobrycz (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania (minimum jedno):
- Co sądzisz o treści filmu, o czym opowiada?
- Człowiek jest wolny czy zdeterminowany? Uzasadnij swoją odpowiedź.
- Czy wolność to wartość? Odpowiedź uzasadnij podając konkretne przykłady.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
W załączniku lekcja religii – 12 -13. 05. kl. 8 a,b,c, Wyjątkowy pontyfikat
KLASA 8C
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy karty pracy i kartkówki. Zapoznamy się z nowym tematem o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.
Na podsumowanie obejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0
Zadanie
Podaj po dwa przykłady wysp Oceanii :
wulkanicznych
koralowych
kontynentalnych
czas wykonania 15 minut
Zadanie dodatkowe
Wybierz jedną z wysp Oceanii ( może być archipelag).
Opisz krótko: środowisko ,cechy zachęcające do osiedlenia się ,zagrożenia…
termin wykonania 22 maja
Lekcja w załączniku – 8abc fizyka
Temat: Białka. / podręcznik dział 36 str. 196/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 14.05.20
https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw
https://www.youtube.com/watch?v=3f0GrTdWyrQ
https://www.youtube.com/watch?v=TVSw-VMo2ZY
Zadanie obowiązkowe po wideokonferencji
Test „Tłuszcze” – test-tłuszcze
Streszczenie lekcji – Białka
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
11 maja – Do pobrania na zajęcia Grammar 3a,3b,3c
12 maja – test Grammar 1+2 + Vocabulary 1
13 maja – Do pobrania na zajęcia Grammar 4a,4b,4c + Vocabulary 2 a-d
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym (i przyszłym) tygodniu. W związku z prezentacjami są to te same zadania, które załączałem wcześniej.
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck!
– colloquial English ćwiczenia+quick test 5+file test 5 na poniedziałek jako zadanie domowe
PLIKI:
EF3e_uppint_filetest_04a
EF3e_uppint_quicktest_05
EF3e_uppint_filetest_05a
Lekcje w załączniku – Klasy 8 jang BWal
Uwaga! W środę 13 maja piszemy test słownictwa! Przeczytajcie bardzo uważnie instrukcję w pliku. Poza tym czekam na Wasze rozwiązania do niedzieli 17. maja. Pozdrawiam Was RK
PLIK: Zadanie dla klasy 8 instrukcja do testu 13 maja-oraz karta pracy do 17 maja
Materiały z WF na kolejny tydzień:
Edukacja zadanie 11-16.05.20
Karta Avenger
Karta Batman
Tematyka: WOLNOŚĆ
Obejrzyjcie film https://ninateka.pl/film/okno-na-podworze-paulina-bobrycz (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania (minimum jedno):
- Co sądzisz o treści filmu, o czym opowiada?
- Człowiek jest wolny czy zdeterminowany? Uzasadnij swoją odpowiedź.
- Czy wolność to wartość? Odpowiedź uzasadnij podając konkretne przykłady.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 18 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
W załączniku lekcja religii – 12 -13. 05. kl. 8 a,b,c, Wyjątkowy pontyfikat