e-learning 04.05 – 08.05 – 4-8

KLASA 4A

Temat: Sprawdzian online z ułamków zwykłych.-wideokonferencja 4.05.20

Zadania obowiązkowe

Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków zwykłych.

Przygotować na 4.05.20. zeszyt i długopis

Uwaga!

Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy  od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl

Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 6.05.20

Podręcznik zad.1-5 str.184 / czas pracy 90 min./

Zad.6-7  str. 184 /  czas pracy 15 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Ułamki o mianownikach 10,100,1000..  ” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8-10 i super zagadka str.185

Streszczenie lekcji   –Ułamki o mianownikach 10,1000,…

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Lekcja w załączniku:
4-8 MAJA KLASY CZWARTE.2
Mikołajek

Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – odbyć wirtualny spacer po Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku –  https://spacer.muzeum1939.pl/

– na to zadanie powinieneś poświęcić 55 minut;

2 – poznać postać pewnego niezwykłego niedźwiedzia oglądając poniższe materiały filmowe:

– “Kapral Wojtek – niedźwiedź w polskiej armii” – https://www.youtube.com/watch?v=6UQtXDmkHRo

– “Niedźwiedź Wojtek” – https://www.youtube.com/watch?v=CL6HsWSf4iY

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut;

3 – poznać postać jedynej kobiety wśród cichociemnych oglądając poniższe materiały filmowe:
– “Generał Elżbieta Zawacka” – https://www.youtube.com/watch?v=kKacHQ_vwlE
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 15 minut.

Dzień dobry kochani.

Przypominam, że w tym tygodniu sprawdzę, czy utrwaliliście informacje o lesie i sposobach odżywiania. W przyszły poniedziałek-11.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.155-171, czyli las i odżywianie.

W tym tygodniu omówimy przystosowania organizmów do zdobywania pokarmu. Dowiecie się, jak sobie radzą rośliny, roślinożercy i mięsożercy z  pozyskiwaniem jedzenia.

Po lekcji przeczytajcie temat w podręczniku str.168-171 i wykonajcie ćwiczenia 1,2,4 i 5ze str.88-89 (w zad.5 możesz wykonać rysunek). Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Dla chętnych:

 Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym, gdzie się kąpią zwierzęta, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=0An2SETuG48

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitu 23 z Ćwiczeń do podręcznika (ale dopiero po tym, jak zrobimy ten unit podczas wideokonferencji w tym tygodniu).

Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

5.05
– kończymy prezentacje ‘My hobby’
– wprowadzenie formy przeszłej czasownika ‘to be’
– unit 29
 
8.05
– sprawdzamy zadanie domowe
– sprawdzamy test units 25-28

– Past Simple- omówienie 

PLIK – language_test_7a

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 4ab informatyka

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: PRAWA DZIECKA cz. 2

Kontynuując zeszłotygodniowy temat, chciałabym, żebyście wykonali kartę pracy: PRAWA  DZIECKA (z załącznika) – Karta pracy_PRAWA DZIECKA. Chętnym dodatkowo proponuję wybranie konkretnego prawa, które uważacie za najważniejsze
i uzasadnienie, dlaczego dokonaliście akurat takiego wyboru. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Kochani Uczniowie!
 
(Zadanie dla chętnych)
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne. Technika dowolna.
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę powodzenia!
Beata Ostrowska

Katecheza w załączniku – kl. 4 a, Pokuta i pojednanie

KLASA 4B

Temat: Sprawdzian online z ułamków zwykłych.-wideokonferencja 4.05.20

Zadania obowiązkowe

Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków zwykłych.

Przygotować na 4.05.20. zeszyt i długopis

Uwaga!

Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy  od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl

Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 6.05.20

Podręcznik zad.1-5 str.184 / czas pracy 90 min./

Zad.6-7  str. 184 /  czas pracy 15 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Ułamki o mianownikach 10,100,1000..  ” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8-10 i super zagadka str.185

Streszczenie lekcji   –Ułamki o mianownikach 10,1000,…

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Lekcja w załączniku:
4-8 MAJA KLASY CZWARTE.2
Mikołajek

Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – odbyć wirtualny spacer po Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku –  https://spacer.muzeum1939.pl/

– na to zadanie powinieneś poświęcić 55 minut;

2 – poznać postać pewnego niezwykłego niedźwiedzia oglądając poniższe materiały filmowe:

– “Kapral Wojtek – niedźwiedź w polskiej armii” – https://www.youtube.com/watch?v=6UQtXDmkHRo

– “Niedźwiedź Wojtek” – https://www.youtube.com/watch?v=CL6HsWSf4iY

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut;

3 – poznać postać jedynej kobiety wśród cichociemnych oglądając poniższe materiały filmowe:
– “Generał Elżbieta Zawacka” – https://www.youtube.com/watch?v=kKacHQ_vwlE
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 15 minut.

Dzień dobry kochani.

Przypominam, że w tym tygodniu sprawdzę, czy utrwaliliście informacje o lesie i sposobach odżywiania. W przyszły poniedziałek-11.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.155-171, czyli las i odżywianie.

W tym tygodniu omówimy przystosowania organizmów do zdobywania pokarmu. Dowiecie się, jak sobie radzą rośliny, roślinożercy i mięsożercy z  pozyskiwaniem jedzenia.

Po lekcji przeczytajcie temat w podręczniku str.168-171 i wykonajcie ćwiczenia 1,2,4 i 5ze str.88-89 (w zad.5 możesz wykonać rysunek). Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Dla chętnych:

 Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym, gdzie się kąpią zwierzęta, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=0An2SETuG48

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitu 23 z Ćwiczeń do podręcznika (ale dopiero po tym, jak zrobimy ten unit podczas wideokonferencji w tym tygodniu).

Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

5.05
– kończymy prezentacje ‘My hobby’
– wprowadzenie formy przeszłej czasownika ‘to be’
– unit 29
 
8.05
– sprawdzamy zadanie domowe
– sprawdzamy test units 25-28

– Past Simple- omówienie 

PLIK – language_test_7a

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 4ab informatyka

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: PRAWA DZIECKA cz. 2

Kontynuując zeszłotygodniowy temat, chciałabym, żebyście wykonali kartę pracy: PRAWA  DZIECKA (z załącznika) – Karta pracy_PRAWA DZIECKA. Chętnym dodatkowo proponuję wybranie konkretnego prawa, które uważacie za najważniejsze
i uzasadnienie, dlaczego dokonaliście akurat takiego wyboru. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Kochani Uczniowie!
 
(Zadanie dla chętnych)
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne. Technika dowolna.
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę powodzenia!
Beata Ostrowska

Temat: Częstochowa – niezwykła wycieczka

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Odmówcie modlitwę „Zdrowaś Maryjo”.

Witam Was serdecznie i zapraszam do miejsca, do którego każdego roku przybywa ponad 4 miliony pielgrzymów z całego świata. Będzie to podróż do naszej Mamy zwanej Czarną Madonną. Wyobraźcie sobie, że kilka lub kilkanaście dni wędrowaliście na Jasną Górę. Każdego dnia musieliście przejść kilkadziesiąt kilometrów, niezależnie od pogody. Były dni pełne słońca i upału, przed którym nie było ucieczki. Były też dni, kiedy padał deszcz. Codziennie przedstawialiście Panu Bogu intencje, z jakimi wyruszyliście do Maryi, by przez Jej wstawiennictwo, Bóg ich wysłuchał. I oto cel Waszej pielgrzymki. Przed Wami Sanktuarium Jasnogórskie.

            Szczególnymi uroczystościami, na które do Częstochowy przybywa najwięcej pielgrzymów, są uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny 15 sierpnia oraz uroczystość Matki Boskiej Częstochowskiej 26 sierpnia.

Bardzo proszę, żebyście obejrzeli bardzo dobrze prezentację, nie omijając niczego, ponieważ pojawią się pytania związane z nią. W prawym górnym rogu będzie łapka, na którą możecie kliknąć i wtedy łapki pojawią się na poszczególnych punktach i nie tylko. Na samym końcu czeka Was coś miłego, ale musicie kliknąć na kopertę. Życzę powodzenia i wytrwałości J :

https://view.genial.ly/5ea57d0963183e0d9433e4a1/vertical-infographic-timeline-czestochowa-niezwykla-wycieczka-klasa-4-jednosc

 Jak już pewnie wiecie, bo była w tej wirtualnej wędrówce o tym mowa, każdego dnia o godz. 21:00 Polacy łączą się duchowo z Jasną Górą, gdzie w kaplicy Cudownego obrazu śpiewany jest Apel Jasnogórski.

NOTATKA

Pod tematem napisz:

Pielgrzymka to wędrówka, na czas której podejmujemy wyrzeczenia, niesiemy intencję w sercu, modlimy się, śpiewamy pieśni o Bogu i Maryi. Jej celem jest dotarcie do świętego miejsca.

Zad. domowe
Odpowiedz proszę na pytania i wyślij mi odpowiedzi:

  1. Kto ufundował pierwszą konserwację obrazu Matki Bożej Częstochowskiej?
  2. Co w czasie II wojny światowej mieściło się w miejscu obrazu?
  3. Jakim spojrzeniem patrzy na nas Maryja?


Zostańcie z Panem Bogiem!

Pozdrawiam

Beata Zawal

KLASA 5A

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych . /podręcznik str.171/

Zad1-2 str.172 omówione zostaną na wideokonferencji 5.05.20

Zadania obowiązkowe

zad. 3-6 str.17 2/ czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.7 i super zagadka str.172

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.100-101  str.256

Streszczenie lekcji  – Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. 

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila:

krczajkowska@o2.pl

 

Temat: Sprawdzian online z ułamków dziesiętnych

– wideokonferencja 7-8.05.20

Zadania obowiązkowe

Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków dziesiętnych.

Przygotować na sprawdzian zeszyt i długopis

Uwaga!

Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy  od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl

Lekcje w załączniku – 4-8 MAJA 5A I 5B JĘZYK POLSKI

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Narodziny państwa polskiego” (s. 154-157) oraz “Panowanie Bolesława Chrobrego” (s. 158-161), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Chrobry” – https://www.youtube.com/watch?v=_t9AgKI1aaE
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzę.

Przypominam, że w środę – 06.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.

Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!

Zadania dla chętnych:

Ponownie przesyłam Wam  propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA

Zadanie :

               Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy  nr 18.

               Po dopasowaniu  wyciętych kartoników  należy je wkleić do zeszytu.

               Czas wykonania :  15 min.

              

Zadanie dodatkowe:

                Krajobraz najbliższej okolicy

                Opisz krajobraz miejsca, w którym się  znajdujesz.

                Uwzględnij:   pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu  (z podziałem na przyrodnicze

                                        i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni  , charakterystyczne obiekty .

 Termin : do 11 maja                                                  

 Czas wykonania zadania:  40 min

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_18

W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.

PLIK: cwinenstr58

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05

4.05
– prezentacje cd
– Reading Corner
 
6.05
– wprowadzenie formy ‘could’ i ‘would like to’
– 21 unit 

1. Na zajęcia powinny być zrobione zad. 1-5, str.75-77.

2. Zapoznaj sie ze słownictwem z tematu:’ Das Wetter”- pogoda- podręcznik, str 62 ćw. 11

Na str. 95 w zeszycie ćwiczeń są karty memory do tematu:” Das Wetter”.
Wytnij i zagraj z kimś rodziny.

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: AUTORYTETY

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Kochani Uczniowie!
 
(Zadanie dla chętnych)
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne. Technika dowolna.
 
image
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę powodzenia
Beata Ostrowska

Temat: Tomasz – lekcja wiary

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!


Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.

Odmówcie „Akt wiary”.

Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.

  1. Pan Jezus jest dla człowieka ……

https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc

Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.

Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea

Pozdrawiam serdecznie.

Z Panem Bogiem!

Beata Zawal

PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 5B

Lekcje w załączniku – 5b matematyka

Lekcje w załączniku – 4-8 MAJA 5A I 5B JĘZYK POLSKI

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Narodziny państwa polskiego” (s. 154-157) oraz “Panowanie Bolesława Chrobrego” (s. 158-161), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Chrobry” – https://www.youtube.com/watch?v=_t9AgKI1aaE
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o sposobach rozmnażania roślin oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Liczę, że wszyscy założyli hodowlę fasoli lub grochu. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzę.

Przypominam, że w środę – 06.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.

Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!

Zadania dla chętnych:

Ponownie przesyłam Wam  propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA

Zadanie :

               Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy  nr 18.

               Po dopasowaniu  wyciętych kartoników  należy je wkleić do zeszytu.

               Czas wykonania :  15 min.

              

Zadanie dodatkowe:

                Krajobraz najbliższej okolicy

                Opisz krajobraz miejsca, w którym się  znajdujesz.

                Uwzględnij:   pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu  (z podziałem na przyrodnicze

                                        i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni  , charakterystyczne obiekty .

 Termin : do 11 maja                                                  

 Czas wykonania zadania:  40 min

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_18

W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.

PLIK: cwinenstr58

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05

4.05
– prezentacje ‘MY ANIMAL’
 
8.05
– prezentacje cd
– Reading Corner

1. Na zajęcia powinny być zrobione zadania 12-16, str 91-92 zeszyt ćwiczeń.

2. W pliku znajduje się notatka z ostatniej lekcji- przepisz do zeszytu oraz jeszcze jedno zadanie (schreib die Einladung- napisz zaproszenie na urodziny). 

PLIK: notatka z lekcji klasa 5b Geburtstag 2

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: AUTORYTETY

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Kochani Uczniowie!
 
(Zadanie dla chętnych)
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne. Technika dowolna.
 
image
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę powodzenia
Beata Ostrowska

Temat: Tomasz – lekcja wiary

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!


Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.

Odmówcie „Akt wiary”.

Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.

  1. Pan Jezus jest dla człowieka ……

https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc

Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.

Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea

Pozdrawiam serdecznie.

Z Panem Bogiem!

Beata Zawal

PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 5C

 Lekcja w załączniku: 5c matematyka 4.05 – 8.05

Lekcje w załączniku – Vc – j. polski od 4 maja

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Narodziny państwa polskiego” (s. 154-157) oraz “Panowanie Bolesława Chrobrego” (s. 158-161), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Chrobry” – https://www.youtube.com/watch?v=_t9AgKI1aaE
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.

Przypominam, że we wtorek-05.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.

Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!

Na lekcji w tym tygodniu pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu  (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.

Zadania dla chętnych:

Ponownie przesyłam Wam  propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA
kl.5c,5d-Karta obserwacji fasoli lub-grochu

Zadanie :

               Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy  nr 18.

               Po dopasowaniu  wyciętych kartoników  należy je wkleić do zeszytu.

               Czas wykonania :  15 min.

              

Zadanie dodatkowe:

                Krajobraz najbliższej okolicy

                Opisz krajobraz miejsca, w którym się  znajdujesz.

                Uwzględnij:   pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu  (z podziałem na przyrodnicze

                                        i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni  , charakterystyczne obiekty .

 Termin : do 11 maja                                                  

 Czas wykonania zadania:  40 min

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_18

W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.

PLIK: cwinenstr58

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05

4.05
– prezentacje cd
– Reading Corner
 
6.05
– wprowadzenie formy ‘could’ i ‘would like to’
– 21 unit 

Na następnych zajęciach będę przeprowadzać ustny test z materiału z ostatniego działu (plik).
Proszę też o wydrukowanie lub przepisanie do zeszytu materiału z drugiego pliku (tabela Wohin/Wo)- to materiał z nowego działu.

PLIKI:
powtórzenie działu kanst du inline skaten
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D


ZADANIA DODATKOWE:

Przypominam o skonstruowaniu instrumentów muzycznych. Przygotujcie krótką prezentacje instrumentu ( jak się na nim gra), oraz informację z jakiej grupy pochodzi Wasz instrument ( strunowy, perkusyjny, dęty?).

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.

 

Tematyka: AUTORYTETY

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Kochani Uczniowie!
 
(Zadanie dla chętnych)
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne. Technika dowolna.
 
image
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę powodzenia
Beata Ostrowska

Temat: Tomasz – lekcja wiary

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!


Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.

Odmówcie „Akt wiary”.

Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.

  1. Pan Jezus jest dla człowieka ……

https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc

Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.

Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea

Pozdrawiam serdecznie.

Z Panem Bogiem!

Beata Zawal

PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 5D

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych . /podręcznik str.171/

Zad1-2 str.172 omówione zostaną na wideokonferencji 5.05.20

Zadania obowiązkowe

zad. 3-6 str.17 2/ czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.7 i super zagadka str.172

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.100-101  str.256

Streszczenie lekcji  – Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. 

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila:

krczajkowska@o2.pl

 

Temat: Sprawdzian online z ułamków dziesiętnych

– wideokonferencja 7-8.05.20

Zadania obowiązkowe

Powtórzyć wiadomości z działań na ułamków dziesiętnych.

Przygotować na sprawdzian zeszyt i długopis

Uwaga!

Rozwiązany test z odpowiedziami do zadań wysyłamy  od razu po lekcji na maila: krczajkowska@o2.pl

Materiał z języka polskiego dla klasy – Język polski_5d_7

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Narodziny państwa polskiego” (s. 154-157) oraz “Panowanie Bolesława Chrobrego” (s. 158-161), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Bolesław Chrobry” – https://www.youtube.com/watch?v=_t9AgKI1aaE
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić.

Przypominam, że we wtorek-05.05.20 planuję kartkówkę z tematów ze str.139-146 ( korzeń, łodyga, liść, kwiat). Pomocna będzie Wam karta-„ MATERIAŁY DO UTRWALENIA”, którą przesyłam w załączniku.

Do 15 maja musicie obowiązkowo uzupełnić kartę pracy- „POWTÓRZENIE ROSLINY 1” ( w załączniku) i przesłać ją mailem. To zadanie będzie ocenione!!

Na lekcji w tym tygodniu pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu  (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.

Zadania dla chętnych:

Ponownie przesyłam Wam  propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa ( z dowolnej klasy). Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIKI:
kl.5- karta do doświadczeń
KARTA PRACY KL.5-POWT.ROSLINY 1
Kl.5 MATERIAŁY DO UTRWALENIA
kl.5c,5d-Karta obserwacji fasoli lub-grochu

Zadanie :

               Proszę wykonać zadanie powtórzeniowe z karty pracy  nr 18.

               Po dopasowaniu  wyciętych kartoników  należy je wkleić do zeszytu.

               Czas wykonania :  15 min.

              

Zadanie dodatkowe:

                Krajobraz najbliższej okolicy

                Opisz krajobraz miejsca, w którym się  znajdujesz.

                Uwzględnij:   pas rzeźby , dominujące cechy krajobrazu  (z podziałem na przyrodnicze

                                        i przeobrażone ) ,rzeźbiarzy powierzchni  , charakterystyczne obiekty .

 Termin : do 11 maja                                                  

 Czas wykonania zadania:  40 min

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_18

W poniedziałek powtórzymy czasowniki nieregularne (podręcznik, tabelka str.62) i słownictwo z lekcji 17 i 18 (podręcznik str 126). Proszę ułożyć pytania (Have you ever…?) i odpowiedzieć na nie (dołączony PDF) – zapisać w zeszycie.
W tym tygodniu zrobimy lekcję 19 w książce i ćwiczeniach. Proszę posłuchać załączonego nagrania 2.27.MP3.

PLIK: cwinenstr58

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 4-8 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitu 20 oraz zadania Revision 5 w podręczniku (str. 70-71)

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie – W.Kallas Klasa 5 Zadania dodatkowe 4-8.05

4.05
– prezentacje ‘MY ANIMAL’
 
8.05
– prezentacje cd
– Reading Corner

1. Na zajęciach będę przeprowadzała ustny test z ostatniego działu.

2. Proszę mieć też wydrukowaną kartę Wo/Wohin.

PLIKI:
powtórzenie działu kanst du inline skaten
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D

ZADANIA DODATKOWE:

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: AUTORYTETY

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wykonali kartę pracy: AUTORYTET – Karta pracy_AUTORYTET. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Kochani Uczniowie!
 
(Zadanie dla chętnych)
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne. Technika dowolna.
 
image
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę powodzenia
Beata Ostrowska

Temat: Tomasz – lekcja wiary

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!


Witam Was serdecznie. Dzisiaj trudna rozmowa o wierze. Przyjrzymy się apostołowi Tomaszowi.

Odmówcie „Akt wiary”.

Proponuję przejść teraz przez wszystkie cyfry prezentacji, nie omijając również tego, co jest do posłuchania. W pewnym momencie po wysłuchaniu Ewangelii pojawią się trzy pytania, na które odpowiedzcie całymi zdaniami i wpiszcie odpowiedzi bez pytań pod tematem lekcji. Czwarte pytanie dotyczyć będzie jednej z pieśni : Kim dla człowieka jest Pan Jezus? Wymieniacie pojedyncze słowa, które są dokończeniem punktu 4. notatki.

  1. Pan Jezus jest dla człowieka ……

https://view.genial.ly/5e8b0e29a50d1e0e0033c2f6/interactive-image-sw-tomasz-lekcja-wiarykl5jednosc

Mam nadzieję, że udało się i wytrwaliście do końca.

Dla wytrwałych nagroda J. Ciekawa jestem, kto będzie szybszy?

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=09625017dbea

Pozdrawiam serdecznie.

Z Panem Bogiem!

Beata Zawal

PS Notatkę przyślijcie, proszę, na mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 6A

 Lekcja w załączniku: matematyka 6a 4.05 -8.05

Materiał z języka polskiego dla klasy – Język polski_6a_7

Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Wojna w obronie konstytucji i II rozbiór Rzeczypospolitej” (s. 188-190) oraz “Powstanie kościuszkowskie i upadek Rzeczypospolitej” (s. 191-196), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Targowica. Historia polskiej zdrady” – https://www.youtube.com/watch?v=vJxtmqWWqGc
– “Powstanie kościuszkowskie w 5 minut” – https://www.youtube.com/watch?v=PLsZDp5ppOs
– “Siła tradycji. Powstanie kościuszkowskie” – https://www.youtube.com/watch?v=GSxGacRSCBI

– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;

3 – zapoznać się z wersją cyfrową obrazu “Panorama Racławicka” – https://mnwr.pl/category/oddzialy/panorama-raclawicka/
– na to zadanie powinieneś poświęcić 5 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu dowiecie się, jak różnorodną grupą są ssaki, jak przystosowują się do środowiska oraz na jakie rzędy się dzielą. Po lekcji przeczytacie temat w podr. str.148-154 oraz zrobicie ćwiczenia na str.62-63.

 Dodatkowo wykonacie zadanie związane z filmem https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw.  Po obejrzeniu wypiszecie wszystkie ssaki przedstawione w filmie i zaklasyfikujecie je do poznanych na lekcji rzędów ssaków np. niedźwiedź- DRAPIEŻNE itd. To zadanie prześlecie mi obowiązkowo mailem  pod tytułem SSAKI ( kaczorola.edu@op.pl ) do 14.05.20.

Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?

Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:

 o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

Na  podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi do 07.05.20.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.

Zadanie:

              Londyn i Paryż to najczęściej odwiedzane europejskie  metropolie.

              Z jakich powodów ludzie z całego świata odwiedzają te miasta?

 Czas wykonania : 15 min.

 

Zadanie dodatkowe:

               Jakie organizacje międzynarodowe  mają swoje siedziby w Londynie i Paryżu .

Czas wykonania  :  20 min.

5 maja – słownictwo Units. 17,18,19 (kartkówka) + praca z podręcznikiem str. 68 wonderful words

6 maja – praca z podręcznikiem Unit 20 str. 66 + 67

7 maja – kartkówka strona bierna past simple + present simple / kontynuacja Unit 20

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 21-24.

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 sestaw-2 (4-8.05)

Dla chętnych – nadal: Prezentacja na dowolny temat

Good luck!

Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 6 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020

Drodzy Uczniowie

Na następnych zajęciach kończymy temat:”Geburtstag”.
Dołączam  pliki, z których możecie już się przygotowywać.
Termin testu ustnego- 12 maja.
 
Zadania dla chętnych na ocenę-  zeszyt ćwiczeń ćw. 27-36 str. 38-39. Proszę o zdjęcia na maila
 
Na nasze następne zajęcia- zad. domowe ćw. 20-26 str. 37-38

Pamiętajcie o przysłaniu zaproszenia- czekam do poniedziałku 04. maja!

PLIKI:
karta 1- test ustny Geburtstag
karta 2- test ustny Geburtstag


ZADANIA DODATKOWE:

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: CZŁOWIEK W POSZUKIWANIU WARTOŚCI UNIWERSALNYCH

Wysłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6-FNRlr_GAE (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) a następnie rozwiążcie zadania z karty pracy: TOLERANCJA – Karta pracy_TOLERANCJA. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proponuję ćwiczenia światłocieniowe. Spróbujcie narysować ołówkiem martwą naturę z instrumentem muzycznym. Pamiętajcie o płynnych przejściach między światłem a cieniem. Ukończoną pracę sfotografujcie i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
image
Pozdrawiam Was serdecznie
Beata Ostrowska

Katecheza w załączniku – kl. 6 a i b Nabożeństwa majowe

KLASA 6B

 Lekcja w załączniku: matematyka 6b 4.05 -8.05

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Wojna w obronie konstytucji i II rozbiór Rzeczypospolitej” (s. 188-190) oraz “Powstanie kościuszkowskie i upadek Rzeczypospolitej” (s. 191-196), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Targowica. Historia polskiej zdrady” – https://www.youtube.com/watch?v=vJxtmqWWqGc
– “Powstanie kościuszkowskie w 5 minut” – https://www.youtube.com/watch?v=PLsZDp5ppOs
– “Siła tradycji. Powstanie kościuszkowskie” – https://www.youtube.com/watch?v=GSxGacRSCBI

– na to zadanie powinieneś poświęcić 25 minut;

3 – zapoznać się z wersją cyfrową obrazu “Panorama Racławicka” – https://mnwr.pl/category/oddzialy/panorama-raclawicka/
– na to zadanie powinieneś poświęcić 5 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu dowiecie się, jak różnorodną grupą są ssaki, jak przystosowują się do środowiska oraz na jakie rzędy się dzielą. Po lekcji przeczytacie temat w podr. str.148-154 oraz zrobicie ćwiczenia na str.62-63.

 Dodatkowo wykonacie zadanie związane z filmem https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw.  Po obejrzeniu wypiszecie wszystkie ssaki przedstawione w filmie i zaklasyfikujecie je do poznanych na lekcji rzędów ssaków np. niedźwiedź- DRAPIEŻNE itd. To zadanie prześlecie mi obowiązkowo mailem  pod tytułem SSAKI ( kaczorola.edu@op.pl ) do 14.05.20.

Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?

Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:

 o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

Na  podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi do 07.05.20.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.

Zadanie:

              Londyn i Paryż to najczęściej odwiedzane europejskie  metropolie.

              Z jakich powodów ludzie z całego świata odwiedzają te miasta?

 Czas wykonania : 15 min.

 

Zadanie dodatkowe:

               Jakie organizacje międzynarodowe  mają swoje siedziby w Londynie i Paryżu .

Czas wykonania  :  20 min.

5 maja – słownictwo Units. 17,18,19 (kartkówka) + praca z podręcznikiem str. 68 wonderful words

6 maja – praca z podręcznikiem Unit 20 str. 66 + 67

7 maja – kartkówka strona bierna past simple + present simple / kontynuacja Unit 20

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem.

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 21-24.

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 sestaw-2 (4-8.05)

Dla chętnych – nadal: Prezentacja na dowolny temat

Good luck!

5.05
– prezentacje  ‘A place worth seeing’
 
6.05
– prezentacje cd
 
7.05
– prezentacje cd

Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 6 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020

Drodzy Uczniowie

Na następnych zajęciach kończymy temat:”Geburtstag”.
Dołączam  pliki, z których możecie już się przygotowywać.
Termin testu ustnego- 12 maja.
 
Zadania dla chętnych na ocenę-  zeszyt ćwiczeń ćw. 27-36 str. 38-39. Proszę o zdjęcia na maila
 
Na nasze następne zajęcia- zad. domowe ćw. 20-26 str. 37-38

Pamiętajcie o przysłaniu zaproszenia- czekam do poniedziałku 04. maja!

PLIKI:
karta 1- test ustny Geburtstag
karta 2- test ustny Geburtstag

ZADANIA DODATKOWE:

Przypominam o skonstruowaniu instrumentów muzycznych. Przygotujcie krótką prezentacje instrumentu ( jak się na nim gra), oraz informację z jakiej grupy pochodzi Wasz instrument ( strunowy, perkusyjny, dęty?).

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.

 

Tematyka: CZŁOWIEK W POSZUKIWANIU WARTOŚCI UNIWERSALNYCH

Wysłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=6-FNRlr_GAE (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) a następnie rozwiążcie zadania z karty pracy: TOLERANCJA – Karta pracy_TOLERANCJA. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proponuję ćwiczenia światłocieniowe. Spróbujcie narysować ołówkiem martwą naturę z instrumentem muzycznym. Pamiętajcie o płynnych przejściach między światłem a cieniem. Ukończoną pracę sfotografujcie i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
image
Pozdrawiam Was serdecznie
Beata Ostrowska

Katecheza w załączniku – kl. 6 a i b Nabożeństwa majowe

KLASA 7A

W załączniku plan pracy z klasą – mat 7a 4-8 maja

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Zakończenie I wojny światowej” (s. 157-159) oraz “Odzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku” (s. 160-165), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)

– na to zadanie powinieneś poświęcić 50 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Odzyskanie niepodległości” – https://www.youtube.com/watch?v=lTM56r00eWQ

– “Siła tradycji. Józef Piłsudski” – https://www.youtube.com/watch?v=QQdVQ4e6d4M

– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut;

3 – przejrzeć piłsudczana cyfrowe ze zbiorów Muzeum Niepodległości w Warszawie – http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/dlibra/collectiondescription?dirids=227
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że zapoznaliście się z tematem o odruchach warunkowych i bezwarunkowych oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń. Zajrzyjcie do archiwum!

W tym tygodniu powtórzymy informacje o układzie nerwowym ( utrwalcie materiał !)  oraz poznamy budowę i funkcję oka. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.195-197 i wykonajcie ćwiczenia str.80-81. Obowiązkowo zróbcie obserwację plamki ślepej- opis str.198 w podręczniku. Dodatkowe „zabawy” plamką ślepą znajdziecie na https://www.youtube.com/watch?v=yzeE8VtzCJI, polecam.

Dla chętnych:

Na ostatniej lekcji mówiliśmy o tym, jak można „ oszukać” nasz mózg. Jeśli temat Cię zainteresował obejrzyj krótki filmik o magii POWIDOKU https://www.youtube.com/watch?v=SxjPRIYojRg .

Przemysł energetyczny w Polsce.

Zadanie:

                Zaproponuj pięć działań ,które można podejmować w codziennym życiu ,aby zmniejszyć

                zużycie  energii elektrycznej.

Czas wykonania : 15 min.

 

Zadanie dodatkowe:

                Gdzie w Polsce znajdują się elektrownie i ciepłownie wykorzystujące odnawialne

                źródła  energii? Podaj przykłady- uwzględnij nasz region.

Czas wykonania : 30 min.

Lekcje w załączniku – 7a fizyka

Temat: Sposoby otrzymywania wodorotlenków nierozpuszczalnych w wodzie./dział 38 str.219 w podręczniku/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20

https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/DGFLXz70M

https://www.youtube.com/watch?v=2i_iFRTHguo

https://www.youtube.com/watch?v=HSlQGFNstg0

https://www.youtube.com/watch?v=_zzOVe6UcnY

Zadania obowiązkowe

Test z wodorotlenku wapnia-załącznik

Po wideokonferencji

Zad.1, 2, 3, 4 str.221 podręcznik /czas pracy 90 min./

Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:

krczajkowska@o2.pl

PLIK: test-wodorotlenek wapnia

5 maja – Zadania 5. str. 41 (podręcznik) omówienie projektu multimedialnego „Describing a city” (Uwaga projekt do zrobienia na 7 maja)

7 maja – prezentacje projektów multimedialnych „Describing a city”

5.05
– speaking activities ex.d/49
– sprawdzamy zadanie domowe (6A ćwiczenia)
– unit 6C
 
7.05
– Revise and check 5&6

Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 7 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020

Drodzy Uczniowie
 
Na następnych zajęciach kończymy temat:”Geburtstag”.
Dołączam  pliki, z których możecie już się przygotowywać.
Termin testu ustnego- 15. maja.
 
Zadania dla chętnych na ocenę-  zeszyt ćwiczeń ćw. 27-36 str. 38-39. Proszę o zdjęcia na maila
 
Na nasze następne zajęcia- zad. domowe ćw. 20-26 str. 37-38

Pamiętajcie o przysłaniu zaproszenia- czekam do 06. maja! 

PLIKI:
karta 1- test ustny Geburtstag
karta 2- test ustny Geburtstag


ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 7a informatyka

Prezentacja kryje kilka fragmentów muzycznych, które wykorzystam podczas testu, na który umówimy się w niedalekiej przyszłości. Na najbliższych zajęciach omówimy w utworach tempo, charakter, aparat wykonawczy, tonacje, metrum oraz wasze skojarzenia.
 

Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:

  1. Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
  2. Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
  3. Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej, której głównym motywem będą instrumenty muzyczne.
Spróbujcie przekształcić je w bryły lub figury geometryczne. Technika dowolna.
Poniżej dzieło Pabla Picassa- twórcy kubizmu.
image
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam Was serdecznie
Beata Ostrowska

KLASA 8A

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Stan wojenny w Polsce” (s. 189-192), przyswoić go, a następnie odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 192, wykonać zdjęcia lub skany pracy domowej i wysłać je na adres – arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Stan wojenny” – https://www.youtube.com/watch?v=4Xzk1rmN48Y
– “Ogłoszenie stanu wojennego” – https://www.youtube.com/watch?v=7MHPrdAbse0

– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

 
Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Organizacje międzynarodowe” (s. 150-156) i “Cele i zasady działania  Unii Europejskiej” (s. 157-164), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Historia integracji europejskiej, cz. 1” – https://www.youtube.com/watch?v=qgQLYflExMc
– “Historia integracji europejskiej, cz. 2” – https://www.youtube.com/watch?v=QZB-_2KP2Y8
– “Poznaj Unię Europejską, cz. 1” – https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4
– “Poznaj Unię Europejską, cz. 2” – https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM
– “Oda do radości” – https://www.youtube.com/watch?v=n_bOkOr4Wic
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Przypominam, że w czwartek-07.05.20. zaplanowałam kartkówkę z dwóch ostatnich tematów ( podr.str. 138-149). Musicie umieć: wymienić czynniki biotyczne i abiotyczne, znać ich wpływ na organizmy, podać adaptacje różnych gatunków do trudnych warunków na lądzie, wiedzieć czym jest tolerancja ekologiczna, co oznacza szeroki i wąski zakres tolerancji, umieć odczytać to z wykresu, czym są stenobionty i eurybionty oraz biowskaźniki ( bioindykatory).

W tym tygodniu omówimy temat o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.

Na podsumowanie obejrzyj:  https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa

Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0

Zadanie:

               Które miasta  pełnią ważne funkcje administracyjne w Australii?

               Jakie są prawidłowości w rozmieszczeniu tych miast?

Czas wykonania : 15 min.

 Zadanie dodatkowe:

                Alice Springs- miasto w centrum kontynentu.Dlaczego powstało? Jakie pełni funkcje?

Czas wykonania:  15 min.

Lekcje w załączniku – 8abc fizyka

Temat: Tłuszcze.  / podręcznik dział 35 str. 190/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20

https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw

https://www.youtube.com/watch?v=V_aBwlATFYA

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji

Zad.1,2, 3 ,4 str.195 podręcznik /czas pracy 30 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 , 6 str.195 podręcznik

Streszczenie lekcji  – tłuszcze

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

4 maja – Prezentacja projektów multimedialnych (kontynuacja)

5 maja – Do pobrania Zał. 1 (Grammar 1a, 1b, 1c) – zał 1

6 maja – Do pobrania Zał. 2 (Grammar 1a, 1b, 1c) – zał 2

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym  i przyszłym tygodniu.

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Przypominam o PREZENTACJI tym, którzy jeszcze jej nie zrobili!!!.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

W.Kallas Klasa 8 zadania 4-8.05

Good luck!

4.05
– powtórzenie warunków
– listening comprehension activities
 
5.05
– sprawdzamy zadanie domowe ćwiczenia unit 5A
– powtórzenie formy ‘wish’
– rozpoczynamy unit 5B
 
6.05
– sprawdzamy test 4 file test i quick test

Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 8 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020

Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:

  1. Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
  2. Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
  3. Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Katecheza w załączniku – kl. 8 Chrystus naszym Zbawicielem

KLASA 8B

Lekcje w załączniku – 8b 4-8 maja

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Stan wojenny w Polsce” (s. 189-192), przyswoić go, a następnie odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 192, wykonać zdjęcia lub skany pracy domowej i wysłać je na adres – arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Stan wojenny” – https://www.youtube.com/watch?v=4Xzk1rmN48Y
– “Ogłoszenie stanu wojennego” – https://www.youtube.com/watch?v=7MHPrdAbse0

– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

 
Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Organizacje międzynarodowe” (s. 150-156) i “Cele i zasady działania  Unii Europejskiej” (s. 157-164), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Historia integracji europejskiej, cz. 1” – https://www.youtube.com/watch?v=qgQLYflExMc
– “Historia integracji europejskiej, cz. 2” – https://www.youtube.com/watch?v=QZB-_2KP2Y8
– “Poznaj Unię Europejską, cz. 1” – https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4
– “Poznaj Unię Europejską, cz. 2” – https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM
– “Oda do radości” – https://www.youtube.com/watch?v=n_bOkOr4Wic
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Przypominam, że w czwartek-07.05.20. zaplanowałam kartkówkę z dwóch ostatnich tematów ( podr.str. 138-149). Musicie umieć: wymienić czynniki biotyczne i abiotyczne, znać ich wpływ na organizmy, podać adaptacje różnych gatunków do trudnych warunków na lądzie, wiedzieć czym jest tolerancja ekologiczna, co oznacza szeroki i wąski zakres tolerancji, umieć odczytać to z wykresu, czym są stenobionty i eurybionty oraz biowskaźniki ( bioindykatory).

W tym tygodniu omówimy temat o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.

Na podsumowanie obejrzyj:  https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa

Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0

Zadanie:

               Które miasta  pełnią ważne funkcje administracyjne w Australii?

               Jakie są prawidłowości w rozmieszczeniu tych miast?

Czas wykonania : 15 min.

 Zadanie dodatkowe:

                Alice Springs- miasto w centrum kontynentu.Dlaczego powstało? Jakie pełni funkcje?

Czas wykonania:  15 min.

Lekcje w załączniku – 8abc fizyka

Temat: Tłuszcze.  / podręcznik dział 35 str. 190/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20

https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw

https://www.youtube.com/watch?v=V_aBwlATFYA

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji

Zad.1,2, 3 ,4 str.195 podręcznik /czas pracy 30 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 , 6 str.195 podręcznik

Streszczenie lekcji  – tłuszcze

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

4 maja – Prezentacja projektów multimedialnych (kontynuacja)

5 maja – Do pobrania Zał. 1 (Grammar 1a, 1b, 1c) – zał 1

6 maja – Do pobrania Zał. 2 (Grammar 1a, 1b, 1c) – zał 2

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym  i przyszłym tygodniu.

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Przypominam o PREZENTACJI tym, którzy jeszcze jej nie zrobili!!!.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

W.Kallas Klasa 8 zadania 4-8.05

Good luck!

4.05
– powtórzenie warunków
– listening comprehension activities
 
5.05
– sprawdzamy zadanie domowe ćwiczenia unit 5A
– powtórzenie formy ‘wish’
– rozpoczynamy unit 5B
 
6.05
– sprawdzamy test 4 file test i quick test

Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 8 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020

Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:

  1. Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
  2. Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
  3. Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Katecheza w załączniku – kl. 8 Chrystus naszym Zbawicielem

KLASA 8C

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 8 maja 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Stan wojenny w Polsce” (s. 189-192), przyswoić go, a następnie odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 192, wykonać zdjęcia lub skany pracy domowej i wysłać je na adres – arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Stan wojenny” – https://www.youtube.com/watch?v=4Xzk1rmN48Y
– “Ogłoszenie stanu wojennego” – https://www.youtube.com/watch?v=7MHPrdAbse0

– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

 
Do piątku 8 maja 2020 należy:

1 – przeczytać z podręcznika tematy: “Organizacje międzynarodowe” (s. 150-156) i “Cele i zasady działania  Unii Europejskiej” (s. 157-164), przyswoić je i wykonać w zeszycie dwie notatki w formie tzw. “ośmiorniczek” (po osiem odnóży)

– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;

2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– “Historia integracji europejskiej, cz. 1” – https://www.youtube.com/watch?v=qgQLYflExMc
– “Historia integracji europejskiej, cz. 2” – https://www.youtube.com/watch?v=QZB-_2KP2Y8
– “Poznaj Unię Europejską, cz. 1” – https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4
– “Poznaj Unię Europejską, cz. 2” – https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM
– “Oda do radości” – https://www.youtube.com/watch?v=n_bOkOr4Wic
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Przypominam, że w czwartek-07.05.20. zaplanowałam kartkówkę z dwóch ostatnich tematów ( podr.str. 138-149). Musicie umieć: wymienić czynniki biotyczne i abiotyczne, znać ich wpływ na organizmy, podać adaptacje różnych gatunków do trudnych warunków na lądzie, wiedzieć czym jest tolerancja ekologiczna, co oznacza szeroki i wąski zakres tolerancji, umieć odczytać to z wykresu, czym są stenobionty i eurybionty oraz biowskaźniki ( bioindykatory).

W tym tygodniu omówimy temat o odnawialnych i nieodnawialnych zasobach przyrody (podr. Str.151-155 ). Sprawdzimy ćwiczenia ze str.58-59. Po lekcji wykonacie zadania ze str.60-61 w zeszycie ćwiczeń.

Na podsumowanie obejrzyj:  https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa

Przejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=HH4TL-wjfM0

Zadanie:

               Które miasta  pełnią ważne funkcje administracyjne w Australii?

               Jakie są prawidłowości w rozmieszczeniu tych miast?

Czas wykonania : 15 min.

 Zadanie dodatkowe:

                Alice Springs- miasto w centrum kontynentu.Dlaczego powstało? Jakie pełni funkcje?

Czas wykonania:  15 min.

Lekcje w załączniku – 8abc fizyka

Temat: Tłuszcze.  / podręcznik dział 35 str. 190/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 7.05.20

https://www.youtube.com/watch?v=US45pPbw0jw

https://www.youtube.com/watch?v=V_aBwlATFYA

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji

Zad.1,2, 3 ,4 str.195 podręcznik /czas pracy 30 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 , 6 str.195 podręcznik

Streszczenie lekcji  – tłuszcze

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

4 maja – Prezentacja projektów multimedialnych (kontynuacja)

5 maja – Do pobrania Zał. 1 (Grammar 1a, 1b, 1c) – zał 1

6 maja – Do pobrania Zał. 2 (Grammar 1a, 1b, 1c) – zał 2

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które będziemy robili w tym  i przyszłym tygodniu.

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Przypominam o PREZENTACJI tym, którzy jeszcze jej nie zrobili!!!.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

W.Kallas Klasa 8 zadania 4-8.05

Good luck!

4.05
– powtórzenie warunków
– listening comprehension activities
 
5.05
– sprawdzamy zadanie domowe ćwiczenia unit 5A
– powtórzenie formy ‘wish’
– rozpoczynamy unit 5B
 
6.05
– sprawdzamy test 4 file test i quick test

Uwaga! Przygotowania do testu słownictwa w dniu 13.05.2018. Przeczytajcie uważnie instrukcję w pliku – Zadanie dla klasy 8 nauka słownictwa do testu 13 maja 2020

Tematyka: ŚWIAT ZMIENIA NAS, CZY MY ŚWIAT?

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=7LzuhMND7GM (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i odpowiedzcie na pytania:

  1. Co sądzisz o „etyce czci dla życia” Schweitzera?
  2. Zwróć uwagę na jego życiorys (szczególnie na kluczową decyzję porzucenia kariery dla studiów medycznych i założenia szpitala w Afryce): czy jednostki, takie jak Schweitzer, zmieniają świat? Czy w ogóle jednostka ma siłę, by swoimi działaniami zmienić świat?
  3. Dla chętnych: czy znasz inne przykłady takich jednostek, które udowadniają (lub obalają) tezę, że jednostka może zmienić świat? Spróbuj powołując się na konkretne przykłady odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie lekcji.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Katecheza w załączniku – kl. 8 Chrystus naszym Zbawicielem

image/svg+xml

Menu