KLASA 4A
Tydzień 5 /27.04.20 – 30.04.20/
Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych.
/podręcznik str.176/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Zad.1 str.176 /czas pracy 15 min./
zad. 2, 3, 4, 5, 6 , 7, 8 str. 177 /czas pracy 90 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Odejmowanie ułamków zwykłych
”str.34-37
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.9, 10, 11, 12 str. 178 oraz super zagadka str.178
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.80-83 str.246
Streszczenie lekcji przykłady – Odejmowanie ułamków zwykłych
Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamków zwykłych.
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 29.04.20
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ cały test od str.38:”Sprawdź, czy umiesz.”
/ czas pracy 2 godz./
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Lekcje w załączniku: 4 A I 4B JĘZYK POLSKI TERMIN 27-30 kwietnia
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu omówimy sposoby odżywiania się organizmów, dowiecie się czym różni się odżywianie roślin i zwierząt. Po lekcji przeczytacie temat w podręczniku str.165-167 i wykonacie ćwiczenia 1,3,4 i 5ze str.86-87. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
Jeśli chcesz poznać nietypowy sposób odżywiania się roślin, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=O9-rQ0pz7Gg
Lekcja w załączniku: 4a,b 27.04-30.04
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitów 21-22 z Ćwiczeń do podręcznika.
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
(Nikt jeszcze tego nie zrobił)
-Prezentacje ‘My hobby’ cd
PLIK:
Drodzy Uczniowie!
Rozpoczynamy ostatni dział w naszym podręczniku.-str. 73
Proszę, przygotujcie w domu tłumaczenie słownictwa z nowego tekstu.
Słownictwo w pliku.Możecie go wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.
Viele liebe Grüße
Eure Deutschlehrerin
PLIK: klasa 4 materiał 27-30 kwietnia
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
4ab informatyka
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: PRAWA DZIECKA
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali opowieści o Kubie, który nie jest pewien, czy dzieci mają swoje prawa: https://ninateka.pl/film/graffiti-anna-czerwinska-rydel-renata-piatkowska Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jakie prawa dziecka zostały w historyjce wymienione?
- Jakie są granice tych praw? Tzn. czego jednak robić nie wolno, nawet jeśli realizujemy swoje prawa?
Odpowiadając wyobraźcie sobie, że jesteście bohaterką opowieści i próbujecie wyjaśnić komuś młodszemu, o co chodzi w prawach dziecka… Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Chętnym dodatkowo proponuję wykonanie plakatu, który informowałby dzieci w szkole o ich prawach. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Powodzenia!
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 4 a, Sakramenty wtajemniczenia
Pozdrawiam
Dariusz Gejda
KLASA 4B
Lekcje w załączniku: 4 A I 4B JĘZYK POLSKI TERMIN 27-30 kwietnia
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu omówimy sposoby odżywiania się organizmów, dowiecie się czym różni się odżywianie roślin i zwierząt. Po lekcji przeczytacie temat w podręczniku str.165-167 i wykonacie ćwiczenia 1,3,4 i 5ze str.86-87. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
Jeśli chcesz poznać nietypowy sposób odżywiania się roślin, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=O9-rQ0pz7Gg
Lekcja w załączniku: 4a,b 27.04-30.04
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitów 21-22 z Ćwiczeń do podręcznika.
Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
(Nikt jeszcze tego nie zrobił)
-Prezentacje ‘My hobby’ cd
PLIK:
Drodzy Uczniowie!
Rozpoczynamy ostatni dział w naszym podręczniku.-str. 73
Proszę, przygotujcie w domu tłumaczenie słownictwa z nowego tekstu.
Słownictwo w pliku.Możecie go wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.
Viele liebe Grüße
Eure Deutschlehrerin
PLIK: klasa 4 materiał 27-30 kwietnia
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
4ab informatyka
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: PRAWA DZIECKA
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali opowieści o Kubie, który nie jest pewien, czy dzieci mają swoje prawa: https://ninateka.pl/film/graffiti-anna-czerwinska-rydel-renata-piatkowska Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jakie prawa dziecka zostały w historyjce wymienione?
- Jakie są granice tych praw? Tzn. czego jednak robić nie wolno, nawet jeśli realizujemy swoje prawa?
Odpowiadając wyobraźcie sobie, że jesteście bohaterką opowieści i próbujecie wyjaśnić komuś młodszemu, o co chodzi w prawach dziecka… Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Chętnym dodatkowo proponuję wykonanie plakatu, który informowałby dzieci w szkole o ich prawach. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Powodzenia!
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Temat: Na rozstaju dróg – przydrożne krzyże i kapliczki
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Serdecznie Was witam na kolejnej katechezie i zapraszam na spotkanie z Maryją.
Na początku zaśpiewajcie jako modlitwę pieśń „Stary krzyż” Słowa znajdziecie, rozwijając napis „Pokaż więcej”
https://www.youtube.com/watch?v=vqG5CDw4WLw
Przyjrzyjmy się najpierw historii krzyża.
Golgota to miejsce, gdzie stał Krzyż, na którym Jezus oddał za nas życie. Po Jego śmierci krzyż został wrzucony do głębokiego rowu na zboczu Golgoty. Odnalazła go w 326r. matka cesarza Konstantyna Wielkiego, św. Helena. Autentyczność krzyża została potwierdzona przez cud uzdrowienia, który dokonał się dzięki niemu. Wielu ludzi pielgrzymowało do Jerozolimy, by dotknąć drzewa krzyża i doświadczyć Bożej łaski.
Chrześcijanie zaczęli stawiać krzyże przy swoich drogach i polach jako znak wiary i miłości do Chrystusa.. Początkowo były to proste, drewniane krzyże. Z czasem zaczęto w różnych miejscach budować kapliczki i umieszczać w nich krzyże i obrazy. Przy krzyżach i kapliczkach ludzie zatrzymywali się na krótką modlitwę, idąc do pracy w polu lub będąc w podróży. W Polsce jest wiele kapliczek, ale budowano je także w innych krajach Europy.
– Po co ludzie stawiali krzyże i kapliczki?
W ten sposób wyrażali swoją wiarę i miłość do Jezusa, Maryi i świętych. Innym powodem była wdzięczność Bogu, np. za uzdrowienie lub uratowanie od zarazy. Przy krzyżach i kapliczkach spotykano się również na modlitwie różańcowej lub odmawiano litanie do Matki Bożej. Ważnym zwyczajem były krótkie modlitwy w czasie podróży. Do dzisiaj kapliczki i przydrożne krzyże są znakiem wiary.
Jest wiele historii o słynących łaskami obrazach i krzyżach umieszczonych w kapliczkach przy drodze, które z czasem zostały przeniesione do kościołów, by ludzie mogli w tych znakach oddawać cześć Jezusowi i Maryi.
Przeczytaj bardzo pouczające opowiadanie:
Odwiedziny Jezusa
Moja Babcia przez 50 lat opiekowała się kapliczką Matki Bożej Niepokalanej.
Wiele razy prosiła malarza o jej odnowienie. Co tydzień zanosiła kwiaty,
zamiatała liście. Zawsze do pomocy brała swoje wnuki. Między innymi i mnie, gdy byłam u niej na wakacjach. Po skończonej pracy wspólnie modliłyśmy się i na chwilę siadałyśmy przy kapliczce. Kiedyś opowiedziała mi legendę.
W kapliczce była figurka Jezusa Frasobliwego, czyli smutnego. Codziennie obok tej kapliczki przejeżdżał na furmance pewien człowiek w drodze do pracy.
Miał na imię Bartłomiej. Zatrzymywał się i krótko się modlił. Raz, patrząc na figurę smutnego Jezusa, powiedział:
– Tobie, Jezu, to dobrze. Wszyscy Cię odwiedzają, rozmawiają, zatrzymują się… A ja, tylko praca i praca. Nikt do mnie nie przyjdzie…
– Ty odwiedzasz mnie co dzień – odparł Jezus. – Przyjdę dziś do ciebie.
Ucieszył się Bartłomiej. Zamiast na pole, pojechał prędko do domu. Posprzątał, ugotował rosół, nakrył stół. I czeka…
Puk, puk. Sąsiadka.
– Przyszłam pożyczyć szklankę cukru.
– Ależ kobieto, nie przeszkadzaj mi teraz! Czekam na ważnego gościa! – wykrzyknął Bartłomiej. Dał jej jednak cukier.
Za chwilę znów pukanie. Sąsiad chciał pożyczyć grabie. Bartłomiej dał mu grabie i szybko go odprawił.
Po godzinie znów pukanie. Bartłomiej zerwał się szczęśliwy. Teraz to musi być Pan Jezus, już tak późno.
W drzwiach stał bardzo zmarznięty podróżny.
– Proszę, daj mi coś do ogrzania, choć szklankę herbaty.
– Czekam na ważnego gościa… no ale usiądź, dam ci trochę zupy. Zjedz ją szybko.
Poczęstował gościa i wyprawił za drzwi. Czekał na Jezusa do północy…
Rano jak co dzień zatrzymał się przy kapliczce.
– Jezu, tak czekałem – rzekł z wyrzutem – nie przyszedłeś…
– Jak to? Aż trzy razy wczoraj odwiedziłem Twój dom. Przyjąłeś mnie, ale tak szybko pożegnałeś. Ty też często przychodzisz, ale tak krótko tu jesteś…
NOTATKA
Napisz w kilku zdaniach, co Jezus chciał powiedzieć Bartłomiejowi? A pod odpowiedzią narysuj kapliczkę z figurą Maryi . Prześlij mi, proszę, zdjęcie z zeszytu
Pozdrawiam .
Z Panem Bogiem!
KLASA 5A
Tydzień 5 /27.04.20 – 30.04.20/
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych . /podręcznik str.167/
Zadania obowiązkowe
zad.1 str.167 / czas pracy 15 min./
Zad.2, 3, 4, 5, 6 str. 167 / czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dzielenie ułamków dziesiętnych ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.7 i super zagadka str.168
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.97-99 str.256
Streszczenie lekcji przykłady – Dzielenie ułamków dziesiętnych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Lekcje w załączniku: 5A I 5B JĘZYK POLSKI 27-30 kwietnia
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy sposoby rozmnażania roślin okrytonasiennych( podr. Str.147-149). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.61.
Na lekcji pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.
Zadania dla chętnych:
Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
PLIKI:
kl.5a, 5b-Karta obserwacji fasoli lub-grochu
kl.5- karta do doświadczeń
Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .
1.Zadanie do wykonania po lekcji.
Załącznik karta pracy nr 16
Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:
- Zamek Królewski
- Sejm
- Łazienki Królewskie
- Most Poniatowskiego
- Most Siekierkowski
- Lotnisko Chopina (Okęcie )
- Pałac w Wilanowie
- Giełda Papierów Wartościowych
Czas wykonania zadania-20 minut
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.
2.21
2.22
2.23
2.24
2.25
2.26
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
27.04
-Prezentacje ‘My animal(s)’
-sprawdzamy ćwiczenia str 54-55
22.04
-sprawdzamy test units 25-28
-Prezentacje ‘My animal(s)’ cd
PLIK: klasy 5
Jej brak będę traktować jako nieprzygotowanie.
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:
- Czego uczy nas ta bajka?
- Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.
Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Bajka_BRACIA
Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.
Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.
Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.
Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.
Zad. domowe
Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.
Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Pozdrawiam serdecznie.
Szczęść Boże!
KLASA 5B
Lekcja z załączniku:
5b matematyka
Lekcje w załączniku: 5A I 5B JĘZYK POLSKI 27-30 kwietnia
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy sposoby rozmnażania roślin okrytonasiennych( podr. Str.147-149). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.61.
Na lekcji pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.
Zadania dla chętnych:
Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
PLIKI:
kl.5a, 5b-Karta obserwacji fasoli lub-grochu
kl.5- karta do doświadczeń
Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .
1.Zadanie do wykonania po lekcji.
Załącznik karta pracy nr 16
Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:
- Zamek Królewski
- Sejm
- Łazienki Królewskie
- Most Poniatowskiego
- Most Siekierkowski
- Lotnisko Chopina (Okęcie )
- Pałac w Wilanowie
- Giełda Papierów Wartościowych
Czas wykonania zadania-20 minut
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.
2.21
2.22
2.23
2.24
2.25
2.26
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
-Rozpoczynamy prezentacje ‘My animal(s)’
PLIK: klasy 5
Drodzy uczniowie
W pliku załączam notatkę z ostatniej lekcji. Jeżeli ktoś nie zdążył zapisać najważniejszych rzeczy, proszę zróbcie to teraz, korzystając z tego materiału. – 5b die Einladung – notatka z ostatniej lekcji
Zad domowe- zeszyt ćwiczeń ćw. 6-11 str. 88-90.
Proszę znać materiał z ostatniej naszej lekcji, będę pytać jak ostatnio.
Dziękuję za ostatnie zajęcia, Wasze świetne przygotowanie i aktywność.
Alles Gute!
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:
- Czego uczy nas ta bajka?
- Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.
Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Bajka_BRACIA
Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.
Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.
Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.
Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.
Zad. domowe
Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.
Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Pozdrawiam serdecznie.
Szczęść Boże!
KLASA 5C
LEKCJE W ZAŁĄCZNIKACH:
5c matematyka 27.04
5c matematyka 28.04 – 30.04
LEKCJA W ZAŁĄCZNIKU: Vc – j. polski od 27 kwietnia
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie, funkcji i modyfikacjach liścia oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę kwiatu, rodzaje kwiatów i kwiatostanów( podr. Str.145-146). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 1,2 i 3 ze str.60-61.
Zadania dla chętnych:
Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia( w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres: kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .
1.Zadanie do wykonania po lekcji.
Załącznik karta pracy nr 16
Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:
- Zamek Królewski
- Sejm
- Łazienki Królewskie
- Most Poniatowskiego
- Most Siekierkowski
- Lotnisko Chopina (Okęcie )
- Pałac w Wilanowie
- Giełda Papierów Wartościowych
Czas wykonania zadania-20 minut
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.
2.21
2.22
2.23
2.24
2.25
2.26
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
27.04
-Prezentacje ‘My animal(s)’
-sprawdzamy ćwiczenia str 54-55
22.04
-sprawdzamy test units 25-28
-Prezentacje ‘My animal(s)’ cd
PLIK: klasy 5
Chciałabym, abyście znali materiał, który zebrałam w pliku poniżej.
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:
- Czego uczy nas ta bajka?
- Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.
Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Bajka_BRACIA
Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.
Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.
Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.
Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.
Zad. domowe
Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.
Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Pozdrawiam serdecznie.
Szczęść Boże!
KLASA 5D
Tydzień 5 /27.04.20 – 30.04.20/
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych . /podręcznik str.167/
Zadania obowiązkowe
zad.1 str.167 / czas pracy 15 min./
Zad.2, 3, 4, 5, 6 str. 167 / czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dzielenie ułamków dziesiętnych ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.7 i super zagadka str.168
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.97-99 str.256
Streszczenie lekcji przykłady – Dzielenie ułamków dziesiętnych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Lekcje w załączniku: Język polski_5d_6
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie, funkcji i modyfikacjach liścia oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę kwiatu, rodzaje kwiatów i kwiatostanów( podr. Str.145-146). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 1,2 i 3 ze str.60-61.
Zadania dla chętnych:
Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.
Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia( w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.
Pamiętajcie, przesyłacie na adres: kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.
Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .
1.Zadanie do wykonania po lekcji.
Załącznik karta pracy nr 16
Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:
- Zamek Królewski
- Sejm
- Łazienki Królewskie
- Most Poniatowskiego
- Most Siekierkowski
- Lotnisko Chopina (Okęcie )
- Pałac w Wilanowie
- Giełda Papierów Wartościowych
Czas wykonania zadania-20 minut
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.
2.21
2.22
2.23
2.24
2.25
2.26
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
-Rozpoczynamy prezentacje ‘My animal(s)’
PLIK: klasy 5
Eure Deutschlehrerin
PLIKI:
powtórzenie działu kanst du inline skaten
wohin fahrst do- klasa 5A, C, D
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE
Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:
- Czego uczy nas ta bajka?
- Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.
Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Bajka_BRACIA
Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.
Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.
Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.
Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.
Zad. domowe
Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.
Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!
https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w
Pozdrawiam serdecznie.
Szczęść Boże!
KLASA 6A
LEKCJE W ZAŁĄCZNIKACH:
matematyka 6a 24.04- 30.04
liczby na co dzień – powtórzenie
Lekcja w załączniku: Język polski_6a_6
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalicie informacje o cechach ssaków, ich rozwoju i rozmnażaniu. Przypominam, że są to tematy w podr. str.138-147 oraz ćwiczenia na str.60-61. Dodatkowo wykonacie zadanie z karty pracy, którą przesyłam w załączniku. Wszystko sprawdzę na kolejnych zajęciach.
Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?
Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:
o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
Na podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.
PLIK: karta pracy kl.6-ssaki
Ludzie w Europie
1.Jak długo żyją mieszkańcy Europy ?
Które narody żyją najdłużej?
2.Modele rodziny w różnych regionach Europy.
3.Społeczeństwa dojrzałe i stare.
Pojęcia geograficzne : przyrost naturalny
przyrost rzeczywisty
4.Państwa narodowe i wielonarodowe .
- Migracje.Przyczyny i skutki.
6.Zadanie dodatkowe do wykonania po lekcji.
Europejska mapa szczęścia-które narody są najbardziej zadowolone z warunków swojego życia ?
Czas wykonania zadania-15 min.
28 kwietnia – praca z podręcznikiem str. 64 + 65, wprowadzenie do strony biernej (past simple)
29 kwietnia – praca w ćwiczeniach str. 50 + 51. Zadanie domowe załącznik nr 1 do wykonania na następną lekcję.
30 kwietnia – Strona bierna dalsze przykłady i ćwiczenia (karty pracy do pobrania na lekcję Załącznik nr 2) + słownictwo Units. 17,18,19 – sprawdzian 5 maja.
PLIKI:
załącznik 1
Passive Past, Present Simple – Załącznik 2
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu wracamy do pracy z podręcznikiem.
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe
Dla chętnych: Prezentacja na dowolny temat
Good luck!
PLIK:W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-1 (27-30.04)
Lekcja w załączniku: le-passe-compose-27.04-30.04
Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Drodzy Uczniowie
Proszę o zapoznanie się z tym materiałem, wydruk pliku i wklejenie go do zeszytu lub przepisanie.
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 6
Dziś ostatnie materiały z działu: prezentacja HINDUIZM i krótki quiz, który należy rozwiązać po obejrzeniu prezentacji. Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Zadaniem dla chętnych jest znalezienie podobieństw i różnic między poznanymi religiami Dalekiego Wschodu (chętnie usłyszę chociaż o jednej). Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: HINDUIZM_quiz
Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 6a i b Narnia
Pozdrawiam
Dariusz Gejda
KLASA 6B
LEKCJE W ZAŁĄCZNIKACH:
matematyka 6b 24.04- 30.04
liczby na co dzień – powtórzenie
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalicie informacje o cechach ssaków, ich rozwoju i rozmnażaniu. Przypominam, że są to tematy w podr. str.138-147 oraz ćwiczenia na str.60-61. Dodatkowo wykonacie zadanie z karty pracy, którą przesyłam w załączniku. Wszystko sprawdzę na kolejnych zajęciach.
Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?
Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:
o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk
Na podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.
PLIK: karta pracy kl.6-ssaki
Ludzie w Europie
1.Jak długo żyją mieszkańcy Europy ?
Które narody żyją najdłużej?
2.Modele rodziny w różnych regionach Europy.
3.Społeczeństwa dojrzałe i stare.
Pojęcia geograficzne : przyrost naturalny
przyrost rzeczywisty
4.Państwa narodowe i wielonarodowe .
- Migracje.Przyczyny i skutki.
6.Zadanie dodatkowe do wykonania po lekcji.
Europejska mapa szczęścia-które narody są najbardziej zadowolone z warunków swojego życia ?
Czas wykonania zadania-15 min.
28 kwietnia – praca z podręcznikiem str. 64 + 65, wprowadzenie do strony biernej (past simple)
29 kwietnia – praca w ćwiczeniach str. 50 + 51. Zadanie domowe załącznik nr 1 do wykonania na następną lekcję.
30 kwietnia – Strona bierna dalsze przykłady i ćwiczenia (karty pracy do pobrania na lekcję Załącznik nr 2) + słownictwo Units. 17,18,19 – sprawdzian 5 maja.
PLIKI:
załącznik 1
Passive Past, Present Simple – Załącznik 2
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu wracamy do pracy z podręcznikiem.
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe
Dla chętnych: Prezentacja na dowolny temat
Good luck!
PLIK:W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-1 (27-30.04)
Lekcja w załączniku: le-passe-compose-27.04-30.04
Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Drodzy Uczniowie
Proszę o zapoznanie się z tym materiałem, wydruk pliku i wklejenie go do zeszytu lub przepisanie.
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku:
Kl. 4-6_Zadania WF_27.04-03.05
Kl. 4-6_Zadanie na 6 – Sztuka cyrkowa (BALANS)
Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 6
Dziś ostatnie materiały z działu: prezentacja HINDUIZM i krótki quiz, który należy rozwiązać po obejrzeniu prezentacji. Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Zadaniem dla chętnych jest znalezienie podobieństw i różnic między poznanymi religiami Dalekiego Wschodu (chętnie usłyszę chociaż o jednej). Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: HINDUIZM_quiz
Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 6a i b Narnia
Pozdrawiam
Dariusz Gejda
KLASA 7A
Matematyka 7a w czasie 27 – 30.04
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście wiadomości o czynnościach ośrodkowego układu nerwowego oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń.
W tym tygodniu, tak jak się umawialiśmy, zapoznajcie się z tematem „ Odruchy bezwarunkowe i warunkowe” (podr. str.188-191). Musicie znać pojęcia: receptor, efektor, neuron czuciowy, pośredniczący, ruchowy. Zapoznajcie się z zasadą działania łuku odruchowego. Wykonajcie ćwiczenia na str.76-77. Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach. Na podsumowanie pomocny będzie: https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/D1GGZ5Pra .
Chętnych proszę o poszukanie informacji o odruchach noworodków. Na kolejnej lekcji będziecie mogli podzielić się wiedzą.
Jeśli fascynuje Cię temat mózgu ponownie zachęcam do zadania dodatkowego ( na 6):
Przypominam, że przygotowujesz prezentację na jeden z wybranych tematów: Płeć mózgu, Tajemnice snu, Mózg pełen tajemnic . Jeśli masz pomysł na inny temat, daj znać. Pamiętaj w prezentacji nie przesadzaj z tekstem, wybierz tylko najważniejsze i najciekawsze informacje. Ważne są zdjęcia, wykresy, schematy. Pisz prostym, zrozumiałym przez Ciebie językiem.
Projekty przesyłacie do 03.05.20 na mail: kaczorola.edu@op.pl
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: MÓZG, imię, nazwisko, klasa.
Temat : Gospodarka morska w Polsce.
1.Powtórzenie:
wody terytorialne
wody ekonomiczne
2.Gospodarcze wykorzystanie M.Bałtyckiego.
3.Zagospodarowanie wybrzeża.
4.Żegluga morska.
Trasy bałtyckie
Trasy dalekomorskie
5.Zadanie do wykonania po lekcji:
Karta pracy nr 28 str.2 zad.4 – Geo_SP_Kl_7_Karta_pracy_28
czas wykonania zadania 15 min
Lekcja + karta pracy z załączniku:
7a fizyka
7a fizyka karta pracy
Tydzień 5 /27.03.20 – 30.04.20/
Temat: Wodorotlenek wapnia ./dział 37 str.216 w podręczniku/
Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 30.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=0O9VEPrXe3s
https://www.youtube.com/watch?v=jUyyzyvsoaY
https://www.youtube.com/watch?v=H3TSkiscGkk&list=TLPQMjUwNDIwMjAyOin0gZ-f_w&index=3
Zadania obowiązkowe
Zad.1, 2, 3, 4 str.218 podręcznik /czas pracy 90 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 str.218 podręcznik
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.1-5 str.201
Streszczenie lekcji – WODOROTLENEK WAPNIA
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
28 kwietnia – Sprawdzenie i omówienie zadania domowego zeszyt ćwiczeń str. 34 + 35,
Praca z podręcznikiem strona. 41 + słówka do nauczenia podręcznik strona 156.
30 kwietnia – kartkówka, słówka podręcznik strona 156. + Zadania 5. str. 41 (podręcznik) omówienie projektu multimedialnego „Describing a city” (Uwaga projekt do zrobienia na 5 maja)
Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Proszę wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja z załączniku:
7a informatyka
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.
Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]” (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 7 Jezus ratuje wszystkich
Pozdrawiam
Dariusz Gejda
KLASA 8A
Zadania w załącznikach:
Krzyżówki wirusowe 4
Krzyżówki wirusowe 5
Internet zad hh kwiecień
Logika wirusowa nr 1
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy temat „ Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa” (podr. Str.144-150 ). Wyjaśnimy, czym jest zakres tolerancji ekologicznej, powiemy czym charakteryzują się eurybionty i stenobionty, które organizmy mogą być gatunkami wskaźnikowymi i dlaczego. Sprawdzimy ćwiczenia ze str.56-57. Po lekcji wykonacie zadania ze str.58-59 w zeszycie ćwiczeń.
Przejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zagrazaja-przyrodzie/DxgCv3Vf9.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej i zabłysnąć na lekcji, obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4
Przypominam, że macie do wykonania zadania z karty pracy, przesyłacie je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
Temat: Ludność Australii i Oceanii
1.Pierwotni mieszkańcy Oceanii.
Aborygeni
Maorysi
Papuasi
Kanakowie
Gdzie mieszkają?
Jakie cechy ich kultury są znane w świecie?
Zadanie dodatkowe
Termin: do 8maja
czas pracy: 30 min.
Lekcja z załączniku:
8abc fizyka
Temat: Aminokwasy. /podręcznik dział 34 str. 182/
Powtórzenie wiadomości z alkoholi, kwasów i estrów.
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 30.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2, 3 str.185 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zad.1,2, 3,4 str.188 podręcznik /czas pracy 60 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 , 6 str.188 podręcznik
Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”
Streszczenie lekcji – AMINOKWASY
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym i przyszłym tygodniu. (najpierw będziemy kończyć zadania z U 6 – załącznik z zeszłego tygodnia)
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Przypominam o PREZENTACJI!!!.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck!
LEKCJE W ZAŁĄCZNIKACH:
Temat 1
Temat 2
Temat 3
Sprawdzian ze słówek na 29-04-2020
Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.
Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]” (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Witam,
lekcje religii w załączniku – Kwiecień kl. 8 a, b , c Wiara i rozum
Pozdrawiam
Dariusz Gejda
KLASA 8B
Zadania w załącznikach:
Krzyżówki wirusowe 4
Krzyżówki wirusowe 5
Internet zad hh kwiecień
Logika wirusowa nr 1
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy temat „ Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa” (podr. Str.144-150 ). Wyjaśnimy, czym jest zakres tolerancji ekologicznej, powiemy czym charakteryzują się eurybionty i stenobionty, które organizmy mogą być gatunkami wskaźnikowymi i dlaczego. Sprawdzimy ćwiczenia ze str.56-57. Po lekcji wykonacie zadania ze str.58-59 w zeszycie ćwiczeń.
Przejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zagrazaja-przyrodzie/DxgCv3Vf9.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej i zabłysnąć na lekcji, obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4
Przypominam, że macie do wykonania zadania z karty pracy, przesyłacie je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
Temat: Ludność Australii i Oceanii
1.Pierwotni mieszkańcy Oceanii.
Aborygeni
Maorysi
Papuasi
Kanakowie
Gdzie mieszkają?
Jakie cechy ich kultury są znane w świecie?
Zadanie dodatkowe
Termin: do 8maja
czas pracy: 30 min.
Lekcja z załączniku:
8abc fizyka
Temat: Aminokwasy. /podręcznik dział 34 str. 182/
Powtórzenie wiadomości z alkoholi, kwasów i estrów.
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 30.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2, 3 str.185 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zad.1,2, 3,4 str.188 podręcznik /czas pracy 60 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 , 6 str.188 podręcznik
Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”
Streszczenie lekcji – AMINOKWASY
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym i przyszłym tygodniu. (najpierw będziemy kończyć zadania z U 6 – załącznik z zeszłego tygodnia)
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Przypominam o PREZENTACJI!!!.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck!
LEKCJE W ZAŁĄCZNIKACH:
Temat 1
Temat 2
Temat 3
Sprawdzian ze słówek na 29-04-2020
Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.
Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]” (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Witam,
lekcje religii w załączniku – Kwiecień kl. 8 a, b , c Wiara i rozum
Pozdrawiam
Dariusz Gejda
KLASA 8C
Zadania w załącznikach:
Krzyżówki wirusowe 4
Krzyżówki wirusowe 5
Internet zad hh kwiecień
Logika wirusowa nr 1
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy temat „ Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa” (podr. Str.144-150 ). Wyjaśnimy, czym jest zakres tolerancji ekologicznej, powiemy czym charakteryzują się eurybionty i stenobionty, które organizmy mogą być gatunkami wskaźnikowymi i dlaczego. Sprawdzimy ćwiczenia ze str.56-57. Po lekcji wykonacie zadania ze str.58-59 w zeszycie ćwiczeń.
Przejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zagrazaja-przyrodzie/DxgCv3Vf9.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej i zabłysnąć na lekcji, obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4
Przypominam, że macie do wykonania zadania z karty pracy, przesyłacie je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
Temat: Ludność Australii i Oceanii
1.Pierwotni mieszkańcy Oceanii.
Aborygeni
Maorysi
Papuasi
Kanakowie
Gdzie mieszkają?
Jakie cechy ich kultury są znane w świecie?
Zadanie dodatkowe
Termin: do 8maja
czas pracy: 30 min.
Lekcja z załączniku:
8abc fizyka
Temat: Aminokwasy. /podręcznik dział 34 str. 182/
Powtórzenie wiadomości z alkoholi, kwasów i estrów.
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 30.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2, 3 str.185 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zad.1,2, 3,4 str.188 podręcznik /czas pracy 60 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.5 , 6 str.188 podręcznik
Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”
Streszczenie lekcji – AMINOKWASY
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym i przyszłym tygodniu. (najpierw będziemy kończyć zadania z U 6 – załącznik z zeszłego tygodnia)
Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.
Przypominam o PREZENTACJI!!!.
Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck!
LEKCJE W ZAŁĄCZNIKACH:
Temat 1
Temat 2
Temat 3
Sprawdzian ze słówek na 29-04-2020
Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.
Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]” (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Witam,
lekcje religii w załączniku – Kwiecień kl. 8 a, b , c Wiara i rozum
Pozdrawiam
Dariusz Gejda