e-learning 27.04 – 30.04 – 4-8

KLASA 4A

Tydzień 5 /27.04.20 – 30.04.20/

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych.

/podręcznik str.176/

Zadania obowiązkowe

W podręczniku

 Zad.1 str.176 /czas pracy 15 min./

 zad. 2, 3, 4, 5, 6 , 7, 8 str. 177  /czas pracy 90 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/  dział: „Odejmowanie ułamków zwykłych

”str.34-37

 / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

 Zad.9, 10, 11, 12 str. 178 oraz super zagadka str.178

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.80-83  str.246                          

Streszczenie lekcji  przykłady – Odejmowanie ułamków zwykłych

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamków zwykłych.

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 29.04.20

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/  cały test od str.38:”Sprawdź, czy umiesz.”

 / czas pracy 2 godz./

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – zapoznać się z infografiką “Powstańcza barykada” z podręcznika (s. 156-157)  i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 30 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Harcerze bohaterowie: Zośka, Alek i Rudy” – https://www.youtube.com/watch?v=Qw3WE1KtfhA
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;
 
3 – zapoznaj się z zasobami Muzeum Powstania Warszawskiego – https://www.1944.pl/zasoby-muzeum.html
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 35 minut.
 

Dzień dobry kochani.

W tym tygodniu omówimy sposoby odżywiania się organizmów, dowiecie się czym różni się odżywianie roślin i zwierząt. Po lekcji przeczytacie temat w podręczniku str.165-167 i wykonacie ćwiczenia 1,3,4 i 5ze str.86-87. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Dla chętnych:

 Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

Jeśli chcesz poznać nietypowy sposób odżywiania się roślin, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=O9-rQ0pz7Gg

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitów 21-22 z Ćwiczeń do podręcznika.

Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

(Nikt jeszcze tego nie zrobił)

Materiały do zrealizowania od 27.04-30.04 klasa 4 grupa zaawansowana
 
28.04
-test units 25-28
-79 str ćwiczenia
-Prezentacja ‘My hobby’-przedstawiają wszyscy uczniowie
 
5.05

-Prezentacje ‘My hobby’ cd

PLIK: 

Drodzy Uczniowie!
Rozpoczynamy ostatni dział w naszym podręczniku.-str. 73
Proszę, przygotujcie w domu tłumaczenie słownictwa z nowego tekstu.
Słownictwo w pliku.Możecie go wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.

Viele liebe Grüße
Eure Deutschlehrerin

PLIK: klasa 4 materiał 27-30 kwietnia

ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: PRAWA DZIECKA

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali opowieści o Kubie, który nie jest pewien, czy dzieci mają swoje prawa: https://ninateka.pl/film/graffiti-anna-czerwinska-rydel-renata-piatkowska Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  1. Jakie prawa dziecka zostały w historyjce wymienione?
  2. Jakie są granice tych praw? Tzn. czego jednak robić nie wolno, nawet jeśli realizujemy swoje prawa?

Odpowiadając wyobraźcie sobie, że jesteście bohaterką opowieści i próbujecie wyjaśnić komuś młodszemu, o co chodzi w prawach dziecka… Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Chętnym dodatkowo proponuję wykonanie plakatu, który informowałby dzieci w szkole o ich prawach. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Drodzy Uczniowie!
 
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie biało – czerwonych kompozycji z motywem orła.
Orzełka możecie wykonać z wacików kosmetycznych albo kółek papieru. Mogą to być również prace rysunkowe i malarskie.
Powodzenia!

Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl

Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 4 a, Sakramenty wtajemniczenia

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

KLASA 4B

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – zapoznać się z infografiką “Powstańcza barykada” z podręcznika (s. 156-157)  i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 30 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Harcerze bohaterowie: Zośka, Alek i Rudy” – https://www.youtube.com/watch?v=Qw3WE1KtfhA
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 25 minut;
 
3 – zapoznaj się z zasobami Muzeum Powstania Warszawskiego – https://www.1944.pl/zasoby-muzeum.html
– na to zadanie powinieneś przeznaczyć 35 minut.

Dzień dobry kochani.

W tym tygodniu omówimy sposoby odżywiania się organizmów, dowiecie się czym różni się odżywianie roślin i zwierząt. Po lekcji przeczytacie temat w podręczniku str.165-167 i wykonacie ćwiczenia 1,3,4 i 5ze str.86-87. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Dla chętnych:

 Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

Jeśli chcesz poznać nietypowy sposób odżywiania się roślin, obejrzyj krótki film https://www.youtube.com/watch?v=O9-rQ0pz7Gg

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania do Unitów 21-22 z Ćwiczeń do podręcznika.

Dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

(Nikt jeszcze tego nie zrobił)

Materiały do zrealizowania od 27.04-30.04 klasa 4 grupa zaawansowana
 
28.04
-test units 25-28
-79 str ćwiczenia
-Prezentacja ‘My hobby’-przedstawiają wszyscy uczniowie
 
5.05

-Prezentacje ‘My hobby’ cd

PLIK: 

Drodzy Uczniowie!
Rozpoczynamy ostatni dział w naszym podręczniku.-str. 73
Proszę, przygotujcie w domu tłumaczenie słownictwa z nowego tekstu.
Słownictwo w pliku.Możecie go wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.

Viele liebe Grüße
Eure Deutschlehrerin

PLIK: klasa 4 materiał 27-30 kwietnia


ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: PRAWA DZIECKA

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali opowieści o Kubie, który nie jest pewien, czy dzieci mają swoje prawa: https://ninateka.pl/film/graffiti-anna-czerwinska-rydel-renata-piatkowska Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  1. Jakie prawa dziecka zostały w historyjce wymienione?
  2. Jakie są granice tych praw? Tzn. czego jednak robić nie wolno, nawet jeśli realizujemy swoje prawa?

Odpowiadając wyobraźcie sobie, że jesteście bohaterką opowieści i próbujecie wyjaśnić komuś młodszemu, o co chodzi w prawach dziecka… Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 20-30 minut. Chętnym dodatkowo proponuję wykonanie plakatu, który informowałby dzieci w szkole o ich prawach. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Drodzy Uczniowie!
 
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie biało – czerwonych kompozycji z motywem orła.
Orzełka możecie wykonać z wacików kosmetycznych albo kółek papieru. Mogą to być również prace rysunkowe i malarskie.
Powodzenia!

Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl

Temat: Na rozstaju dróg – przydrożne krzyże i kapliczki

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Serdecznie Was witam na kolejnej katechezie i zapraszam na spotkanie z Maryją.

Na początku zaśpiewajcie jako modlitwę pieśń „Stary krzyż” Słowa znajdziecie, rozwijając napis „Pokaż więcej”

https://www.youtube.com/watch?v=vqG5CDw4WLw

Przyjrzyjmy się najpierw historii krzyża.

Golgota to miejsce, gdzie stał Krzyż, na którym Jezus oddał za nas życie. Po Jego śmierci krzyż został wrzucony do głębokiego rowu na zboczu Golgoty. Odnalazła go w 326r. matka cesarza Konstantyna Wielkiego, św. Helena. Autentyczność krzyża została potwierdzona przez cud uzdrowienia, który dokonał się dzięki niemu. Wielu ludzi pielgrzymowało do Jerozolimy, by dotknąć drzewa krzyża i doświadczyć Bożej łaski.

Chrześcijanie zaczęli stawiać krzyże przy swoich drogach i polach jako znak wiary i miłości do Chrystusa.. Początkowo były to proste, drewniane krzyże. Z czasem zaczęto w różnych miejscach budować kapliczki i umieszczać w nich krzyże i obrazy. Przy krzyżach i kapliczkach ludzie zatrzymywali się na krótką modlitwę, idąc do pracy w polu lub będąc w podróży. W Polsce jest wiele kapliczek, ale budowano je także  w innych krajach Europy.

Po co ludzie stawiali  krzyże i kapliczki?

W ten sposób wyrażali swoją wiarę i miłość do Jezusa, Maryi i świętych. Innym powodem była wdzięczność Bogu, np. za uzdrowienie lub uratowanie od zarazy. Przy krzyżach i kapliczkach spotykano się również na modlitwie różańcowej lub odmawiano litanie do Matki Bożej. Ważnym zwyczajem były krótkie modlitwy w czasie podróży. Do dzisiaj kapliczki i przydrożne krzyże są znakiem wiary.

Jest wiele historii o słynących łaskami obrazach i krzyżach umieszczonych w kapliczkach przy drodze, które z czasem zostały przeniesione do kościołów, by ludzie mogli w tych znakach oddawać cześć Jezusowi i Maryi.

 

Przeczytaj bardzo pouczające opowiadanie:

Odwiedziny Jezusa

Moja Babcia przez 50 lat opiekowała się kapliczką Matki Bożej Niepokalanej.

Wiele razy prosiła malarza o jej odnowienie. Co tydzień zanosiła kwiaty,

zamiatała liście. Zawsze do pomocy brała swoje wnuki. Między innymi i mnie, gdy byłam u niej  na wakacjach. Po skończonej pracy wspólnie modliłyśmy się i na chwilę siadałyśmy przy kapliczce. Kiedyś opowiedziała mi legendę.

W kapliczce była figurka Jezusa Frasobliwego, czyli smutnego. Codziennie obok tej kapliczki przejeżdżał na furmance pewien człowiek w drodze do pracy.

Miał na imię Bartłomiej. Zatrzymywał się i krótko się modlił. Raz, patrząc na figurę smutnego Jezusa, powiedział:

– Tobie, Jezu, to dobrze. Wszyscy Cię odwiedzają, rozmawiają, zatrzymują się… A ja, tylko praca i praca. Nikt do mnie nie przyjdzie…

– Ty odwiedzasz mnie co dzień – odparł Jezus. – Przyjdę dziś do ciebie.

Ucieszył się Bartłomiej. Zamiast na pole, pojechał prędko do domu. Posprzątał, ugotował rosół, nakrył stół. I czeka…

Puk, puk. Sąsiadka.

– Przyszłam pożyczyć szklankę cukru.

– Ależ kobieto, nie przeszkadzaj mi teraz! Czekam na ważnego gościa! – wykrzyknął Bartłomiej. Dał jej jednak cukier.

Za chwilę znów pukanie. Sąsiad chciał pożyczyć grabie. Bartłomiej dał mu grabie i szybko go odprawił.

Po godzinie znów pukanie. Bartłomiej zerwał się szczęśliwy. Teraz to musi być Pan Jezus, już tak późno.

W drzwiach stał bardzo zmarznięty podróżny.

– Proszę, daj mi coś do ogrzania, choć szklankę herbaty.

– Czekam na ważnego gościa… no ale usiądź, dam ci trochę zupy. Zjedz ją szybko.

Poczęstował gościa i wyprawił za drzwi. Czekał na Jezusa do północy…

Rano jak co dzień zatrzymał się przy kapliczce.

– Jezu, tak czekałem – rzekł z wyrzutem – nie przyszedłeś…

– Jak to? Aż trzy razy wczoraj odwiedziłem Twój dom. Przyjąłeś mnie, ale tak szybko pożegnałeś. Ty też często przychodzisz, ale tak krótko tu jesteś…

NOTATKA

Napisz w kilku zdaniach, co Jezus chciał powiedzieć Bartłomiejowi? A pod odpowiedzią narysuj kapliczkę z figurą Maryi . Prześlij mi, proszę, zdjęcie z zeszytu

Pozdrawiam .

Z Panem Bogiem!

KLASA 5A

Tydzień 5 /27.04.20 – 30.04.20/

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych . /podręcznik str.167/

Zadania obowiązkowe

zad.1 str.167 / czas pracy 15 min./

Zad.2, 3, 4, 5, 6  str. 167 /  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dzielenie ułamków dziesiętnych  ” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.7 i super zagadka str.168

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.97-99  str.256

Streszczenie lekcji  przykłady – Dzielenie ułamków dziesiętnych

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Wyprawy krzyżowe” (s. 145-148), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć miniserial “Wyprawy krzyżowe”:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;
 
3 – przeczytać z podręcznika i przerobić w myślach materiał powtórkowy “Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy” (s. 149-152)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 35 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.

W tym tygodniu omówimy sposoby rozmnażania roślin okrytonasiennych( podr. Str.147-149). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.61.

Na lekcji pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu  (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.

Zadania dla chętnych:

Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIKI:
kl.5a, 5b-Karta obserwacji fasoli lub-grochu
kl.5- karta do doświadczeń

Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .

1.Zadanie do wykonania  po lekcji.

 Załącznik karta pracy nr 16

Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:

  1. Zamek Królewski
  2. Sejm
  3. Łazienki Królewskie
  4. Most Poniatowskiego
  5. Most Siekierkowski
  6. Lotnisko Chopina (Okęcie )
  7. Pałac w Wilanowie
  8. Giełda Papierów Wartościowych

 Czas wykonania zadania-20 minut

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_16 (1)

Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.

2.21

2.22

2.23

2.24

2.25

2.26

 

 

 

 

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

PLIK: W.Kallas Klasa 5 zadania dodatkower na-27-31.04

27.04
-Prezentacje ‘My animal(s)’
-sprawdzamy ćwiczenia str 54-55

22.04
-sprawdzamy test units 25-28
-Prezentacje ‘My animal(s)’ cd

PLIK: klasy 5

Drodzy Uczniowie
 
Zaczynamy kolejny dział. Proszę o wydrukowanie lub przepisanie tabeli z poniższego pliku.

Jej brak będę traktować jako nieprzygotowanie.

wohin fahrst do- klasa 5A, C, D

 
Dziękuję za ostatnie zajęcia i Waszą świetną znajomość słownictwa i gramatyki z ostatniego działu.
Gratuluję Wam uzyskania dobrych ocen!!
 
Alles Gute

Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka

Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:

  1. Czego uczy nas ta bajka?
  2. Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.

Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Bajka_BRACIA

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł “
Technika dowolna.
 
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.

Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.

Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.

Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy  na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.

Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.

https://view.genial.ly/5e9dd13215db6d0db1f7f49b/dossier-najswietsza-maryja-panna-nabozenstwa-majowe?fbclid=IwAR0HqqkShngRpZGyADdnsPSxYQ-eAF7X8igfYTHSrCuJi1JB3Onh63Lxfws

Zad. domowe

Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.

Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Pozdrawiam serdecznie.

Szczęść Boże!

KLASA 5B

Lekcja z załączniku:
5b matematyka

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Wyprawy krzyżowe” (s. 145-148), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć miniserial “Wyprawy krzyżowe”:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;
 
3 – przeczytać z podręcznika i przerobić w myślach materiał powtórkowy “Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy” (s. 149-152)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 35 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i funkcji kwiatów oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.

W tym tygodniu omówimy sposoby rozmnażania roślin okrytonasiennych( podr. Str.147-149). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.61.

Na lekcji pokażę Wam, jak przygotować hodowlę fasoli lub grochu  (https://archiwum.biblioteka-niepolomice.pl/data/biblioteka/relacje/2014/Co%20w%20puszczy%20piszczy/Pozostale/Hodowla%20fasoli.pdf ). Będziecie prowadzić obserwacje hodowanej rośliny i zapisywać wszystko w karcie obserwacji ( w załączniku). To będzie zadanie obowiązkowe.

Zadania dla chętnych:

Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia (w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIKI:
kl.5a, 5b-Karta obserwacji fasoli lub-grochu
kl.5- karta do doświadczeń

Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .

1.Zadanie do wykonania  po lekcji.

 Załącznik karta pracy nr 16

Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:

  1. Zamek Królewski
  2. Sejm
  3. Łazienki Królewskie
  4. Most Poniatowskiego
  5. Most Siekierkowski
  6. Lotnisko Chopina (Okęcie )
  7. Pałac w Wilanowie
  8. Giełda Papierów Wartościowych

 Czas wykonania zadania-20 minut

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_16 (1)

Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.

2.21

2.22

2.23

2.24

2.25

2.26

 

 

 

 

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

PLIK: W.Kallas Klasa 5 zadania dodatkower na-27-31.04

27.04
– sprawdzamy 70 i 71 str podręcznik
-sprawdzamy 54 i 55 str ćwiczenia
-sprawdzamy test units 25-28
 
4.05

-Rozpoczynamy prezentacje ‘My animal(s)’

PLIK: klasy 5

 
 

Drodzy uczniowie

W pliku załączam notatkę z ostatniej lekcji. Jeżeli ktoś nie zdążył zapisać najważniejszych rzeczy, proszę zróbcie to teraz, korzystając z tego materiału. – 5b die Einladung – notatka z ostatniej lekcji

Zad domowe- zeszyt ćwiczeń ćw. 6-11 str. 88-90.

Proszę znać materiał z ostatniej naszej lekcji, będę pytać jak ostatnio.
Dziękuję za ostatnie zajęcia, Wasze świetne przygotowanie i aktywność.

Alles Gute!
Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka

Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:

  1. Czego uczy nas ta bajka?
  2. Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.

Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Bajka_BRACIA

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł “
Technika dowolna.
 
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.

Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.

Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.

Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy  na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.

Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.

https://view.genial.ly/5e9dd13215db6d0db1f7f49b/dossier-najswietsza-maryja-panna-nabozenstwa-majowe?fbclid=IwAR0HqqkShngRpZGyADdnsPSxYQ-eAF7X8igfYTHSrCuJi1JB3Onh63Lxfws

Zad. domowe

Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.

Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Pozdrawiam serdecznie.

Szczęść Boże!

KLASA 5C

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Wyprawy krzyżowe” (s. 145-148), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć miniserial “Wyprawy krzyżowe”:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;
 
3 – przeczytać z podręcznika i przerobić w myślach materiał powtórkowy “Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy” (s. 149-152)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 35 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie, funkcji i modyfikacjach liścia oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.

W tym tygodniu omówimy budowę kwiatu, rodzaje kwiatów i kwiatostanów( podr. Str.145-146). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 1,2 i 3 ze str.60-61.

Zadania dla chętnych:

Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia( w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres:  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIK: kl.5- karta do doświadczeń

Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .

1.Zadanie do wykonania  po lekcji.

 Załącznik karta pracy nr 16

Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:

  1. Zamek Królewski
  2. Sejm
  3. Łazienki Królewskie
  4. Most Poniatowskiego
  5. Most Siekierkowski
  6. Lotnisko Chopina (Okęcie )
  7. Pałac w Wilanowie
  8. Giełda Papierów Wartościowych

 Czas wykonania zadania-20 minut

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_16 (1)

Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.

2.21

2.22

2.23

2.24

2.25

2.26

 

 

 

 

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

PLIK: W.Kallas Klasa 5 zadania dodatkower na-27-31.04

27.04
-Prezentacje ‘My animal(s)’
-sprawdzamy ćwiczenia str 54-55

22.04
-sprawdzamy test units 25-28
-Prezentacje ‘My animal(s)’ cd

PLIK: klasy 5

Drodzy Uczniowie
Na następnych zajęciach kończymy bieżący dział.
Sprawdźcie, czy macie odrobione zadania domowe (patrz- materiały z ostatniego tygodnia).
Po naszej lekcji on- line dołączyłam jeszcze jedno ćwiczenie. Będę sprawdzać.
 
Możecie już przeglądać dział i powtarzać materiał. 

Chciałabym, abyście znali materiał, który zebrałam w pliku poniżej.

powtórzenie działu kanst du inline skaten

Po weekendzie majowym będę go sprawdzać w formie ustnej.
 
Alles Gute
Eure Deutschlehrerin


ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka

Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:

  1. Czego uczy nas ta bajka?
  2. Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.

Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Bajka_BRACIA

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł “
Technika dowolna.
 
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.

Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.

Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.

Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy  na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.

Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.

https://view.genial.ly/5e9dd13215db6d0db1f7f49b/dossier-najswietsza-maryja-panna-nabozenstwa-majowe?fbclid=IwAR0HqqkShngRpZGyADdnsPSxYQ-eAF7X8igfYTHSrCuJi1JB3Onh63Lxfws

Zad. domowe

Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.

Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Pozdrawiam serdecznie.

Szczęść Boże!

KLASA 5D

Tydzień 5 /27.04.20 – 30.04.20/

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych . /podręcznik str.167/

Zadania obowiązkowe

zad.1 str.167 / czas pracy 15 min./

Zad.2, 3, 4, 5, 6  str. 167 /  czas pracy 45 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dzielenie ułamków dziesiętnych  ” / czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.7 i super zagadka str.168

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.97-99  str.256

Streszczenie lekcji  przykłady – Dzielenie ułamków dziesiętnych

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Lekcje w załączniku: Język polski_5d_6

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Wyprawy krzyżowe” (s. 145-148), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć miniserial “Wyprawy krzyżowe”:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut;
 
3 – przeczytać z podręcznika i przerobić w myślach materiał powtórkowy “Społeczeństwo, władza i kultura średniowiecznej Europy” (s. 149-152)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 35 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie, funkcji i modyfikacjach liścia oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.

W tym tygodniu omówimy budowę kwiatu, rodzaje kwiatów i kwiatostanów( podr. Str.145-146). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 1,2 i 3 ze str.60-61.

Zadania dla chętnych:

Tak, jak obiecałam, przesyłam Wam kolejne propozycje wielu doświadczeń z roślinami.

https://doskonaleniewsieci.pl/Upload/Artykuly/zasoby_pilotazowe/5112%20do%C5%9Bwiadczenia%20przyrodnicze%20dla%20IV-VI.pdf.

 Jest to świetny sposób na to, żeby dowiedzieć się o nich jak najwięcej, a jednocześnie dobrze się bawić. Wybierzcie sobie dowolny eksperyment, jeden lub dwa. Nie wyznaczam czasu, możecie robić je w dowolnym momencie. Przesyłacie mi wyniki w postaci wypełnionej karty doświadczenia( w załączniku) oraz zdjęcia dokumentujące Waszą pracę.

Pamiętajcie, przesyłacie na adres:  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją wiedzę przyrodniczą spróbuj swoich sił w quizie http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda. O wynikach poinformujecie na lekcji.

PLIK: kl.5- karta do doświadczeń

Krajobrazy Polski. Podsumowanie działu .

1.Zadanie do wykonania  po lekcji.

 Załącznik karta pracy nr 16

Na planie Warszawy proszę zaznaczyć położenie obiektów:

  1. Zamek Królewski
  2. Sejm
  3. Łazienki Królewskie
  4. Most Poniatowskiego
  5. Most Siekierkowski
  6. Lotnisko Chopina (Okęcie )
  7. Pałac w Wilanowie
  8. Giełda Papierów Wartościowych

 Czas wykonania zadania-20 minut

PLIK: Geo_SP_Kl_5_Karta_pracy_16 (1)

Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 5 ze str. 62 i 63 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 18, str. 48 i 49.
Proszę nauczyć się wszystkich trzech form czasowników z tabelki w podręczniku zad.5 str.61.

2.21

2.22

2.23

2.24

2.25

2.26

 

 

 

 

 

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 27-30 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem

Proszę zrobić zadania z Ćwiczeń do Unitów 17-19

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

PLIK: W.Kallas Klasa 5 zadania dodatkower na-27-31.04

27.04
– sprawdzamy 70 i 71 str podręcznik
-sprawdzamy 54 i 55 str ćwiczenia
-sprawdzamy test units 25-28
 
4.05

-Rozpoczynamy prezentacje ‘My animal(s)’

PLIK: klasy 5

 
Drodzy Uczniowie
Właśnie zakończyliśmy dział. Chciałabym sprawdzić znajomość materiału ustnie (czyli test ustny).
Jeżeli są osoby, które dadzą radę przygotować się na poniedziałek, załączam materiały w pliku poniżej.
Kto nie da rady, proszę być przygotowanym na za dwa tygodnie.
 
Dodatkowo proszę wydrukować lub przepisać do zeszytu tabelę, która dotyczy już nowego działu.
 
Alles Gute


ZADANIA DODATKOWE:

Lekcja z załączniku:
5abcd informatyka

Tematyka: LUDZIE W POTRZEBIE

Chciałabym, żebyście w tym tygodniu wysłuchali bajki: https://ninateka.pl/film/falszywe-lzy-jerzy-afanasjew a następnie odpowiedzieli na pytania:

  1. Czego uczy nas ta bajka?
  2. Czy ludzie w prawdziwym świecie zachowują się czasem podobnie do bohatera bajki? Jeśli masz pomysły, podaj przykłady.

Dodatkowo osobom chętnym proponuję wykonanie zadania dotyczącego bajki „Bracia” z załącznika. Zadania (wraz z dodatkowym) nie powinny zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty ej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: Bajka_BRACIA

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł “
Technika dowolna.
 
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.

Temat: Maryja – nasza Orędowniczka u Boga

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was i pozdrawiam. Jednocześnie zachęcam do spotkania z Maryją, bo jutro zaczyna się miesiąc maj, który jest poświęcony Maryi.

Jako modlitwę odmówcie „Pod Twoją obronę”.

Teraz zachęcam Was do otworzenia linku, pod którym znajdziecie filmik o zwiastowaniu, poznacie historię nabożeństw majowych i Litanii loretańskiej. Posłuchaj tej modlitwy  na youtube, przeczytaj informacje o różnych świętach maryjnych w ciągu roku.

Pod tematem zapisz notatkę, którą znajdziesz pod ostatnią literką A.

https://view.genial.ly/5e9dd13215db6d0db1f7f49b/dossier-najswietsza-maryja-panna-nabozenstwa-majowe?fbclid=IwAR0HqqkShngRpZGyADdnsPSxYQ-eAF7X8igfYTHSrCuJi1JB3Onh63Lxfws

Zad. domowe

Zilustrujcie jedno z wezwań z Litanii loretańskiej i prześlijcie mi je, proszę, pod adres, który doskonale znacie.

Pomódlcie się teraz słowami pieśni „Dobra Matko!

https://www.youtube.com/watch?v=rLcvERZqE3w

Pozdrawiam serdecznie.

Szczęść Boże!

KLASA 6A

Lekcja w załączniku: Język polski_6a_6

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja” (s. 184-187), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Konstytucja 3 Maja” – https://www.youtube.com/watch?v=gCpYs73XHQY
– “Konstytucja w Polsce – jak powstała?” – https://www.youtube.com/watch?v=-GBAolHelHs
– Jan Matejko – Konstytucja 3 Maja 1791″ – https://www.youtube.com/watch?v=_EjUJZPd2tk
– “Konstytucja 3 Maja 1791” – https://www.youtube.com/watch?v=wh0ap9pk57g
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu utrwalicie informacje o cechach ssaków, ich rozwoju i rozmnażaniu. Przypominam, że są to tematy w podr. str.138-147 oraz ćwiczenia na str.60-61. Dodatkowo wykonacie zadanie z karty pracy, którą przesyłam w załączniku. Wszystko sprawdzę na kolejnych zajęciach.

Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?

Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:

 o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

Na  podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.

PLIK: karta pracy kl.6-ssaki

Ludzie w Europie

1.Jak  długo żyją mieszkańcy Europy ?

  Które narody żyją najdłużej?

2.Modele rodziny w różnych regionach Europy.

3.Społeczeństwa dojrzałe i stare.

 Pojęcia geograficzne : przyrost naturalny

                                         przyrost rzeczywisty

4.Państwa narodowe i wielonarodowe .

  1. Migracje.Przyczyny i skutki.

6.Zadanie dodatkowe do wykonania po lekcji.

  Europejska mapa szczęścia-które narody są najbardziej zadowolone z warunków swojego życia ?

  Czas wykonania zadania-15 min.

28 kwietnia – praca z podręcznikiem str. 64 + 65, wprowadzenie do strony biernej (past simple)

29 kwietnia – praca w ćwiczeniach str. 50 + 51. Zadanie domowe załącznik nr 1 do wykonania na następną lekcję.

30 kwietnia – Strona bierna dalsze przykłady i ćwiczenia (karty pracy do pobrania na lekcję Załącznik nr 2) + słownictwo Units. 17,18,19 – sprawdzian 5 maja.

PLIKI:
 załącznik 1
Passive Past, Present Simple – Załącznik 2

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu wracamy do pracy z podręcznikiem.

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe

Dla chętnych: Prezentacja na dowolny temat

Good luck!

PLIK:W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-1 (27-30.04)

Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!

RK

PLIK: Klasa 6 zadanie do 4 maja 2020 Kasprowicz

Po lekcji on- line klasa 6a,6b
 
1. Proszę o napisanie zaproszenia i przesłanie go na adres: mm.trawicka@wp.pl
2. zeszyt ćwiczeń ćw. 20-26 str. 37

Drodzy Uczniowie
Dołączam w pliku materiał, który będziemy przerabiać na następnych zajęciach. Zaczynamy nowy temat:”Geburtstag”.

Proszę o zapoznanie się z tym materiałem, wydruk pliku i wklejenie go do zeszytu lub przepisanie.

Alles gute zum Geburtstag- notatka po lekcji on- line

 
Alles Gute

Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 6

Dziś ostatnie materiały z działu: prezentacja HINDUIZM i krótki quiz, który należy rozwiązać po obejrzeniu prezentacji. Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Zadaniem dla chętnych jest znalezienie podobieństw i różnic między poznanymi religiami Dalekiego Wschodu (chętnie usłyszę chociaż o jednej). Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

 PLIK: HINDUIZM_quiz

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł “
Technika dowolna.
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.

Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 6a i b Narnia

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

KLASA 6B

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja” (s. 184-187), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Konstytucja 3 Maja” – https://www.youtube.com/watch?v=gCpYs73XHQY
– “Konstytucja w Polsce – jak powstała?” – https://www.youtube.com/watch?v=-GBAolHelHs
– Jan Matejko – Konstytucja 3 Maja 1791″ – https://www.youtube.com/watch?v=_EjUJZPd2tk
– “Konstytucja 3 Maja 1791” – https://www.youtube.com/watch?v=wh0ap9pk57g
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu utrwalicie informacje o cechach ssaków, ich rozwoju i rozmnażaniu. Przypominam, że są to tematy w podr. str.138-147 oraz ćwiczenia na str.60-61. Dodatkowo wykonacie zadanie z karty pracy, którą przesyłam w załączniku. Wszystko sprawdzę na kolejnych zajęciach.

Chcesz wiedzieć więcej? Interesują Cię niezwykłe zwierzęta?

Jeśli tak, to obejrzyjcie przynajmniej jeden z krótkich filmów:

 o pewnym łożyskowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

lub o niezwykłym bezkręgowcu https://www.youtube.com/watch?v=fbav64U1KQk

Na  podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt i prześlijcie mi.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.

PLIK: karta pracy kl.6-ssaki

Ludzie w Europie

1.Jak  długo żyją mieszkańcy Europy ?

  Które narody żyją najdłużej?

2.Modele rodziny w różnych regionach Europy.

3.Społeczeństwa dojrzałe i stare.

 Pojęcia geograficzne : przyrost naturalny

                                         przyrost rzeczywisty

4.Państwa narodowe i wielonarodowe .

  1. Migracje.Przyczyny i skutki.

6.Zadanie dodatkowe do wykonania po lekcji.

  Europejska mapa szczęścia-które narody są najbardziej zadowolone z warunków swojego życia ?

  Czas wykonania zadania-15 min.

28 kwietnia – praca z podręcznikiem str. 64 + 65, wprowadzenie do strony biernej (past simple)

29 kwietnia – praca w ćwiczeniach str. 50 + 51. Zadanie domowe załącznik nr 1 do wykonania na następną lekcję.

30 kwietnia – Strona bierna dalsze przykłady i ćwiczenia (karty pracy do pobrania na lekcję Załącznik nr 2) + słownictwo Units. 17,18,19 – sprawdzian 5 maja.

PLIKI:
 załącznik 1
Passive Past, Present Simple – Załącznik 2

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu wracamy do pracy z podręcznikiem.

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe

Dla chętnych: Prezentacja na dowolny temat

Good luck!

PLIK:W.Kallas – Klasa 6 zad. dodatkowe egz 6 zestaw-1 (27-30.04)

28.04
-sprawdzamy cd karty pracy Conditionals
-sprawdzamy 42 i 43 str podręcznik
-sprawdzamy 32 i 33 str ćwiczenia
 
29.04
– test units 9-12 sprawdzamy na lekcji
– unit 13  
– ćwiczenia unit 13 zad domowe
 
30.04
– unit 14
-ćwiczenia unit 14 zad domowe
-opis członka rodziny (praca pisemna na ocenę)
 
PLIK: klasa 6

Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!

RK

PLIK: Klasa 6 zadanie do 4 maja 2020 Kasprowicz

Po lekcji on- line klasa 6a,6b
 
1. Proszę o napisanie zaproszenia i przesłanie go na adres: mm.trawicka@wp.pl
2. zeszyt ćwiczeń ćw. 20-26 str. 37

Drodzy Uczniowie
Dołączam w pliku materiał, który będziemy przerabiać na następnych zajęciach. Zaczynamy nowy temat:”Geburtstag”.

Proszę o zapoznanie się z tym materiałem, wydruk pliku i wklejenie go do zeszytu lub przepisanie.

Alles gute zum Geburtstag- notatka po lekcji on- line

 
Alles Gute
Eure Deutschlehrerin


ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 6

Dziś ostatnie materiały z działu: prezentacja HINDUIZM i krótki quiz, który należy rozwiązać po obejrzeniu prezentacji. Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Zadaniem dla chętnych jest znalezienie podobieństw i różnic między poznanymi religiami Dalekiego Wschodu (chętnie usłyszę chociaż o jednej). Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

 PLIK: HINDUIZM_quiz

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i  Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł “
Technika dowolna.
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.

Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 6a i b Narnia

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

KLASA 7A

Matematyka  7a w czasie 27 – 30.04

Matematyka 7a w czasie 27

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Sprawa polska w okresie I wojny światowej” (s. 152-156), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Sprawa polska w czasie I wojny światowej” –  https://www.youtube.com/watch?v=YGSSRzwppSo
– “Gra o niepodległość” – https://www.youtube.com/watch?v=M55hKTnUbKk
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście wiadomości o czynnościach ośrodkowego układu nerwowego oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń.

W tym tygodniu, tak jak się umawialiśmy, zapoznajcie się z tematem „ Odruchy bezwarunkowe i warunkowe” (podr. str.188-191). Musicie znać pojęcia: receptor, efektor, neuron czuciowy, pośredniczący, ruchowy. Zapoznajcie się z zasadą działania łuku odruchowego. Wykonajcie ćwiczenia na str.76-77. Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach. Na podsumowanie pomocny będzie: https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/D1GGZ5Pra .

Chętnych proszę o poszukanie informacji o odruchach  noworodków. Na kolejnej lekcji będziecie mogli podzielić się wiedzą.

Jeśli fascynuje Cię temat mózgu ponownie zachęcam do  zadania dodatkowego ( na 6):

Przypominam, że  przygotowujesz prezentację na jeden z wybranych tematów:  Płeć mózgu, Tajemnice snu, Mózg pełen tajemnic . Jeśli masz pomysł na inny temat, daj znać. Pamiętaj w prezentacji nie przesadzaj z tekstem, wybierz tylko najważniejsze i najciekawsze informacje. Ważne są zdjęcia, wykresy, schematy. Pisz prostym, zrozumiałym przez Ciebie językiem.

Projekty przesyłacie do 03.05.20 na mail: kaczorola.edu@op.pl

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: MÓZG, imię, nazwisko, klasa.

Temat :   Gospodarka morska w Polsce.

1.Powtórzenie:

                           wody terytorialne

                           wody ekonomiczne

2.Gospodarcze wykorzystanie M.Bałtyckiego.

3.Zagospodarowanie wybrzeża.

4.Żegluga morska.

  Trasy bałtyckie

  Trasy dalekomorskie

5.Zadanie do wykonania po lekcji:

   Karta pracy nr 28 str.2 zad.4   – Geo_SP_Kl_7_Karta_pracy_28

czas wykonania zadania   15 min

Lekcja + karta pracy z załączniku:
7a fizyka
7a fizyka karta pracy

Tydzień 5  /27.03.20 – 30.04.20/

Temat: Wodorotlenek wapnia ./dział 37 str.216 w podręczniku/

Proszę zapoznać się z filmami przed wideokonferencją 30.04.20

https://www.youtube.com/watch?v=0O9VEPrXe3s

https://www.youtube.com/watch?v=jUyyzyvsoaY

https://www.youtube.com/watch?v=H3TSkiscGkk&list=TLPQMjUwNDIwMjAyOin0gZ-f_w&index=3

Zadania obowiązkowe

Zad.1, 2, 3, 4 str.218 podręcznik /czas pracy 90 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 str.218 podręcznik

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.1-5  str.201

Streszczenie lekcji – WODOROTLENEK WAPNIA

Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

28 kwietnia – Sprawdzenie i omówienie zadania domowego zeszyt ćwiczeń str. 34 + 35,

Praca z podręcznikiem strona. 41 + słówka do nauczenia podręcznik strona 156.

30 kwietnia – kartkówka, słówka podręcznik strona 156. + Zadania 5. str. 41 (podręcznik) omówienie projektu multimedialnego „Describing a city” (Uwaga projekt do zrobienia na 5 maja)

Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!

RK

PLIK: Klasa 7 zadanie do 4 maja 2020 Kasprowicz

Drodzy Uczniowie
 
Po naszej ostatniej lekcji on- line przygotowałam dla Was notatkę z najważniejszym materiałem.

Proszę wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.

Alles gute zum Geburtstag- notatka po lekcji on- line

 
Zad. domowe
1. Napisz zaproszenie na imprezę urodzinową i prześlij na adres: mm.trawicka@wp.pl
2. Zeszyt ćwiczeń str 37, ćw.20-26.
3. Proszę na podstawie notatki z pliku nauczyć się słownictwa. Będę sprawdzać jego znajomość.
 
Alles Gute
Eure Deutschlehrerin


ZADANIA DODATKOWE:

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.

Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]”  (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Drodzy Uczniowie!
Z okazji Dnia Flagi Polskiej i Święta Konstytucji 3 Maja, proponuję wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Orzeł”
Technika dowolna.
Sfotografujcie swoją pracę i prześlijcie na mój adres mailowy ostrowskabeataedu@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
B.O.
 

Witam,
lekcje religii w załączniku – kl. 7 Jezus ratuje wszystkich

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

KLASA 8A

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać temat “Rewolucja Solidarności 1980-1981” (s. 185-188), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Solidarność” – https://www.youtube.com/watch?v=WpFO-yfBm5w
– “Największy ruch społeczny w dziejach świata” – https://www.youtube.com/watch?v=g_2x47GS-V4
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut.
Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy obejrzeć film “Zimna wojna 1946-1989”, będący wstępem do działu “Współczesna Europa i świat” – https://www.youtube.com/watch?v=sDr41kKVX0U
 
Do poniedziałku 4 maja 2020 należy przygotować tradycyjny przegląd prasy (jedno wydarzenie z Polski i jedno ze świata). Prasówki będą prezentowane przez uczniów w kolejności losowej na dwóch kolejnych majowych wideokonferencjach z WOS-u.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu omówimy temat „ Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa” (podr. Str.144-150 ). Wyjaśnimy, czym jest zakres tolerancji ekologicznej, powiemy czym charakteryzują się eurybionty i stenobionty, które organizmy mogą być gatunkami wskaźnikowymi i dlaczego. Sprawdzimy ćwiczenia ze str.56-57. Po lekcji wykonacie zadania ze str.58-59 w zeszycie ćwiczeń.

Przejrzyjcie:  https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zagrazaja-przyrodzie/DxgCv3Vf9.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej i zabłysnąć na lekcji, obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4

Przypominam, że macie do wykonania zadania z karty pracy, przesyłacie je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.

Temat:        Ludność Australii i Oceanii

1.Pierwotni mieszkańcy Oceanii.

    Aborygeni

Maorysi

Papuasi

Kanakowie

Gdzie mieszkają?

Jakie cechy ich kultury są znane w świecie?

Zadanie dodatkowe

Termin:  do  8maja

czas  pracy:  30 min.

Lekcja z załączniku:
8abc fizyka

Temat: Aminokwasy.  /podręcznik dział 34 str. 182/

Powtórzenie wiadomości z alkoholi, kwasów i estrów.

Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 30.04.20

https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY

Zadania obowiązkowe

Zad.1,2, 3 str.185 podręcznik /czas pracy 30 min./

Zad.1,2, 3,4 str.188 podręcznik /czas pracy 60 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 , 6 str.188 podręcznik

Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”

Streszczenie lekcji  – AMINOKWASY

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym  i przyszłym tygodniu.  (najpierw będziemy kończyć zadania z U 6 – załącznik z zeszłego tygodnia)

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Przypominam o PREZENTACJI!!!.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

Good luck!

PLIK: W.Kallas Klasa 8 zadania na 2 tygodnie-(27.04-8.05)

Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!

RK

PLIK: Klasa 8 zadanie do 4 maja Kasprowicz

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.

Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]”  (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Witam,
lekcje religii w załączniku – Kwiecień kl. 8 a, b , c Wiara i rozum

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

KLASA 8B

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać temat “Rewolucja Solidarności 1980-1981” (s. 185-188), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Solidarność” – https://www.youtube.com/watch?v=WpFO-yfBm5w
– “Największy ruch społeczny w dziejach świata” – https://www.youtube.com/watch?v=g_2x47GS-V4
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut.
Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy obejrzeć film “Zimna wojna 1946-1989”, będący wstępem do działu “Współczesna Europa i świat” – https://www.youtube.com/watch?v=sDr41kKVX0U
 
Do poniedziałku 4 maja 2020 należy przygotować tradycyjny przegląd prasy (jedno wydarzenie z Polski i jedno ze świata). Prasówki będą prezentowane przez uczniów w kolejności losowej na dwóch kolejnych majowych wideokonferencjach z WOS-u.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu omówimy temat „ Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa” (podr. Str.144-150 ). Wyjaśnimy, czym jest zakres tolerancji ekologicznej, powiemy czym charakteryzują się eurybionty i stenobionty, które organizmy mogą być gatunkami wskaźnikowymi i dlaczego. Sprawdzimy ćwiczenia ze str.56-57. Po lekcji wykonacie zadania ze str.58-59 w zeszycie ćwiczeń.

Przejrzyjcie:  https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zagrazaja-przyrodzie/DxgCv3Vf9.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej i zabłysnąć na lekcji, obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4

Przypominam, że macie do wykonania zadania z karty pracy, przesyłacie je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.

Temat:        Ludność Australii i Oceanii

1.Pierwotni mieszkańcy Oceanii.

    Aborygeni

Maorysi

Papuasi

Kanakowie

Gdzie mieszkają?

Jakie cechy ich kultury są znane w świecie?

Zadanie dodatkowe

Termin:  do  8maja

czas  pracy:  30 min.

Lekcja z załączniku:
8abc fizyka

Temat: Aminokwasy.  /podręcznik dział 34 str. 182/

Powtórzenie wiadomości z alkoholi, kwasów i estrów.

Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 30.04.20

https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY

Zadania obowiązkowe

Zad.1,2, 3 str.185 podręcznik /czas pracy 30 min./

Zad.1,2, 3,4 str.188 podręcznik /czas pracy 60 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 , 6 str.188 podręcznik

Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”

Streszczenie lekcji  – AMINOKWASY

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym  i przyszłym tygodniu.  (najpierw będziemy kończyć zadania z U 6 – załącznik z zeszłego tygodnia)

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Przypominam o PREZENTACJI!!!.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

Good luck!

PLIK: W.Kallas Klasa 8 zadania na 2 tygodnie-(27.04-8.05)

Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!

RK

PLIK: Klasa 8 zadanie do 4 maja Kasprowicz

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.

Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]”  (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Witam,
lekcje religii w załączniku – Kwiecień kl. 8 a, b , c Wiara i rozum

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

KLASA 8C

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy:
1 – przeczytać temat “Rewolucja Solidarności 1980-1981” (s. 185-188), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć materiały filmowe:
– “Solidarność” – https://www.youtube.com/watch?v=WpFO-yfBm5w
– “Największy ruch społeczny w dziejach świata” – https://www.youtube.com/watch?v=g_2x47GS-V4
– na to zadanie powinieneś poświęcić 45 minut.
Do czwartku 30 kwietnia 2020 należy obejrzeć film “Zimna wojna 1946-1989”, będący wstępem do działu “Współczesna Europa i świat” – https://www.youtube.com/watch?v=sDr41kKVX0U
 
Do poniedziałku 4 maja 2020 należy przygotować tradycyjny przegląd prasy (jedno wydarzenie z Polski i jedno ze świata). Prasówki będą prezentowane przez uczniów w kolejności losowej na dwóch kolejnych majowych wideokonferencjach z WOS-u.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu omówimy temat „ Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa” (podr. Str.144-150 ). Wyjaśnimy, czym jest zakres tolerancji ekologicznej, powiemy czym charakteryzują się eurybionty i stenobionty, które organizmy mogą być gatunkami wskaźnikowymi i dlaczego. Sprawdzimy ćwiczenia ze str.56-57. Po lekcji wykonacie zadania ze str.58-59 w zeszycie ćwiczeń.

Przejrzyjcie:  https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zagrazaja-przyrodzie/DxgCv3Vf9.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej i zabłysnąć na lekcji, obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4

Przypominam, że macie do wykonania zadania z karty pracy, przesyłacie je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.

Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.

Temat:        Ludność Australii i Oceanii

1.Pierwotni mieszkańcy Oceanii.

    Aborygeni

Maorysi

Papuasi

Kanakowie

Gdzie mieszkają?

Jakie cechy ich kultury są znane w świecie?

Zadanie dodatkowe

Termin:  do  8maja

czas  pracy:  30 min.

Lekcja z załączniku:
8abc fizyka

Temat: Aminokwasy.  /podręcznik dział 34 str. 182/

Powtórzenie wiadomości z alkoholi, kwasów i estrów.

Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 30.04.20

https://www.youtube.com/watch?v=OlZsSCmWsKY

Zadania obowiązkowe

Zad.1,2, 3 str.185 podręcznik /czas pracy 30 min./

Zad.1,2, 3,4 str.188 podręcznik /czas pracy 60 min./

Zadanie dla chętnych

Zad.5 , 6 str.188 podręcznik

Zadanie uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Referat w formie dowolnej na temat:’ Rola witamin w funkcjonowaniu organizmu człowieka.”

Streszczenie lekcji  – AMINOKWASY

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Drodzy Uczniowie!

W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym  i przyszłym tygodniu.  (najpierw będziemy kończyć zadania z U 6 – załącznik z zeszłego tygodnia)

Zróbcie je w domu, to sprawdzanie podczas wideokonferencji pójdzie nam sprawniej.

Przypominam o PREZENTACJI!!!.

Dla chętnych – cały czas aktualne: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.

Good luck!

PLIK: W.Kallas Klasa 8 zadania na 2 tygodnie-(27.04-8.05)

Drodzy Uczniowie,
instrukcje do wykonania zadań i wysyłki znajdziecie w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!

RK

PLIK: Klasa 8 zadanie do 4 maja Kasprowicz

Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: sprawiedliwy handel i odpowiedzialna konsumpcja.

Obejrzyjcie filmiki „Kupujesz-decydujesz” (filmik 4), „Zmniejsz dystans. Kupuj lokalnie” (filmik 5) oraz „Wspieraj innych – kupuj odpowiedzialnie! [fair trade]”  (filmik 6 – ostatni) ze strony: http://teg.edu.pl/efte-radzi i podzielcie się ze mną swoimi refleksjami na ich temat. Chętni mogą obejrzeć wszystkie filmiki ze strony i w ten sposób poszerzyć tematykę swoich refleksji. Zadanie powinno Wam zająć około 30 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 30 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Witam,
lekcje religii w załączniku – Kwiecień kl. 8 a, b , c Wiara i rozum

Pozdrawiam
Dariusz Gejda

image/svg+xml

Menu

Śledź nas