KLASA 4A
Tydzień 4 /20.04.20 – 24.04.20/
Temat: Ułamek jako wynik dzielenia.
/podręcznik str.170/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Ćwiczenie A i B str.170
Zad.1 str. 171 /czas pracy 15 min./
Zad.2, 3, 4, 5, 6 str. 172 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Ułamek jako wynik dzielenia
”str.28-30
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.172
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.73-76 str.245
Temat: Dodawanie ułamków zwykłych.
/podręcznik str.173/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Ćwiczenia A i B str.173 /czas pracy 15 min./
zad.1, 2, 3, 4, 5,6 str. 174 /czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Dodawanie ułamków zwykłych
”str.31-33
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.174
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.77-79 str.245
Uwaga!
Streszczenie lekcji 1 przykłady –Ułamek jako wynik dzielenia
Streszczenie lekcji 2 przykłady –Dodawanie ułamków zwykłych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
1. Na pierwszą wideokonferencję w tygodniu:
a) przeczytaj jeszcze raz i powtórz poniższy tekst:
– Peter Holeinone, „Trzy małe świnki” – podręcznik, str. 140-142.
b) po przeczytaniu baśni w zeszycie wykonaj polecenia 1. i 2., str. 142 i 143 w podręczniku.
2. Na drugą wideokonferencję w tygodniu:
a) przeczytaj dwa teksty:
Hans Christian Andersen, „Księżniczka na ziarnku grochu” – podręcznik, str. 150-152.
Natalia Usenko i Danuta Wawiłow „Księżniczka z ogłoszenia” – podręcznika str. 151.
b) po przeczytaniu baśni w zeszycie wykonaj polecenia 1., 2. i 3. , str. 153 w podręczniku.
MOŻESZ ZROBIĆ:
2. „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
3. Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” (książka inna niż wymienione powyżej baśnie).
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ , KTÓRĄ POWINNIŚCIE MIEĆ ZAPISANĄ W UBIEGŁYM TYGODNIU W ZESZYCIE – DLA TYCH, KTÓRZY BYLI NIEOBECNI PODCZAS WIDEOKONFERENCJI LUB NIE ZDĄŻYLI ZAPISAĆ CAŁOŚCI.
Temat: Poznajemy baśń „Kopciuszek, czyli szklany pantofelek”.
Plan zdarzeń:
1. Powtórny ożenek szlachcica.
2. Okrutne traktowanie Kopciuszka przez macochę.
3. Bal u syna królewskiego.
4. Przygotowania sióstr Kopciuszka.
5. Pomoc matki chrzestnej.
6. Obietnica Kopciuszka.
7. Na balu.
8. Rozmowa z matką chrzestną.
9. Kolejna wizyta a balu.
10. Ucieczka Kopciuszka.
11. Obwieszczenie królewicza.
12. Właścicielka pantofelka.
13. Zachowanie sióstr Kopciuszka.
14. Wesele.
15. Dalszy los sióstr Kopciuszka.
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu podsumujemy wiadomości o lesie: rodzaje lasów, ich znaczenie, warunki życia, warstwy lasu oraz organizmy w nich żyjące.
Chciałabym, żebyście krótko zaprezentowali swoje lapbooki.
Dla chętnych przesyłam zadanie dodatkowe.
Obejrzycie piękny film przyrodniczy „ Życie lasu” https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU , a potem odpowiecie na pytania zamieszczone w karcie pracy. Wypełnione prześlijcie mi do 25.04.20 na maila kaczorola.edu@op.pl.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
Karta pracy kl.4
Lekcja w załączniku: klasa 4a, b 20.04-24.04
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym tygodniu.
UWAGA: Przypominam, że na piątek macie przygotować opis zdjęcia, używając czasu Present Continuous, czyli np.
He is sitting on the sofa.
She is wearing a blue blouse.
He is wearing glasses.
They are wearing trousers.
He is jumping.
He is eating a hamburger.
She is drinking tea.
He is buying milk
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: CZŁOWIEK I RELIGIA
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (Karta pracy_DIALOG) dotyczącą różnych religii i dialogu między nimi. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl. IVa Święta Faustyna.
KLASA 4B
Tydzień 4 /20.04.20 – 24.04.20/
Temat: Ułamek jako wynik dzielenia.
/podręcznik str.170/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Ćwiczenie A i B str.170
Zad.1 str. 171 /czas pracy 15 min./
Zad.2, 3, 4, 5, 6 str. 172 czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Ułamek jako wynik dzielenia
”str.28-30
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.172
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.73-76 str.245
Temat: Dodawanie ułamków zwykłych.
/podręcznik str.173/
Zadania obowiązkowe
W podręczniku
Ćwiczenia A i B str.173 /czas pracy 15 min./
zad.1, 2, 3, 4, 5,6 str. 174 /czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/ dział: „Dodawanie ułamków zwykłych
”str.31-33
/ czas pracy 1 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
super zagadka str.174
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.77-79 str.245
Uwaga!
Streszczenie lekcji 1 przykłady –Ułamek jako wynik dzielenia
Streszczenie lekcji 2 przykłady –Dodawanie ułamków zwykłych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
1. Na pierwszą wideokonferencję w tygodniu:
a) przeczytaj jeszcze raz i powtórz poniższy tekst:
– Peter Holeinone, „Trzy małe świnki” – podręcznik, str. 140-142.
b) po przeczytaniu baśni w zeszycie wykonaj polecenia 1. i 2., str. 142 i 143 w podręczniku.
2. Na drugą wideokonferencję w tygodniu:
a) przeczytaj dwa teksty:
Hans Christian Andersen, „Księżniczka na ziarnku grochu” – podręcznik, str. 150-152.
Natalia Usenko i Danuta Wawiłow „Księżniczka z ogłoszenia” – podręcznika str. 151.
b) po przeczytaniu baśni w zeszycie wykonaj polecenia 1., 2. i 3. , str. 153 w podręczniku.
MOŻESZ ZROBIĆ:
2. „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
3. Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” (książka inna niż wymienione powyżej baśnie).
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ , KTÓRĄ POWINNIŚCIE MIEĆ ZAPISANĄ W UBIEGŁYM TYGODNIU W ZESZYCIE – DLA TYCH, KTÓRZY BYLI NIEOBECNI PODCZAS WIDEOKONFERENCJI LUB NIE ZDĄŻYLI ZAPISAĆ CAŁOŚCI.
Temat: Poznajemy baśń „Kopciuszek, czyli szklany pantofelek”.
Plan zdarzeń:
1. Powtórny ożenek szlachcica.
2. Okrutne traktowanie Kopciuszka przez macochę.
3. Bal u syna królewskiego.
4. Przygotowania sióstr Kopciuszka.
5. Pomoc matki chrzestnej.
6. Obietnica Kopciuszka.
7. Na balu.
8. Rozmowa z matką chrzestną.
9. Kolejna wizyta a balu.
10. Ucieczka Kopciuszka.
11. Obwieszczenie królewicza.
12. Właścicielka pantofelka.
13. Zachowanie sióstr Kopciuszka.
14. Wesele.
15. Dalszy los sióstr Kopciuszka.
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu podsumujemy wiadomości o lesie: rodzaje lasów, ich znaczenie, warunki życia, warstwy lasu oraz organizmy w nich żyjące.
Chciałabym, żebyście krótko zaprezentowali swoje lapbooki.
Dla chętnych przesyłam zadanie dodatkowe.
Obejrzycie piękny film przyrodniczy „ Życie lasu” https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU , a potem odpowiecie na pytania zamieszczone w karcie pracy. Wypełnione prześlijcie mi do 25.04.20 na maila kaczorola.edu@op.pl.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
Karta pracy kl.4
Lekcja w załączniku: klasa 4a, b 20.04-24.04
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym tygodniu.
UWAGA: Przypominam, że na piątek macie przygotować opis zdjęcia, używając czasu Present Continuous, czyli np.
He is sitting on the sofa.
She is wearing a blue blouse.
He is wearing glasses.
They are wearing trousers.
He is jumping.
He is eating a hamburger.
She is drinking tea.
He is buying milk
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
PLIK: W.Kallas – Klasa 4 – zadania 20-24.04
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: CZŁOWIEK I RELIGIA
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (Karta pracy_DIALOG) dotyczącą różnych religii i dialogu między nimi. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Temat: Łagiewniki – iskra Miłosierdzia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Bardzo mi miło spotkać się z Wami, chociaż w taki sposób. Dzisiaj przeniesiemy się do Łagiewnik.
Otóż niedziela, która właśnie minęła to Niedziela Miłosierdzia Bożego. Dzisiaj poznasz bliżej świętą Faustynę i dowiesz się, jak Jezus w dzisiejszych czasach przypomina ludziom o tym, że Bóg jest bogaty e miłosierdzie.
MIŁOSIERDZIE to współczucie innej osobie i niesienie jej bezinteresownej ( darmowej ) pomocy. Miłosierdzie jest największą zaletą Pana Boga. W szczególny sposób Pan Bóg okazał nam miłosierdzie przez mękę, śmierć i zmartwychwstanie swojego Syna. Na co dzień doświadczasz tego miłosierdzia, otrzymując przebaczenie grzechów w sakramencie pokuty..
A teraz zapraszam Cię do udziału w wirtualnej katechezie. Przechodząc na kolejne strony (strzałka po prawej stronie) i klikając w różne elementy, otrzymasz mnóstwo nowych i ciekawych informacji. Będzie też okazja, by ruszyć głową i rozwiązać łamigłówki. Na większości stron, w prawym górnym rogu, jest palec na przycisku – kliknij w ten znaczek, a podpowie Ci, gdzie masz dalej klikać. Dobrej zabawy!
NOTATKA W ZESZYCIE:
Temat: Łagiewniki – iskra Miłosierdzia.
- Pan Jezus wybrał św. Faustynę Kowalską, aby przypominała światu prawdę o miłosierdziu Boga.
- Wielkim czcicielem Miłosierdzia Bożego był Jan Paweł II.
- Abyśmy mogli prosić o Boże Miłosierdzie, Pan Jezus pozostawił nam:
- obraz „Jezu, ufam Tobie”,
- Święto Miłosierdzia Bożego,
- Godzinę Miłosierdzia Bożego (godz. 15.00),
- Modlitwę: „Koronka do Miłosierdzia Bożego”.
Zadanie domowe
Napisz cztery ciekawostki na temat Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Odpowiedź wyślij na mój adres: beatriczez@tlen.pl
Życzę miłego dniaJ
Z Panem Bogiem!
KLASA 5A
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych . /podręcznik str.162/
Zadania obowiązkowe
ćwiczenia A, B str. 162 i zad.1 / czas pracy 15 min./
Zad.2,3, 4, 5, 6,7 str. 163 / czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Mnożenie ułamków dziesiętnych ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8 i super zagadka str.163
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.92-96 str.256
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne. /podręcznik str.164/
Zadania obowiązkowe
zad.1 -3 str.165 / czas pracy 15 min./
Zad. 5, 6,7, 8, 9 str. 166 / czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.10 i super zagadka str.164
Uwaga!
Streszczenie lekcji 1 przykłady –Mnożenie ułamków dziesiętnych
Streszczenie lekcji 2 przykłady –Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
Na pierwszą wideokonferencję w tygodniu:
- Polecenie 3, str. 44 w podręczniku (przepisz cały plan do zeszytu i uzupełnij go o brakujące punkty zaznaczone znakiem zapytania).
- Przeczytaj tekst Wojciecha Rzehaka „Początek świata” (podręcznik, str. 31-32) i utrwal jego treść.
- Wykonaj polecenie , str. 33 (koniecznie przerysuj schemat do zeszytu i opisz go zgodnie z odpowiednim akapitem).
- Oprócz tego przypominam, że kto w zeszłym tygodniu nie zdążył opisać obrazu, musi to zrobić – Zeszyt ćw. , cz. 1, str. 33.
Na drugą wideokonferencję w tygodniu:
- Przeczytaj tekst Wandy Markowskiej „Prometeusz” (podręcznik, str. 45-48) i utrwal jego treść.
- Wykonaj polecenie , str. 48 (koniecznie zapisz utworzony wg ilustracji plan zdarzeń w zeszycie).
Oprócz tego:
„Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę – dobrze by było, żebyś przeczytała/przeczytał lekturę M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”, którą wkrótce omówimy.
MOŻESZ ZROBIĆ:
Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Jeżeli przeczytałaś/przeczytałeś już książkę M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej” – opracuj informację (pisząc na komputerze) na temat świata przedstawionego lektury (opisz czas i miejsce akcji, wymień głównych i drugoplanowych bohaterów – o każdym z nich napisz 5-10 zdań, opisz wątek główny i wątki poboczne). Na razie nie przesyłaj mi tych informacji – przydadzą się one, gdy będziemy omawiać lekturę.
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ , KTÓRĄ POWINNIŚCIE MIEĆ ZAPISANĄ W UBIEGŁYM TYGODNIU W ZESZYCIE
– DLA TYCH, KTÓRZY BYLI NIEOBECNI PODCZAS WIDEOKONFERENCJI LUB NIE ZDĄŻYLI ZAPISAĆ CAŁOŚCI.
Temat: Jak starożytni Grecy tłumaczyli istnienie pór roku?
MIT – opowieść wyrażająca wierzenia danej społeczności (np. starożytnych Greków, Rzymian, Egipcjan i Słowian), opowiada o powstaniu świata stworzeniu człowieka, pochodzeniu i czynach bogów i wielkich bohaterów, odpowiada na pytania egzystencjalne (np. dlaczego cierpimy), tłumaczy niezrozumiałe zjawiska atmosferyczne.
MITOLOGIA – zbiór mitów.
Do piątku 24 kwietnia należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Kościół i kultura na zachodzie Europy” (s. 134-141), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
2 – przeczytać z podręcznika temat “Spór cesarstwa z papiestwem” (s. 142-144), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie, funkcji i modyfikacjach liścia oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę kwiatu, rodzaje kwiatów i kwiatostanów( podr. Str.145-146). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 1,2 i 3 ze str.60-61.
W związku z tym, że omawiamy teraz rośliny, chciałabym, żebyście poobserwowali je w domu. Z tym będzie związane zadanie dodatkowe dla chętnych.
Przeprowadzicie co najmniej jedno proste doświadczenie opisane w załącznikach, wypełnicie karty i wykonacie przynajmniej dwa zdjęcia pokazujące efekty Waszego eksperymentu. Karty i zdjęcia przesyłacie mi do 30.04.20 na maila: kaczorola.edu@op.pl
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
karta pracy kl.5- doświadczenie 1
karta pracy kl.5-doswiadczenie 2
Temat:Warszawa- krajobraz wielkiego miasta.
1.Wielkość miasta.
Nowe pojęcia :aglomeracja i urbanizacja.
2.Znaczenie Warszawy-funkcje miasta.
3.Charakterystyka zabudowy wielkiego miasta.
4.Wady i zalety życia w wielkim mieście.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji.
Na mapce Warszawy odnaleźć obiekty wskazane przez nauczyciela + 1 własny.
czas wykonania zadania-20 min.
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 2 ze str. 60 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 17, str. 46 i 47.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 20-24 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Znajdziecie też dodatkowe zadania. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację o swoim psie/kocie/chomiku.
PLIK: W.Kallas Klasa 5 Zadania 20-24.04
Eure Deutschlehrerin
Lekcja w załączniku:
5abcd informatyka
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: CZŁOWIEK I RELIGIA
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (Karta pracy_DIALOG) dotyczącą różnych religii i dialogu między nimi. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam każdego z Was bardzo serdecznie i zapraszam do spotkania ze św. Tomaszem.
Jako modlitwę potraktuj śpiew piosenki. Rozwiń całość słów, które znajduja się pod teledyskiem.
https://www.youtube.com/watch?v=ArpvcFMpOs0
Tomasz doświadczył śmierci Pana Jezusa. Nie zdążył się jeszcze otrząsnąć ze smutku, a tu słyszy od pozostałych apostołów, że widzieli Jezusa żywego.
Dzisiaj troszkę inna lekcja religii, a poprowadzi ja dla Ciebie ksiądz. Dobrze słuchaj, bo zadanie będzie z nią związane.
https://www.youtube.com/watch?v=39KIl3NtLKo
”Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!» Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i nie włożę ręki mojej do boku Jego, nie uwierzę». A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz [domu] i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł mimo drzwi zamkniętych, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż [ją] do mego boku, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym!» Tomasz Mu odpowiedział: «Pan mój i Bóg mój!» Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli”.
(20, 24- 29)
https://www.youtube.com/watch?v=6P4AUo_0S5o
„Wiara czyni cuda”
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Info zodiakalne to mało śmieszny żart.
Kiedy patrzę w górę, nie ważny układ gwiazd,
Bo tam trochę wyżej jest najpiękniejsze z miast
A w nim ten, co przyszłość zna.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Żadne amulety nie dadzą szczęścia mi.
Zamiast trzymać kciuki, wykonam inny gest:
Wzniosę ręce w górę, bo wiem, że w niebie jest
Moja pomoc, szczęście me.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Za horyzontem przyzwyczajeń znajdę drogę.
Gdzie możliwości moich…
Z Panem Bogiem!
NOTATKA
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Tomasz uwierzył w zmartwychwstanie Jezusa, gdy doświadczył Jego obecności: musiał Go zobaczyć, usłyszeć, dotknąć.
Zadanie domowe
Na podstawie usłyszanej katechezy napisz, czym się różni wiara od pewności. Odpowiedź wyślij na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5B
Lekcja w załączniku:
5b matematyka
POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZROBIĆ:
Na pierwszą wideokonferencję w tygodniu:
- Polecenie 3, str. 44 w podręczniku (przepisz cały plan do zeszytu i uzupełnij go o brakujące punkty zaznaczone znakiem zapytania).
- Przeczytaj tekst Wojciecha Rzehaka „Początek świata” (podręcznik, str. 31-32) i utrwal jego treść.
- Wykonaj polecenie , str. 33 (koniecznie przerysuj schemat do zeszytu i opisz go zgodnie z odpowiednim akapitem).
Na drugą wideokonferencję w tygodniu:
- Przeczytaj tekst Wandy Markowskiej „Prometeusz” (podręcznik, str. 45-48) i utrwal jego treść.
- Wykonaj polecenie , str. 48 (koniecznie zapisz utworzony wg ilustracji plan zdarzeń w zeszycie).
Oprócz tego:
„Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę – dobrze by było, żebyś przeczytała/przeczytał lekturę M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej”, którą wkrótce omówimy.
MOŻESZ ZROBIĆ:
Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Jeżeli przeczytałaś/przeczytałeś już książkę M. Szczygielskiego „Czarownica piętro niżej” – opracuj informację (pisząc na komputerze) na temat świata przedstawionego lektury (opisz czas i miejsce akcji, wymień głównych i drugoplanowych bohaterów – o każdym z nich napisz 5-10 zdań, opisz wątek główny i wątki poboczne). Na razie nie przesyłaj mi tych informacji – przydadzą się one, gdy będziemy omawiać lekturę.
PONIŻEJ UMIESZCZAM NOTATKĘ , KTÓRĄ POWINNIŚCIE MIEĆ ZAPISANĄ W UBIEGŁYM TYGODNIU W ZESZYCIE
– DLA TYCH, KTÓRZY BYLI NIEOBECNI PODCZAS WIDEOKONFERENCJI LUB NIE ZDĄŻYLI ZAPISAĆ CAŁOŚCI.
Temat: Jak starożytni Grecy tłumaczyli istnienie pór roku?
MIT – opowieść wyrażająca wierzenia danej społeczności (np. starożytnych Greków, Rzymian, Egipcjan i Słowian), opowiada o powstaniu świata stworzeniu człowieka, pochodzeniu i czynach bogów i wielkich bohaterów, odpowiada na pytania egzystencjalne (np. dlaczego cierpimy), tłumaczy niezrozumiałe zjawiska atmosferyczne.
MITOLOGIA – zbiór mitów.
Do piątku 24 kwietnia należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Kościół i kultura na zachodzie Europy” (s. 134-141), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
2 – przeczytać z podręcznika temat “Spór cesarstwa z papiestwem” (s. 142-144), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie, funkcji i modyfikacjach liścia oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę kwiatu, rodzaje kwiatów i kwiatostanów( podr. Str.145-146). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 1,2 i 3 ze str.60-61.
W związku z tym, że omawiamy teraz rośliny, chciałabym, żebyście poobserwowali je w domu. Z tym będzie związane zadanie dodatkowe dla chętnych.
Przeprowadzicie co najmniej jedno proste doświadczenie opisane w załącznikach, wypełnicie karty i wykonacie przynajmniej dwa zdjęcia pokazujące efekty Waszego eksperymentu. Karty i zdjęcia przesyłacie mi do 30.04.20 na maila: kaczorola.edu@op.pl
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
karta pracy kl.5- doświadczenie 1
karta pracy kl.5-doswiadczenie 2
Temat:Warszawa- krajobraz wielkiego miasta.
1.Wielkość miasta.
Nowe pojęcia :aglomeracja i urbanizacja.
2.Znaczenie Warszawy-funkcje miasta.
3.Charakterystyka zabudowy wielkiego miasta.
4.Wady i zalety życia w wielkim mieście.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji.
Na mapce Warszawy odnaleźć obiekty wskazane przez nauczyciela + 1 własny.
czas wykonania zadania-20 min.
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 2 ze str. 60 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 17, str. 46 i 47.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 20-24 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Znajdziecie też dodatkowe zadania. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację o swoim psie/kocie/chomiku.
PLIK: W.Kallas Klasa 5 Zadania 20-24.04
Małgorzata Trawicka
Lekcja w załączniku:
5abcd informatyka
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: CZŁOWIEK I RELIGIA
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (Karta pracy_DIALOG) dotyczącą różnych religii i dialogu między nimi. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam każdego z Was bardzo serdecznie i zapraszam do spotkania ze św. Tomaszem.
Jako modlitwę potraktuj śpiew piosenki. Rozwiń całość słów, które znajduja się pod teledyskiem.
https://www.youtube.com/watch?v=ArpvcFMpOs0
Tomasz doświadczył śmierci Pana Jezusa. Nie zdążył się jeszcze otrząsnąć ze smutku, a tu słyszy od pozostałych apostołów, że widzieli Jezusa żywego.
Dzisiaj troszkę inna lekcja religii, a poprowadzi ja dla Ciebie ksiądz. Dobrze słuchaj, bo zadanie będzie z nią związane.
https://www.youtube.com/watch?v=39KIl3NtLKo
”Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!» Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i nie włożę ręki mojej do boku Jego, nie uwierzę». A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz [domu] i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł mimo drzwi zamkniętych, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż [ją] do mego boku, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym!» Tomasz Mu odpowiedział: «Pan mój i Bóg mój!» Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli”.
(20, 24- 29)
https://www.youtube.com/watch?v=6P4AUo_0S5o
„Wiara czyni cuda”
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Info zodiakalne to mało śmieszny żart.
Kiedy patrzę w górę, nie ważny układ gwiazd,
Bo tam trochę wyżej jest najpiękniejsze z miast
A w nim ten, co przyszłość zna.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Żadne amulety nie dadzą szczęścia mi.
Zamiast trzymać kciuki, wykonam inny gest:
Wzniosę ręce w górę, bo wiem, że w niebie jest
Moja pomoc, szczęście me.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Za horyzontem przyzwyczajeń znajdę drogę.
Gdzie możliwości moich…
Z Panem Bogiem!
NOTATKA
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Tomasz uwierzył w zmartwychwstanie Jezusa, gdy doświadczył Jego obecności: musiał Go zobaczyć, usłyszeć, dotknąć.
Zadanie domowe
Na podstawie usłyszanej katechezy napisz, czym się różni wiara od pewności. Odpowiedź wyślij na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5C
Zadania na lekcje w załącznikach:
5c szacowanie (poniedziałek, środa, czwartek)
5c zakupy wtorek
karta pracy 24.04 piątek
Lekcja w załączniku: Vc – j. polski od 20 kwietnia
Do piątku 24 kwietnia należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Kościół i kultura na zachodzie Europy” (s. 134-141), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
2 – przeczytać z podręcznika temat “Spór cesarstwa z papiestwem” (s. 142-144), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat : „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych” oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę, funkcję i modyfikacje liścia ( podr. Str.142-144). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.59.
W związku z tym, że omawiamy teraz rośliny, chciałabym, żebyście poobserwowali je w domu. Z tym będzie związane zadanie dodatkowe dla chętnych.
Przeprowadzicie co najmniej jedno proste doświadczenie opisane w załącznikach, wypełnicie karty i wykonacie przynajmniej dwa zdjęcia pokazujące efekty Waszego eksperymentu. Karty i zdjęcia przesyłacie mi do 30.04.20 na maila: kaczorola.edu@op.pl
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
karta pracy kl.5- doświadczenie 1
karta pracy kl.5-doswiadczenie 2
Temat:Warszawa- krajobraz wielkiego miasta.
1.Wielkość miasta.
Nowe pojęcia :aglomeracja i urbanizacja.
2.Znaczenie Warszawy-funkcje miasta.
3.Charakterystyka zabudowy wielkiego miasta.
4.Wady i zalety życia w wielkim mieście.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji.
Na mapce Warszawy odnaleźć obiekty wskazane przez nauczyciela + 1 własny.
czas wykonania zadania-20 min.
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 2 ze str. 60 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 17, str. 46 i 47.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 20-24 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Znajdziecie też dodatkowe zadania. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację o swoim psie/kocie/chomiku.
Kochani!
Po naszej lekcji on- line proszę jeszcze dodatkowo o wpisanie do zeszytu informacji z pliku i uzupełnienie przykładów. (robiliśmy je ustnie na lekcji).
Lekcja w załączniku:
5abcd informatyka
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: CZŁOWIEK I RELIGIA
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (Karta pracy_DIALOG) dotyczącą różnych religii i dialogu między nimi. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam każdego z Was bardzo serdecznie i zapraszam do spotkania ze św. Tomaszem.
Jako modlitwę potraktuj śpiew piosenki. Rozwiń całość słów, które znajduja się pod teledyskiem.
https://www.youtube.com/watch?v=ArpvcFMpOs0
Tomasz doświadczył śmierci Pana Jezusa. Nie zdążył się jeszcze otrząsnąć ze smutku, a tu słyszy od pozostałych apostołów, że widzieli Jezusa żywego.
Dzisiaj troszkę inna lekcja religii, a poprowadzi ja dla Ciebie ksiądz. Dobrze słuchaj, bo zadanie będzie z nią związane.
https://www.youtube.com/watch?v=39KIl3NtLKo
”Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!» Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i nie włożę ręki mojej do boku Jego, nie uwierzę». A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz [domu] i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł mimo drzwi zamkniętych, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż [ją] do mego boku, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym!» Tomasz Mu odpowiedział: «Pan mój i Bóg mój!» Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli”.
(20, 24- 29)
https://www.youtube.com/watch?v=6P4AUo_0S5o
„Wiara czyni cuda”
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Info zodiakalne to mało śmieszny żart.
Kiedy patrzę w górę, nie ważny układ gwiazd,
Bo tam trochę wyżej jest najpiękniejsze z miast
A w nim ten, co przyszłość zna.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Żadne amulety nie dadzą szczęścia mi.
Zamiast trzymać kciuki, wykonam inny gest:
Wzniosę ręce w górę, bo wiem, że w niebie jest
Moja pomoc, szczęście me.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Za horyzontem przyzwyczajeń znajdę drogę.
Gdzie możliwości moich…
Z Panem Bogiem!
NOTATKA
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Tomasz uwierzył w zmartwychwstanie Jezusa, gdy doświadczył Jego obecności: musiał Go zobaczyć, usłyszeć, dotknąć.
Zadanie domowe
Na podstawie usłyszanej katechezy napisz, czym się różni wiara od pewności. Odpowiedź wyślij na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5D
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych . /podręcznik str.162/
Zadania obowiązkowe
ćwiczenia A, B str. 162 i zad.1 / czas pracy 15 min./
Zad.2,3, 4, 5, 6,7 str. 163 / czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Mnożenie ułamków dziesiętnych ” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8 i super zagadka str.163
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.92-96 str.256
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne. /podręcznik str.164/
Zadania obowiązkowe
zad.1 -3 str.165 / czas pracy 15 min./
Zad. 5, 6,7, 8, 9 str. 166 / czas pracy 45 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne” / czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.10 i super zagadka str.164
Uwaga!
Streszczenie lekcji 1 przykłady –Mnożenie ułamków dziesiętnych
Streszczenie lekcji 2 przykłady –Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiał do pracy w dniach 20-24.04.2020 r. – w załączniku: Język polski_5d_5
Do piątku 24 kwietnia należy:
1 – przeczytać z podręcznika temat “Kościół i kultura na zachodzie Europy” (s. 134-141), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
2 – przeczytać z podręcznika temat “Spór cesarstwa z papiestwem” (s. 142-144), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat : „Korzeń i łodyga roślin okrytonasiennych” oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń. Jeśli nie, to proszę to uzupełnić. Sprawdzimy na lekcji.
W tym tygodniu omówimy budowę, funkcję i modyfikacje liścia ( podr. Str.142-144). Po zajęciach online przeczytajcie ten temat oraz wykonajcie ćw. 4 i 5 ze str.59.
W związku z tym, że omawiamy teraz rośliny, chciałabym, żebyście poobserwowali je w domu. Z tym będzie związane zadanie dodatkowe dla chętnych.
Przeprowadzicie co najmniej jedno proste doświadczenie opisane w załącznikach, wypełnicie karty i wykonacie przynajmniej dwa zdjęcia pokazujące efekty Waszego eksperymentu. Karty i zdjęcia przesyłacie mi do 30.04.20 na maila: kaczorola.edu@op.pl
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: doświadczenie, imię, nazwisko, klasa.
PLIKI:
karta pracy kl.5- doświadczenie 1
karta pracy kl.5-doswiadczenie 2
Temat:Warszawa- krajobraz wielkiego miasta.
1.Wielkość miasta.
Nowe pojęcia :aglomeracja i urbanizacja.
2.Znaczenie Warszawy-funkcje miasta.
3.Charakterystyka zabudowy wielkiego miasta.
4.Wady i zalety życia w wielkim mieście.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji.
Na mapce Warszawy odnaleźć obiekty wskazane przez nauczyciela + 1 własny.
czas wykonania zadania-20 min.
Bardzo proszę posłuchać ćw. 1 i 2 ze str. 60 na pearson.pl w zakładce edesk (założyć konto bez żadnych kodów). Po naszym poniedziałkowym spotkaniu proszę zrobić ćwiczenia lekcja 17, str. 46 i 47.
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 20-24 kwietnia kontynuujemy pracę z podręcznikiem
Znajdziecie też dodatkowe zadania. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację o swoim psie/kocie/chomiku.
PLIK: W.Kallas Klasa 5 Zadania 20-24.04
Lekcja w załączniku:
5abcd informatyka
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: CZŁOWIEK I RELIGIA
Chciałabym, żebyście wykonali w tym tygodniu kartę pracy (Karta pracy_DIALOG) dotyczącą różnych religii i dialogu między nimi. Zadanie nie powinno zająć Wam więcej niż 30-40 minut. Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam każdego z Was bardzo serdecznie i zapraszam do spotkania ze św. Tomaszem.
Jako modlitwę potraktuj śpiew piosenki. Rozwiń całość słów, które znajduja się pod teledyskiem.
https://www.youtube.com/watch?v=ArpvcFMpOs0
Tomasz doświadczył śmierci Pana Jezusa. Nie zdążył się jeszcze otrząsnąć ze smutku, a tu słyszy od pozostałych apostołów, że widzieli Jezusa żywego.
Dzisiaj troszkę inna lekcja religii, a poprowadzi ja dla Ciebie ksiądz. Dobrze słuchaj, bo zadanie będzie z nią związane.
https://www.youtube.com/watch?v=39KIl3NtLKo
”Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!» Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i nie włożę ręki mojej do boku Jego, nie uwierzę». A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz [domu] i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł mimo drzwi zamkniętych, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż [ją] do mego boku, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym!» Tomasz Mu odpowiedział: «Pan mój i Bóg mój!» Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli”.
(20, 24- 29)
https://www.youtube.com/watch?v=6P4AUo_0S5o
„Wiara czyni cuda”
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Info zodiakalne to mało śmieszny żart.
Kiedy patrzę w górę, nie ważny układ gwiazd,
Bo tam trochę wyżej jest najpiękniejsze z miast
A w nim ten, co przyszłość zna.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Żadne amulety nie dadzą szczęścia mi.
Zamiast trzymać kciuki, wykonam inny gest:
Wzniosę ręce w górę, bo wiem, że w niebie jest
Moja pomoc, szczęście me.
Ref. Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Kto wie? Kto wie, że wiara czyni cuda?
Kto nie boi się wierzyć, że się uda?
Ja nie! Ja wierzę, wiara czyni cuda.
Za horyzontem przyzwyczajeń znajdę drogę.
Gdzie możliwości moich…
Z Panem Bogiem!
NOTATKA
Temat: Tomasz – lekcja wiary
Tomasz uwierzył w zmartwychwstanie Jezusa, gdy doświadczył Jego obecności: musiał Go zobaczyć, usłyszeć, dotknąć.
Zadanie domowe
Na podstawie usłyszanej katechezy napisz, czym się różni wiara od pewności. Odpowiedź wyślij na mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 6A
Zadania na lekcje w załącznikach:
matematyka 6a 20.04- 23.04
matematyka 6a Piątek 24.04
Karta pracy – 24.04
Materiał do pracy w dniach 20-24.04.2020 r. – w załączniku: Język polski_6a_5
3 – przeczytać z podręcznika temat “Reformy stanisławowskie” (s. 181-183), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy sposoby rozmnażania i rozwój ssaków. Dokonamy podziału na łożyskowce, torbacze i stekowce, dowiemy się, czy wszystkie ssaki są żyworodne. Po zajęciach przeczytajcie temat w podr. str.144-147 oraz wykonajcie zadania w ćwiczeniach na str.60-61. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Zadanie dla chętnych:
Jeśli intryguje Was temat rzadkich ssaków, obejrzyjcie 2 krótkie filmy:
o pewnym stekowcu https://www.youtube.com/watch?v=QeKNZhyfT6I
o ciekawym torbaczu https://www.youtube.com/watch?v=aAJ1Gr4i74Q
Na podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.
Temat: Ludzie w Europie
1.Zróżnicowanie zaludnienia kontynentu.
regiony najgęściej zaludnione
największe aglomeracje Europy
2.Co decyduje o zaludnieniu danego terenu?
atrakcje
bariery
3.Kim są mieszkańcy Europy?
ludy
narody
języki
4.Cechy ludności Europy.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji:
Wybierz 3 obszary najgęściej zaludnione.Przy każdym z nich wpisz przyczyny- czas wykonania zadania 20 min.
21 kwietnia – test Units 13-16 – on line
22 kwietnia – Unit 18 podręcznik str. 62,63 (praca na lekcji) + zadanie do domu ćwiczenia str. 48,49
23 kwietnia – sprawdzenie ćwiczeń str. 48,49 + ćwiczenia strona bierna do zrobienia na wtorek 28 kwietnia (w załączniku)
PLIKI: 6ab
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym, abyście zrobili w tym tygodniu.
Sprawdzimy je sobie podczas wideokonferencji.
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój ulubiony zespół muzyczny, dlaczego nie lubię szkoły, mój ulubiony sposób spędzania czasu, co koronawirus zmienił w moim życiu.
Good luck!
Lekcja w załączniku: 6a, b 20-24.04
Drodzy Uczniowie,
proszę o przesłanie rozwiązań do poniedziałku, 28.kwietnia 2020. Instrukcje w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Liebe Schuler!
Drodzy uczniowie, mam nadzieję, że formy przeszłe czasowników mocnych i słabych umiecie już bardzo dobrze.
Chciałabym postawić same dobre oceny!
Lista z czasownikami oraz link do czasowników słabych ( na jego podstawie miała być zrobiona notatka do zeszytu) w zadaniach z poprzedniego tygodnia.
Bis bald! Do zobaczenia
M. Trawicka
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 5
Zachęcam do zapoznania się z dzisiejszą bajką, tym razem hinduską. W załączniku znajdziecie tekst bajki oraz zadania do rozwiązania. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 30-40 minut. Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Karta pracy_BRAHMA
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl. 6 a, b Jezu, ufam Tobie
KLASA 6B
Zadania na lekcje w załącznikach:
matematyka 6b 20.04- 23.04
matematyka 6b Piątek 24.04
Karta pracy – 24.04
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
3 – przeczytać z podręcznika temat “Reformy stanisławowskie” (s. 181-183), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu omówimy sposoby rozmnażania i rozwój ssaków. Dokonamy podziału na łożyskowce, torbacze i stekowce, dowiemy się, czy wszystkie ssaki są żyworodne. Po zajęciach przeczytajcie temat w podr. str.144-147 oraz wykonajcie zadania w ćwiczeniach na str.60-61. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Zadanie dla chętnych:
Jeśli intryguje Was temat rzadkich ssaków, obejrzyjcie 2 krótkie filmy:
o pewnym stekowcu https://www.youtube.com/watch?v=QeKNZhyfT6I
o ciekawym torbaczu https://www.youtube.com/watch?v=aAJ1Gr4i74Q
Na podstawie filmików wypiszcie w punktach po co najmniej 10 ciekawostek o każdym z tych przedziwnych zwierząt.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: DZIWNE SSAKI, imię, nazwisko, klasa.
Temat: Ludzie w Europie
1.Zróżnicowanie zaludnienia kontynentu.
regiony najgęściej zaludnione
największe aglomeracje Europy
2.Co decyduje o zaludnieniu danego terenu?
atrakcje
bariery
3.Kim są mieszkańcy Europy?
ludy
narody
języki
4.Cechy ludności Europy.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji:
Wybierz 3 obszary najgęściej zaludnione.Przy każdym z nich wpisz przyczyny- czas wykonania zadania 20 min.
21 kwietnia – test Units 13-16 – on line
22 kwietnia – Unit 18 podręcznik str. 62,63 (praca na lekcji) + zadanie do domu ćwiczenia str. 48,49
23 kwietnia – sprawdzenie ćwiczeń str. 48,49 + ćwiczenia strona bierna do zrobienia na wtorek 28 kwietnia (w załączniku)
PLIKI: 6ab
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym, abyście zrobili w tym tygodniu.
Sprawdzimy je sobie podczas wideokonferencji.
Dla chętnych: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój ulubiony zespół muzyczny, dlaczego nie lubię szkoły, mój ulubiony sposób spędzania czasu, co koronawirus zmienił w moim życiu.
Good luck!
PLIK: W.Kallas – Klasa 6 – Zadania 20-24.04 (Units-11-12)
Lekcja w załączniku: 6a, b 20-24.04
Drodzy Uczniowie,
proszę o przesłanie rozwiązań do poniedziałku, 28.kwietnia 2020. Instrukcje w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Liebe Schuler!
Drodzy uczniowie, mam nadzieję, że formy przeszłe czasowników mocnych i słabych umiecie już bardzo dobrze.
Chciałabym postawić same dobre oceny!
Lista z czasownikami oraz link do czasowników słabych ( na jego podstawie miała być zrobiona notatka do zeszytu) w zadaniach z poprzedniego tygodnia.
Bis bald! Do zobaczenia
M. Trawicka
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: MĄDROŚCI DALEKIEGO WSCHODU 5
Zachęcam do zapoznania się z dzisiejszą bajką, tym razem hinduską. W załączniku znajdziecie tekst bajki oraz zadania do rozwiązania. Nie powinno Wam to zająć więcej niż 30-40 minut. Wynikami pracy podzielcie się ze mną poprzez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: Karta pracy_BRAHMA
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl. 6 a, b Jezu, ufam Tobie
KLASA 7A
Plan pracy w dniach 20 – 24.04
mamy 3 wideokonferencje, na których będziemy obliczać pierwiastki kwadratowe i sześcienne, wykonywać działania na pierwiastkach
1. Wrócimy do zadań z pracy domowej 14,15/249
Omówimy zapisywanie wyrażeń z pierwiastkami –
zad 16, 21, 22 str 251
2. Wprowadzimy i zastosujemy wzory na pierwiastek iloczynu i pierwiastek ilorazu, będziemy wyłączać czynnik przed znak pierwiastka –
zad 1, 2, 3, 4, 5 str 253 zad 6, 7 str 254
3. Uczniowie otrzymają też link do zadań podsumowujących prace w tym czasie
https://drive.google.com/open?id=1vtRvmD9oH5XIY5W23TMVcGcgHfiKUath
Zadania te są do odesłania
Pozdrawiam
Iwona Czerwionka
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
2 – przeczytać z podręcznika temat “Wielka wojna” (s. 142-147),
3 – przeczytać z podręcznika temat “Rewolucja lutowa i przewrót bolszewicki w Rosji” (s. 148-151), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście wiadomości o ogólnej budowie i funkcji układu nerwowego oraz wykonaliście zadania z zeszytu ćwiczeń. Sprawdzę!
W tym tygodniu omówimy czynności ośrodkowego układu nerwowego, poznamy budowę i funkcję mózgowia i rdzenia kręgowego (podr. str.183-187). Po lekcji online wykonacie ćwiczenia na str.74-75. Sprawdzimy je na kolejnych zajęciach. Na podsumowanie pomocny będzie: https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DyIidwFvA
Jeśli fascynuje Cię temat mózgu zachęcam do zadania dodatkowego ( na 6):
Wykonajcie prezentację na jeden z wybranych tematów: Płeć mózgu, Tajemnice snu, Mózg pełen tajemnic . Jeśli masz pomysł na inny temat, daj znać. Pamiętaj w prezentacji nie przesadzaj z tekstem, wybierz tylko najważniejsze i najciekawsze informacje. Ważne są zdjęcia, wykresy, schematy. Pisz prostym, zrozumiałym przez Ciebie językiem. Najważniejsze, żebyś sam rozumiał o czym piszesz.
Projekty przesyłacie do 03.05.20 na mail: kaczorola.edu@op.pl
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: MÓZG, imię, nazwisko, klasa.
Temat: Rolnictwo Polski.Uprawa roślin i hodowla zwierząt.
1.Podział roślin uprawnych ze względu na ich wykorzystanie.
2.Rozmieszczenie głównych upraw .
3.Zbiory i plony najważniejszych roślin.
4.Hodowla zwierząt-przyczyny przestrzennego zróżnicowania.
5.Miejsce polskiego rolnictwa w Europie i świecie.
6.Zadanie do wykonania:
Wskaż 4 regiony sadownicze w Polsce.
Dlaczego uprawy warzyw i owoców są często lokalizowane w pobliżu dużych miast?
czas wykonania zadania- 15 min.
Tydzień 4 /20.03.20 – 24.04.20/
Temat: Wodorotlenek sodu i potasu./dział 36 str.211 w podręczniku/
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 23.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=0O9VEPrXe3s
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2 str.210 podręcznik /czas pracy 30 min./
Zad.1, 2, 3, 4, 5 str.215 podręcznik /czas pracy 90 min./
Zadanie dla chętnych
Zad.6 str.215 podręcznik
Uwaga!
Streszczenie lekcji –Wodorotlenek sodu i potasu
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
21 kwietnia – sprawdzenie zadań zeszyt ćwiczeń str. 32-33 + comperative adj + adv. – ćwiczenia + karta pracy (Grammar 5A) do zrobienia na 23 kwietnia
23 kwietnia – praca w podręczniku str. 40 – 41 + zadania do wykonania na wtorek 28 kwietnia, zeszyt ćwiczeń str. 34+35 + karta pracy Grammar 5B
PLIKI:
Grammar 5A
Grammar 5B
Drodzy Uczniowie,
proszę o przesłanie rozwiązań do poniedziałku, 28.kwietnia 2020. Instrukcje w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: WODA.
Wykonajcie zadania z Karta pracy_WODA, a także obejrzyjcie film: https://globalna.ceo.org.pl/wiedza-o-spoleczenstwie-godzina-wychowawcza-biologia/filmy/historia-wody-butelkowej Zadania nie powinny Wam zająć więcej niż 30-40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl. 7 a Boże miłosierdzie
KLASA 8A
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
1 – przeczytać z podręcznika temat “PRL pod rządami Edwarda Gierka” (s. 175-180), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 180, a następnie zrobić zdjęcia lub skany pracy domowej i do 24 kwietnia wysłać je na adres – arturjecka@onet.eu
2 – przeczytać z podręcznika temat “Narodziny opozycji politycznej (s. 181-184), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
1 – przeczytać z podręcznika temat “Władza sądownicza” (s. 142-145), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy temat „ Abiotyczne czynniki środowiska” (podr. Str.138-143 ), omówimy adaptacje organizmów do różnych warunków środowiska. Sprawdzimy ćwiczenia powtórzeniowe.
Przejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DeXiVNI7z.
Po tym wykonacie zadania z karty pracy i prześlecie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.
Przypominam do 24.04 przesyłacie pracę dodatkową dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Informacje w archiwum.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
PLIK: karta pracy kl.8
Temat: Australia i Oceania na mapie.
1.Cechy położenia Australii.
2.Wpływ położenia geograficznego na środowisko przyrodnicze.
3.Australia- najsuchszy kontynent.
4.Osobliwości australijskiej flory i fauny.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
Opisz jedną z osobliwości przyrodniczych Australii.
czas wykonania zadania- 20 min.
Lekcja w załączniku:
8abc fizyka
Temat: Estry. /podręcznik dział 33 str. 177/
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 23.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=D5X7xiw6c4s
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2, 3, 4 str.181 podręcznik /czas pracy 60 min./
Uwaga!
Streszczenie lekcji – Otrzymywanie i nazewnictwo estrów
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
20 kwietnia – sprawdzenie i omówienie testu Cumulative 1_12 + speaking (kto jeszcze nie przedstawiał)
21 kwietnia – sprawdzenie i omówienie testu Cumulative 1_14 (test w załączniku do pobrania)
22 kwietnia – próbny test ósmoklasisty (oxford)
PLIK: Cumulative_Test_1_14_a
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym tygodniu.
Sprawdzimy je sobie podczas wideokonferencji.
Przypominam, że pa przyszły tydzień macie przygotować prezentację.
Dla chętnych: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck
Barbara Walaszek
Drodzy Uczniowie,
proszę o przesłanie rozwiązań do poniedziałku, 28.kwietnia 2020. Instrukcje w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Plik: Klasa 8 zadanie Magnet 2 Lektion 6 Ich bin-krank Kasprowicz
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: WODA.
Wykonajcie zadania z Karta pracy_WODA, a także obejrzyjcie film: https://globalna.ceo.org.pl/wiedza-o-spoleczenstwie-godzina-wychowawcza-biologia/filmy/historia-wody-butelkowej Zadania nie powinny Wam zająć więcej niż 30-40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl.8 a,b,c Miłosierdzie
KLASA 8B
Karty pracy dotyczące powtórki z gramatyki prześlę na Wasze adresy mailowe.
1 – przeczytać z podręcznika temat “PRL pod rządami Edwarda Gierka” (s. 175-180), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 180, a następnie zrobić zdjęcia lub skany pracy domowej i do 24 kwietnia wysłać je na adres – arturjecka@onet.eu
2 – przeczytać z podręcznika temat “Narodziny opozycji politycznej (s. 181-184), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
1 – przeczytać z podręcznika temat “Władza sądownicza” (s. 142-145), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy temat „ Abiotyczne czynniki środowiska” (podr. Str.138-143 ), omówimy adaptacje organizmów do różnych warunków środowiska. Sprawdzimy ćwiczenia powtórzeniowe.
Przejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DeXiVNI7z.
Po tym wykonacie zadania z karty pracy i prześlecie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.
Przypominam do 24.04 przesyłacie pracę dodatkową dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Informacje w archiwum.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
PLIK: karta pracy kl.8
Temat: Australia i Oceania na mapie.
1.Cechy położenia Australii.
2.Wpływ położenia geograficznego na środowisko przyrodnicze.
3.Australia- najsuchszy kontynent.
4.Osobliwości australijskiej flory i fauny.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
Opisz jedną z osobliwości przyrodniczych Australii.
czas wykonania zadania- 20 min.
Lekcja w załączniku:
8abc fizyka
Temat: Estry. /podręcznik dział 33 str. 177/
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 23.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=D5X7xiw6c4s
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2, 3, 4 str.181 podręcznik /czas pracy 60 min./
Uwaga!
Streszczenie lekcji – Otrzymywanie i nazewnictwo estrów
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
20 kwietnia – sprawdzenie i omówienie testu Cumulative 1_12 + speaking (kto jeszcze nie przedstawiał)
21 kwietnia – sprawdzenie i omówienie testu Cumulative 1_14 (test w załączniku do pobrania)
22 kwietnia – próbny test ósmoklasisty (oxford)
PLIK: Cumulative_Test_1_14_a
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym tygodniu.
Sprawdzimy je sobie podczas wideokonferencji.
Przypominam, że pa przyszły tydzień macie przygotować prezentację.
Dla chętnych: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck
Barbara Walaszek
Drodzy Uczniowie,
proszę o przesłanie rozwiązań do poniedziałku, 28.kwietnia 2020. Instrukcje w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Plik: Klasa 8 zadanie Magnet 2 Lektion 6 Ich bin-krank Kasprowicz
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: WODA.
Wykonajcie zadania z Karta pracy_WODA, a także obejrzyjcie film: https://globalna.ceo.org.pl/wiedza-o-spoleczenstwie-godzina-wychowawcza-biologia/filmy/historia-wody-butelkowej Zadania nie powinny Wam zająć więcej niż 30-40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl.8 a,b,c Miłosierdzie
KLASA 8C
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
1 – przeczytać z podręcznika temat “PRL pod rządami Edwarda Gierka” (s. 175-180), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 180, a następnie zrobić zdjęcia lub skany pracy domowej i do 24 kwietnia wysłać je na adres – arturjecka@onet.eu
2 – przeczytać z podręcznika temat “Narodziny opozycji politycznej (s. 181-184), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
1 – przeczytać z podręcznika temat “Władza sądownicza” (s. 142-145), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy temat „ Abiotyczne czynniki środowiska” (podr. Str.138-143 ), omówimy adaptacje organizmów do różnych warunków środowiska. Sprawdzimy ćwiczenia powtórzeniowe.
Przejrzyjcie: https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DeXiVNI7z.
Po tym wykonacie zadania z karty pracy i prześlecie mi je na maila: kaczorola.edu@op.pl do 30.04.2020.
Przypominam do 24.04 przesyłacie pracę dodatkową dla chętnych: „Przystosowania organizmów do trudnych warunków życia na lądzie”. Informacje w archiwum.
Pamiętajcie, w tytule maila muszą znaleźć się: PROJEKT, imię, nazwisko, klasa autora.
PLIK: karta pracy kl.8
Temat: Australia i Oceania na mapie.
1.Cechy położenia Australii.
2.Wpływ położenia geograficznego na środowisko przyrodnicze.
3.Australia- najsuchszy kontynent.
4.Osobliwości australijskiej flory i fauny.
Zadanie do wykonania po wideokonferencji
Opisz jedną z osobliwości przyrodniczych Australii.
czas wykonania zadania- 20 min.
Lekcja w załączniku:
8abc fizyka
Temat: Estry. /podręcznik dział 33 str. 177/
Proszę zapoznać się z filmem przed wideokonferencją 23.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=D5X7xiw6c4s
Zadania obowiązkowe
Zad.1,2, 3, 4 str.181 podręcznik /czas pracy 60 min./
Uwaga!
Streszczenie lekcji – Otrzymywanie i nazewnictwo estrów
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
20 kwietnia – sprawdzenie i omówienie testu Cumulative 1_12 + speaking (kto jeszcze nie przedstawiał)
21 kwietnia – sprawdzenie i omówienie testu Cumulative 1_14 (test w załączniku do pobrania)
22 kwietnia – próbny test ósmoklasisty (oxford)
PLIK: Cumulative_Test_1_14_a
Drodzy Uczniowie!
W załączniku znajdziecie zadania, które chciałbym abyście zrobili w tym tygodniu.
Sprawdzimy je sobie podczas wideokonferencji.
Przypominam, że pa przyszły tydzień macie przygotować prezentację.
Dla chętnych: Write to me about anything you want. If you want to practice writing, just write something and send it to my e-mail address. I will correct your paper and send it back to the address from which you’ll have sent it.
Good luck
Barbara Walaszek
Drodzy Uczniowie,
proszę o przesłanie rozwiązań do poniedziałku, 28.kwietnia 2020. Instrukcje w pliku.
Pozdrawiam Was serdecznie i bądźcie zdrowi!
RK
Plik: Klasa 8 zadanie Magnet 2 Lektion 6 Ich bin-krank Kasprowicz
Zadania do wykonania na ten tydzień w załączniku: 20-26.04. SPORTOWY ALFABET
Tematyka: SPOŁECZNE PROBLEMY GLOBALNE cz. 2: WODA.
Wykonajcie zadania z Karta pracy_WODA, a także obejrzyjcie film: https://globalna.ceo.org.pl/wiedza-o-spoleczenstwie-godzina-wychowawcza-biologia/filmy/historia-wody-butelkowej Zadania nie powinny Wam zająć więcej niż 30-40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 27 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
FILM:
MUZYKA:
Lekcja w załączniku: kl.8 a,b,c Miłosierdzie