e-learning 04.05 – 08.05

PRZEDSZKOLE

Kochani …

w tym tygodniu chciałabym Was zaprosić na wieś i przenieść w świat otaczającej nas przyrody.

Ostatnio poznałam skrzata Borówkę, który często odwiedza swoich  kuzynów.

Tym razem Borówka został zaproszony przez skrzata Chaberka. Dziś Chaberek   zabierze nas  na wycieczkę, aby pokazać życie na polu .

Zapraszam Was do obejrzenia  filmu. Na końcu  znajdziecie  instrukcję dotyczącą wykonania pracy technicznej – pola uprawnego.

Powodzenia !

https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4 HYPERLINK


Słuchałeś(aś) uważnie ?  Jeśli tak, to odpowiedz na kilka pytań:

  • jakie zwierzęta zamieszkują pole?
  • jakie kwiaty znajdziemy na łące?
  • skąd się wzięło imię Chaberka?
  • co nazywamy ekosystemem?

  Ekosystem to miejsce, które jest domem dla roślin i zwierząt. Wszystko jest w nim potrzebne i ważne: ziemia, rośliny, ptaki, owady i cała masa innych zwierząt. Pole jest  sztucznym ekosystemem. Jest tu bogata i różnorodna przyroda , którą trzeba chronić.

Jak już wiemy pole to miejsce stworzone przez człowieka.

 Czy wiesz jakich maszyn i narzędzi rolniczych używa gospodarz do pracy w polu? Jeśli nie, to zapraszam do obejrzenia filmu w którym zobaczysz do czego one służą.

Zobacz jak maszyny są podpinane do traktora i jaką pracę wykonują pomagając rolnikom.

https://www.youtube.com/watch?v=FNvZVvk0eZE

Plac  Zabaw cz. 3, karty pracy , s.39

 Posłuchaj dziadka Karola, który opowie o pracach w polu. Z filmu dowiesz się jakie skarby daje nam ziemia.

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

Ułóż puzzle – Plac Zabaw cz.3, karty pracy str.40

Czas na piosenkę. Zachęcam do wysłuchania piosenki “Rolnik sam w dolinie”

https://www.youtube.com/watch?v=kVVKcnxqm9U

    
Teraz zrobimy krótką przerwę .

Wstańmy i rozruszajmy swoje ciało:

  • marsz z podnoszeniem i opuszczaniem głowy
  • odwracanie głowy – w lewo, w prawo, w górę , w dół 
  • skłony i skręty tułowia
  • spoglądanie za siebie na przemian przez lewe i prawe ramię
  • skoki – pajacyk
  • skoki obunóż w miejscu, do przodu, do tyłu, na boki
  • przeskakiwanie z nogi na nogę
  • w siadzie – kręcenie się w kółko na pośladkach
  • ślizganie się w kółko na brzuchu i na plecach

Zadanie dla chętnych.

Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie i wałowanie gleby, siew i sadzenie roślin. Zachęcam do obejrzenia filmu, w którym zobaczycie  jak wyglądały dawniej, a jak wyglądają dziś prace polowe. Jakich narzędzi używano kiedyś, a jakich maszyn używamy obecnie.

Plac Zabaw, karty pracy, str. 37-37a

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

  • Odpowiedz jakie mamy rodzaje kombajnów?
  • Wymień narzędzia rolnicze, które udało Ci się zapamiętać?
  • Dawniej nie było traktorow. Co wykorzystywano do prac polowych?
  • Co robią ludzie w ogrodkach? Co jest im potrzebne do pracy?

Powodzenia !

Agnieszka Kukuła

W tym tygodniu poznamy najciekawsze legendy polskie.

Najpierw chciałabym, żebyście obejrzeli film o polskich symbolach narodowych

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Narysujcie flagę Polski (3-latki – flaga 3-latki) oraz pokolorujcie nasze godło i flagę (4-latki – flaga i godło Polski 4-latki).

Zaznaczcie na mapie Polski wodę, góry oraz nasze miasto Toruń- karty pracy, 4-latek, s.34 – 181514_Karty pracy-Czterolatek.-Cz.-2.-Plac zabaw-33-36

Odszukajcie i pokolorujcie koła na rysunku oraz doprowadźcie dzieci do domów, pdf-3-latki – szukamy kół, 3-latki

Pokoloruj domy, zabawy matematyczne, 4-latki, s.29 – zab. mat. s. 29, 4-latki, domy

Pokoloruj właściwy obrazek, zabawy matematyczne, 3-latki, s.25 – zab. mat. s. 25, 3-latki

We wtorek poznamy legendę pt. „Wars i Sawa” 😊

Narysujcie po śladzie syrenkę (są trzy do wyboru 😊) i ozdóbcie plasteliną lub kolorowym papierem:
syrenka1
syrenka2
syrenka3

W środę poznamy „ Legendę o smoku wawelskim”.

Pokolorujcie smoka kredkami lub pastelami. – smok wawelski

W czwartek poznamy jedną z legend toruńskich „O piernikarzu i jego córce Katarzynie”.

Pokolorujcie herb Torunia wg wzoru- 4-latki. – herb Torunia
Narysuj dachówki na dachach toruńskich kamieniczek- 3-latki. – dachówki

Dla chętnych :😊
labirynt- myszka do nory – labirynt-myszka do nory

ślimak i małe ślimaki – ślimaki

wiosenne szlaczki – wiosenne szlaczki -czterolatki

Dzień dobry dzieciaki,

cudownie było Was widzieć na zajęciach w ubiegłym tygodniu. Tym razem przesyłam Wam zabawy, w których poznacie zwierzęta żyjące na wsi Zapraszam do wspólnego śpiewania i oglądania.

PLIK: ANGIELSKI 04-08.05

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach online

Bye Bye
Daria Jenczewska

Dzień dobry Kochani! Dziś śpiewamy i ćwiczymy. Zapraszam do zabawy! 🙂 Pozdrawiam Was wszystkich!
 
A na koniec zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku: http://bit.ly/wesolagimnastyka

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/


Muzyczna rozgrzewka w podskokach:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo  

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

KLASA 0A

LEGENDA “Lech, Czech i Rus”:

Zadania dla kl.0a na tydzień 4.05.-8.05.

https://drive.google.com/open?id=1-biwqvrZVKdN2xJSw50kpxWr3K2FKMBY

Poniedziałek 4.05.

Zad. 1.- Podręcznik s. 62 – wysłuchaj lub przeczytaj, wyszukaj wszystkie litery „F,f” i zaznacz na niebiesko, przeczytaj tekst pod ilustracją, połącz sylaby i odczytaj wyrazy

m01- połącz kropki pokoloruj fokę, narysuj szlaczek, napisz wyrazy

m02- wstaw litery w puste miejsca, tak aby powstały wyrazy, rozwiąż krzyżówkę, połącz obrazek z ostatnią literą jego nazwy, napisz litery „F,f”

m03- przyjrzyj się mapie, wytnij fragmenty i naklej we właściwych miejscach, napisz po śladzie

m04- policz oczka na kostkach, oblicz ile jest ich razem, rozwiąż zadanie z treścią

m05- zad. dod.-ułóż działania na dodawanie i odejmowanie z liczb, które znajdują się wewnątrz trójkątów

Wtorek 5.05.

Zad.1.-Podręcznik s. 63- przeczytaj zdania pod flagami, obok flagi Polski nalep taką samą

m06- policz flagi skierowane w lewo, a potem w prawo , wpisz ilość flag, wykonaj rysunek według instrukcji

m07- wypisz litery z których zbudowane są ludziki, zapisz ile razy zostały użyte poszczególne litery (spójrz na wzór)

m08- zad. dod.- pokoloruj flagi państw

m09- ozdób litery „F,f” według własnego pomysłu, napisz litery po śladzie, znajdź litery „F,f”, otocz je pętlami

m10- policz kółka, ilość wpisz w okienko, obok narysuj o 3  kółka więcej i wpisz liczbę w okienko

Środa 6.05.

m11- przeczytaj tekst (minimum 3 razy)

m12- zaprowadź Supełka i Blue do biblioteki

m13- zad. dod.- w wolne miejsca w tabelce wpisz brakujące litery (możesz wpisać tylko te , które znasz)

m14- napisz litery po śladzie, znajdź wszystkie litery „F,f”, przeczytaj zdania i narysuj przedmiot, który lubi Florek

m15- rozłóż 10 bułeczek na 2 talerzach, za każdym razem inaczej, napisz działania

m16- zad. dod.- dodawaj do 20, jakich liczb brakuje w kółkach, napisz działania

Czwartek 7.05.

m17- przeczytaj zdania i  wykonaj do nich rysunki

m18- Karty 4 s.3- wytnij obrazki, ułóż w odpowiedniej kolejności, odetnij wyrazy i przyklej we właściwych miejscach

m19- Karty 4 s. 4- znajdź na obrazkach 10 takich samych elementów, dokończ szlaczek

m20- wykonaj obliczenia i pokoloruj motylka zgodnie z kodem

m21- policz figury geometryczne na tułowiu dżdżownicy, pokoloruj tyle pól tabelki, ile jest poszczególnych figur

m22- zad. dod.- połącz obrazek ze schematem literowym lub wpisz litery

Piątek 8.05.

m23- wytnij historyjkę, ułóż w odpowiedniej kolejności, dopasuj podpisy i przyklej

m24- po liczby od 1 do 18

m25- ułóż wyrazy z „  plątaninek”, zapisz je

m26- połącz odpowiednie litery, tworząc wyrazy, zacznij od litery pogrubionej, napisz wyrazy

m27- zad. dod.- oblicz i zapisz działania pod dżdżownicami

m28- oblicz jaka liczba znajduje się na głowie węża, wąż może być też planszą do gry matematycznej

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/jhtydzien6

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

Karty Pracy przygotowane są w 3 wersjach. Proszę wybrać 1 wersję.

1.plik w formacie: PDF do wydruku, uzupełnienia, zrobienia zdjęcia lub skanu i przesłania;

2.plik w formacie: Word do edycji, uzupełnia, zapisania i przesłania;

3.wersja interaktywna, po wykonaniu polecenia można zrobić zdjęcie ekranu lub print screen (prt sc) i wysłać.

Pliki załączone w formacie PDF są zawsze plikami podstawowymi, jeśli coś się nie otwiera w Wordzie proszę zaglądać do PDFu.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu, załącznika Word, print screen)  odsyłać do piątku 15.05.2020 r.  na adres:

hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

¡Adiós Niñas y Niños!

Witajcie
 
W ubiegłym tygodniu oglądaliśmy bajkę o tym jak królik Bugs zamienił się dyrygenta.
W tym tygodniu obejrzyjcie proszę pierwszą część tej bajki:
 
 
Zadanie macie takie samo jak poprzednio: postarajcie się policzyć instrumenty, które zobaczycie.
 
Czy rozumiecie już dlaczego królik Bugs tak bardzo zezłościł się w poprzednim odcinku?
 
Do zobaczenia!
 
Szanowni rodzicie,
 
Proszę aby dzieci miały podczas lekcji przybory do rysowania, kartki oraz rysunki z ubiegłych zajęć.
 

Pozdrawiam

Krystian Kokot
TYM RAZEM KOCHANI SŁUCHANIE NIE ŚPIEWANIE. PIOSENKI, KTÓRE OTRZYMALIŚCIE DO ŚPIEWANIA W POPRZEDNICH TYGODNIACH, SĄ  AKTUALNE DO MOMENTU POWROTU DO SZKOŁY. ŚPIEWAJCIE, A MIĘDZY PIOSENKAMI I ZAJĘCIAMI CODZIENNYMI POLECAM MUZYCZNY PLAN DNIA.
 

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Tematyka: EGOIZM

Dziś zapraszam do wysłuchania bajki o Luisie, który przestał być egoistą: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-ocelocik-luis-nie-zostawil-slabszego-w-potrzebie-czyta-krzysztof-kowalewski/s-MYZ5LoZHxV3. Po wysłuchaniu bajki zapraszam do wykonania pierwszego zadania z karty pracy: POMOC – Karta pracy_POMOC. Chętni mogą wykonać także zadanie drugie. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

 

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

Dzień dobry Kochani! Dziś śpiewamy i ćwiczymy. Zapraszam do zabawy! 🙂 Pozdrawiam Was wszystkich!
 
A na koniec zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku: http://bit.ly/wesolagimnastyka

KLASA 1A

Lekcje w załączniku: Zintegrowane 04-08.04.2020 1a

PLIKI dodatkowe:

Poniedziałek – zwierzaki leśne – zakodowane


Środa – MOTYL PSZCZOLA BIEDRONKA

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/jhtydzien6

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

Karty Pracy przygotowane są w 3 wersjach. Proszę wybrać 1 wersję.

1.plik w formacie: PDF do wydruku, uzupełnienia, zrobienia zdjęcia lub skanu i przesłania;

2.plik w formacie: Word do edycji, uzupełnia, zapisania i przesłania;

3.wersja interaktywna, po wykonaniu polecenia można zrobić zdjęcie ekranu lub print screen (prt sc) i wysłać.

Pliki załączone w formacie PDF są zawsze plikami podstawowymi, jeśli coś się nie otwiera w Wordzie proszę zaglądać do PDFu.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu, załącznika Word, print screen)  odsyłać do wtorku 12.05.2020 r.  na adres:

hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.

¡Adiós Niñas y Niños!

Witam
 
Zadanie które mam dla Was w tym tygodniu polega na tym, aby obejrzeć bajkę:
 
 
oraz:
 
przypatrzeć się i policzyć instrumenty, które można w niej zobaczyć.
 

Aby to zrobić, trzeba obejrzeć wielokrotnie, lub zatrzymać odtwarzanie na chwilę, żeby policzyć.

Ciekaw jestem kto z was umie nazwać instrumenty, które zobaczy?
 
Czy wiecie kim staje się Królik Bugs – jak się nazywa ten zawód?
 
Zadanie sprawdzimy na zajęciach online.
 
Pozdrawiam i do zobaczenia!
TYM RAZEM KOCHANI SŁUCHANIE NIE ŚPIEWANIE. PIOSENKI, KTÓRE OTRZYMALIŚCIE DO ŚPIEWANIA W POPRZEDNICH TYGODNIACH, SĄ  AKTUALNE DO MOMENTU POWROTU DO SZKOŁY. ŚPIEWAJCIE, A MIĘDZY PIOSENKAMI I ZAJĘCIAMI CODZIENNYMI POLECAM MUZYCZNY PLAN DNIA.
 

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Drodzy Rodzice!

Bardzo proszę o wejście na stronę Wydawnictwa Jedność: https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii?sp1

Znajdą tam Państwo podręcznik multimedialny do kl. 1. U mnie się nie otworzył, ale mam nadzieję, że tam będzie nagrane opowiadanie, a jeśli nie, to proszę otworzyć Przewodnik metodyczny, w którym przy temacie nr 43 znajduje się opowiadanie o Stasiu. Do niego są pytania. Mogą Państwo też otworzyć podręcznik dla dzieci na temacie 43 i stamtąd dzieci będą mogły przerysować pod tematem ołtarz i tabernakulum.

Temat: Spotykamy się ze zmartwychwstałym Jezusem podczas Mszy Świętej

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam serdecznie i zapraszam do spotkania z Panem Jezusem.

Pan Jezus obiecał, że będzie z nami po wszystkie dni aż do skończenia świata.

Każdy z nas codziennie spotyka się z innymi ludźmi. O czym wtedy rozmawiamy z nimi? Jak się witamy?

Z kim jeszcze spotykamy się na lekcji religii?

Spotykamy się ze zmartwychwstałym Jezusem.

Wysłuchajcie teraz z płyty opowiadania o Stasiu.

– Dokąd Staś poszedł w niedzielę ze swoją rodziną?

– Z kim spotkał się podczas Mszy Świętej?

– Co zrobił kapłan na początku Mszy?

– Jak nazywają się szaty liturgiczne kapłana?

– Jak nazywa się stół, przy którym ksiądz odprawia Mszę Św.?

– Gdzie mieszka Pan Jezus ukryty pod postacią chleba?

– Co oznacza bicie się w piersi?

– Dlaczego klękamy podczas Mszy Świętej?

Każdy człowiek wierzący wie, że Msza Święta jest radosnym spotkaniem z Jezusem zmartwychwstałym, dlatego chętnie spieszymy do domu Bożego w każdą niedzielę. Pewnie w tym czasie nie chodzicie do kościoła, ale bardzo Was proszę, żebyście w każdą niedzielę obejrzeli Mszę w telewizji i normalnie odpowiadali, klękali, wstawali, jakbyście byli w kościele.

Zachęcam do obejrzenia filmów, które pomogą utrwalić różne trudne wyrazy:

https://www.youtube.com/watch?v=tSh2eMg3sk8

https://www.youtube.com/watch?v=-UJYq9uzGlw

https://www.youtube.com/watch?v=2zL1L46PNlE

Narysujcie pod tematem ołtarz i tabernakulum.

Pozdrawiam i życzę dużo radości płynącej z tego, że Jezus żyje!

Z Panem Bogiem!

Beata Zawal

Tematyka: EGOIZM

Dziś zapraszam do wysłuchania bajki o Luisie, który przestał być egoistą: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-ocelocik-luis-nie-zostawil-slabszego-w-potrzebie-czyta-krzysztof-kowalewski/s-MYZ5LoZHxV3. Po wysłuchaniu bajki zapraszam do wykonania pierwszego zadania z karty pracy: POMOC – Karta pracy_POMOC. Chętni mogą wykonać także zadanie drugie. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

 

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

KLASA 1B

Lekcje w załączniku: Zintegrowane 04-08.05.2020 1b

PLIKI dodatkowe:

Poniedziałek – zwierzaki leśne – zakodowane

Środa – MOTYL PSZCZOLA BIEDRONKA

Materiały na lekcję online dla osób, które nie mają książek:
 incenks55
incencw62
icrencw63

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/jhtydzien6

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

Karty Pracy przygotowane są w 3 wersjach. Proszę wybrać 1 wersję.

1.plik w formacie: PDF do wydruku, uzupełnienia, zrobienia zdjęcia lub skanu i przesłania;

2.plik w formacie: Word do edycji, uzupełnia, zapisania i przesłania;

3.wersja interaktywna, po wykonaniu polecenia można zrobić zdjęcie ekranu lub print screen (prt sc) i wysłać.

Pliki załączone w formacie PDF są zawsze plikami podstawowymi, jeśli coś się nie otwiera w Wordzie proszę zaglądać do PDFu.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu, załącznika Word, print screen)  odsyłać do wtorku 12.05.2020 r.  na adres:

hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.

¡Adiós Niñas y Niños!

Witam
 
Zadanie które mam dla Was w tym tygodniu polega na tym, aby obejrzeć bajkę:
 
 
oraz:
 
przypatrzeć się i policzyć instrumenty, które można w niej zobaczyć.
 

Aby to zrobić, trzeba obejrzeć wielokrotnie, lub zatrzymać odtwarzanie na chwilę, żeby policzyć.

Ciekaw jestem kto z was umie nazwać instrumenty, które zobaczy?
 
Czy wiecie kim staje się Królik Bugs – jak się nazywa ten zawód?
 
Zadanie sprawdzimy na zajęciach online.
TYM RAZEM KOCHANI SŁUCHANIE NIE ŚPIEWANIE. PIOSENKI, KTÓRE OTRZYMALIŚCIE DO ŚPIEWANIA W POPRZEDNICH TYGODNIACH, SĄ  AKTUALNE DO MOMENTU POWROTU DO SZKOŁY. ŚPIEWAJCIE, A MIĘDZY PIOSENKAMI I ZAJĘCIAMI CODZIENNYMI POLECAM MUZYCZNY PLAN DNIA.
 

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Drodzy Rodzice!

Bardzo proszę o wejście na stronę Wydawnictwa Jedność: https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii?sp1

Znajdą tam Państwo podręcznik multimedialny do kl. 1. U mnie się nie otworzył, ale mam nadzieję, że tam będzie nagrane opowiadanie, a jeśli nie, to proszę otworzyć Przewodnik metodyczny, w którym przy temacie nr 43 znajduje się opowiadanie o Stasiu. Do niego są pytania. Mogą Państwo też otworzyć podręcznik dla dzieci na temacie 43 i stamtąd dzieci będą mogły przerysować pod tematem ołtarz i tabernakulum.

Temat: Spotykamy się ze zmartwychwstałym Jezusem podczas Mszy Świętej

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam serdecznie i zapraszam do spotkania z Panem Jezusem.

Pan Jezus obiecał, że będzie z nami po wszystkie dni aż do skończenia świata.

Każdy z nas codziennie spotyka się z innymi ludźmi. O czym wtedy rozmawiamy z nimi? Jak się witamy?

Z kim jeszcze spotykamy się na lekcji religii?

Spotykamy się ze zmartwychwstałym Jezusem.

Wysłuchajcie teraz z płyty opowiadania o Stasiu.

– Dokąd Staś poszedł w niedzielę ze swoją rodziną?

– Z kim spotkał się podczas Mszy Świętej?

– Co zrobił kapłan na początku Mszy?

– Jak nazywają się szaty liturgiczne kapłana?

– Jak nazywa się stół, przy którym ksiądz odprawia Mszę Św.?

– Gdzie mieszka Pan Jezus ukryty pod postacią chleba?

– Co oznacza bicie się w piersi?

– Dlaczego klękamy podczas Mszy Świętej?

Każdy człowiek wierzący wie, że Msza Święta jest radosnym spotkaniem z Jezusem zmartwychwstałym, dlatego chętnie spieszymy do domu Bożego w każdą niedzielę. Pewnie w tym czasie nie chodzicie do kościoła, ale bardzo Was proszę, żebyście w każdą niedzielę obejrzeli Mszę w telewizji i normalnie odpowiadali, klękali, wstawali, jakbyście byli w kościele.

Zachęcam do obejrzenia filmów, które pomogą utrwalić różne trudne wyrazy:

https://www.youtube.com/watch?v=tSh2eMg3sk8

https://www.youtube.com/watch?v=-UJYq9uzGlw

https://www.youtube.com/watch?v=2zL1L46PNlE

Narysujcie pod tematem ołtarz i tabernakulum.

Pozdrawiam i życzę dużo radości płynącej z tego, że Jezus żyje!

Z Panem Bogiem!

Beata Zawal

Tematyka: EGOIZM

Dziś zapraszam do wysłuchania bajki o Luisie, który przestał być egoistą: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-ocelocik-luis-nie-zostawil-slabszego-w-potrzebie-czyta-krzysztof-kowalewski/s-MYZ5LoZHxV3. Po wysłuchaniu bajki zapraszam do wykonania pierwszego zadania z karty pracy: POMOC – Karta pracy_POMOC. Chętni mogą wykonać także zadanie drugie. Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

 

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

KLASA 2A

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/jhtydzien6

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

Karty Pracy przygotowane są w 3 wersjach. Proszę wybrać 1 wersję.

1.plik w formacie: PDF do wydruku, uzupełnienia, zrobienia zdjęcia lub skanu i przesłania;

2.plik w formacie: Word do edycji, uzupełnia, zapisania i przesłania;

3.wersja interaktywna, po wykonaniu polecenia można zrobić zdjęcie ekranu lub print screen (prt sc) i wysłać.

Pliki załączone w formacie PDF są zawsze plikami podstawowymi, jeśli coś się nie otwiera w Wordzie proszę zaglądać do PDFu.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu, załącznika Word, print screen)  odsyłać do środy 13.05.2020 r.  na adres:

hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.

¡Adiós Niñas y Niños!

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

Tematyka: ROZMOWY

W zeszłym tygodniu wysłuchaliście bajki o tym, że warto rozmawiać. Dziś zastanowicie się nad tym, dlaczego rozmowy nie zawsze się udają oraz kto i o czym lubi rozmawiać. Wysłuchajcie historyjki: https://ninateka.pl/film/daleko-jeszcze-to-sie-nie-miesci-w-glowie-renata-piatkowska i powiedzcie, dlaczego tacie i Tosi nie udało się porozumieć? Chętnym proponuję zadanie z karty pracy: ROZMOWA – Karta pracy_ROZMOWA (nie musicie wypełniać całej). Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

KLASA 2B

1. Proszę mieć uzupełniony zeszyt ćwiczeń str. 26-29
2. Zadanie dla chętnych- “Was machst du auf dem Spielplatz”- narysuj i podpisz, może być więcej czynności). Następnie zdjęcie przyślij na mojego maila, a Twoją pracę wystawimy na wirtualnej tablicy i pokażemy w klasie.
 

Zachęcam do wykonywania zadań z pliku drugiego dla chętnych!

Zadania dodatkowe i gry klasy

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

Tematyka: ROZMOWY

W zeszłym tygodniu wysłuchaliście bajki o tym, że warto rozmawiać. Dziś zastanowicie się nad tym, dlaczego rozmowy nie zawsze się udają oraz kto i o czym lubi rozmawiać. Wysłuchajcie historyjki: https://ninateka.pl/film/daleko-jeszcze-to-sie-nie-miesci-w-glowie-renata-piatkowska i powiedzcie, dlaczego tacie i Tosi nie udało się porozumieć? Chętnym proponuję zadanie z karty pracy: ROZMOWA – Karta pracy_ROZMOWA (nie musicie wypełniać całej). Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

KLASA 3A

 

Proszę o uzupełnienie stron w zeszycie ćwiczeń, str 39-41.
 
Zachęcam do wykonywania zadań z pliku dla chętnych.

Są nowe zadania.

Zadania dodatkowe i gry klasy

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

Katecheza w załączniku – kl. 3 a, b, c , Sakrament pokuty

Temat: Różne oblicza Maryi –  układanie puzzli

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witajcie po weekendzie majowym. Dzisiaj proponuję Wam układanie puzzli. Nie musicie ułożyć  wszystkich. Wszystkie jednak mają ze sobą coś wspólnego. Przedstawiają różne wizerunki Maryi.

Pomódlcie się, odmawiając modlitwę „Zdrowaś Maryjo”.


Matka Boska Częstochowska

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=362f3a712bb7


 Matka Boska z Fatimy ukazuje się trojgu pastuszkom

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1bc236e08dd3

Matka Boża z Lourdes

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d09542b30a3

 Matyja nasza Mama

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/230263-maryja-nasza-mama

Na koniec posłuchajcie pięknej pieśni maryjnej:

https://www.youtube.com/watch?v=yk0X4USMbds

Życzę Wam i Waszym Rodzicom dużo zdrowia i wytrwałości!

Szczęść Boże!

Beata Zawal

KLASA 3B

 

Proszę o uzupełnienie stron w zeszycie ćwiczeń, str 39-41.
 
Zachęcam do wykonywania zadań z pliku dla chętnych.

Są nowe zadania.

Zadania dodatkowe i gry klasy

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

Katecheza w załączniku – kl. 3 a, b, c , Sakrament pokuty

Tematyka: ROZMOWY

W zeszłym tygodniu wysłuchaliście bajki o tym, że warto rozmawiać. Dziś zastanowicie się nad tym, dlaczego rozmowy nie zawsze się udają oraz kto i o czym lubi rozmawiać. Wysłuchajcie historyjki: https://ninateka.pl/film/daleko-jeszcze-to-sie-nie-miesci-w-glowie-renata-piatkowska i powiedzcie, dlaczego tacie i Tosi nie udało się porozumieć? Chętnym proponuję zadanie z karty pracy: ROZMOWA – Karta pracy_ROZMOWA (nie musicie wypełniać całej). Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

 

KLASA 3C

 

Proszę o uzupełnienie stron w zeszycie ćwiczeń, str 39-41.
 
Zachęcam do wykonywania zadań z pliku dla chętnych.

Są nowe zadania.

Zadania dodatkowe i gry klasy

Zabawa ruchowa Łapki Hopki dla dziecka i całej rodziny (opis i pokaz w linku poniżej, potrzebna drukarka)

https://bazazabawy.pl/2020/02/12/lapki-hopki-zabawa-ruchowa/

Gimnastyka korekcyjna – trzymaj się prosto

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

 Ćwiczenia z linią dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

Katecheza w załączniku – kl. 3 a, b, c , Sakrament pokuty

Temat: Różne oblicza Maryi –  układanie puzzli

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witajcie po weekendzie majowym. Dzisiaj proponuję Wam układanie puzzli. Nie musicie ułożyć  wszystkich. Wszystkie jednak mają ze sobą coś wspólnego. Przedstawiają różne wizerunki Maryi.

Pomódlcie się, odmawiając modlitwę „Zdrowaś Maryjo”.


Matka Boska Częstochowska

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=362f3a712bb7


 Matka Boska z Fatimy ukazuje się trojgu pastuszkom

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1bc236e08dd3

Matka Boża z Lourdes

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d09542b30a3

 Matyja nasza Mama

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/230263-maryja-nasza-mama

Na koniec posłuchajcie pięknej pieśni maryjnej:

https://www.youtube.com/watch?v=yk0X4USMbds

Życzę Wam i Waszym Rodzicom dużo zdrowia i wytrwałości!

Szczęść Boże!

Beata Zawal

Tematyka: ROZMOWY

W zeszłym tygodniu wysłuchaliście bajki o tym, że warto rozmawiać. Dziś zastanowicie się nad tym, dlaczego rozmowy nie zawsze się udają oraz kto i o czym lubi rozmawiać. Wysłuchajcie historyjki: https://ninateka.pl/film/daleko-jeszcze-to-sie-nie-miesci-w-glowie-renata-piatkowska i powiedzcie, dlaczego tacie i Tosi nie udało się porozumieć? Chętnym proponuję zadanie z karty pracy: ROZMOWA – Karta pracy_ROZMOWA (nie musicie wypełniać całej). Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 11 maja. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

image/svg+xml

Menu

Śledź nas