Logopedia 2020

Zestaw IX

Zabawy i ćwiczenia na przerwę Świąteczną:

Wielkanocne Memory

W załączniku zamieszczam różne karty pracy. Wybieramy taką, która będzie pasowała do aktualnie ćwiczonej głoski.

Życzę zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Jajeczko-DR-wyrazy
Koszyczek-TEDA
Kurczaczek-sz
Pisanki-cz-zdania
Pisanki-K
Pisanki-sz-zdania
Zajączek-s-wyrażenia

Zestaw VIII

Pamiętajcie o codziennej gimnastyce narządów artykulacyjnych i starannej wymowie ćwiczonej głoski.

Oto propozycje zabaw z ćwiczeniami do wykorzystania w domu:

Memory – s

Koło fortuny -s-sz

Podróż do krainy głoski – r.

Miłej zabawy😊

Zestaw VII

Drogie Dzieci i drodzy Rodzice!
 
Udostępniam zadania do wykonywania on-line.
 
Ćwiczenia artykulacyjne z żabką – quiz:
 
Co mówią renifery? TRA, TRO…:
 
Mikołajkowe memory – sza:
 
Prezenty od św. Mikołaja – s-sz:
 
Prezenty od św. Mikołaja – s:
 
Prezenty od św. Mikołaja – cz
 
Życzę wszystkim zdrowych, spokojnych i radosnych
Świąt Bożego Narodzenia.
Agnieszka Białek

Zestaw VI

Zadania na najbliższy tydzień:
1. Ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia wymowy – czyli Świąteczna gałązka plus bombki.
Drukujemy kartkę ze świąteczną gałązką i kartkę z bombkami (z wyrazami zaczynającymi się na [s] lub z wyrazami zaczynającymi się na [sz] – w zależności co kto ćwiczy). Wycinamy bombki i przenosimy je za pomocą słomki w miejsca bombek na karcie z gałązką. Na koniec przyklejamy ruchome elementy i kolorujemy ilustrację. 
Bombki-s-N
Bombki-sz-N
Świąteczna gałązka

2. Ćwiczenia pionizacji języka – dziąsłowa wymowa głosek TDL. Święty Mikołaj rozdaje prezenty.
Św. Mikołaj rozdaje prezenty TEDA

Pozdrawiam przedświątecznie:)
Agnieszka Białek

Zestaw V

 
Dzień dobry
W niedzielę był św. Mikołaj, to i ćwiczenia muszą być z Mikołajem:
 1. Ćwiczenia artykulacyjne z Mikołajem. Przecinamy kartę na pół, prawą stronę wklejamy do zeszytu, z lewej strony wycinamy obrazki, lekko zginamy w miejscu przerywanych linii i naklejamy tylko tym górnym paseczkiem na okienka z instrukcją ćwiczeń, tak aby można było odchylać obrazki. Ilustracje dziecko ładnie koloruje, a ćwiczenia starannie i często wykonuje. – Mikołaj-ćwiczenia-artykulacyjne
2. Gra “Bystre oczko” z [sz] – należy wyciąć kwadraciki z obrazkami i rozłożyć duże plansze. Gra polega na jak najszybszym odnalezieniu małych obrazków na dużej planszy i prawidłowym wymawianiu nazw ilustracji. Kto pierwszy odnajdzie obrazek, ten zdobywa punkt. Zwycięzcą jest ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. – bystre-oczko-sz
3. Prezenty od św. Mikołaja. Materiał zawiera 9 kart. Pierwszą kartę drukujemy jednostronnie i przecinamy na pół. Kolejne karty drukujemy dwustronnie, tak by na awersie znalazły się ilustracje, a na rewersie kokardki. Karty wycinamy wzdłuż szarych linii. Dziecko ma za zadanie ułożyć karty z prezentami/obrazkami, na odpowiedniej karcie z Mikołajem, uwzględniając występowanie głoski w nazwie obrazka. – Prezenty od św Mikołaja s-sz
4. Zakodowany pomocnik Mikołaja – tr. Materiał zawiera 2 karty. Na pierwszej znajduje się wersja zakodowanej drogi, kolejna plansza jest do dowolnego uzupełnienia. – Zakodowany pomocnik Mikołaja – tr
Pozdrawiam mikołajkowo:)
Agnieszka Białek

Zestaw IV

Zadania dla dzieci, które ćwiczą prawidłową wymowę głosek [s], [sz] i [r]:
1. Układanie zabawnych zdań z głoską [s] – Kto?Co robi?Gdzie? – załącznik S-Ktocorobigdzie
2. Układanie zabawnych zdań z głoską [sz] -Kto?Co robi?Gdzie? – załącznik sz-Ktocorobigdzie
3. Karty logopedyczne (można wydrukować dwa razy i grać w memory) z głoską [r] – załącznik TR- karty

Zestaw III

Zachęcam do skorzystania ze strony internetowej, na której udostępnione są atrakcyjne ćwiczenia artykulatorów i ćwiczenia wymowy najczęściej zaburzonych głosek. – mimowa.pl
Dodatkowo przesyłam karty pracy:
1. s-znajdź różnice – zadania do urwania – zadania do urwania
2.sz-znajdź różnice -zadania do urwania – zadania do urwania
3. r – znajdź różnice – zadania do urwania – zadania do urwania

Zestaw II

Dzień dobry
Przesyłam kolejną dawkę zadań:)
1. Ćwiczenia oddechowe. Ćwiczenia oddechowe-parasol. Parasol dzieci mogą dowolnie pokolorować. Wycięte krople należy przenieść za pomocą słomki (zasysając) na ilustrację z parasolem. Krople można opisać np. ćwiczoną głoską. Dodatkowo można określić położenie kolejnych kropli względem parasola np. „pod parasolem” lub poprosić o ustawienie kropli na określonym kolorze np. „na niebieskim pasku parasola”.
2. Ćwiczenia pionizacji języka. Głoski T i D z kostką. Przy dziąsłowej wymowie głosek [t] i [d] czubek języka unosimy do wałka dziąsłowego za górnymi zębami, otwieramy szeroko buzię.
Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza oraz kostka. Gracze kolejno rzucają kostką i czytają sylabę pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 5 kolejkach rzutów.
3. Ćwiczenia słuchowe – różnicowanie głosek [s-sz] – labirynt. S-labirynt.

Zestaw I

Materiały z ćwiczeniami dla dzieci, które zaczęły prawidłowo wymawiać głoski: “s” lub “sz”, a także dla tych, którzy przygotowują się do właściwej wymowy głoski “r”:
sz-ćwiczenia z żabką
S-ćwiczenia z pieskiem
r-ćwiczenia z królikiem

image/svg+xml

Menu

Śledź nas