Zachęcam do ćwiczeń pięknej wymowy przy pomocy ciekawych zadań online:
Trening czytania ze zrozumieniem – bardzo emocjonujący:)
Miłej zabawy!
Pozdrawiam serdecznie😊
Agnieszka Białek
Zestaw IX
Zabawy i ćwiczenia na przerwę Świąteczną:
W załączniku zamieszczam różne karty pracy. Wybieramy taką, która będzie pasowała do aktualnie ćwiczonej głoski.
Życzę zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Jajeczko-DR-wyrazy
Koszyczek-TEDA
Kurczaczek-sz
Pisanki-cz-zdania
Pisanki-K
Pisanki-sz-zdania
Zajączek-s-wyrażenia
Zestaw VIII
Pamiętajcie o codziennej gimnastyce narządów artykulacyjnych i starannej wymowie ćwiczonej głoski.
Oto propozycje zabaw z ćwiczeniami do wykorzystania w domu:
Miłej zabawy😊
Zestaw VII
Zestaw VI
Zadania na najbliższy tydzień:
1. Ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia wymowy – czyli Świąteczna gałązka plus bombki.
Drukujemy kartkę ze świąteczną gałązką i kartkę z bombkami (z wyrazami zaczynającymi się na [s] lub z wyrazami zaczynającymi się na [sz] – w zależności co kto ćwiczy). Wycinamy bombki i przenosimy je za pomocą słomki w miejsca bombek na karcie z gałązką. Na koniec przyklejamy ruchome elementy i kolorujemy ilustrację.
Bombki-s-N
Bombki-sz-N
Świąteczna gałązka
2. Ćwiczenia pionizacji języka – dziąsłowa wymowa głosek TDL. Święty Mikołaj rozdaje prezenty.
Św. Mikołaj rozdaje prezenty TEDA
Pozdrawiam przedświątecznie:)
Agnieszka Białek
Zestaw V
Zestaw IV
Zadania dla dzieci, które ćwiczą prawidłową wymowę głosek [s], [sz] i [r]:
1. Układanie zabawnych zdań z głoską [s] – Kto?Co robi?Gdzie? – załącznik S-Ktocorobigdzie
2. Układanie zabawnych zdań z głoską [sz] -Kto?Co robi?Gdzie? – załącznik sz-Ktocorobigdzie
3. Karty logopedyczne (można wydrukować dwa razy i grać w memory) z głoską [r] – załącznik TR- karty
Zestaw III
Zachęcam do skorzystania ze strony internetowej, na której udostępnione są atrakcyjne ćwiczenia artykulatorów i ćwiczenia wymowy najczęściej zaburzonych głosek. – mimowa.pl
Dodatkowo przesyłam karty pracy:
1. s-znajdź różnice – zadania do urwania – zadania do urwania
2.sz-znajdź różnice -zadania do urwania – zadania do urwania
3. r – znajdź różnice – zadania do urwania – zadania do urwania
Zestaw II
Dzień dobry
Przesyłam kolejną dawkę zadań:)
1. Ćwiczenia oddechowe. Ćwiczenia oddechowe-parasol. Parasol dzieci mogą dowolnie pokolorować. Wycięte krople należy przenieść za pomocą słomki (zasysając) na ilustrację z parasolem. Krople można opisać np. ćwiczoną głoską. Dodatkowo można określić położenie kolejnych kropli względem parasola np. „pod parasolem” lub poprosić o ustawienie kropli na określonym kolorze np. „na niebieskim pasku parasola”.
2. Ćwiczenia pionizacji języka. Głoski T i D z kostką. Przy dziąsłowej wymowie głosek [t] i [d] czubek języka unosimy do wałka dziąsłowego za górnymi zębami, otwieramy szeroko buzię.
Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza oraz kostka. Gracze kolejno rzucają kostką i czytają sylabę pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 5 kolejkach rzutów.
3. Ćwiczenia słuchowe – różnicowanie głosek [s-sz] – labirynt. S-labirynt.
Zestaw I
Materiały z ćwiczeniami dla dzieci, które zaczęły prawidłowo wymawiać głoski: “s” lub “sz”, a także dla tych, którzy przygotowują się do właściwej wymowy głoski “r”:
sz-ćwiczenia z żabką
S-ćwiczenia z pieskiem
r-ćwiczenia z królikiem