Przedszkole
Kochani,
przed nami wyjątkowy tydzień … zbliża się WIELKANOC .
Proszę, abyście obejrzeli krótki film na temat symboli i zwyczajów wielkanocnych
https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA- wszystko
Gotowi ?
Teraz mam do Ciebie kilka pytań. Jeśli byłeś(aś) uważny(a) bez problemu udzielisz odpowiedzi.
- Jak się nazywa przedmiot wykonany z gałązek, suszonych kwiatów i ozdobiony kolorową bibułą ?
- Co to są pisanki ?
- Co wkłada się do koszyczka wielkanocnego ?
- Na czym polega śmingus-dyngus?
Brawo ! Jestem pewna, że odpowiedziałeś(aś) celująco .
Wielkanoc to czas radości i budzenia się przyrody do życia. Według tradycji, symbolem życia jest jajko. Niedługo z pewnością będziesz malował(a) z rodzicami bądź rodzeństwem pisanki.
Do tego celu możesz użyć specjalnych barwników lub wykorzystać naturalne produkty, takie jak surowy burak albo łupiny z cebuli.
Tak zabarwione jajka możesz dodatkowo ozdobić, np. kolorowymi pisakami lub farbami.
Spójrz jak pięknie mogą wyglądać !
https://www.youtube.com/watch?v=KEBMeMSIGX8 –
Jajka już mamy, a co z wielkanocnym kurczaczkiem ?
Możesz zrobić go samodzielnie, przy niewielkiej pomocy kogoś starszego.
Zachęcam do obejrzenia filmu instruktażowego i wykonania pracy technicznej.
Będziesz potrzebował(a) żółty papier, klej i nożyczki.
https://www.youtube.com/watch?v=CtbFLxOvwXk
Teraz będziesz mógł(a) pokazać bliskim jaką sprawność zdobyłaeś(aś). Baw się dobrze !
Podczas wykonywania pracy posłuchaj piosenki na temat wielkanocnych skarbów.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4 posłuchaj
Czas na kolejne zadania .
Tym razem trochę logicznego myślenia, a przy okazji poćwiczymy sprawność manualną.
Na początek przypomnijmy sobie cyferki.
https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg
Zaczynamy !
Policz proszę pisanki. Następnie, w okienku na dole narysuj tyle kresek, ile jest pisanek .
Czerwoną kredką obrysuj największą pisankę, a zieloną najmniejszą.
Dodatkowo ( to zadanie ekstra), połącz linią jajka od najmniejszego do największego.
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg
Kolejne zadanie .
Wytnij, proszę obrazki, a następnie przyklej :
- zajączka z lewej strony koszyczka
- kurczaczka z prawej strony koszyczka
- pisankę w środku koszyczka
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg
Uwaga ! Teraz zadanie dla chętnych.
Labirynt w jajku – tu potrzeba cierpliwości i wytrwałości.
Spróbuj – powodzenia !
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-1.jpg
W międzyczasie posłuchajcie co robiła pewna biała kurka, która ukręciła pędzel z piórka …
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
Kochani, zbliżamy się do końca zajęć. Jesteście już zmęczeni, prawda? Zostańcie jednak jeszcze chwilkę… Okres przedświąteczny to czas wytężonej pracy. Pomyślcie, jak moglibyście pomóc rodzicom ?
Zapraszam do obejrzenia filmu, który pomoże Wam odpowiedzieć na to pytanie.
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
POWODZENIA !
W tym tygodniu będziemy poznawać zwyczaje wielkanocne, obejrzyjcie uważnie prezentację.
https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
Teraz zabieramy się do ozdabiania pisanki, a następnie pokolorowania jej 😊
Pdf pisanka w załączniku.
Pisanka zrobiona, to obejrzyjcie film o tradycjach wielkanocnych i zabawach z jajkiem 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U
W Wielką Sobotę przygotowujemy koszyczek wielkanocny. Pdf koszyczek wielkanocny w załączniku.
Najpierw rysujemy koszyk po śladzie, kolorujemy go, a potem przyklejamy w nim wykonane z plasteliny rzeczy, które święci się na Wielkanoc np. jajka, chleb, kiełbasę, baranka, kurczaczki itp.
Na koniec niespodzianka😊 bajka pt. „Dziwny świat kota Filemona- Wielkanocne sprzątanie”.
https://www.youtube.com/watch?v=8jAwhh9U81M
Miłego oglądania 😊
Dodatkowe zadania- dla chętnych. https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/wielkanoc/
ZDROWYCH, WESOŁYCH ŚWIĄT !
PLIKI:
pisanka
koszyczek wielkanocny
Kochane przedszkolaki w tym tygodniu możecie pobawić się wiosennie, ale również rozpocząć przygotowania do świąt wielkanocnych. Z angielskiego proponuję Wam:
1. wiosenny film
2. poznanie nowych słówek z flashcards (załącznik)
3. Świnka Peppa i poszukiwanie czekoladowych jajek (5:02) – https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio
4. grę ruchową na dywanie (Załącznik)
5. kolorowankę wielkanocną (5. kolorowanka wielkanocna)
Bawcie się dobrze, przesyłam moc słonecznych uśmiechów dla Was
Pozdrawiam
Daria Jenczewska
Piosenka gimnastyczna dla PRZEDSZKOLAKÓW.
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
KLASA 0A
Zadania-skany na poniedziałek, wtorek i środę do pobrania: https://drive.google.com/open?id=1mJwBxC5ZhBVjbCjWqxS7Zu75IGqN4TwR
Poniedziałek
- Książka do czytania s.69- przeczytaj , namaluj lub narysuj
- pn2 –narysuj i ozdób pisankę według wzoru ,pokoloruj napisz po śladzie
- pn3 –pokoloruj obrazek zgodnie z kodem
- dodatkowe- Książka do czytania s. 80-81 uzupełnij krzyżówkę literkami
- pn5- znajdź dziesięć szczegółów
Wtorek
- Książka do czytania s.54-55- przeczytaj i oznacz kolejność
- w2- przyjrzyj się obrazkowi, wyszukaj elementy pokazane na dole strony, wpisz ich liczbę
- w3-ozdób pisankę
- w4- przeczytaj zdania i postaraj się je przepisać, odszukaj taką samą babę wielkanocną
- w5- ile jest trójkątów i po której stronie jest więcej
Środa
- s1- dorysuj brakujące części obrazków, pokoloruj je i napisz po śladzie wyrazy
- s2-przeczytaj zdania, policz sylaby i napisz ich liczbę, policz bazie ,a potem dorysuj żeby wszędzie było tyle samo
- s3p-pokoloruj obrazek według kodu i podpisz
- s4-połącz cyfry od 1 do 9, pokoloruj obrazek, napisz po śladzie, a potem samodzielnie, znajdź 7 szczegółów między obrazkami
- s5- ozdób liczbę, narysuj 10 dowolnych zwierząt, napisz po śladzie
- s6-znajdź 2 taki same pisanki, pokoloruj wszystkie
Propozycje na czas Wielkanocy
https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U piosenka
https://youtu.be/A8agxSu4hNs zajączek z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=qEyLqsn5peU jak zrobić zajączka z ręcznika
https://www.youtube.com/watch?v=FTiL5dAyjsw film z Kubusiem Puchatkiem
https://www.youtube.com/watch?v=K5W1VXA9pDs piosenka Kubusia
https://drive.google.com/open?id=1o3Zy4kooEtGa_F8y9vk_HTGTGxvMxzGb
kolorowanki wielkanocne i puzzle (trzeba wydrukować ,wyciąć ,ułożyć)
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!
W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.
https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks
Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.
W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.
Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu) odsyłać do soboty 11.04.2020 r. na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com
W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.
Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”
¡Adiós Niñas y Niños!
A TO PROPOZYCJA DLA DZIECI NA OKRES WIELKANOCY:
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Lego Digital Designer – instrukcja lego CYFERKI
instrukcja MOZAIKA PISANKA (do wykonania w lego na płasko)
Kolorowanka online – https://www.kolorowankionline.net/kurczaki-i-jaja-wielkanocne
Witajcie,
Ćwiczenie 1 (jeśli ktoś chce, może poświęcać na nie kilkanaście minut w ciągu dnia)
Posłuchajcie sobie naszych 3 piosenek i pośpiewajcie je z podkładami, które dla Was zrobiłem.
1) Please tell Rossie
2) Kwiat paproci
3) Dance monkey
Ćwiczenie 2
Poproszę abyście posłuchali nagrania. Pomieszałem piosenki ze sobą, a waszym zadaniem będzie narysować, ich kolejność na jednej kartce.
Jeśli usłyszycie Please tell Rosie – narysujcie twarz dziewczynki,
Jeśli kwiat paproci – narysujcie kwiatek,
Jeśli Dance monkey – jak kto woli, może być małpa, może być tańcząca postać.
Za każdym razem, kiedy słyszycie że zmienia się piosenka, trzeba narysować odpowiedni znaczek. Powinno ich być razem 14.
Na kolejnym spotkaniu podam prawidłową odpowiedź.
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
Wysłuchajcie bajki o Panu Maluśkiewiczu i wielorybie: https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim Jak myślicie: Pan Maluśkiewicz widział wieloryba, czy nie? Jeśli macie ochotę na zadanie dodatkowe, odpowiedzcie na pytanie, gdzie Wy chcielibyście się wybrać? Czego jesteście ciekawi najbardziej na świecie? Zaplanujcie nie tylko miejsce wyprawy, ale (jak Pan Maluśkiewicz) także potrzebne Wam w podróży bagaże… Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Jeśli chcecie pokazać mi efekty swojej pracy, wysyłajcie je mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
I Krótka muzyczna- ruchowa rozgrzewka.
Ćwiczcie razem ze mną. Zwróćcie uwagę na prawidłową postawę ciała. Zatańczymy wszyscy razem jak wrócimy do szkoły.
II ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE – SKAKANKA
Osoby które nie potrafią jeszcze skakać, mogą zapoznać się z ćwiczeniami pomocniczymi. Poćwiczcie razem z młodym łyżwiarzem figurowym i jego mamą Dorotą Siudek
III ĆWICZENIA NA DOMOWEJ DRABINCE KOORDYNACYJNEJ
https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/
IV RULETKA
- Wejdźcie w link do zabawy.
- Przeczytajcie instrukcję.
- Otwieracie ruletkę w trybie pełnoekranowym.
- Kręcicie i wykonujecie zadania.
V RODZINNA GRA PLANSZOWA
- Wydrukuj plansze
- Weź kostkę i pionki
- Zachęć domowników do zabawy
- Graj
https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/
KLASA 1A
PONIEDZIAŁEK – Wielkanoc
- Szkolni Przyjaciel- podręcznik część 3
Przeczytaj lub poproś o przeczytanie wiersza
pt.: „Wielkanocne kolory” D. Gellner. s.113
Dla chętnych- „ Wielkanocny baranek” ks. Jan Twardowski s. 112
- Szkolni Przyjaciele karty- ćwiczeń część 3 s. 100-101 zad.5, 6
- Szkolni Przyjaciele: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ (Szkolni Przyjaciel klasa 1- Matematyka. Podręcznik część 2 s.61)
- E- podręczniki ( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- puzzel (temat 138 zwyczaje wielkanocne)) slajdy 1-6. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
WTOREK – Pisanki
- Nowi Tropiciele klasa 1- podręcznik część 4 s. 77. Obejrzyj zdjęcia i odpowiedz na pytania.
Dla chętnych. Przeczytaj lub poproś o przeczytanie s.76 „Wesołe jajko” ks. Jan Twardowski https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/
Dla chętnych s.78-79- smacznegoJ
- Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s.88-93- wersja papierowa
(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 74-79)
- Tropiciele- matematyka część 4 s.74-75 – wersja papierowa
(materiały można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.74-75). Dla chętnych s.76
- Ćwiczymy piękne pisanie .
W zeszycie lub na kartce ( 3linie) przepisz zdania. Zrób to najpiękniej jak potrafisz.
- W krótce Święta Wielkanocne.
- Bartek i Franek malują pisanki.
- Mama i babcia pieką mazurki i babki.
- Zadowolona Basia ozdabia mazurki.
ŚRODA – Śmigus-dyngus
- Nowi Tropiciele klasa 1– podręcznik część 4 s.80-81 https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/
Przeczytaj lub poproś o przeczytanie tekstu. Odpowiedz na pytania.
- Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s. 94-95- wersja papierowa
(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 80-81)
- E- podręczniki
( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus)) slajd 2.
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
- Tropiciele- matematyka część 4 s.77-78- wersja papierowa
(karty ćwiczeń można znaleźć na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.77-78 )
PROPOZYCJE ZADAŃ DODATKOWYCH
- E- podręczniki
( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- kostka (temat 139 pisanki))
slajdy 1-7
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
- E- podręczniki
( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus))
slajdy 4
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
- Coś miłego do posłuchania J
- Zagraj J
https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219
- Pobaw się w kodowanie. Wypełniaj krateczki wybranymi przez siebie kolorami i stwórz świąteczny obrazek J
http://domowenauczanie.pl/generator/
- Ułóż puzzle
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=005a338454e5
- Praca plastyczna
- https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs
- Narysują jajko na całej kartce i ozdób dowolna techniką J
- Wykonaj kurę w gnieździe
To są materiały na lekcję on line 6 kwietnia – poniedziałek:
body book1,
body book 2
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!
W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.
https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks
Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.
W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.
Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu) odsyłać do soboty 11.04.2020 r. na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com
W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.
Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”
Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.
¡Adiós Niñas y Niños!
A TO PROPOZYCJA DLA DZIECI NA OKRES WIELKANOCY:
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Lego Digital Designer – instrukcja mozaika jajko (do wykonania w lego na płasko)
Paint – otwieramy w programie paint plik (pisanka) i wykonujemy zadanie
Dodatkowo:
Witajcie,
Ćwiczenie 1
Posłuchajcie i spróbujcie pośpiewać piosenkę „Dance monkey”
https://www.youtube.com/watch?v=q0hyYWKXF0Q
Ćwiczenie 2 (jeśli ktoś chce, może poświęcać na nie kilkanaście minut w ciągu dnia)
Posłuchajcie sobie naszych 4 piosenek i pośpiewajcie je z podkładami, które dla Was zrobiłem.
1) Please tell Rossie
2) Kwiat paproci
3) Dance monkey
4) Faded
Ćwiczenie 3
Poproszę abyście posłuchali nagrania. Pomieszałem piosenki ze sobą, a waszym zadaniem będzie narysować, ich kolejność na jednej kartce.
Jeśli usłyszycie Please tell Rosie – narysujcie twarz dziewczynki,
Jeśli kwiat paproci – narysujcie kwiatek,
Jeśli Dance monkey – jak kto woli, może być małpa, może być tańcząca postać.
Jeśli Faded – Ocean, fale
Za każdym razem, kiedy słyszycie że zmienia się piosenka, trzeba narysować odpowiedni znaczek. Powinno ich być razem 15.
Na kolejnym spotkaniu podam prawidłową odpowiedź.
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
Temat: Wydarzenia Wielkiego Tygodnia. Wielkanoc
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do spotkania z Panem Jezusem podczas Triduum Paschalnego, czyli Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, by w Niedzielę Wielkanocną cieszyć się zmartwychwstaniem Pana Jezusa.
Obejrzyjcie 2 filmiki, które pomogą Wam zrozumieć wydarzenia Wielkiego tygodnia:
https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s
https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU
– Wielki Czwartek – w Wieczerniku Pan Jezus pozostał w białym chlebie – Hostii z miłości do ludzi ( znak dnia – chleb ), ustanowił sakrament Eucharystii i kapłaństwa,
– Wielki Piątek – Pan Jezus umarł na krzyżu ( znak dnia – krzyż ),
– Wielka Sobota – czuwamy przy grobie Pana Jezusa ,
– Wigilia Paschalna ( wieczór ) i Niedziela Wielkanocna – czas świętowania Zmartwychwstania Chrystusa.
Zachęcam, byście obejrzeli film o Zmartwychwstaniu Jezusa:
https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k
NOTATKA
WIELKI TYDZIEŃ
WIELKI CZWARTEK ( narysuj obok kielich, a nad nim białą okrągłą Hostię )
WIELKI PIĄTEK ( narysuj krzyż )
WIELKA SOBOTA narysuj Paschał – świeca z pięcioma czerwonymi kulkami
WIELKANOC ( narysuj baranka z czerwoną chorągiewką )
Wyślijcie mi, proszę, zdjęcie tej strony z imieniem i nazwiskiem oraz klasą na mój adres:
beatriczez@tlen.pl Oczywiście poproście o pomoc Rodziców. Zróbcie to do 16.04.2020r.
Wam i Waszym Rodzicom życzę, żeby Wielkanoc była radosna i pełna wiary, zaufania oraz pokoju..
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
Wysłuchajcie bajki o Panu Maluśkiewiczu i wielorybie: https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim Jak myślicie: Pan Maluśkiewicz widział wieloryba, czy nie? Jeśli macie ochotę na zadanie dodatkowe, odpowiedzcie na pytanie, gdzie Wy chcielibyście się wybrać? Czego jesteście ciekawi najbardziej na świecie? Zaplanujcie nie tylko miejsce wyprawy, ale (jak Pan Maluśkiewicz) także potrzebne Wam w podróży bagaże… Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Jeśli chcecie pokazać mi efekty swojej pracy, wysyłajcie je mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
I Krótka muzyczna- ruchowa rozgrzewka.
Ćwiczcie razem ze mną. Zwróćcie uwagę na prawidłową postawę ciała. Zatańczymy wszyscy razem jak wrócimy do szkoły.
II ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE – SKAKANKA
Osoby które nie potrafią jeszcze skakać, mogą zapoznać się z ćwiczeniami pomocniczymi. Poćwiczcie razem z młodym łyżwiarzem figurowym i jego mamą Dorotą Siudek
III ĆWICZENIA NA DOMOWEJ DRABINCE KOORDYNACYJNEJ
https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/
IV RULETKA
- Wejdźcie w link do zabawy.
- Przeczytajcie instrukcję.
- Otwieracie ruletkę w trybie pełnoekranowym.
- Kręcicie i wykonujecie zadania.
V RODZINNA GRA PLANSZOWA
- Wydrukuj plansze
- Weź kostkę i pionki
- Zachęć domowników do zabawy
- Graj
https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/
KLASA 1B
PONIEDZIAŁEK – Wielkanoc
- Szkolni Przyjaciel- podręcznik część 3
Przeczytaj lub poproś o przeczytanie wiersza
pt.: „Wielkanocne kolory” D. Gellner. s.113
Dla chętnych- „ Wielkanocny baranek” ks. Jan Twardowski s. 112
- Szkolni Przyjaciele karty- ćwiczeń część 3 s. 100-101 zad.5, 6
- Szkolni Przyjaciele: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ (Szkolni Przyjaciel klasa 1- Matematyka. Podręcznik część 2 s.61)
- E- podręczniki ( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- puzzel (temat 138 zwyczaje wielkanocne)) slajdy 1-6. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
WTOREK – Pisanki
- Nowi Tropiciele klasa 1- podręcznik część 4 s. 77. Obejrzyj zdjęcia i odpowiedz na pytania.
Dla chętnych. Przeczytaj lub poproś o przeczytanie s.76 „Wesołe jajko” ks. Jan Twardowski https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/
Dla chętnych s.78-79- smacznegoJ
- Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s.88-93- wersja papierowa
(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 74-79)
- Tropiciele- matematyka część 4 s.74-75 – wersja papierowa
(materiały można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.74-75). Dla chętnych s.76
- Ćwiczymy piękne pisanie .
W zeszycie lub na kartce ( 3linie) przepisz zdania. Zrób to najpiękniej jak potrafisz.
- W krótce Święta Wielkanocne.
- Bartek i Franek malują pisanki.
- Mama i babcia pieką mazurki i babki.
- Zadowolona Basia ozdabia mazurki.
ŚRODA – Śmigus-dyngus
- Nowi Tropiciele klasa 1– podręcznik część 4 s.80-81 https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/
Przeczytaj lub poproś o przeczytanie tekstu. Odpowiedz na pytania.
- Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s. 94-95- wersja papierowa
(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 80-81)
- E- podręczniki
( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus)) slajd 2.
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
- Tropiciele- matematyka część 4 s.77-78- wersja papierowa
(karty ćwiczeń można znaleźć na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.77-78 )
PROPOZYCJE ZADAŃ DODATKOWYCH
- E- podręczniki
( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- kostka (temat 139 pisanki))
slajdy 1-7
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
- E- podręczniki
( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus))
slajdy 4
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
- Coś miłego do posłuchania J
- Zagraj J
https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219
- Pobaw się w kodowanie. Wypełniaj krateczki wybranymi przez siebie kolorami i stwórz świąteczny obrazek J
http://domowenauczanie.pl/generator/
- Ułóż puzzle
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=005a338454e5
- Praca plastyczna
- https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs
- Narysują jajko na całej kartce i ozdób dowolna techniką J
- Wykonaj kurę w gnieździe
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!
W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.
https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks
Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.
W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.
Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu) odsyłać do soboty 11.04.2020 r. na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com
W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.
Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”
Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.
¡Adiós Niñas y Niños!
A TO PROPOZYCJA DLA DZIECI NA OKRES WIELKANOCY:
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Lego Digital Designer – instrukcja mozaika jajko (do wykonania w lego na płasko)
Paint – otwieramy w programie paint plik (pisanka) i wykonujemy zadanie
Dodatkowo:
Ćwiczenie do lekcji:
Tydzień 2 dla klas 1b,2,3
Nagrania do lekcji:
nagranie 1
nagranie 2
nagranie 3
nagranie 4
nagranie 5
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
Temat: Wydarzenia Wielkiego Tygodnia. Wielkanoc
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie i zapraszam do spotkania z Panem Jezusem podczas Triduum Paschalnego, czyli Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, by w Niedzielę Wielkanocną cieszyć się zmartwychwstaniem Pana Jezusa.
Obejrzyjcie 2 filmiki, które pomogą Wam zrozumieć wydarzenia Wielkiego tygodnia:
https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s
https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU
– Wielki Czwartek – w Wieczerniku Pan Jezus pozostał w białym chlebie – Hostii z miłości do ludzi ( znak dnia – chleb ), ustanowił sakrament Eucharystii i kapłaństwa,
– Wielki Piątek – Pan Jezus umarł na krzyżu ( znak dnia – krzyż ),
– Wielka Sobota – czuwamy przy grobie Pana Jezusa ,
– Wigilia Paschalna ( wieczór ) i Niedziela Wielkanocna – czas świętowania Zmartwychwstania Chrystusa.
Zachęcam, byście obejrzeli film o Zmartwychwstaniu Jezusa:
https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k
NOTATKA
WIELKI TYDZIEŃ
WIELKI CZWARTEK ( narysuj obok kielich, a nad nim białą okrągłą Hostię )
WIELKI PIĄTEK ( narysuj krzyż )
WIELKA SOBOTA narysuj Paschał – świeca z pięcioma czerwonymi kulkami
WIELKANOC ( narysuj baranka z czerwoną chorągiewką )
Wyślijcie mi, proszę, zdjęcie tej strony z imieniem i nazwiskiem oraz klasą na mój adres:
beatriczez@tlen.pl Oczywiście poproście o pomoc Rodziców. Zróbcie to do 16.04.2020r.
Wam i Waszym Rodzicom życzę, żeby Wielkanoc była radosna i pełna wiary, zaufania oraz pokoju..
Z Panem Bogiem!
Beata Zawal
Wysłuchajcie bajki o Panu Maluśkiewiczu i wielorybie: https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim Jak myślicie: Pan Maluśkiewicz widział wieloryba, czy nie? Jeśli macie ochotę na zadanie dodatkowe, odpowiedzcie na pytanie, gdzie Wy chcielibyście się wybrać? Czego jesteście ciekawi najbardziej na świecie? Zaplanujcie nie tylko miejsce wyprawy, ale (jak Pan Maluśkiewicz) także potrzebne Wam w podróży bagaże… Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Jeśli chcecie pokazać mi efekty swojej pracy, wysyłajcie je mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień:
I Krótka muzyczna- ruchowa rozgrzewka.
Ćwiczcie razem ze mną. Zwróćcie uwagę na prawidłową postawę ciała. Zatańczymy wszyscy razem jak wrócimy do szkoły.
II ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE – SKAKANKA
Osoby które nie potrafią jeszcze skakać, mogą zapoznać się z ćwiczeniami pomocniczymi. Poćwiczcie razem z młodym łyżwiarzem figurowym i jego mamą Dorotą Siudek
III ĆWICZENIA NA DOMOWEJ DRABINCE KOORDYNACYJNEJ
https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/
IV RULETKA
- Wejdźcie w link do zabawy.
- Przeczytajcie instrukcję.
- Otwieracie ruletkę w trybie pełnoekranowym.
- Kręcicie i wykonujecie zadania.
V RODZINNA GRA PLANSZOWA
- Wydrukuj plansze
- Weź kostkę i pionki
- Zachęć domowników do zabawy
- Graj
https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/
KLASA 2A
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!
W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.
https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks
Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.
W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.
Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu) odsyłać do soboty 11.04.2020 r. na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com
W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.
Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”
Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.
¡Adiós Niñas y Niños!
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Paint – otwieramy w programie paint plik (obrazek) i wykonujemy zadanie odkodowania
Lego Digital Designer – instrukcja kurczaczek
Dodatkowo:
Treść akordeonu
Ćwiczenie do lekcji:
Tydzień 2 dla klas 1b,2,3
Nagrania do lekcji:
nagranie 1
nagranie 2
nagranie 3
nagranie 4
nagranie 5
SŁODKI STRACH
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Słodki_strach_T.pdf
MOJE HOBBY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Moje_hobby_to_marzenia_T.pdf
POZYTYWNIE TAK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Pozytywnie_tak_T.pdf
STRASZNY BUDZIK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Straszny_budzik_T.pdf
COŚ WE MNIE GRA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Coś_we_mnie_zawsze_gra_T.pdf
DODATKOWO DLA DZIEWCZYN
MRÓWKA SKUWKA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Mriwka_Skuwka…_T.pdf
KOLOROWE SNY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Kolorowe_sny_T.pdf
TĘCZA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2017/12/Tęcza.pdf
PIOSENKA NA ZŁY CZAS
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Piosenka_na_zły_czas_T.pdf
W RYTMIE DESZCZU
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/W-rytmie-deszczu.pdf
ZA ZAKRĘTEM
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za-zakrętem.pdf
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA
KLASA 2B
FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!
Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com
Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed
Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line
Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
- Powtarzamy słownictwo z lekcji: Tu aimes aller à l’école? (załączony plik dźwiękowy)
- Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
- https://wordwall.net/resource/976260/francuski/mes-petites-mains
- Prezentujemy zadania, które były do zrobienia we wcześniej udostępnionym materiale, to znaczy:
- napisz w ćw. 2 str.22 -jeśli nie masz ćwiczeń wydrukuj skan, jeśli masz taką możliwość.- (10 min),
Polecenie: Écris: « J’aime » lub « Je n’aime pas » (Wpisz « Lubię » lub « Nie lubię »)
- narysuj na kartce z bloku rysunkowego: na połowie swoją ulubioną czynność, a na drugiej tę, której nie lubisz .Wybierz z tych czynności , o których mówimy. Następnie podpisz je po francusku, np. Lubię chodzić do szkoły. Nie lubię rysować. Pamiętaj, że zdanie rozpoczynamy wielką literą a kończymy kropkąJ
- Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu: https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0
- Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing
- Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing
- Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnieJ)
- https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview
- https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/
- https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/
- https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4
- Do powtarzania i utrwalania:
piosenka o liczbach: https://www.youtube.com/watch?v=UsEz58BblM
piosenka o dniach tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=Lpwf5N0rfVE
albo takaJ: https://www.youtube.com/watch?v=noo1_wUGsIU
piosenka o powitaniu: https://www.youtube.com/watch?v=atNkI6QFZ50
PLIKI do lekcji:
podr. str.16 i ćw. 2 str.22, str. 23-wydrukuj
Tu aimes aller à l’école?
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Paint – otwieramy w programie paint plik (obrazek) i wykonujemy zadanie odkodowania
Lego Digital Designer – instrukcja kurczaczek
Dodatkowo:
Treść akordeonu
Ćwiczenie do lekcji:
Tydzień 2 dla klas 1b,2,3
Nagrania do lekcji:
nagranie 1
nagranie 2
nagranie 3
nagranie 4
nagranie 5
SŁODKI STRACH
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Słodki_strach_T.pdf
MOJE HOBBY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Moje_hobby_to_marzenia_T.pdf
POZYTYWNIE TAK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Pozytywnie_tak_T.pdf
STRASZNY BUDZIK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Straszny_budzik_T.pdf
COŚ WE MNIE GRA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Coś_we_mnie_zawsze_gra_T.pdf
DODATKOWO DLA DZIEWCZYN
MRÓWKA SKUWKA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Mriwka_Skuwka…_T.pdf
KOLOROWE SNY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Kolorowe_sny_T.pdf
TĘCZA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2017/12/Tęcza.pdf
PIOSENKA NA ZŁY CZAS
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Piosenka_na_zły_czas_T.pdf
W RYTMIE DESZCZU
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/W-rytmie-deszczu.pdf
ZA ZAKRĘTEM
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za-zakrętem.pdf
Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA
KLASA 3A
Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.
FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!
Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com
Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed
Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line
Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
1. Powtarzamy nazwy owoców, które były podane w poprzednich materiałach (załączony plik dźwiękowy)
2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pn240jta520
3. Te dzieci, które nie mają ćwiczeń proszę,aby wydrukowały str.54 (załącznik) i przygotowanie 10 kwadracików (ok.2 cm), będą potrzebne do gry w bingo- na lekcję online
4. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu, https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0
5. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing
6. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing
7. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnie)
https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview
https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/
https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4
PLIKI:
Tu aimes les fruits_-cw.str.54,55
nazwy owoców
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Zadanie bez komputera, do wydrukowania – zajączek – pomóż mu pozbierać jajka i włożyć do koszyka
Lego Digital Designer – instrukcja królik
Dodatkowo:
Treść akordeonu
Ćwiczenie do lekcji:
Tydzień 2 dla klas 1b,2,3
Nagrania do lekcji:
nagranie 1
nagranie 2
nagranie 3
nagranie 4
nagranie 5
DO SŁOŃCA LEĆ
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Do_słońca_leć_T.pdf
W STRONĘ SŁOŃCA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/W_stronę_słońca_T.pdf
POZYTYWNIE TAK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Pozytywnie_tak_T.pdf
PIOSENKA NA ZŁY CZAS
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Piosenka_na_zły_czas_T.pdf
STRASZNY BUDZIK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Straszny_budzik_T.pdf
DODATKOWO DLA DZIEWCZYN
W RYTMIE DESZCZU
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/W-rytmie-deszczu.pdf
ZA ZAKRĘTEM
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za-zakrętem.pdf
MRÓWKA SKUWKA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Mriwka_Skuwka…_T.pdf
KOLOROWE SNY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Kolorowe_sny_T.pdf
TĘCZA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2017/12/Tęcza.pdf
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
7.04.2020 r.
Temat: Zmartwychwstanie Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie!.
Na początku obejrzyjcie
Zachęcam do spotkania z Panem Jezusem, który będzie przeżywał najtrudniejsze chwile w swoim ziemskim życiu.
Niedziela Palmowa – Wielki Tydzień zaczyna się od uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Ludzie rzucają Mu palmy pod nogi i wołają Hosanna, czyli „Chwała Bogu”. Za kilka dni ci sami ludzie będą krzyczeć do Piłata: „Ukrzyżuj Go!”
Teraz uważnie obejrzyjcie filmik, który przypomni wydarzenia Wielkiego Tygodnia:
https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s
Grób Jezusa, który wierni odwiedzają w Wielką Sobotę, jest grobem radosnym. Dlaczego? Przeczytajcie fragment Ewangelii, a poznacie odpowiedź:
„W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności. Kamień od grobu zastały odsunięty. A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa. Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach. Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei: “Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”». Wtedy przypomniały sobie Jego słowa i wróciły od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.”
(Łk 24, 1–9)
– Kto pierwszy przybył do grobu?
– Co zobaczyły kobiety przy grobie?
– Kto stanął przed nimi u grobu?
– Co powiedzieli do kobiet mężczyźni w lśniących szatach?
– Co przekazały kobiety apostołom?
Już teraz rozumiecie, dlaczego grób Jezusa jest radosnym grobem? Bo Pan Jezus pokonał śmierć i Jego grób jest pusty. Dla nas jest nadzieją, że i my zmartwychwstaniemy kiedyś, jak obiecał Pan Jezus. Radość płynie też z faktu, że On żyje.
- Jezus zmartwychwstał.
- My zmartwychwstaniemy.
- Alleluja, Jezus żyje!
Każda niedziela jest pamiątką dnia, kiedy Pan Jezus zmartwychwstał. Przychodzimy na Mszę Świętą, aby podziękować Panu Bogu za to, co dla nas zdobił i wielbić Go pieśnią i modlitwą.
Przyłączcie się do śpiewu radosnej pieśni. Słowa cały czas się powtarzają:
https://www.youtube.com/watch?v=edTkUFl7zRw
Pozostał do obejrzenia film o zmartwychwstaniu Jezusa:
https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k
NOTATKA – przepisz do zeszytu temat i notatkę
Katecheza 7.04.2020
Temat: Zmartwychwstanie Pana Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania
„Głosimy śmierć Twoją, Panie Jezu, wyznajemy Twoje zmartwychwstanie i oczekujemy Twego przyjścia w chwale”.
ZADANIE
Narysujcie baranka z chorągiewką oznaczającego zmartwychwstałego Jezusa. Znajdziecie go w Internecie, jeśli będziecie mieli problemy. Prześlijcie mi, proszę, zdjęcie rysunku do 16.04.2020r. na mój adres :
Życzę Wam i Waszym Rodzicom wiary, nadziei i radości w nadchodzące święta Wielkanocne. Niech Pan pokonujący śmierć błogosławił.
Szczęść Boże!
Beata Zawal
KLASA 3B
Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.
FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!
Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com
Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed
Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line
Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
1. Powtarzamy nazwy owoców, które były podane w poprzednich materiałach (załączony plik dźwiękowy)
2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pn240jta520
3. Te dzieci, które nie mają ćwiczeń proszę,aby wydrukowały str.54 (załącznik) i przygotowanie 10 kwadracików (ok.2 cm), będą potrzebne do gry w bingo- na lekcję online
4. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu, https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0
5. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing
6. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing
7. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnie)
https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview
https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/
https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4
PLIKI:
Tu aimes les fruits_-cw.str.54,55
nazwy owoców
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Zadanie bez komputera, do wydrukowania – zajączek – pomóż mu pozbierać jajka i włożyć do koszyka
Lego Digital Designer – instrukcja królik
Dodatkowo:
Treść akordeonu
Ćwiczenie do lekcji:
Tydzień 2 dla klas 1b,2,3
Nagrania do lekcji:
nagranie 1
nagranie 2
nagranie 3
nagranie 4
nagranie 5
DO SŁOŃCA LEĆ
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Do_słońca_leć_T.pdf
W STRONĘ SŁOŃCA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/W_stronę_słońca_T.pdf
POZYTYWNIE TAK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Pozytywnie_tak_T.pdf
PIOSENKA NA ZŁY CZAS
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Piosenka_na_zły_czas_T.pdf
STRASZNY BUDZIK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Straszny_budzik_T.pdf
DODATKOWO DLA DZIEWCZYN
W RYTMIE DESZCZU
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/W-rytmie-deszczu.pdf
ZA ZAKRĘTEM
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za-zakrętem.pdf
MRÓWKA SKUWKA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Mriwka_Skuwka…_T.pdf
KOLOROWE SNY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Kolorowe_sny_T.pdf
TĘCZA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2017/12/Tęcza.pdf
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA
KLASA 3C
Drodzy Uczniowie!
Proszę wrócić do lektury ,,Dzieci z Bullerbyn” i przeczytać rozdział ,,Wielkanoc w Bullerbyn”
albo wysłuchaćUśmiech
Pozdrawiam
B.O
Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.
FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!
Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com
Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed
Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line
Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
1. Powtarzamy nazwy owoców, które były podane w poprzednich materiałach (załączony plik dźwiękowy)
2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pn240jta520
3. Te dzieci, które nie mają ćwiczeń proszę,aby wydrukowały str.54 (załącznik) i przygotowanie 10 kwadracików (ok.2 cm), będą potrzebne do gry w bingo- na lekcję online
4. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu, https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0
5. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing
6. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing
7. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnie)
https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview
https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/
https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/
https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4
PLIKI:
Tu aimes les fruits_-cw.str.54,55
nazwy owoców
Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:
- Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2
Zadania:
Zadanie bez komputera, do wydrukowania – zajączek – pomóż mu pozbierać jajka i włożyć do koszyka
Lego Digital Designer – instrukcja królik
Dodatkowo:
Treść akordeonu
Ćwiczenie do lekcji:
Tydzień 2 dla klas 1b,2,3
Nagrania do lekcji:
nagranie 1
nagranie 2
nagranie 3
nagranie 4
nagranie 5
DO SŁOŃCA LEĆ
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Do_słońca_leć_T.pdf
W STRONĘ SŁOŃCA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/W_stronę_słońca_T.pdf
POZYTYWNIE TAK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Pozytywnie_tak_T.pdf
PIOSENKA NA ZŁY CZAS
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Piosenka_na_zły_czas_T.pdf
STRASZNY BUDZIK
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Straszny_budzik_T.pdf
DODATKOWO DLA DZIEWCZYN
W RYTMIE DESZCZU
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/W-rytmie-deszczu.pdf
ZA ZAKRĘTEM
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za-zakrętem.pdf
MRÓWKA SKUWKA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Mriwka_Skuwka…_T.pdf
KOLOROWE SNY
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2016/01/Kolorowe_sny_T.pdf
TĘCZA
https://wygrajsukces.com.pl/wp-content/uploads/2017/12/Tęcza.pdf
Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.
Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).
PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA
7.04.2020 r.
Temat: Zmartwychwstanie Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was serdecznie!.
Na początku obejrzyjcie
Zachęcam do spotkania z Panem Jezusem, który będzie przeżywał najtrudniejsze chwile w swoim ziemskim życiu.
Niedziela Palmowa – Wielki Tydzień zaczyna się od uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Ludzie rzucają Mu palmy pod nogi i wołają Hosanna, czyli „Chwała Bogu”. Za kilka dni ci sami ludzie będą krzyczeć do Piłata: „Ukrzyżuj Go!”
Teraz uważnie obejrzyjcie filmik, który przypomni wydarzenia Wielkiego Tygodnia:
https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s
Grób Jezusa, który wierni odwiedzają w Wielką Sobotę, jest grobem radosnym. Dlaczego? Przeczytajcie fragment Ewangelii, a poznacie odpowiedź:
„W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności. Kamień od grobu zastały odsunięty. A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa. Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach. Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei: “Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”». Wtedy przypomniały sobie Jego słowa i wróciły od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.”
(Łk 24, 1–9)
– Kto pierwszy przybył do grobu?
– Co zobaczyły kobiety przy grobie?
– Kto stanął przed nimi u grobu?
– Co powiedzieli do kobiet mężczyźni w lśniących szatach?
– Co przekazały kobiety apostołom?
Już teraz rozumiecie, dlaczego grób Jezusa jest radosnym grobem? Bo Pan Jezus pokonał śmierć i Jego grób jest pusty. Dla nas jest nadzieją, że i my zmartwychwstaniemy kiedyś, jak obiecał Pan Jezus. Radość płynie też z faktu, że On żyje.
- Jezus zmartwychwstał.
- My zmartwychwstaniemy.
- Alleluja, Jezus żyje!
Każda niedziela jest pamiątką dnia, kiedy Pan Jezus zmartwychwstał. Przychodzimy na Mszę Świętą, aby podziękować Panu Bogu za to, co dla nas zdobił i wielbić Go pieśnią i modlitwą.
Przyłączcie się do śpiewu radosnej pieśni. Słowa cały czas się powtarzają:
https://www.youtube.com/watch?v=edTkUFl7zRw
Pozostał do obejrzenia film o zmartwychwstaniu Jezusa:
https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k
NOTATKA – przepisz do zeszytu temat i notatkę
Katecheza 7.04.2020
Temat: Zmartwychwstanie Pana Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania
„Głosimy śmierć Twoją, Panie Jezu, wyznajemy Twoje zmartwychwstanie i oczekujemy Twego przyjścia w chwale”.
ZADANIE
Narysujcie baranka z chorągiewką oznaczającego zmartwychwstałego Jezusa. Znajdziecie go w Internecie, jeśli będziecie mieli problemy. Prześlijcie mi, proszę, zdjęcie rysunku do 16.04.2020r. na mój adres :
Życzę Wam i Waszym Rodzicom wiary, nadziei i radości w nadchodzące święta Wielkanocne. Niech Pan pokonujący śmierć błogosławił.
Szczęść Boże!
Beata Zawal