e-learning 6.04 – 10.04

Przedszkole

Kochani,

przed nami wyjątkowy tydzień … zbliża się WIELKANOC .

Proszę, abyście obejrzeli krótki film na temat symboli i zwyczajów wielkanocnych

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA-   wszystko

Gotowi ?

Teraz mam do Ciebie  kilka pytań. Jeśli byłeś(aś) uważny(a) bez problemu udzielisz odpowiedzi.

  • Jak się nazywa przedmiot wykonany z gałązek, suszonych kwiatów i ozdobiony kolorową bibułą ?
  • Co to są pisanki ?
  • Co wkłada się do koszyczka wielkanocnego ?
  • Na czym polega śmingus-dyngus?

Brawo ! Jestem pewna, że odpowiedziałeś(aś) celująco .

Wielkanoc to czas radości i budzenia się przyrody do życia. Według tradycji, symbolem życia jest jajko. Niedługo z pewnością będziesz malował(a) z rodzicami bądź rodzeństwem pisanki.

Do tego celu możesz użyć specjalnych barwników lub wykorzystać naturalne produkty, takie jak surowy burak albo łupiny z cebuli.

Tak zabarwione jajka możesz dodatkowo ozdobić, np. kolorowymi pisakami lub farbami.

Spójrz jak pięknie mogą wyglądać !

https://www.youtube.com/watch?v=KEBMeMSIGX8

Jajka już mamy, a co z wielkanocnym kurczaczkiem ?

Możesz zrobić go samodzielnie, przy niewielkiej pomocy kogoś starszego. 

Zachęcam do obejrzenia filmu instruktażowego i wykonania pracy technicznej.

Będziesz potrzebował(a) żółty papier, klej i nożyczki.

https://www.youtube.com/watch?v=CtbFLxOvwXk

Teraz będziesz mógł(a) pokazać bliskim jaką sprawność zdobyłaeś(aś). Baw się dobrze !

Podczas wykonywania pracy posłuchaj piosenki na temat  wielkanocnych skarbów.

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4 posłuchaj

Czas na kolejne zadania .

Tym razem trochę logicznego myślenia, a przy okazji poćwiczymy sprawność manualną.

Na początek przypomnijmy sobie cyferki.

https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

Zaczynamy !

Policz proszę pisanki. Następnie, w okienku na dole narysuj tyle kresek, ile jest pisanek .

Czerwoną kredką obrysuj największą pisankę, a zieloną najmniejszą.

Dodatkowo ( to zadanie ekstra),  połącz linią  jajka od najmniejszego do największego.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg

Kolejne zadanie .

Wytnij, proszę obrazki, a następnie przyklej :

  • zajączka z lewej strony koszyczka
  • kurczaczka z prawej strony koszyczka
  • pisankę w środku koszyczka

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg

Uwaga ! Teraz zadanie dla chętnych.

Labirynt w jajku  – tu potrzeba cierpliwości i wytrwałości.

Spróbuj – powodzenia !

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-1.jpg

W międzyczasie posłuchajcie co robiła pewna biała kurka, która ukręciła pędzel z piórka …

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Kochani, zbliżamy się do końca zajęć. Jesteście już zmęczeni, prawda?  Zostańcie jednak jeszcze chwilkę… Okres przedświąteczny to czas wytężonej pracy. Pomyślcie, jak moglibyście pomóc rodzicom ?

Zapraszam do obejrzenia filmu, który pomoże Wam odpowiedzieć na to pytanie.

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

POWODZENIA !

W tym tygodniu będziemy poznawać zwyczaje wielkanocne, obejrzyjcie uważnie prezentację.

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA

Teraz zabieramy się do ozdabiania pisanki, a następnie pokolorowania jej 😊

Pdf pisanka w załączniku.

Pisanka zrobiona, to obejrzyjcie film o tradycjach wielkanocnych i zabawach z jajkiem 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

W Wielką Sobotę przygotowujemy koszyczek wielkanocny.  Pdf koszyczek wielkanocny w załączniku.

Najpierw rysujemy koszyk po śladzie, kolorujemy go, a potem przyklejamy w nim wykonane z plasteliny rzeczy, które święci się na Wielkanoc np. jajka, chleb, kiełbasę, baranka, kurczaczki itp.

Na koniec niespodzianka😊 bajka pt. „Dziwny świat kota Filemona- Wielkanocne sprzątanie”.

https://www.youtube.com/watch?v=8jAwhh9U81M

Miłego oglądania 😊

Dodatkowe zadania- dla chętnych.                                                                                                      https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/wielkanoc/

ZDROWYCH, WESOŁYCH ŚWIĄT !

PLIKI:
pisanka
koszyczek wielkanocny

Kochane przedszkolaki w tym tygodniu możecie pobawić się wiosennie, ale również rozpocząć przygotowania do świąt wielkanocnych. Z angielskiego proponuję Wam:

1. wiosenny film


 2. poznanie nowych słówek z flashcards (załącznik)

3. Świnka Peppa i poszukiwanie czekoladowych jajek (5:02) – https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio

4. grę ruchową na dywanie (Załącznik)

5. kolorowankę wielkanocną (5. kolorowanka wielkanocna)

Bawcie się dobrze, przesyłam moc słonecznych uśmiechów dla Was

Pozdrawiam
Daria Jenczewska

                                                                                        KLIKNIJ W OBRAZEK, ABY PRZEJŚĆ DO TAŃCA:

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców!
Zapraszam do wspólnych ćwiczeń. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.
 
Ćwiczenia rozluźniające: http://bit.ly/gimnastyka-film2
Muzyka do wykorzystania podczas zabawy w ruletkę: http://bit.ly/gimnastyka-melodia1
——————
 
Pozdrawiam,
Grażyna Wojciechowska

Piosenka gimnastyczna dla PRZEDSZKOLAKÓW.

 video-1585950798.mp4

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

KLASA 0A

Zadania-skany na poniedziałek, wtorek i środę do pobrania: https://drive.google.com/open?id=1mJwBxC5ZhBVjbCjWqxS7Zu75IGqN4TwR

Poniedziałek

  1. Książka do czytania s.69- przeczytaj , namaluj lub narysuj
  2. pn2 –narysuj i ozdób pisankę według wzoru ,pokoloruj napisz po śladzie
  3. pn3 –pokoloruj obrazek zgodnie z kodem
  4. dodatkowe- Książka do czytania s. 80-81 uzupełnij krzyżówkę literkami
  5. pn5- znajdź dziesięć szczegółów

Wtorek

  1. Książka do czytania s.54-55- przeczytaj i oznacz kolejność
  2. w2- przyjrzyj się obrazkowi, wyszukaj elementy pokazane na dole strony, wpisz ich liczbę
  3. w3-ozdób pisankę
  4. w4- przeczytaj zdania i postaraj się je przepisać, odszukaj taką samą babę wielkanocną
  5. w5- ile jest trójkątów i po której stronie jest więcej

Środa

  1. s1- dorysuj brakujące części obrazków, pokoloruj je i napisz po śladzie wyrazy
  2. s2-przeczytaj zdania, policz sylaby i napisz ich liczbę, policz bazie ,a potem dorysuj żeby wszędzie było tyle samo
  3. s3p-pokoloruj obrazek według kodu i podpisz
  4. s4-połącz cyfry od 1 do 9, pokoloruj obrazek, napisz po śladzie, a potem samodzielnie, znajdź 7 szczegółów między obrazkami
  5. s5- ozdób liczbę, narysuj 10 dowolnych zwierząt, napisz po śladzie
  6. s6-znajdź 2 taki same pisanki, pokoloruj wszystkie

Propozycje na czas Wielkanocy

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U piosenka

https://youtu.be/A8agxSu4hNs zajączek z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=qEyLqsn5peU  jak zrobić zajączka z ręcznika

https://www.youtube.com/watch?v=FTiL5dAyjsw  film  z Kubusiem Puchatkiem

https://www.youtube.com/watch?v=K5W1VXA9pDs piosenka Kubusia

https://drive.google.com/open?id=1o3Zy4kooEtGa_F8y9vk_HTGTGxvMxzGb

kolorowanki wielkanocne i puzzle (trzeba wydrukować  ,wyciąć ,ułożyć)

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu)  odsyłać do soboty 11.04.2020 r.  na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

¡Adiós Niñas y Niños!

A TO PROPOZYCJA DLA DZIECI NA OKRES WIELKANOCY:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Lego Digital Designer –  instrukcja lego CYFERKI

                                            instrukcja MOZAIKA PISANKA (do wykonania w lego na płasko)

Kolorowanka online –     https://www.kolorowankionline.net/kurczaki-i-jaja-wielkanocne

                                            https://www.kolorowankionline.net/wielkanocne-zajaczki

                                            https://www.kolorowankionline.net/jajka-wielkanocne

Witajcie,

Ćwiczenie 1 (jeśli ktoś chce, może poświęcać na nie kilkanaście minut w ciągu dnia)

Posłuchajcie sobie naszych 3 piosenek i pośpiewajcie je z podkładami, które dla Was zrobiłem.

1) Please tell Rossie

2) Kwiat paproci

3) Dance monkey

Ćwiczenie 2

Poproszę abyście posłuchali nagrania. Pomieszałem piosenki ze sobą, a waszym zadaniem będzie narysować, ich kolejność na jednej kartce.

Jeśli usłyszycie Please tell Rosie – narysujcie twarz dziewczynki,

Jeśli kwiat paproci – narysujcie kwiatek,

Jeśli Dance monkey – jak kto woli, może być małpa, może być tańcząca postać.

Za każdym razem, kiedy słyszycie że zmienia się piosenka, trzeba narysować odpowiedni znaczek. Powinno ich być razem 14.

Na kolejnym spotkaniu podam prawidłową odpowiedź.

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

            Wysłuchajcie bajki o Panu Maluśkiewiczu i wielorybie: https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim Jak myślicie: Pan Maluśkiewicz widział wieloryba, czy nie? Jeśli macie ochotę na zadanie dodatkowe, odpowiedzcie na pytanie, gdzie Wy chcielibyście się wybrać? Czego jesteście ciekawi najbardziej na świecie? Zaplanujcie nie tylko miejsce wyprawy, ale (jak Pan Maluśkiewicz) także potrzebne Wam w podróży bagaże… Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Jeśli chcecie pokazać mi efekty swojej pracy, wysyłajcie je mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień:

I Krótka muzyczna- ruchowa rozgrzewka.

Ćwiczcie razem ze mną. Zwróćcie uwagę na prawidłową postawę ciała. Zatańczymy wszyscy razem jak wrócimy do szkoły.

 video-1585950798.mp4

II ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE –  SKAKANKA

  Osoby które nie potrafią jeszcze skakać, mogą zapoznać się z ćwiczeniami pomocniczymi. Poćwiczcie razem z młodym łyżwiarzem figurowym i jego mamą Dorotą Siudek

https://www.youtube.com/watch?v=mOLPVRsB7NI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3_Ld2SXrn37R1lxJH551KCaNO-CEftcHF-HYkT3OQgb3QQjgniIdyxzVU

III ĆWICZENIA NA DOMOWEJ DRABINCE KOORDYNACYJNEJ

https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/ 

IV RULETKA

  1. Wejdźcie w link do zabawy.

https://damianrudnik.com/wfwdomu/?fbclid=IwAR3JYzS0ApOXHior4Vk3fn0QJQxAWjv7W15D5H9kSTuCwTB20qWapXk-RUQ

  1. Przeczytajcie instrukcję.
  2. Otwieracie ruletkę w trybie pełnoekranowym.
  3. Kręcicie i wykonujecie zadania.

V RODZINNA GRA PLANSZOWA

  1. Wydrukuj plansze
  2. Weź kostkę i pionki
  3. Zachęć domowników do zabawy
  4. Graj

https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców!
Zapraszam do wspólnych ćwiczeń. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.
 
Ćwiczenia rozluźniające: http://bit.ly/gimnastyka-film2
Muzyka do wykorzystania podczas zabawy w ruletkę: http://bit.ly/gimnastyka-melodia1
——————
 
Pozdrawiam,
Grażyna Wojciechowska

                                                                                      KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

KLASA 1A

PONIEDZIAŁEK – Wielkanoc 

  1. Szkolni Przyjaciel- podręcznik część 3

Przeczytaj lub poproś o przeczytanie wiersza

pt.: „Wielkanocne kolory” D. Gellner. s.113

 Dla chętnych- „ Wielkanocny baranek” ks. Jan Twardowski s. 112

  1. Szkolni Przyjaciele karty- ćwiczeń część 3 s. 100-101 zad.5, 6
  2. Szkolni Przyjaciele: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ (Szkolni Przyjaciel klasa 1- Matematyka. Podręcznik część 2 s.61)
  3. E- podręczniki ( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- puzzel (temat 138 zwyczaje wielkanocne)) slajdy 1-6. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

WTOREK – Pisanki

  1. Nowi Tropiciele klasa 1- podręcznik część 4 s. 77. Obejrzyj zdjęcia i odpowiedz na pytania.

Dla chętnych. Przeczytaj lub poproś o przeczytanie s.76 „Wesołe jajko”  ks. Jan Twardowski  https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

Dla chętnych s.78-79- smacznegoJ

  1. Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s.88-93- wersja papierowa

(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 74-79)

  1. Tropiciele- matematyka część 4 s.74-75 – wersja papierowa

(materiały można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.74-75). Dla chętnych s.76

  1. Ćwiczymy piękne pisanie .

W zeszycie lub na kartce ( 3linie) przepisz zdania. Zrób to najpiękniej jak potrafisz.

  1. W krótce Święta Wielkanocne.
  2. Bartek i Franek malują pisanki.
  3. Mama i babcia pieką mazurki i babki.
  4. Zadowolona Basia ozdabia mazurki.

ŚRODA – Śmigus-dyngus

  1. Nowi Tropiciele klasa 1podręcznik część 4 s.80-81 https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

Przeczytaj lub poproś o przeczytanie tekstu. Odpowiedz na pytania.

  1. Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s. 94-95- wersja papierowa

(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 80-81)

  1. E- podręczniki

( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus)) slajd 2.

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

  1. Tropiciele- matematyka część 4 s.77-78- wersja papierowa

(karty ćwiczeń można znaleźć na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.77-78 )

PROPOZYCJE ZADAŃ DODATKOWYCH

  1. E- podręczniki

( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- kostka (temat 139 pisanki))

slajdy 1-7

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

  1. E- podręczniki

( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus))

slajdy 4

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

  1. Coś miłego do posłuchania J
  1. Zagraj J

https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219

  1. Pobaw się w kodowanie. Wypełniaj krateczki wybranymi przez siebie kolorami i stwórz świąteczny obrazek J

http://domowenauczanie.pl/generator/

  1. Ułóż puzzle

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=005a338454e5

  1. Praca plastyczna

To są materiały na lekcję on line 6 kwietnia – poniedziałek:
body book1,
body book 2

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu)  odsyłać do soboty 11.04.2020 r.  na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.

¡Adiós Niñas y Niños!

A TO PROPOZYCJA DLA DZIECI NA OKRES WIELKANOCY:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
  2. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Lego Digital Designer – instrukcja mozaika jajko (do wykonania w lego na płasko)

Paint – otwieramy w programie paint plik (pisanka) i wykonujemy zadanie

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_mirror.htm?language=english&linkback=../../education/kindergarten/index.htm

Witajcie,

Ćwiczenie 1
Posłuchajcie i spróbujcie pośpiewać piosenkę „Dance monkey”
https://www.youtube.com/watch?v=q0hyYWKXF0Q

Ćwiczenie 2 (jeśli ktoś chce, może poświęcać na nie kilkanaście minut w ciągu dnia)

Posłuchajcie sobie naszych 4 piosenek i pośpiewajcie je z podkładami, które dla Was zrobiłem.

1) Please tell Rossie

2) Kwiat paproci

3) Dance monkey

4) Faded

Ćwiczenie 3

Poproszę abyście posłuchali nagrania. Pomieszałem piosenki ze sobą, a waszym zadaniem będzie narysować, ich kolejność na jednej kartce.

Jeśli usłyszycie Please tell Rosie – narysujcie twarz dziewczynki,

Jeśli kwiat paproci – narysujcie kwiatek,

Jeśli Dance monkey – jak kto woli, może być małpa, może być tańcząca postać.

Jeśli Faded – Ocean, fale

Za każdym razem, kiedy słyszycie że zmienia się piosenka, trzeba narysować odpowiedni znaczek. Powinno ich być razem 15.

Na kolejnym spotkaniu podam prawidłową odpowiedź.

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Temat: Wydarzenia Wielkiego Tygodnia. Wielkanoc

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was serdecznie i zapraszam do spotkania z Panem Jezusem podczas Triduum Paschalnego, czyli Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, by w Niedzielę Wielkanocną  cieszyć się zmartwychwstaniem Pana Jezusa.

Obejrzyjcie 2 filmiki, które pomogą Wam zrozumieć wydarzenia Wielkiego tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s

https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU

– Wielki Czwartek – w Wieczerniku Pan Jezus pozostał w białym chlebie – Hostii z miłości do ludzi ( znak dnia – chleb ), ustanowił sakrament Eucharystii i kapłaństwa,

– Wielki Piątek – Pan Jezus umarł na krzyżu ( znak dnia – krzyż ),

– Wielka Sobota – czuwamy przy grobie Pana Jezusa ,

– Wigilia Paschalna ( wieczór ) i Niedziela Wielkanocna – czas świętowania Zmartwychwstania Chrystusa.

Zachęcam, byście obejrzeli film o Zmartwychwstaniu Jezusa:

https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k

NOTATKA

WIELKI TYDZIEŃ

WIELKI CZWARTEK  ( narysuj obok kielich, a nad nim białą okrągłą Hostię )

WIELKI PIĄTEK  ( narysuj krzyż )

WIELKA SOBOTA narysuj Paschał – świeca z pięcioma czerwonymi kulkami          

WIELKANOC ( narysuj baranka z czerwoną chorągiewką )

Wyślijcie mi, proszę, zdjęcie tej strony z imieniem i nazwiskiem oraz klasą na mój adres:

beatriczez@tlen.pl         Oczywiście poproście o pomoc Rodziców. Zróbcie to do 16.04.2020r.

Wam i Waszym Rodzicom życzę, żeby Wielkanoc była radosna i pełna wiary, zaufania oraz pokoju..

Z Panem Bogiem!
Beata Zawal

            Wysłuchajcie bajki o Panu Maluśkiewiczu i wielorybie: https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim Jak myślicie: Pan Maluśkiewicz widział wieloryba, czy nie? Jeśli macie ochotę na zadanie dodatkowe, odpowiedzcie na pytanie, gdzie Wy chcielibyście się wybrać? Czego jesteście ciekawi najbardziej na świecie? Zaplanujcie nie tylko miejsce wyprawy, ale (jak Pan Maluśkiewicz) także potrzebne Wam w podróży bagaże… Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Jeśli chcecie pokazać mi efekty swojej pracy, wysyłajcie je mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień:

I Krótka muzyczna- ruchowa rozgrzewka.

Ćwiczcie razem ze mną. Zwróćcie uwagę na prawidłową postawę ciała. Zatańczymy wszyscy razem jak wrócimy do szkoły.

 video-1585950798.mp4

II ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE –  SKAKANKA

  Osoby które nie potrafią jeszcze skakać, mogą zapoznać się z ćwiczeniami pomocniczymi. Poćwiczcie razem z młodym łyżwiarzem figurowym i jego mamą Dorotą Siudek

https://www.youtube.com/watch?v=mOLPVRsB7NI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3_Ld2SXrn37R1lxJH551KCaNO-CEftcHF-HYkT3OQgb3QQjgniIdyxzVU

III ĆWICZENIA NA DOMOWEJ DRABINCE KOORDYNACYJNEJ

https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/ 

IV RULETKA

  1. Wejdźcie w link do zabawy.

https://damianrudnik.com/wfwdomu/?fbclid=IwAR3JYzS0ApOXHior4Vk3fn0QJQxAWjv7W15D5H9kSTuCwTB20qWapXk-RUQ

  1. Przeczytajcie instrukcję.
  2. Otwieracie ruletkę w trybie pełnoekranowym.
  3. Kręcicie i wykonujecie zadania.

V RODZINNA GRA PLANSZOWA

  1. Wydrukuj plansze
  2. Weź kostkę i pionki
  3. Zachęć domowników do zabawy
  4. Graj

https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/

                                                                                       KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

KLASA 1B

PONIEDZIAŁEK – Wielkanoc 

  1. Szkolni Przyjaciel- podręcznik część 3

Przeczytaj lub poproś o przeczytanie wiersza

pt.: „Wielkanocne kolory” D. Gellner. s.113

 Dla chętnych- „ Wielkanocny baranek” ks. Jan Twardowski s. 112

  1. Szkolni Przyjaciele karty- ćwiczeń część 3 s. 100-101 zad.5, 6
  2. Szkolni Przyjaciele: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ (Szkolni Przyjaciel klasa 1- Matematyka. Podręcznik część 2 s.61)
  3. E- podręczniki ( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- puzzel (temat 138 zwyczaje wielkanocne)) slajdy 1-6. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

WTOREK – Pisanki

  1. Nowi Tropiciele klasa 1- podręcznik część 4 s. 77. Obejrzyj zdjęcia i odpowiedz na pytania.

Dla chętnych. Przeczytaj lub poproś o przeczytanie s.76 „Wesołe jajko”  ks. Jan Twardowski  https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

Dla chętnych s.78-79- smacznegoJ

  1. Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s.88-93- wersja papierowa

(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 74-79)

  1. Tropiciele- matematyka część 4 s.74-75 – wersja papierowa

(materiały można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.74-75). Dla chętnych s.76

  1. Ćwiczymy piękne pisanie .

W zeszycie lub na kartce ( 3linie) przepisz zdania. Zrób to najpiękniej jak potrafisz.

  1. W krótce Święta Wielkanocne.
  2. Bartek i Franek malują pisanki.
  3. Mama i babcia pieką mazurki i babki.
  4. Zadowolona Basia ozdabia mazurki.

ŚRODA – Śmigus-dyngus

  1. Nowi Tropiciele klasa 1podręcznik część 4 s.80-81 https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

Przeczytaj lub poproś o przeczytanie tekstu. Odpowiedz na pytania.

  1. Tropiciele karty ćwiczeń część 4 s. 94-95- wersja papierowa

(karty ćwiczeń można znaleźć również na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s. 80-81)

  1. E- podręczniki

( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus)) slajd 2.

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

  1. Tropiciele- matematyka część 4 s.77-78- wersja papierowa

(karty ćwiczeń można znaleźć na stronie https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ s.77-78 )

PROPOZYCJE ZADAŃ DODATKOWYCH

  1. E- podręczniki

( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- kostka (temat 139 pisanki))

slajdy 1-7

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

  1. E- podręczniki

( chmurka- motyl (blok 28 świąteczne zwyczaje)- serce (temat 140 śmigus- dyngus))

slajdy 4

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1

  1. Coś miłego do posłuchania J
  1. Zagraj J

https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219

  1. Pobaw się w kodowanie. Wypełniaj krateczki wybranymi przez siebie kolorami i stwórz świąteczny obrazek J

http://domowenauczanie.pl/generator/

  1. Ułóż puzzle

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=005a338454e5

  1. Praca plastyczna

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu)  odsyłać do soboty 11.04.2020 r.  na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.

¡Adiós Niñas y Niños!

A TO PROPOZYCJA DLA DZIECI NA OKRES WIELKANOCY:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
  2. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Lego Digital Designer – instrukcja mozaika jajko (do wykonania w lego na płasko)

Paint – otwieramy w programie paint plik (pisanka) i wykonujemy zadanie

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_copy_animals_16x16.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_mirror.htm?language=english&linkback=../../education/kindergarten/index.htm

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Temat: Wydarzenia Wielkiego Tygodnia. Wielkanoc

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was serdecznie i zapraszam do spotkania z Panem Jezusem podczas Triduum Paschalnego, czyli Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, by w Niedzielę Wielkanocną  cieszyć się zmartwychwstaniem Pana Jezusa.

Obejrzyjcie 2 filmiki, które pomogą Wam zrozumieć wydarzenia Wielkiego tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s

https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU

– Wielki Czwartek – w Wieczerniku Pan Jezus pozostał w białym chlebie – Hostii z miłości do ludzi ( znak dnia – chleb ), ustanowił sakrament Eucharystii i kapłaństwa,

– Wielki Piątek – Pan Jezus umarł na krzyżu ( znak dnia – krzyż ),

– Wielka Sobota – czuwamy przy grobie Pana Jezusa ,

– Wigilia Paschalna ( wieczór ) i Niedziela Wielkanocna – czas świętowania Zmartwychwstania Chrystusa.

Zachęcam, byście obejrzeli film o Zmartwychwstaniu Jezusa:

https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k

NOTATKA

WIELKI TYDZIEŃ

WIELKI CZWARTEK  ( narysuj obok kielich, a nad nim białą okrągłą Hostię )

WIELKI PIĄTEK  ( narysuj krzyż )

WIELKA SOBOTA narysuj Paschał – świeca z pięcioma czerwonymi kulkami          

WIELKANOC ( narysuj baranka z czerwoną chorągiewką )

Wyślijcie mi, proszę, zdjęcie tej strony z imieniem i nazwiskiem oraz klasą na mój adres:

beatriczez@tlen.pl         Oczywiście poproście o pomoc Rodziców. Zróbcie to do 16.04.2020r.

Wam i Waszym Rodzicom życzę, żeby Wielkanoc była radosna i pełna wiary, zaufania oraz pokoju..

Z Panem Bogiem!
Beata Zawal

            Wysłuchajcie bajki o Panu Maluśkiewiczu i wielorybie: https://ninateka.pl/film/pan-maluskiewicz-i-wieloryb-julian-tuwim Jak myślicie: Pan Maluśkiewicz widział wieloryba, czy nie? Jeśli macie ochotę na zadanie dodatkowe, odpowiedzcie na pytanie, gdzie Wy chcielibyście się wybrać? Czego jesteście ciekawi najbardziej na świecie? Zaplanujcie nie tylko miejsce wyprawy, ale (jak Pan Maluśkiewicz) także potrzebne Wam w podróży bagaże… Zadanie nie powinno Wam zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Jeśli chcecie pokazać mi efekty swojej pracy, wysyłajcie je mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

Moje propozycje ćwiczeń na ten tydzień:

I Krótka muzyczna- ruchowa rozgrzewka.

Ćwiczcie razem ze mną. Zwróćcie uwagę na prawidłową postawę ciała. Zatańczymy wszyscy razem jak wrócimy do szkoły.

 video-1585950798.mp4

II ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE –  SKAKANKA

  Osoby które nie potrafią jeszcze skakać, mogą zapoznać się z ćwiczeniami pomocniczymi. Poćwiczcie razem z młodym łyżwiarzem figurowym i jego mamą Dorotą Siudek

https://www.youtube.com/watch?v=mOLPVRsB7NI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3_Ld2SXrn37R1lxJH551KCaNO-CEftcHF-HYkT3OQgb3QQjgniIdyxzVU

III ĆWICZENIA NA DOMOWEJ DRABINCE KOORDYNACYJNEJ

https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/ 

IV RULETKA

  1. Wejdźcie w link do zabawy.

https://damianrudnik.com/wfwdomu/?fbclid=IwAR3JYzS0ApOXHior4Vk3fn0QJQxAWjv7W15D5H9kSTuCwTB20qWapXk-RUQ

  1. Przeczytajcie instrukcję.
  2. Otwieracie ruletkę w trybie pełnoekranowym.
  3. Kręcicie i wykonujecie zadania.

V RODZINNA GRA PLANSZOWA

  1. Wydrukuj plansze
  2. Weź kostkę i pionki
  3. Zachęć domowników do zabawy
  4. Graj

https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/

                                                                                       KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

KLASA 2A

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

W linku znajduje się zestaw materiałów z języka hiszpańskiego.

https://padlet.com/hiszpanskiedukacja/Bookmarks

Proszę, aby dzieci wykonywały zadania według ustalonej kolejności.

W zestawie znajdują się krótkie filmiki z instrukcjami i poleceniami, prezentacje oraz Karty Pracy do wykonania.

Proszę, aby uzupełniony zestaw kart pracy z danego tygodnia (w formie zdjęcia, skanu)  odsyłać do soboty 11.04.2020 r.  na adres: hiszpanski.edukacja@gmail.com

W tytule wiadomości proszę wpisać imię dziecka i pierwszą literę nazwiska, jeśli imię się powtarza oraz klasę.

Za każdą wykonaną kartę pracy, dzieci będą otrzymywały „wirtualną pieczątkę”

Po zebraniu 6 wirtualnych pieczątek dzieci otrzymają ocenę 6.

¡Adiós Niñas y Niños!

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
  2. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Paint – otwieramy w programie paint plik (obrazek) i wykonujemy zadanie odkodowania

Lego Digital Designer – instrukcja kurczaczek

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/matrix_shape_shape.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/tangram/tangram_animals.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

Treść akordeonu

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA

KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

KLASA 2B

Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.
Kochani
Ponieważ zbliżają się Święta wielkanocne, chciałabym zaproponować Wam kilka gier interaktywnych, utrwalających słownictwo z tego tematu.
 
 
oraz zabawny filmik o kurze, która składała kolorowe jajka. A dlaczego tak sie działo i jak skończyła sie ta historia, sprawdźcie sami….
 
 
A może ktoś chciałby nauczyć się wielkanocnej piosenki razem z :”Osterhase”?
 
 
Osoby chętne mogą przesłać do mnie napis: FROHE OSTERN, wykonany dowolną techniką. (można go po prostu ułożyć z różnych materiałów i przesłać mi zdjęcie. Przesyłam zdjęcie przykładowe.).

FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!

   mm.trawicka@wp.pl

 
 

Szanowni Rodzice,

proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com

Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed

Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:

https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line

Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)

  1. Powtarzamy słownictwo z lekcji: Tu aimes aller à l’école? (załączony plik dźwiękowy)
  2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
  3. https://wordwall.net/resource/976260/francuski/mes-petites-mains
  4. Prezentujemy zadania, które były do zrobienia we wcześniej udostępnionym materiale, to znaczy:
  • napisz w ćw. 2 str.22 -jeśli nie masz ćwiczeń wydrukuj skan, jeśli masz taką możliwość.- (10 min),

Polecenie: Écris: « J’aime » lub « Je n’aime pas » (Wpisz « Lubię » lub «  Nie lubię »)

  • narysuj na kartce z bloku rysunkowego: na połowie swoją ulubioną czynność, a na drugiej tę, której nie lubisz .Wybierz z tych czynności , o których mówimy. Następnie podpisz je po francusku, np. Lubię chodzić do szkoły. Nie lubię rysować. Pamiętaj, że zdanie rozpoczynamy wielką literą a kończymy kropkąJ
  1. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu: https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0
  2. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing
  3. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:

https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing

  1. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnieJ)
  1. Do powtarzania i utrwalania:

piosenka o liczbach: https://www.youtube.com/watch?v=UsEz58BblM

piosenka o dniach tygodnia:  https://www.youtube.com/watch?v=Lpwf5N0rfVE

albo takaJ: https://www.youtube.com/watch?v=noo1_wUGsIU

piosenka o powitaniu:  https://www.youtube.com/watch?v=atNkI6QFZ50

PLIKI do lekcji:
podr. str.16 i ćw. 2 str.22, str. 23-wydrukuj


Tu aimes aller à l’école?

 

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Paint – stara wersja na której dzieci pracują w szkole – do pobrania https://www.easypaste.org/file/EPF5JwHu/paint.exe?lang=pl
  2. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Paint – otwieramy w programie paint plik (obrazek) i wykonujemy zadanie odkodowania

Lego Digital Designer – instrukcja kurczaczek

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/matrix_shape_shape.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/tangram/tangram_animals.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

Treść akordeonu

Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA

KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

KLASA 3A

Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.

Kochani
Ponieważ zbliżają się Święta wielkanocne, chciałabym zaproponować Wam kilka gier interaktywnych, utrwalających słownictwo z tego tematu.
 
 
oraz zabawny filmik o kurze, która składała kolorowe jajka. A dlaczego tak sie działo i jak skończyła sie ta historia, sprawdźcie sami….
 
 
A może ktoś chciałby nauczyć się wielkanocnej piosenki razem z :”Osterhase”?
 
 
Osoby chętne mogą przesłać do mnie napis: FROHE OSTERN, wykonany dowolną techniką. (można go po prostu ułożyć z różnych materiałów i przesłać mi zdjęcie. Przesyłam zdjęcie przykładowe.).

FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!

   mm.trawicka@wp.pl

 
 

Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com

Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed

Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line

Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
1. Powtarzamy nazwy owoców, które były podane w poprzednich materiałach (załączony plik dźwiękowy)

2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pn240jta520

3. Te dzieci, które nie mają ćwiczeń proszę,aby wydrukowały str.54 (załącznik) i przygotowanie 10 kwadracików (ok.2 cm), będą potrzebne do gry w bingo- na lekcję online

4. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu, https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0

5. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing

6. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing

7. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnie)

https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview

https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/

https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4

PLIKI:
Tu aimes les fruits_-cw.str.54,55

nazwy owoców

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Zadanie bez komputera, do wydrukowania – zajączek – pomóż mu pozbierać jajka i włożyć do koszyka

Lego Digital Designer – instrukcja królik

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/minigames/build/build_animals.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_multiplications.htm?language=english&linkback=../../education/math-multiplications/index.htm

Treść akordeonu

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

7.04.2020 r. 

Temat: Zmartwychwstanie Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was serdecznie!.

Na początku obejrzyjcie

Zachęcam do spotkania z Panem Jezusem, który będzie przeżywał najtrudniejsze chwile w swoim ziemskim życiu.

Niedziela Palmowa – Wielki Tydzień zaczyna się od uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Ludzie rzucają Mu palmy pod nogi i wołają Hosanna, czyli „Chwała Bogu”. Za kilka dni ci sami ludzie będą krzyczeć do Piłata: „Ukrzyżuj Go!”

Teraz uważnie obejrzyjcie  filmik, który przypomni wydarzenia Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s

Grób Jezusa, który wierni odwiedzają w Wielką Sobotę, jest grobem radosnym. Dlaczego? Przeczytajcie fragment Ewangelii, a poznacie odpowiedź:

„W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności.  Kamień od grobu zastały odsunięty. A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa. Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach.  Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei:  “Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”».  Wtedy przypomniały sobie Jego słowa  i wróciły od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.”

(Łk 24, 1–9)

– Kto pierwszy przybył do grobu?

– Co zobaczyły kobiety przy grobie?

– Kto stanął przed nimi u grobu?

– Co powiedzieli do kobiet mężczyźni w lśniących szatach?

– Co przekazały kobiety apostołom?

Już teraz rozumiecie, dlaczego grób Jezusa jest radosnym grobem?  Bo Pan Jezus pokonał śmierć i Jego grób jest pusty. Dla nas jest nadzieją, że i my zmartwychwstaniemy kiedyś, jak obiecał Pan Jezus. Radość płynie też z faktu, że On żyje.

  1. Jezus zmartwychwstał.
  2. My zmartwychwstaniemy.
  3. Alleluja, Jezus żyje!

Każda niedziela jest pamiątką  dnia, kiedy Pan Jezus zmartwychwstał. Przychodzimy na Mszę Świętą, aby podziękować Panu Bogu  za to, co dla nas zdobił i wielbić Go pieśnią i modlitwą.

Przyłączcie się do śpiewu radosnej pieśni. Słowa cały czas się powtarzają:

https://www.youtube.com/watch?v=edTkUFl7zRw 

Pozostał do obejrzenia film o zmartwychwstaniu Jezusa:

https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k

NOTATKA – przepisz do zeszytu temat i notatkę

Katecheza                  7.04.2020

Temat: Zmartwychwstanie Pana Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania

„Głosimy śmierć Twoją, Panie Jezu, wyznajemy Twoje zmartwychwstanie i oczekujemy Twego przyjścia w chwale”.

ZADANIE

Narysujcie baranka z chorągiewką oznaczającego zmartwychwstałego Jezusa.  Znajdziecie go w Internecie, jeśli będziecie mieli problemy. Prześlijcie mi, proszę, zdjęcie rysunku do 16.04.2020r. na mój adres :

beatriczez@tlen.pl

Życzę Wam i Waszym Rodzicom wiary, nadziei i radości w nadchodzące święta Wielkanocne. Niech Pan pokonujący śmierć błogosławił.

Szczęść Boże!
Beata Zawal

KLASA 3B

Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.

Kochani
Ponieważ zbliżają się Święta wielkanocne, chciałabym zaproponować Wam kilka gier interaktywnych, utrwalających słownictwo z tego tematu.
 
 
oraz zabawny filmik o kurze, która składała kolorowe jajka. A dlaczego tak sie działo i jak skończyła sie ta historia, sprawdźcie sami….
 
 
A może ktoś chciałby nauczyć się wielkanocnej piosenki razem z :”Osterhase”?
 
 
Osoby chętne mogą przesłać do mnie napis: FROHE OSTERN, wykonany dowolną techniką. (można go po prostu ułożyć z różnych materiałów i przesłać mi zdjęcie. Przesyłam zdjęcie przykładowe.).

FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!

   mm.trawicka@wp.pl

 
 

Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com

Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed

Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line

Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
1. Powtarzamy nazwy owoców, które były podane w poprzednich materiałach (załączony plik dźwiękowy)

2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pn240jta520

3. Te dzieci, które nie mają ćwiczeń proszę,aby wydrukowały str.54 (załącznik) i przygotowanie 10 kwadracików (ok.2 cm), będą potrzebne do gry w bingo- na lekcję online

4. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu, https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0

5. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing

6. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing

7. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnie)

https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview

https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/

https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4

PLIKI:
Tu aimes les fruits_-cw.str.54,55

nazwy owoców

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Zadanie bez komputera, do wydrukowania – zajączek – pomóż mu pozbierać jajka i włożyć do koszyka

Lego Digital Designer – instrukcja królik

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/minigames/build/build_animals.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_multiplications.htm?language=english&linkback=../../education/math-multiplications/index.htm

Treść akordeonu

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA

KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

KLASA 3C

Drodzy Uczniowie!

Proszę wrócić do lektury ,,Dzieci z Bullerbyn” i przeczytać rozdział ,,Wielkanoc w Bullerbyn”
albo wysłuchaćUśmiech

Pozdrawiam
B.O

Bardzo proszę o wydrukowanie tej karty – ostern_bingo. Proszę ją mieć przy sobie na zajęciach on- line.

Kochani
Ponieważ zbliżają się Święta wielkanocne, chciałabym zaproponować Wam kilka gier interaktywnych, utrwalających słownictwo z tego tematu.
 
 
oraz zabawny filmik o kurze, która składała kolorowe jajka. A dlaczego tak sie działo i jak skończyła sie ta historia, sprawdźcie sami….
 
 
A może ktoś chciałby nauczyć się wielkanocnej piosenki razem z :”Osterhase”?
 
 
Osoby chętne mogą przesłać do mnie napis: FROHE OSTERN, wykonany dowolną techniką. (można go po prostu ułożyć z różnych materiałów i przesłać mi zdjęcie. Przesyłam zdjęcie przykładowe.).

FROHE OSTERN- Wesołych Świąt!

   mm.trawicka@wp.pl

 
 

Szanowni Rodzice,
proszę o odsyłanie zrobionych przez dzieci zadań na adres: tarin.franc@gmail.com

Podręcznik Les Loustics 1 online : https://fr.calameo.com/books/0050222547b227ef663ed

Pod linkiem poniżej dostępne są materiały do odsłuchu: wstęp do każdego działu, piosenki i wiersze:
https://www.hachettefle.pl/les-loustics-wideoanimacje-i-karaoke-on-line

Materiał na lekcję online oraz do ćwiczeń i powtórek w czasie wolnym (do 10.04)
1. Powtarzamy nazwy owoców, które były podane w poprzednich materiałach (załączony plik dźwiękowy)

2. Utrwalamy nazwy owoców wykonując ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pn240jta520

3. Te dzieci, które nie mają ćwiczeń proszę,aby wydrukowały str.54 (załącznik) i przygotowanie 10 kwadracików (ok.2 cm), będą potrzebne do gry w bingo- na lekcję online

4. Posłuchaj piosenki o wielkanocnym zającu, https://www.youtube.com/watch?v=uyz4hHiqWe0

5. Prezentacja – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi: https://drive.google.com/drive/folders/1r-ZuKX2WSJgzRG1Nb-q-IZkT9qUC8M7G?usp=sharing

6. Ćwiczenia – słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi:
https://drive.google.com/file/d/1-aXTNN2ifVegri3FyMBIc9MuMHqJvOtb/view?usp=sharing

7. Zabawy i ćwiczenia (można robić wielokrotnie)

https://learningapps.org/create?new=904&from=ppsj1yfin01#preview

https://quizlet.com/pl/393129833/paques-flash-cards/

https://quizlet.com/287047554/paques-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/1109294/francuski/paques-4

PLIKI:
Tu aimes les fruits_-cw.str.54,55

nazwy owoców

Proszę o instalację bądź dostęp do następujących programów:

  1. Lego Digital Designer – do pobrania https://www.lego.com/en-us/ldd#full-section-2

Zadania:

Zadanie bez komputera, do wydrukowania – zajączek – pomóż mu pozbierać jajka i włożyć do koszyka

Lego Digital Designer – instrukcja królik

Dodatkowo:

https://www.digipuzzle.net/minigames/build/build_animals.htm?language=english&linkback=../../education/games/index.htm

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_multiplications.htm?language=english&linkback=../../education/math-multiplications/index.htm

Treść akordeonu

Drodzy teatralni i nie tylko,
codziennie pod tym linkiem:
TEATRALNI
będą czytane książki, a na koniec zadania dla Was!
Słuchajcie, oglądajcie i działajcie.

Zachęcam do wysłuchania bajki o Clarze: https://soundcloud.com/kulczykfoundation/jak-chmurka-poprosila-dzieci-o-pomoc-czyta-ewa-konstancja-bulhak/s-fF5qKWBEwth i zastanowienia się, co to znaczy, że „dobro do nas powraca”? Jeśli macie ochotę, możecie dodatkowo wykonać zadania z karty pracy (załącznik). W sumie nie powinno Wam to zająć więcej niż 20-30 minut. Powodzenia! Rozwiązania możecie przesyłać przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 8 kwietnia. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność).

PLIK: KARTA PRACY_CHMURKA

KLIKNIJ W ZDJĘCIE BY PRZENIEŚĆ SIĘ DO FILMU:

7.04.2020 r. 

Temat: Zmartwychwstanie Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was serdecznie!.

Na początku obejrzyjcie

Zachęcam do spotkania z Panem Jezusem, który będzie przeżywał najtrudniejsze chwile w swoim ziemskim życiu.

Niedziela Palmowa – Wielki Tydzień zaczyna się od uroczystego wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy. Ludzie rzucają Mu palmy pod nogi i wołają Hosanna, czyli „Chwała Bogu”. Za kilka dni ci sami ludzie będą krzyczeć do Piłata: „Ukrzyżuj Go!”

Teraz uważnie obejrzyjcie  filmik, który przypomni wydarzenia Wielkiego Tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=AuMS-0XX62s

Grób Jezusa, który wierni odwiedzają w Wielką Sobotę, jest grobem radosnym. Dlaczego? Przeczytajcie fragment Ewangelii, a poznacie odpowiedź:

„W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności.  Kamień od grobu zastały odsunięty. A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa. Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach.  Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei:  “Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”».  Wtedy przypomniały sobie Jego słowa  i wróciły od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.”

(Łk 24, 1–9)

– Kto pierwszy przybył do grobu?

– Co zobaczyły kobiety przy grobie?

– Kto stanął przed nimi u grobu?

– Co powiedzieli do kobiet mężczyźni w lśniących szatach?

– Co przekazały kobiety apostołom?

Już teraz rozumiecie, dlaczego grób Jezusa jest radosnym grobem?  Bo Pan Jezus pokonał śmierć i Jego grób jest pusty. Dla nas jest nadzieją, że i my zmartwychwstaniemy kiedyś, jak obiecał Pan Jezus. Radość płynie też z faktu, że On żyje.

  1. Jezus zmartwychwstał.
  2. My zmartwychwstaniemy.
  3. Alleluja, Jezus żyje!

Każda niedziela jest pamiątką  dnia, kiedy Pan Jezus zmartwychwstał. Przychodzimy na Mszę Świętą, aby podziękować Panu Bogu  za to, co dla nas zdobił i wielbić Go pieśnią i modlitwą.

Przyłączcie się do śpiewu radosnej pieśni. Słowa cały czas się powtarzają:

https://www.youtube.com/watch?v=edTkUFl7zRw 

Pozostał do obejrzenia film o zmartwychwstaniu Jezusa:

https://www.youtube.com/watch?v=3MVBbj8KU8k

NOTATKA – przepisz do zeszytu temat i notatkę

Katecheza                  7.04.2020

Temat: Zmartwychwstanie Pana Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania

„Głosimy śmierć Twoją, Panie Jezu, wyznajemy Twoje zmartwychwstanie i oczekujemy Twego przyjścia w chwale”.

ZADANIE

Narysujcie baranka z chorągiewką oznaczającego zmartwychwstałego Jezusa.  Znajdziecie go w Internecie, jeśli będziecie mieli problemy. Prześlijcie mi, proszę, zdjęcie rysunku do 16.04.2020r. na mój adres :

beatriczez@tlen.pl

Życzę Wam i Waszym Rodzicom wiary, nadziei i radości w nadchodzące święta Wielkanocne. Niech Pan pokonujący śmierć błogosławił.

Szczęść Boże!
Beata Zawal

image/svg+xml

Menu

Śledź nas