KLASA 4A
Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.198/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 25.05.20
Podręcznik zad.5-7 str.200 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dodawanie ułamków dziesiętnych .”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8,9 i super zagadka str.200
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.91-93 str.247
Streszczenie lekcji 1 – dodawanie uł.dziesietnych
Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.201/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20
Podręcznik zad.5-10 str.203 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział 8:„ Odejmowanie ułamków dziesiętnych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.11-14 i super zagadka str.204
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.94-96 str.247
Streszczenie lekcji 2 – odejmowanie uł.dziesietnych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiały w załączniku – 25-29 maja 4a i 4b język polski
Dzień dobry kochani.
W poniedziałek sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.92-93, przypomnimy wiadomości o roślinach uprawnych.
Omówimy temat „wody stojące i płynące”. Po lekcji musicie wiedzieć jakie są rodzaje wód śródlądowych; co to jest koryto, nurt, bieg dolny i górny rzeki; jakie znaczenie mają zbiorniki wodne, jak działania człowieka wpływają na rzeki. Po lekcji przeczytacie temat na str.181-184 i wykonacie ćw.1,3,4,5 ze str.94-95. W zeszycie napiszecie jaka rzeka jest najdłuższa na świecie, w Europie i w Polsce. Wszystko sprawdzimy je na kolejnej lekcji.
Klasa 4 a, b 25,05-29,05
W piątek 29,05 piszemy test z działu 17-19
Naucz się słówek z
pogody
pór roku, miesięcy
jedzenia
różnice między how many , how much
użycie wyrażeń some , any , there is , there are
użycie in, on, at
Lekcja 1
Powtórka z książki
Zrób ćwiczenie 1,2,3,4 i 7 na str 70 z książki i ćw 10 na str 71 – będziemy to sprawdzać na lekcji online we wtorek.
Ułóż 9 poprawnych zdań z Fun Time str 71 ( kółko i krzyżyk)
W ramach powtórki napisz kilka zdań o sobie – odpowiedz na pytania ćw. 3 str 51
Lekcja 2 – powtórki z ćwiczeń z działu 17 -19
UNIT 17-19 Check yourself ćwiczenia str 56
Zapamiętaj
WHY – znaczy dlaczego
BECAUSE – ponieważ
Przypomnij sobie zasady użycia some, any, How much, how many, jakie to są rzeczowniki policzalne, a jakie niepoliczalne, kiedy używamy wyrażeń in, on, at
I zrób poniższe zadania
Zad 1-5 str. 56
Jak zrobisz te zadania sprawdź ile otrzymasz punktów ( karta odpowiedzi w załączniku ) . Jeśli masz miej niż 35, poćwicz jeszcze raz, żeby bardzo dobrze przygotować się do testu.
Powtarzamy słówka
Poniżej linki do wybranych działów
Dział 17
https://quizlet.com/pl/488135210/new-friends-2-unit-17-flash-cards/
Dział 18
https://quizlet.com/119452142/new-friends-2-unit-18-flash-cards/
Dział 19
https://quizlet.com/pl/303426732/new-friends-2-unit-19-flash-cards/
Załączniki:
units17-20 check yourself – rozwiazania2
units17-20 checkyourself rozwiazania1
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 25-26
Dla chętnych: NAPISZCIE INSTRUKCJE, JAK DOJŚĆ Z WASZEGO DOMU DO JAKIEGOŚ CIEKAWEGO MIEJSCA
Ponadto, dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
Przygotuj się solidnie.
Ps. Pamiętajcie o wierszyku z okazji Dnia Mamy (wtorek 26 maja)
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
UWAGA! W czwartek 28.05 o godzinie 10.00 odbędzie się sprawdzian. Link do testu zostanie przesłany w dzienniku na konto ucznia i rodzica. Czas na rozwiązanie zadań to 30 minut.
Katarzyna Krupińska-Woroniecka
Lekcje w załączniku – 4ab informatyka
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE
Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=ZQGuVKHtrxc&fbclid=IwAR3jxdOebW5W9G_3mSmUEIQaRcAK6KP-dVYOYdSrlfnNkvVWWZZx8qYjqbs (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:
- Zastanówcie się, czego uczy nas ta historia?
- Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).
Materiały w pliku – 25.05 kl.4a Jak podziękować swoim rodzicom.
KLASA 4B
Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.198/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 25.05.20
Podręcznik zad.5-7 str.200 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Dodawanie ułamków dziesiętnych .”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.8,9 i super zagadka str.200
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.91-93 str.247
Streszczenie lekcji 1 – dodawanie uł.dziesietnych
Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.201/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20
Podręcznik zad.5-10 str.203 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział 8:„ Odejmowanie ułamków dziesiętnych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.11-14 i super zagadka str.204
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.94-96 str.247
Streszczenie lekcji 2 – odejmowanie uł.dziesietnych
Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiały w załączniku – 25-29 maja 4a i 4b język polski
Dzień dobry kochani.
W poniedziałek sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.92-93, przypomnimy wiadomości o roślinach uprawnych.
Omówimy temat „wody stojące i płynące”. Po lekcji musicie wiedzieć jakie są rodzaje wód śródlądowych; co to jest koryto, nurt, bieg dolny i górny rzeki; jakie znaczenie mają zbiorniki wodne, jak działania człowieka wpływają na rzeki. Po lekcji przeczytacie temat na str.181-184 i wykonacie ćw.1,3,4,5 ze str.94-95. W zeszycie napiszecie jaka rzeka jest najdłuższa na świecie, w Europie i w Polsce. Wszystko sprawdzimy je na kolejnej lekcji.
Klasa 4 a, b 25,05-29,05
W piątek 29,05 piszemy test z działu 17-19
Naucz się słówek z
pogody
pór roku, miesięcy
jedzenia
różnice między how many , how much
użycie wyrażeń some , any , there is , there are
użycie in, on, at
Lekcja 1
Powtórka z książki
Zrób ćwiczenie 1,2,3,4 i 7 na str 70 z książki i ćw 10 na str 71 – będziemy to sprawdzać na lekcji online we wtorek.
Ułóż 9 poprawnych zdań z Fun Time str 71 ( kółko i krzyżyk)
W ramach powtórki napisz kilka zdań o sobie – odpowiedz na pytania ćw. 3 str 51
Lekcja 2 – powtórki z ćwiczeń z działu 17 -19
UNIT 17-19 Check yourself ćwiczenia str 56
Zapamiętaj
WHY – znaczy dlaczego
BECAUSE – ponieważ
Przypomnij sobie zasady użycia some, any, How much, how many, jakie to są rzeczowniki policzalne, a jakie niepoliczalne, kiedy używamy wyrażeń in, on, at
I zrób poniższe zadania
Zad 1-5 str. 56
Jak zrobisz te zadania sprawdź ile otrzymasz punktów ( karta odpowiedzi w załączniku ) . Jeśli masz miej niż 35, poćwicz jeszcze raz, żeby bardzo dobrze przygotować się do testu.
Powtarzamy słówka
Poniżej linki do wybranych działów
Dział 17
https://quizlet.com/pl/488135210/new-friends-2-unit-17-flash-cards/
Dział 18
https://quizlet.com/119452142/new-friends-2-unit-18-flash-cards/
Dział 19
https://quizlet.com/pl/303426732/new-friends-2-unit-19-flash-cards/
Załączniki:
units17-20 check yourself – rozwiazania2
units17-20 checkyourself rozwiazania1
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 25-26
Dla chętnych: NAPISZCIE INSTRUKCJE, JAK DOJŚĆ Z WASZEGO DOMU DO JAKIEGOŚ CIEKAWEGO MIEJSCA
Ponadto, dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.
Przygotuj się solidnie.
Ps. Pamiętajcie o wierszyku z okazji Dnia Mamy (wtorek 26 maja)
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 4ab informatyka
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE
Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=ZQGuVKHtrxc&fbclid=IwAR3jxdOebW5W9G_3mSmUEIQaRcAK6KP-dVYOYdSrlfnNkvVWWZZx8qYjqbs (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:
- Zastanówcie się, czego uczy nas ta historia?
- Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).
Temat: Uroczystość Zesłania Ducha Świętego
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”
Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:
https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w
https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA
Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:
„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.
(J 14,16)
Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.
Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.
Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:
„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.
Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”
(Dz2,1-4.37-39)
Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.
Obejrzyjcie teraz prezentację:
http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf
My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.
Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.
Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..
https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I
Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:
https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME
NOTATKA
Pod tematem:
Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.
PS Kochani, do 29 maja, czyli do piątku, muszę wystawić oceny proponowane z religii. Większość z Was nie wysłała mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania. Proszę wrócić do materiałów z religii.
Mój adres: beatriczez@tlen.pl
https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA 3minutiwy o D.Św.
KLASA 5A
Temat: Odejmowanie liczb całkowitych. /podręcznik str.215/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 26.05.20
Podręcznik zad.7-8 str.216/ czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Odejmowanie liczb całkowitych
.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.9-10 i super zagadka str.217
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.108-110 str.257
Streszczenie lekcji 1 – odejmowanie liczb całkowitych
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych. podr.str.218
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20
Podręcznik zad.3-4 str.220 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„
Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.5-7 i super zagadka str.220
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.111-113 str.257
Streszczenie lekcji 2 – mnożenie i dzielenie liczb całkowitych
Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl
Pierwsza wideokonferencja:
Maja obawiała się, że wakacje u Ciabci będą nudne. Zanotuj w zeszycie informacje o 4 wydarzeniach, które dla Mai były ciekawym przeżyciem. O każdym z wydarzeń opowiedz w kilku zdaniach.
Druga wideokonferencja
Napisz notatkę na temat poniższych bohaterów (o każdym co najmniej 3 zdania – im szczegółowiej, tym lepiej):
a) Maja
b) Ciabcia
c) Kot
d) Foksi
e) Oskar
f) Monterowa
g) Rodzice Mai
h) Nina.
Oprócz tego
„Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę – przed końcem roku przedstawicie przeczytane przez Was lektury.
Świetnie, jeśli zrobisz:
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy wiadomości o wszystkich organach roślin nasiennych- korzeniu, łodydze, liściach, kwiatach, nasionach, owocach. Będziemy robili różne zadania utrwalające. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 6,7,8,9 ze str.66-67. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli / grochu- 3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji
1.Na podstawie mapek w podręczniku wymień po trzy regiony lub krainy geograficzne
w których występują:
sawanny
stepy
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie wpływają na życie ludzi. Podaj po dwa przykłady takiego wpływu.
czas wykonania 30 min.
W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.
Załącznik – language_test_5a
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
Drodzy Uczniowie
1. Na najbliższej lekcji on-line przedstawiamy projekty:”Mój cel podróży”. Zadanie:”Sei kreativ”
podręcznik str. 66.
Postarajcie się o to, aby projekt nie był tylko odczytany. Proszę opowiadać o waszym celu podróży- wtedy ocena będzie wyższa. Jeżeli Twój projekt będzie miała dołączone zdjęcia, będziesz mógł udostępnić swój ekran.
2. Dołączam też karty ze słownictwem z bieżącego działu.Proszę, wydrukuj je na najbliższe zajęcia lub przepisz do zeszytu.Wyjaśnimy razem słownictwo (można to zrobić samodzielnie w domu, jeżeli dasz radę).
Test ustny, czyli przepytywanie, zaplanowałam na 01. czerwca (klasa 5d) i 03. czerwca (klasa 5a).
PLIKI:
wohin fahrst do_ klasa 5A, C, D
klasa 5a, 5d materiał na test ustny
Alles Gute
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
UWAGA! W czwartek 28.05 o godzinie 10.00 odbędzie się sprawdzian. Link do testu zostanie przesłany w dzienniku na konto ucznia i rodzica. Czas na rozwiązanie zadań to 30 minut.
Katarzyna Krupińska-Woroniecka
Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.
Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:
- Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
- Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).
Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”
Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:
https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w
https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA
Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:
„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.
(J 14,16)
Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.
Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.
Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:
„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.
Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”
(Dz2,1-4.37-39)
Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.
Obejrzyjcie teraz prezentację:
http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf
My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.
Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.
Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..
https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I
Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:
https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME
NOTATKA
Pod tematem:
Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.
PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.
Mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5B
Lekcje w załączniku – 5b matematyka
Pierwsza wideokonferencja:
Maja obawiała się, że wakacje u Ciabci będą nudne. Zanotuj w zeszycie informacje o 4 wydarzeniach, które dla Mai były ciekawym przeżyciem. O każdym z wydarzeń opowiedz w kilku zdaniach.
Druga wideokonferencja
Napisz notatkę na temat poniższych bohaterów (o każdym co najmniej 3 zdania – im szczegółowiej, tym lepiej):
a) Maja
b) Ciabcia
c) Kot
d) Foksi
e) Oskar
f) Monterowa
g) Rodzice Mai
h) Nina.
Oprócz tego
„Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę – przed końcem roku przedstawicie przeczytane przez Was lektury.
Świetnie, jeśli zrobisz:
ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.
2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu utrwalimy wiadomości o wszystkich organach roślin nasiennych- korzeniu, łodydze, liściach, kwiatach, nasionach, owocach. Będziemy robili różne zadania utrwalające. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 6,7,8,9 ze str.66-67. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli / grochu- 3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji
1.Na podstawie mapek w podręczniku wymień po trzy regiony lub krainy geograficzne
w których występują:
sawanny
stepy
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie wpływają na życie ludzi. Podaj po dwa przykłady takiego wpływu.
czas wykonania 30 min.
W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.
Załącznik – language_test_5a
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
Liebe Schuler
Właśnie zakończyliśmy naukę z podręcznikiem:”Wir smart 2″.
Brawo dla Was! Jesteście pracowici, uczycie sie systematycznie i dzięki Wam praca z podręcznikiem przebiegła sprawnie.
Proszę na następne zajęcia przygotować 3-4 minutową wypowiedź w j. niemieckim (nie mniej, niż 3 minuty).
Treść wypowiedzi zależy od Ciebie. Zakres wypowiedzi to materiał z klasy 5.
Będę prosiła o włączenie kamerki (już bez wyjątku!).
Przygotuj też pionek i kostkę do gry. Zagramy on line w grę planszową (das Brettspiel). Podręcznik str 96.
Alles Gute
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.
Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:
- Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
- Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).
Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”
Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:
https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w
https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA
Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:
„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.
(J 14,16)
Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.
Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.
Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:
„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.
Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”
(Dz2,1-4.37-39)
Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.
Obejrzyjcie teraz prezentację:
http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf
My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.
Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.
Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..
https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I
Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:
https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME
NOTATKA
Pod tematem:
Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.
PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.
Mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5C
Drodzy Uczniowie,
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Materiały w załączniku – Vc – j. polski od 25 maja
2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń.
W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.
Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli- 3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji
1.Na podstawie mapek w podręczniku wymień po trzy regiony lub krainy geograficzne
w których występują:
sawanny
stepy
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie wpływają na życie ludzi. Podaj po dwa przykłady takiego wpływu.
czas wykonania 30 min.
W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.
Załącznik – language_test_5a
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
ZADANIA DODATKOWE:
UWAGA! W czwartek 28.05 o godzinie 10.00 odbędzie się sprawdzian. Link do testu zostanie przesłany w dzienniku na konto ucznia i rodzica. Czas na rozwiązanie zadań to 30 minut.
Katarzyna Krupińska-Woroniecka
Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.
Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:
- Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
- Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).
Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”
Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:
https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w
https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA
Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:
„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.
(J 14,16)
Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.
Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.
Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:
„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.
Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”
(Dz2,1-4.37-39)
Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.
Obejrzyjcie teraz prezentację:
http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf
My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.
Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.
Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..
https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I
Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:
https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME
NOTATKA
Pod tematem:
Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.
PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.
Mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 5D
Temat: Odejmowanie liczb całkowitych. /podręcznik str.215/
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 26.05.20
Podręcznik zad.7-8 str.216/ czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Odejmowanie liczb całkowitych
.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.9-10 i super zagadka str.217
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.108-110 str.257
Streszczenie lekcji 1 – odejmowanie liczb całkowitych
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych. podr.str.218
Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20
Podręcznik zad.3-4 str.220 / czas pracy 60 min./
Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„
Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.”
/ czas pracy 2 godz./
Zadania dla chętnych
na dodatkową ocenę
Zad.5-7 i super zagadka str.220
Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe
Zad.111-113 str.257
Streszczenie lekcji 2 – mnożenie i dzielenie liczb całkowitych
Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl
Materiały dla klasy – Język polski_5d_10
2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz wykonaliście zadania z ćwiczeń.
W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.
Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli- 3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.
Zadanie dla chętnych:
Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.
Przesyłacie na adres kaczorola.edu@op.pl, w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.
Zadania do wykonania po wideokonferencji
1.Na podstawie mapek w podręczniku wymień po trzy regiony lub krainy geograficzne
w których występują:
sawanny
stepy
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe
Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie wpływają na życie ludzi. Podaj po dwa przykłady takiego wpływu.
czas wykonania 30 min.
W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.
Załącznik – language_test_5a
Drodzy Uczniowie!
W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.
Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.
Good luck!
Drodzy Uczniowie
1. Na najbliższej lekcji on-line przedstawiamy projekty:”Mój cel podróży”. Zadanie:”Sei kreativ”
podręcznik str. 66.
Postarajcie się o to, aby projekt nie był tylko odczytany. Proszę opowiadać o waszym celu podróży- wtedy ocena będzie wyższa. Jeżeli Twój projekt będzie miała dołączone zdjęcia, będziesz mógł udostępnić swój ekran.
2. Dołączam też karty ze słownictwem z bieżącego działu.Proszę, wydrukuj je na najbliższe zajęcia lub przepisz do zeszytu.Wyjaśnimy razem słownictwo (można to zrobić samodzielnie w domu, jeżeli dasz radę).
Test ustny, czyli przepytywanie, zaplanowałam na 01. czerwca (klasa 5d) i 03. czerwca (klasa 5a).
PLIKI:
wohin fahrst do_ klasa 5A, C, D
klasa 5a, 5d materiał na test ustny
Alles Gute
Eure Deutschlehrerin
ZADANIA DODATKOWE:
PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.
Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:
- Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
- Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).
Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”
Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:
https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w
https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA
Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:
„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.
(J 14,16)
Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.
Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.
Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:
„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.
Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”
(Dz2,1-4.37-39)
Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.
Obejrzyjcie teraz prezentację:
http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf
My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.
Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.
Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..
https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I
Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:
https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME
NOTATKA
Pod tematem:
Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.
PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.
Mój adres: beatriczez@tlen.pl
KLASA 6A
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Materiały dla klasy:
6a_Koncert Wojskiego_załącznik 1
Język polski_6a_10
1 – przeczytać z podręcznika temat “Napoleon a sprawa niepodległości Polski” (s. 210-214), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 214, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu sprawdzimy ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67 oraz omówimy sprawdzian. Spróbujemy podsumować wszystkie gromady kręgowców, które omawialiśmy w tym roku. Na pewno ułatwi Wam to https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-zwierzat/D1GZuxMvg. Zwrócimy uwagę na pokrycie ciała, różne narządy oddechowe, sposoby rozmnażania, rodzaje odżywiania, temperaturę ciała. Sprawdzę, jak radzicie sobie z zaklasyfikowaniem różnych gatunków do konkretnej gromady.
Dla chętnych:
Wśród kręgowców występują zwierzęta mało znane i dość prymitywne. Nie dowiecie się o nich z żadnych podręczników szkoły podstawowej. Są to tzw. bezżuchwowce zwane też bezszczękowcami. Wśród nich są minogi i śluzowce. Spróbujcie odnaleźć po przynajmniej 10 ciekawostek o jednym z tych zwierząt, może być o obu. Przygotujcie krótką prezentację. Za dobrze wykonane zadanie możecie uzyskać co najmniej +++. Polecam. Prace przesyłacie na mail: kaczorola.edu@op.pl do 06.06.20., w tytule : minóg, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie 1
Z jakich wyrobów przemysłu lub usług firm francuskich korzystasz Ty i Twoja rodzina?
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe do wykonania po wideokonferencji
Europejska Agencja Kosmiczna ( ESA) korzysta z francuskich rakiet nośnych i kosmodromów.
1.Jak nazywają się francuskie rakiety nośne i gdzie są produkowane ?
2.Podaj nazwę miejsca- kosmodromu- z którego wysyłane są na orbitę sztuczne satelity.
czas wykonania 30 min.
26 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)
27 maja – Pytania o podmiot – ćwiczenia
28 maja – Unit 24 + praca w ćwiczeniach str. 62-63 (do wykonania po zajęciach)
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem (zrobimy Wonderful Words po Unit 28 i zaczniemy kolejny dział).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ do Unitów 25-28
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 – zad dodatkowe egz 6 –zestaw 5.
Good luck!
We wtorek 26.05 piszemy sprawdzian z czasu przeszłego. Naucz się zasad tworzenia czasu przeszłego oraz form nieregularnych, które znajdują w załącznikach :
odmiana z etre
passe com
Powodzenia !!!
Bon courage !!!
Materiały w załączniku – Klasa 6ab odmiana czasowników modalnych Edukacja język niemiecki Kasprowicz
ZADANIA DODATKOWE:
GATUNKI MUZYCZNE
https://docs.google.com/presentation/d/1J67ACEebI_QiF_EikDdcAEb75e18tlIVmQ3HuC7Vj3w/edit?usp=sharing
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: CZŁOWIEK – istota myśląca.
Przedstawcie swoje refleksje w odniesieniu do następujących zagadnień (minimum jednego):
- Po przeczytaniu bajki: „Lis i lew” – Bajka_LIS i LEW, odpowiedzcie na kluczowe pytanie opowieści: czy istnieją prawdy, które są kłamstwami?
- W filozofii zachodniej od starożytności powstawały paradoksy (poprawnie przeprowadzone rozumowania, które prowadzą do absurdalnych wniosków, np. „Achilles i żółw” Zenona z Elei), a w filozofii wschodniej (zen) tworzyło się nierozwiązywalne zagadki lub opowieści (tzw. koany), których jedynym celem było pobudzenie umysłu, przez wprowadzenie go w stan osłupienia (prostym przykładem może być pytanie: jak brzmi dźwięk klaśnięcia jedną dłonią?). Pytanie do Was: czy warto prowadzić skomplikowane rozumowania, skoro tzw. zdrowy rozsądek podpowiada nam i bez nich poprawne wnioski lub zadawać sobie absurdalne pytania, o których z góry wiemy, że nie ma na nie odpowiedzi? Swoje zdanie uzasadnijcie.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (2 plusy za pełną odpowiedź na każde pytanie).
Materiały w pliku – 28 05. kl. 6 a,b Wiatr i ogień – znaki mocy z wysoka.
KLASA 6B
Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
1 – przeczytać z podręcznika temat “Napoleon a sprawa niepodległości Polski” (s. 210-214), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 214, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
Dzień dobry kochani!
W tym tygodniu sprawdzimy ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67 oraz omówimy sprawdzian. Spróbujemy podsumować wszystkie gromady kręgowców, które omawialiśmy w tym roku. Na pewno ułatwi Wam to https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-zwierzat/D1GZuxMvg. Zwrócimy uwagę na pokrycie ciała, różne narządy oddechowe, sposoby rozmnażania, rodzaje odżywiania, temperaturę ciała. Sprawdzę, jak radzicie sobie z zaklasyfikowaniem różnych gatunków do konkretnej gromady.
Dla chętnych:
Wśród kręgowców występują zwierzęta mało znane i dość prymitywne. Nie dowiecie się o nich z żadnych podręczników szkoły podstawowej. Są to tzw. bezżuchwowce zwane też bezszczękowcami. Wśród nich są minogi i śluzowce. Spróbujcie odnaleźć po przynajmniej 10 ciekawostek o jednym z tych zwierząt, może być o obu. Przygotujcie krótką prezentację. Za dobrze wykonane zadanie możecie uzyskać co najmniej +++. Polecam. Prace przesyłacie na mail: kaczorola.edu@op.pl do 06.06.20., w tytule : minóg, imię, nazwisko, klasa.
Zadanie 1
Z jakich wyrobów przemysłu lub usług firm francuskich korzystasz Ty i Twoja rodzina?
czas wykonania 20 min.
Zadanie dodatkowe do wykonania po wideokonferencji
Europejska Agencja Kosmiczna ( ESA) korzysta z francuskich rakiet nośnych i kosmodromów.
1.Jak nazywają się francuskie rakiety nośne i gdzie są produkowane ?
2.Podaj nazwę miejsca- kosmodromu- z którego wysyłane są na orbitę sztuczne satelity.
czas wykonania 30 min.
26 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)
27 maja – Pytania o podmiot – ćwiczenia
28 maja – Unit 24 + praca w ćwiczeniach str. 62-63 (do wykonania po zajęciach)
Drodzy Uczniowie!
W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem (zrobimy Wonderful Words po Unit 28 i zaczniemy kolejny dział).
W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ do Unitów 25-28
W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 – zad dodatkowe egz 6 –zestaw 5.
Good luck!
We wtorek 26.05 piszemy sprawdzian z czasu przeszłego. Naucz się zasad tworzenia czasu przeszłego oraz form nieregularnych, które znajdują w załącznikach :
odmiana z etre
passe com
Powodzenia !!!
Bon courage !!!
Materiały w załączniku – Klasa 6ab odmiana czasowników modalnych Edukacja język niemiecki Kasprowicz
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: CZŁOWIEK – istota myśląca.
Przedstawcie swoje refleksje w odniesieniu do następujących zagadnień (minimum jednego):
- Po przeczytaniu bajki: „Lis i lew” – Bajka_LIS i LEW, odpowiedzcie na kluczowe pytanie opowieści: czy istnieją prawdy, które są kłamstwami?
- W filozofii zachodniej od starożytności powstawały paradoksy (poprawnie przeprowadzone rozumowania, które prowadzą do absurdalnych wniosków, np. „Achilles i żółw” Zenona z Elei), a w filozofii wschodniej (zen) tworzyło się nierozwiązywalne zagadki lub opowieści (tzw. koany), których jedynym celem było pobudzenie umysłu, przez wprowadzenie go w stan osłupienia (prostym przykładem może być pytanie: jak brzmi dźwięk klaśnięcia jedną dłonią?). Pytanie do Was: czy warto prowadzić skomplikowane rozumowania, skoro tzw. zdrowy rozsądek podpowiada nam i bez nich poprawne wnioski lub zadawać sobie absurdalne pytania, o których z góry wiemy, że nie ma na nie odpowiedzi? Swoje zdanie uzasadnijcie.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (2 plusy za pełną odpowiedź na każde pytanie).
Materiały w pliku – 28 05. kl. 6 a,b Wiatr i ogień – znaki mocy z wysoka.
KLASA 7A
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!
Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska
2 – przeczytać z podręcznika temat “Niemcy pod władzą Hitlera” (s. 193-197), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 197, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
Dzień dobry kochani!
Mam nadzieję, że utrwaliliście tematy dotyczące oka i ucha. Przypominam, że w piątek będzie z tego materiału krótka kartkówka. Musicie znać budowę oka, funkcje poszczególnych elementów, czym jest adaptacja i akomodacja oka, wiedzieć na czym polegają różne wady wzroku, jak je korygować, czym się różnią czopki od pręcików , znać budowę i funkcję ucha, jaką drogę pokonuje fala dźwiękowa w uchu, jak działa zmysł równowagi, jak wpływa hałas na zdrowie człowieka.
Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/oko—narzad-wzroku/DJaCYwpna, https://epodreczniki.pl/a/ucho—narzad-sluchu-i-rownowagi/D19FNnBQ3.
W tym tygodniu omówimy zmysł dotyku, smaku i węchu. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.207-209 i wykonajcie ćwiczenia str.86-87. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.
Dla chętnych:
Jeśli chcesz poznać ciekawostki o zmyśle dotyku zajrzyj na stronę https://ponichtera-psycholog.com/ciekawostki/23-10-ciekawostek-na-temat-dotyku-ktore-moga-cie-zaskoczyc.html.
Zadania do wykonania po wideokonferencji
1.Atrakcje turystyczne wybranej krainy Polski.
Do wyboru : Pobrzeże Gdańskie ,Pojezierze Pomorskie i Chełmińsko-Dobrzyńskie, Nizina
Podlaska ,Wyżyna Krakowsko-Częstochowska ,Karpaty ( lub ich część )
Atrakcje przyrodnicze
Atrakcje kulturowe
Zagospodarowanie turystyczne
Rodzaj turystyki
czas wykonania 40 min.
Zadanie dodatkowe
Wybierz jeden z obiektów z Listy Światowego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości UNESCO.
Przygotuj krótką prezentację na jego temat. Uwzględnij : położenie, przyczynę umieszczenia
na liście.
Termin wykonania i przesłania pracy 28 maja
Temat: Podsumowanie wiadomości o wodorotlenkach./str.225w podręczniku/
Proszę zapoznać się z filmami
Wodorotlenki
https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/DGFLXz70M
https://www.youtube.com/watch?v=mO6xJtp5Lz0
https://www.youtube.com/watch?v=7YgGfKhlKdg
Zadania obowiązkowe
Test z podsumowania wodorotlenków – wodorotlenki – test
Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:
26 maja – 1. godzina: Sprawdzamy ćwiczenia str. 38+39 / powtórzenia do pracy klasowej
2. godzina: Wprowadzenie do rozdziału 6 (Unit 6A) + Ćwiczenia str. 40-41 do wykonania po zajęciach, termin wykonania 2 czerwca)
28 maja – Praca klasowa Unit 5
Załączniki:
odmiana z etre
passe com
Materiały w załączniku – Klasa 7a odmiana czasowników modalnych Edukacja język niemiecki Kasprowicz
ZADANIA DODATKOWE:
Lekcje w załączniku – 7a informatyka
GATUNKI MUZYCZNE
https://docs.google.com/presentation/d/1J67ACEebI_QiF_EikDdcAEb75e18tlIVmQ3HuC7Vj3w/edit?usp=sharing
DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST
link do testu NA ZAJĘCIA
https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy
DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing
ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ
Lekcja WF – WF-25-30.05.kl4-8
Załączniki do lekcji:
Karta Cowboy
Karta Bruce Lee
Karta Kapitan Ameryka
Tematyka: AUTENTYZM.
Przedstawcie swoje refleksje w odniesieniu do następujących zagadnień (minimum jednego):
- Obejrzyjcie film http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?etiuda=326753 (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, co sądzicie o jego treści, o czym opowiada? Odpowiedź uzasadnijcie, starając się odnieść motywy z filmu do rzeczywistości.
- Odpowiedzcie na pytania: czy współcześnie łatwo jest być osobą wyróżniającą się, przedstawiającą swoje osobiste, oryginalne zdanie? Czy może łatwiej ulegać modzie, wzorować się na idolach kultury popularnej, nie wyróżniać się? Swoje zdanie uzasadnijcie.
Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (2 plusy za pełną odpowiedź na każde pytanie).