e-learning 25.05.2020 – 29.05.2020 – 4-8

KLASA 4A

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.198/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 25.05.20

Podręcznik zad.5-7 str.200 / czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział  :„ Dodawanie ułamków dziesiętnych .

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8,9 i super zagadka str.200

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.91-93  str.247

Streszczenie lekcji 1  – dodawanie uł.dziesietnych
Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.201/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20

Podręcznik zad.5-10 str.203  / czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział 8:„ Odejmowanie ułamków dziesiętnych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.11-14 i super zagadka str.204

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.94-96  str.247

Streszczenie lekcji 2  – odejmowanie uł.dziesietnych

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Materiały w załączniku – 25-29 maja 4a i 4b język polski

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika temat “Bohaterowie Solidarności” (s. 164-169), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 169, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
 

Dzień dobry kochani.

W poniedziałek  sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.92-93, przypomnimy wiadomości o roślinach uprawnych.

Omówimy temat „wody stojące i płynące”. Po lekcji musicie wiedzieć jakie są rodzaje wód śródlądowych; co to jest koryto, nurt, bieg dolny i górny rzeki; jakie znaczenie mają zbiorniki wodne, jak działania człowieka wpływają na  rzeki. Po lekcji przeczytacie temat na str.181-184 i wykonacie ćw.1,3,4,5 ze str.94-95. W zeszycie napiszecie jaka rzeka jest najdłuższa na świecie, w Europie i w Polsce. Wszystko sprawdzimy je na kolejnej lekcji.

Klasa 4 a, b 25,05-29,05

W piątek 29,05 piszemy test z działu 17-19

Naucz się słówek z

pogody

pór roku, miesięcy

jedzenia

różnice między how many , how much

użycie wyrażeń some , any , there is , there are

użycie in, on, at

Lekcja 1

Powtórka z książki 

Zrób  ćwiczenie 1,2,3,4 i 7   na str 70 z książki  i ćw 10 na str 71 – będziemy to sprawdzać na lekcji online we wtorek.

Ułóż 9 poprawnych zdań z Fun Time str 71 ( kółko i krzyżyk)

W ramach powtórki napisz kilka zdań o sobie – odpowiedz na pytania ćw. 3 str 51

Lekcja 2 – powtórki z ćwiczeń z działu 17 -19

UNIT 17-19  Check  yourself ćwiczenia str 56

Zapamiętaj

WHY – znaczy dlaczego

BECAUSE – ponieważ

Przypomnij sobie zasady użycia some, any, How much, how many, jakie to są rzeczowniki policzalne, a jakie niepoliczalne,  kiedy używamy wyrażeń in, on, at

I zrób poniższe zadania

Zad 1-5  str. 56

Jak zrobisz te zadania sprawdź ile otrzymasz punktów ( karta odpowiedzi w załączniku ) . Jeśli masz miej niż 35, poćwicz jeszcze raz, żeby bardzo dobrze przygotować się do testu.

Powtarzamy słówka

Poniżej linki do wybranych działów 

Dział 17

https://quizlet.com/pl/488135210/new-friends-2-unit-17-flash-cards/

Dział 18

https://quizlet.com/119452142/new-friends-2-unit-18-flash-cards/

Dział 19

https://quizlet.com/pl/303426732/new-friends-2-unit-19-flash-cards/

Załączniki:
units17-20 check yourself – rozwiazania2
units17-20 checkyourself rozwiazania1

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 25-26

Dla chętnych: NAPISZCIE INSTRUKCJE, JAK DOJŚĆ Z WASZEGO DOMU DO JAKIEGOŚ CIEKAWEGO MIEJSCA

Ponadto, dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

26.05
– sprawdzamy zdania do tłumaczenia +unit 30
– rozpoczynamy czasowniki nieregularne
 
29.05
– czasowniki nieregularne cd
– unit 32
Drodzy Uczniowie!
Przed nami test ustny z ostatniego działu (Kapitel 4 Modul 2).
Po przećwiczeniu materiału z podręcznika powinieneś znać materiał, który załączyłam w pliku – słownictwo na test klasa 4.
Będę z niego odpytywać przy włączonej kamerce.Proszę, nie bądź w piżamie!🙂😀

Przygotuj się solidnie.

Ps. Pamiętajcie o wierszyku z okazji Dnia Mamy (wtorek 26 maja)

 
Alles Gute

Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

UWAGA! W czwartek 28.05 o godzinie 10.00 odbędzie się sprawdzian. Link do testu zostanie przesłany w dzienniku na konto ucznia i rodzica. Czas na rozwiązanie zadań to 30 minut.
Katarzyna Krupińska-Woroniecka

Lekcje w załączniku – 4ab informatyka

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂

PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

 

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE

Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=ZQGuVKHtrxc&fbclid=IwAR3jxdOebW5W9G_3mSmUEIQaRcAK6KP-dVYOYdSrlfnNkvVWWZZx8qYjqbs  (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:

  • Zastanówcie się, czego uczy nas ta historia?
  • Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).

Drodzy Uczniowie!   (zadanie dla chętnych)
Wykorzystajcie skrawki różnych materiałów, papierów, gazet i stwórzcie ciekawe obrazki ze zwierzątkami.
Powodzenia!
image
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska

KLASA 4B

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.198/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 25.05.20

Podręcznik zad.5-7 str.200 / czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział  :„ Dodawanie ułamków dziesiętnych .

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.8,9 i super zagadka str.200

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.91-93  str.247

Streszczenie lekcji 1  – dodawanie uł.dziesietnych
Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych. /podr.str.201/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20

Podręcznik zad.5-10 str.203  / czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział 8:„ Odejmowanie ułamków dziesiętnych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.11-14 i super zagadka str.204

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.94-96  str.247

Streszczenie lekcji 2  – odejmowanie uł.dziesietnych

Rozwiązane zadania przesyłamy do końca tygodnia na maila: krczajkowska@o2.pl

Materiały w załączniku – 25-29 maja 4a i 4b język polski

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika temat “Bohaterowie Solidarności” (s. 164-169), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 169, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 60 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut.
 

Dzień dobry kochani.

W poniedziałek  sprawdzimy wcześniej zadane ćwiczenia ze str.92-93, przypomnimy wiadomości o roślinach uprawnych.

Omówimy temat „wody stojące i płynące”. Po lekcji musicie wiedzieć jakie są rodzaje wód śródlądowych; co to jest koryto, nurt, bieg dolny i górny rzeki; jakie znaczenie mają zbiorniki wodne, jak działania człowieka wpływają na  rzeki. Po lekcji przeczytacie temat na str.181-184 i wykonacie ćw.1,3,4,5 ze str.94-95. W zeszycie napiszecie jaka rzeka jest najdłuższa na świecie, w Europie i w Polsce. Wszystko sprawdzimy je na kolejnej lekcji.

Klasa 4 a, b 25,05-29,05

W piątek 29,05 piszemy test z działu 17-19

Naucz się słówek z

pogody

pór roku, miesięcy

jedzenia

różnice między how many , how much

użycie wyrażeń some , any , there is , there are

użycie in, on, at

Lekcja 1

Powtórka z książki 

Zrób  ćwiczenie 1,2,3,4 i 7   na str 70 z książki  i ćw 10 na str 71 – będziemy to sprawdzać na lekcji online we wtorek.

Ułóż 9 poprawnych zdań z Fun Time str 71 ( kółko i krzyżyk)

W ramach powtórki napisz kilka zdań o sobie – odpowiedz na pytania ćw. 3 str 51

Lekcja 2 – powtórki z ćwiczeń z działu 17 -19

UNIT 17-19  Check  yourself ćwiczenia str 56

Zapamiętaj

WHY – znaczy dlaczego

BECAUSE – ponieważ

Przypomnij sobie zasady użycia some, any, How much, how many, jakie to są rzeczowniki policzalne, a jakie niepoliczalne,  kiedy używamy wyrażeń in, on, at

I zrób poniższe zadania

Zad 1-5  str. 56

Jak zrobisz te zadania sprawdź ile otrzymasz punktów ( karta odpowiedzi w załączniku ) . Jeśli masz miej niż 35, poćwicz jeszcze raz, żeby bardzo dobrze przygotować się do testu.

Powtarzamy słówka

Poniżej linki do wybranych działów 

Dział 17

https://quizlet.com/pl/488135210/new-friends-2-unit-17-flash-cards/

Dział 18

https://quizlet.com/119452142/new-friends-2-unit-18-flash-cards/

Dział 19

https://quizlet.com/pl/303426732/new-friends-2-unit-19-flash-cards/

Załączniki:
units17-20 check yourself – rozwiazania2
units17-20 checkyourself rozwiazania1

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu proszę zrobić zadania z ĆWICZEŃ (nie z podręcznika) do Unitów 25-26

Dla chętnych: NAPISZCIE INSTRUKCJE, JAK DOJŚĆ Z WASZEGO DOMU DO JAKIEGOŚ CIEKAWEGO MIEJSCA

Ponadto, dla chętnych niezmiennie: możecie przygotować krótką prezentację na dowolny temat, np. moja ulubiona gra, mój typowy dzień, jak zazwyczaj spędzam święta, mój pies/kot/chomik.

26.05
– sprawdzamy zdania do tłumaczenia +unit 30
– rozpoczynamy czasowniki nieregularne
 
29.05
– czasowniki nieregularne cd
– unit 32
Drodzy Uczniowie!
Przed nami test ustny z ostatniego działu (Kapitel 4 Modul 2).
Po przećwiczeniu materiału z podręcznika powinieneś znać materiał, który załączyłam w pliku – słownictwo na test klasa 4.
Będę z niego odpytywać przy włączonej kamerce.Proszę, nie bądź w piżamie!🙂😀

Przygotuj się solidnie.

Ps. Pamiętajcie o wierszyku z okazji Dnia Mamy (wtorek 26 maja)

 
Alles Gute

Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 4ab informatyka

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂

PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

 

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE

Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=ZQGuVKHtrxc&fbclid=IwAR3jxdOebW5W9G_3mSmUEIQaRcAK6KP-dVYOYdSrlfnNkvVWWZZx8qYjqbs  (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:

  • Zastanówcie się, czego uczy nas ta historia?
  • Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).

Drodzy Uczniowie!   (zadanie dla chętnych)
Wykorzystajcie skrawki różnych materiałów, papierów, gazet i stwórzcie ciekawe obrazki ze zwierzątkami.
Powodzenia!
image
Pozdrawiam serdecznie
Beata Ostrowska

Temat: Uroczystość Zesłania Ducha Świętego

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”

Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:

https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:

„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.

(J 14,16)

Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.

Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.

Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.

Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”

(Dz2,1-4.37-39)

Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.

Obejrzyjcie teraz prezentację:

http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf  

My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.

Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.

Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..

https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I       

Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:

https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME

 NOTATKA

Pod tematem:

Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.

PS Kochani, do 29 maja, czyli do piątku, muszę wystawić oceny proponowane z religii.  Większość z Was nie wysłała mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania. Proszę wrócić do materiałów z religii.

 Mój adres:  beatriczez@tlen.pl

https://view.genial.ly/5ebe73414a81770d9df4de53/presentation-duch-swiety-przewodnik-pocieszyciel-i-obronca?fbclid=IwAR0IRnOaqTUoyizzEk_iXuBMHnLQHQvF3iiTekRSNs9C2eL4neWjq4gT5Qc

https://view.genial.ly/5ec4fdbf6abe8d0d9e5ebea9/interactive-content-duch-swiety-pierwszy-dar-uwielbionego-pana-jezusa-klasa-2-jednosc?fbclid=IwAR3hFb8f6PvH0EP73TRHhvfxiQNiTdnFXyPJA55EH1kHTOXj6ycILjp1VXU

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA  3minutiwy o D.Św.

https://view.genial.ly/5ebe4c8f32a04c0d96b6f25e/horizontal-infographic-review-smiling-faceo-duchu-swietym-copy-klasy-mlodsze?fbclid=IwAR1-1h3A2URi7B7uNTCTDuvRZ-gVlwmJWkUxD00mTCBfIfDEDYrGryu41vM

KLASA 5A

Temat: Odejmowanie liczb całkowitych. /podręcznik str.215/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 26.05.20

Podręcznik zad.7-8 str.216/ czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Odejmowanie liczb całkowitych

.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.9-10 i super zagadka str.217

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.108-110  str.257

Streszczenie lekcji 1  – odejmowanie liczb całkowitych 

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych. podr.str.218

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20

Podręcznik zad.3-4 str.220 / czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„

Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.5-7 i super zagadka str.220

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.111-113  str.257

Streszczenie lekcji 2  – mnożenie i dzielenie liczb całkowitych

Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl

Pierwsza wideokonferencja:
Maja obawiała się, że wakacje u Ciabci będą nudne. Zanotuj w zeszycie informacje o 4 wydarzeniach, które dla Mai były ciekawym przeżyciem. O każdym z wydarzeń opowiedz w kilku zdaniach.

Druga wideokonferencja
Napisz notatkę na temat poniższych bohaterów (o każdym co najmniej 3 zdania – im szczegółowiej, tym lepiej):
a) Maja
b) Ciabcia
c) Kot
d) Foksi
e) Oskar
f) Monterowa
g) Rodzice Mai
h) Nina.

Oprócz tego
„Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę – przed końcem roku przedstawicie przeczytane przez Was lektury.

Świetnie, jeśli zrobisz:

ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika materiał powtórzeniowy “Polska pierwszych Piastów” (s. 172-175) i przerobić w myślach test powtórzeniowy (s. 176)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 

2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),

opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2 i 3 ze strony 181 (pytanie na szóstkę – “Kto i kiedy założył miasto Toruń?”), a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
3 – obejrzeć i przemyśleć film “Rozbicie dzielnicowe” – https://www.youtube.com/watch?v=u9-qRGPzoMY
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu utrwalimy wiadomości o wszystkich organach roślin nasiennych- korzeniu, łodydze, liściach, kwiatach, nasionach, owocach. Będziemy robili różne zadania utrwalające. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 6,7,8,9 ze str.66-67. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli / grochu-  3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

                                 Zadania do wykonania po wideokonferencji

 

1.Na podstawie mapek w podręczniku  wymień po trzy regiony  lub krainy geograficzne

   w których występują:

   sawanny     

   stepy       

 

 czas wykonania    20 min.

 

                                Zadanie dodatkowe

Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie  wpływają na życie ludzi.                   Podaj po dwa przykłady  takiego wpływu.

 

czas wykonania  30 min.

W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.

Załącznik – language_test_5a

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).

W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

25.05
-Prezentacja systemu edukacji
– sprawdzamy 24 unit ćwiczenia
 
27.05
-Prezentacja systemu edukacji
-Revision 6 ksiażka + ćwiczenia

Drodzy Uczniowie

1. Na najbliższej lekcji on-line przedstawiamy projekty:”Mój cel podróży”. Zadanie:”Sei kreativ”
podręcznik str. 66.
Postarajcie się o to, aby projekt nie był tylko odczytany. Proszę opowiadać o waszym celu podróży- wtedy ocena będzie wyższa. Jeżeli Twój projekt będzie miała dołączone zdjęcia, będziesz mógł udostępnić swój ekran.

2. Dołączam też karty ze słownictwem z bieżącego działu.Proszę, wydrukuj je na najbliższe zajęcia lub przepisz do zeszytu.Wyjaśnimy razem słownictwo (można to zrobić samodzielnie w domu, jeżeli dasz radę).
Test ustny, czyli przepytywanie, zaplanowałam na 01. czerwca (klasa 5d) i 03. czerwca (klasa 5a).

PLIKI:
wohin fahrst do_ klasa 5A, C, D
klasa 5a, 5d materiał na test ustny

Alles Gute
Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

UWAGA! W czwartek 28.05 o godzinie 10.00 odbędzie się sprawdzian. Link do testu zostanie przesłany w dzienniku na konto ucznia i rodzica. Czas na rozwiązanie zadań to 30 minut.
Katarzyna Krupińska-Woroniecka

Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂

PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

 

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.

Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:

  1. Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
  2. Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).

Drodzy Uczniowie!     (zadanie dla chętnych)
,,Miasto z gazet”,  ,, Papierowy świat” to tematy prac, w których możecie połączyć różne rodzaje papieru.
 
image
Pozdrawiam i życzę ciekawych pomysłów.
Beata Ostrowska

Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”

Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:

https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:

„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.

(J 14,16)

Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.

Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.

Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.

Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”

(Dz2,1-4.37-39)

Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.

Obejrzyjcie teraz prezentację:

http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf  

My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.

Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.

Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..

https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I       

Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:

https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME

 NOTATKA

Pod tematem:

Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.

PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.

 

Mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 5B

Lekcje w załączniku – 5b matematyka

Pierwsza wideokonferencja:
Maja obawiała się, że wakacje u Ciabci będą nudne. Zanotuj w zeszycie informacje o 4 wydarzeniach, które dla Mai były ciekawym przeżyciem. O każdym z wydarzeń opowiedz w kilku zdaniach.

Druga wideokonferencja
Napisz notatkę na temat poniższych bohaterów (o każdym co najmniej 3 zdania – im szczegółowiej, tym lepiej):
a) Maja
b) Ciabcia
c) Kot
d) Foksi
e) Oskar
f) Monterowa
g) Rodzice Mai
h) Nina.

Oprócz tego
„Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy” – czytaj codziennie przez co najmniej 30 minut wybraną przez siebie książkę – przed końcem roku przedstawicie przeczytane przez Was lektury.

Świetnie, jeśli zrobisz:

ŚWIETNIE, JEŚLI ZROBISZ:
Napisz w zeszycie notatkę składającą się z 5-10 zdań na temat tego, co przeczytałaś/eś w ramach zadania „Albo jesteśmy mądrzy, albo nie czytamy”.

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika materiał powtórzeniowy “Polska pierwszych Piastów” (s. 172-175) i przerobić w myślach test powtórzeniowy (s. 176)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 

2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),

opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2 i 3 ze strony 181 (pytanie na szóstkę – “Kto i kiedy założył miasto Toruń?”), a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
3 – obejrzeć i przemyśleć film “Rozbicie dzielnicowe” – https://www.youtube.com/watch?v=u9-qRGPzoMY
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu utrwalimy wiadomości o wszystkich organach roślin nasiennych- korzeniu, łodydze, liściach, kwiatach, nasionach, owocach. Będziemy robili różne zadania utrwalające. Po lekcji wykonacie ćwiczenia powtórzeniowe: 6,7,8,9 ze str.66-67. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli / grochu-  3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

                                 Zadania do wykonania po wideokonferencji

 

1.Na podstawie mapek w podręczniku  wymień po trzy regiony  lub krainy geograficzne

   w których występują:

   sawanny     

   stepy       

 

 czas wykonania    20 min.

 

                                Zadanie dodatkowe

Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie  wpływają na życie ludzi.                   Podaj po dwa przykłady  takiego wpływu.

 

czas wykonania  30 min.

W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.

Załącznik – language_test_5a

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).

W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

25.05
– Prezentacja systemu edukacji
– sprawdzamy ćwiczenia unit 23
 
29.05
– Prezentacja systemu edukacji cd.
– wonderful words+revision (ksiażka + ćwiczenia)

Liebe Schuler

Właśnie zakończyliśmy naukę z podręcznikiem:”Wir smart 2″.
Brawo dla Was! Jesteście pracowici, uczycie sie systematycznie i dzięki Wam praca z podręcznikiem przebiegła sprawnie.
Proszę na następne zajęcia przygotować 3-4 minutową wypowiedź w j. niemieckim (nie mniej, niż 3 minuty).
Treść wypowiedzi zależy od Ciebie. Zakres wypowiedzi to materiał z klasy 5.
Będę prosiła o włączenie kamerki (już bez wyjątku!).

Przygotuj też pionek i kostkę do gry. Zagramy on line w grę planszową (das Brettspiel). Podręcznik str 96.

Alles Gute
Eure Deutschlehrerin

ZADANIA DODATKOWE:

Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂

PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

 

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.

Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:

  1. Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
  2. Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).

Drodzy Uczniowie!     (zadanie dla chętnych)
,,Miasto z gazet”,  ,, Papierowy świat” to tematy prac, w których możecie połączyć różne rodzaje papieru.
 
image
Pozdrawiam i życzę ciekawych pomysłów.
Beata Ostrowska

Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”

Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:

https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:

„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.

(J 14,16)

Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.

Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.

Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.

Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”

(Dz2,1-4.37-39)

Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.

Obejrzyjcie teraz prezentację:

http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf  

My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.

Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.

Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..

https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I       

Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:

https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME

 NOTATKA

Pod tematem:

Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.

PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.

 

Mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 5C

Drodzy Uczniowie,

Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku

 https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/774nkqjlvz7kpevc

Materiały  w załączniku – Vc – j. polski od 25 maja

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika materiał powtórzeniowy “Polska pierwszych Piastów” (s. 172-175) i przerobić w myślach test powtórzeniowy (s. 176)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 

2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),

opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2 i 3 ze strony 181 (pytanie na szóstkę – “Kto i kiedy założył miasto Toruń?”), a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
3 – obejrzeć i przemyśleć film “Rozbicie dzielnicowe” – https://www.youtube.com/watch?v=u9-qRGPzoMY
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń.

W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się  jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.

Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli-  3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

                                 Zadania do wykonania po wideokonferencji

 

1.Na podstawie mapek w podręczniku  wymień po trzy regiony  lub krainy geograficzne

   w których występują:

   sawanny     

   stepy       

 

 czas wykonania    20 min.

 

                                Zadanie dodatkowe

Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie  wpływają na życie ludzi.                   Podaj po dwa przykłady  takiego wpływu.

 

czas wykonania  30 min.

W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.

Załącznik – language_test_5a

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).

W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

25.05
-Prezentacja systemu edukacji
– sprawdzamy 24 unit ćwiczenia
 
27.05
-Prezentacja systemu edukacji
-Revision 6 ksiażka + ćwiczenia
Drodzy Uczniowie
 
1. Utrwalajcie materiał z karty:”Wohin?Wo?.
Przypominam, że powinna być uzupełniona i wklejona do zeszytu.
Utrwalajcie tez słownictwo związane z pogodą.
Powtórzcie słownictwo z ćw. 6/60 oraz z ćw.  8/61.
 
2. Na następnej lekcji będziemy kończyć bieżący dział.
Po tej lekcji będzie Was obowiązywało zadanie 12/81, 14 i 15/82 z zeszytu ćwiczeń.
Dodatkowo zadanie na karcie pracy, dołączonej w pliku – klasse 5c karta _Was machst du__. To będą zadania na ten tydzień (czas wykonania ok 25-30 min).
 
Reszta zadań z zeszytu ćwiczeń jest dla chętnych na dodatkowego plusa.

ZADANIA DODATKOWE:

UWAGA! W czwartek 28.05 o godzinie 10.00 odbędzie się sprawdzian. Link do testu zostanie przesłany w dzienniku na konto ucznia i rodzica. Czas na rozwiązanie zadań to 30 minut.
Katarzyna Krupińska-Woroniecka

Lekcje w załączniku – 5abcd informatyka

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂

PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

 

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.

Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:

  1. Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
  2. Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).

Drodzy Uczniowie!     (zadanie dla chętnych)
,,Miasto z gazet”,  ,, Papierowy świat” to tematy prac, w których możecie połączyć różne rodzaje papieru.
 
image
Pozdrawiam i życzę ciekawych pomysłów.
Beata Ostrowska

Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”

Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:

https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:

„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.

(J 14,16)

Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.

Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.

Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.

Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”

(Dz2,1-4.37-39)

Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.

Obejrzyjcie teraz prezentację:

http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf  

My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.

Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.

Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..

https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I       

Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:

https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME

 NOTATKA

Pod tematem:

Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.

PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.

 

Mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 5D

Temat: Odejmowanie liczb całkowitych. /podręcznik str.215/

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 26.05.20

Podręcznik zad.7-8 str.216/ czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„ Odejmowanie liczb całkowitych

.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.9-10 i super zagadka str.217

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.108-110  str.257

Streszczenie lekcji 1  – odejmowanie liczb całkowitych 

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych. podr.str.218

Zadania obowiązkowe po wideokonferencji 27.05.20

Podręcznik zad.3-4 str.220 / czas pracy 60 min./

Zeszyt ćwiczeń /zielona okładka/cały dział :„

Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.”

/ czas pracy 2 godz./

Zadania dla chętnych

na dodatkową ocenę

Zad.5-7 i super zagadka str.220

Zadania uzupełniające dla zainteresowanych – nieobowiązkowe

Zad.111-113  str.257

Streszczenie lekcji 2  – mnożenie i dzielenie liczb całkowitych

Rozwiązane zadania przesyłamy do poniedziałku 25.05.20 na maila: krczajkowska@o2.pl

Materiały dla klasy – Język polski_5d_10

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika materiał powtórzeniowy “Polska pierwszych Piastów” (s. 172-175) i przerobić w myślach test powtórzeniowy (s. 176)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 

2 – przeczytać z podręcznika temat “Rozbicie dzielnicowe” (s. 178-181),

opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2 i 3 ze strony 181 (pytanie na szóstkę – “Kto i kiedy założył miasto Toruń?”), a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
3 – obejrzeć i przemyśleć film “Rozbicie dzielnicowe” – https://www.youtube.com/watch?v=u9-qRGPzoMY
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut.

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście temat o budowie i sposobach rozprzestrzeniania się nasion oraz  wykonaliście zadania z ćwiczeń.

W tym tygodniu dokończymy temat z poprzedniego tygodnia, omówimy budowę i rodzaje owoców. Dowiecie się  jakie są etapy kiełkowania, jakie nasiona i owoce mają zastosowanie w kuchni. Odpowiemy sobie na pytanie, czy pomidor i ogórek to owoc czy warzywo. Po lekcji przeczytacie temat z podręcznika ze str.150-154, wykonacie ćwiczenia 3,4 ze str.62-63.

Do 30.05.20 ( sobota) przesyłacie mi dokumentację hodowli fasoli-  3 zdjęcia, wypełnioną kartę obserwacji. Przypominam, żebyście w zapisach uwzględnili pojęcia: łupina nasienna, liścienie, kiełkowanie. Mail ma mieć w tytule: FASOLA, IMIĘ, NAZWISKO, KLASA.

Zadanie dla chętnych:

Przygotuję w dowolny sposób „MOJĄ KOLEKCJĘ NASION”. Kolekcja musi  zawierać minimum 10 rodzajów nasion, powinny to być nasiona przede wszystkim wykorzystywane w kuchni. Możesz je umieścić osobno w pudełeczkach, woreczkach, przykleić, stworzyć dowolną kompozycję. Każdy rodzaj nasion musi być krótko przedstawiony-nazwa rośliny, sposób wykorzystania, ciekawostka. Liczę na Waszą kreatywność, oryginalne pomysły. Zdjęcia gotowej kolekcji przesyłacie do 30.05.2020, po tym zaprezentujecie prace na lekcji.

 Przesyłacie na adres  kaczorola.edu@op.pl,  w tytule maila muszą znaleźć się: kolekcja, imię, nazwisko, klasa.

                                 Zadania do wykonania po wideokonferencji

 

1.Na podstawie mapek w podręczniku  wymień po trzy regiony  lub krainy geograficzne

   w których występują:

   sawanny     

   stepy       

 

 czas wykonania    20 min.

 

                                Zadanie dodatkowe

Warunki przyrodnicze ( klimat ,roślinność …) na stepie i sawannie  wpływają na życie ludzi.                   Podaj po dwa przykłady  takiego wpływu.

 

czas wykonania  30 min.

W poniedziałek kończymy powtórzenia działu 5 (lekcje 17-20). Po lekcji poniedziałkowej proszę zrobić samodzielnie załączony test, nie wysyłać go do mnie. Będziemy go sprawdzać, poprawiać i oceniać wspólnie na drugiej lekcji online w tym tygodniu.

Załącznik – language_test_5a

Drodzy Uczniowie!

W tygodniu 25-29 maja kontynuujemy pracę z podręcznikiem (od Unitu 25).

W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ z Unitów 21-24.

Dodatkowe zadania powtórkowe w załączniku – W.Kallas – Klasa 5 – zad. dodatkowe-25-29.05. Oczywiście tych na słuchanie nie robicie.

Good luck!

25.05
– Prezentacja systemu edukacji
– sprawdzamy ćwiczenia unit 23
 
29.05
– Prezentacja systemu edukacji cd.
– wonderful words+revision (ksiażka + ćwiczenia)

Drodzy Uczniowie

1. Na najbliższej lekcji on-line przedstawiamy projekty:”Mój cel podróży”. Zadanie:”Sei kreativ”
podręcznik str. 66.
Postarajcie się o to, aby projekt nie był tylko odczytany. Proszę opowiadać o waszym celu podróży- wtedy ocena będzie wyższa. Jeżeli Twój projekt będzie miała dołączone zdjęcia, będziesz mógł udostępnić swój ekran.

2. Dołączam też karty ze słownictwem z bieżącego działu.Proszę, wydrukuj je na najbliższe zajęcia lub przepisz do zeszytu.Wyjaśnimy razem słownictwo (można to zrobić samodzielnie w domu, jeżeli dasz radę).
Test ustny, czyli przepytywanie, zaplanowałam na 01. czerwca (klasa 5d) i 03. czerwca (klasa 5a).

PLIKI:
wohin fahrst do_ klasa 5A, C, D
klasa 5a, 5d materiał na test ustny

Alles Gute
Eure Deutschlehrerin

 

ZADANIA DODATKOWE:

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂

PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

 

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: WARTOŚCI I EMOCJE.

Drodzy uczniowie! Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=CIx0a1vcYPc (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i przeanalizujcie go pod kątem wartości i emocji, odpowiadając minimum na jedno pytanie z poniższych:

  1. Zastanówcie się, jak powinien zachować się główny bohater, by uniknąć konfliktu?
  2. Wybierzcie dowolną scenę filmu i napiszcie, jakie emocje towarzyszyły wybranemu bohaterowi lub bohaterom.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. Powodzenia! Efekty swojej pracy możecie przesyłać mi przez dziennik elektroniczny lub mailowo: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach (czyli plusami za aktywność, maksymalnie uzyskać możecie 3 plusy za wszystkie zadania z tego tygodnia).

Drodzy Uczniowie!     (zadanie dla chętnych)
,,Miasto z gazet”,  ,, Papierowy świat” to tematy prac, w których możecie połączyć różne rodzaje papieru.
 
image
Pozdrawiam i życzę ciekawych pomysłów.
Beata Ostrowska

Temat: Duch Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Kiedy robimy znak krzyża, wymieniamy trzy Osoby Boskie. Na dzisiejszej katechezie porozmawiamy o Duchu Świętym. Pomódlcie się modlitwą „Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze …”

Wysłuchajcie nagrań, które wyjaśniają, kim jest Duch Święty:

https://www.youtube.com/watch?v=7ggPaAGJ73w

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

Pan Jezus obiecał apostołom, że po Jego śmierci i odejściu do nieba ześle im kogoś, kto będzie ich pocieszał:

„Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze”.

(J 14,16)

Pan Jezus zapowiedział zesłanie Ducha Świętego, czyli Trzeciej Osoby Boskiej. „Paraklet” znaczy „obrońca”, „orędownik”, a w przeczytanym fragmencie oznacza „Pocieszyciela”, bo Jego zadaniem było pocieszanie apostołów po odejściu Pana Jezusa do nieba.

Przed zstąpieniem Ducha Świętego apostołowie byli smutni, pełni lęku i niepewności. Bali się, że spotka ich to samo, co Nauczyciela.

Przeczytajcie, co stało się 50 dni po zmartwychwstaniu:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. 2 Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. 3 Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. 4 I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić.

Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: «Cóż mamy czynić, bracia?» – zapytali Piotra i pozostałych Apostołów. 38 «Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – i niech każdy z was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa9 na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego. Bo dla was jest obietnica i dla dzieci waszych, i dla wszystkich, którzy są daleko, a których powoła Pan Bóg nasz».”

(Dz2,1-4.37-39)

Dzięki Duchowi Świętemu apostołowie zrozumieli nauczanie Pana Jezusa, przypomnieli sobie cuda i zrozumieli, że nie są sami. To sprawiło, że pełni odwagi wyszli z Wieczernika i odważnie nauczali o Jezusie. To Duch Święty dawał apostołom moc i odwagę oraz bronił ich.

Obejrzyjcie teraz prezentację:

http://www.ekatecheza.pl/uploads/pdf/duch_swiety.pdf  

My również otrzymaliśmy Ducha Świętego. Dokonało się to w dniu chrztu świętego. W sposób szczególny otrzymujemy Go w sakramencie bierzmowania.

Wszyscy potrzebujemy pocieszenia i obrony, gdy znajdujemy się w trudnych sytuacjach. Wtedy możemy prosić Ducha Świętego o pomoc.

Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Gienka, który komentuje Ewangelię na Uroczystość Zesłania Ducha Świętego, która czeka nas w najbliższą niedzielę..

https://www.youtube.com/watch?v=xqh5RBysD_I       

Na zakończenie katechezy zaśpiewajcie piosenkę, której tekst macie w podręczniku:

https://www.youtube.com/watch?v=pMWvorFJVME

 NOTATKA

Pod tematem:

Duch Święty przychodzi z darami: mądrości, rozumu, rady, męstwa, umiejętności , bojaźni Bożej, pobożności.

PS Do końca tygodnia zaczynającego się w poniedziałek muszę wystawić oceny. Niektórzy z Was nie wysłali mi ani jednej pracy. Niektórzy tylko jedną czy dwie. Liczę na to, ze staniecie na wysokości zadania.

 

Mój adres:  beatriczez@tlen.pl

KLASA 6A

Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku

https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/rue60nfgg1vd37y1

Do piątku 29 maja należy:
 

1 – przeczytać z podręcznika temat “Napoleon a sprawa niepodległości Polski” (s. 210-214), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 214, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć film “Mazurek Dąbrowskiego. Dzieje Hymnu Narodowego” – https://www.youtube.com/watch?v=-2N5kkQ_01A
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut;
 
3 – zapoznać się z materiałami ze strony Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie – http://www.jozefwybicki.pl/pl/
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu sprawdzimy ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67 oraz omówimy sprawdzian. Spróbujemy podsumować wszystkie gromady kręgowców, które omawialiśmy w tym roku. Na pewno ułatwi Wam to https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-zwierzat/D1GZuxMvg. Zwrócimy uwagę na pokrycie ciała, różne narządy oddechowe, sposoby rozmnażania, rodzaje odżywiania, temperaturę ciała. Sprawdzę, jak radzicie sobie z zaklasyfikowaniem różnych gatunków do konkretnej gromady.

Dla chętnych:

Wśród kręgowców występują zwierzęta mało znane i dość prymitywne. Nie dowiecie się o nich z żadnych podręczników  szkoły podstawowej. Są to tzw. bezżuchwowce zwane też bezszczękowcami. Wśród nich są minogi i śluzowce. Spróbujcie odnaleźć po przynajmniej 10 ciekawostek o jednym z tych zwierząt, może być o obu. Przygotujcie krótką prezentację. Za dobrze wykonane zadanie możecie uzyskać co najmniej  +++. Polecam. Prace przesyłacie na mail: kaczorola.edu@op.pl do 06.06.20., w tytule : minóg, imię, nazwisko, klasa.

Zadanie 1

   Z jakich wyrobów  przemysłu lub usług firm francuskich korzystasz Ty i Twoja rodzina?

 

czas wykonania  20 min.

 

                             Zadanie dodatkowe do wykonania po wideokonferencji

Europejska Agencja Kosmiczna  ( ESA) korzysta z francuskich rakiet nośnych i kosmodromów.

1.Jak nazywają się francuskie rakiety nośne  i gdzie są produkowane ?

2.Podaj nazwę miejsca- kosmodromu-  z którego wysyłane są na orbitę sztuczne satelity.

 

czas wykonania   30 min.

26 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)

27 maja – Pytania o podmiot – ćwiczenia

28 maja – Unit 24 + praca w ćwiczeniach str. 62-63 (do wykonania po zajęciach)

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem (zrobimy Wonderful Words po Unit 28 i zaczniemy kolejny dział).

W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ do Unitów 25-28

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 – zad dodatkowe egz 6 –zestaw 5.

Good luck!

26.05
– sprawdzamy podręcznik str.57 i ćwiczenia str.42 i 43
– prezentacja filmu
 
27.05
– prezentacja filmu cd.
 
28.05
– prezentacja filmu

We wtorek 26.05  piszemy sprawdzian z czasu przeszłego. Naucz się zasad tworzenia czasu przeszłego oraz  form nieregularnych, które znajdują w załącznikach :
odmiana z etre
passe com

Powodzenia !!!

Bon courage !!!

GATUNKI MUZYCZNE

https://docs.google.com/presentation/d/1J67ACEebI_QiF_EikDdcAEb75e18tlIVmQ3HuC7Vj3w/edit?usp=sharing

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: CZŁOWIEK – istota myśląca.

Przedstawcie swoje refleksje w odniesieniu do następujących zagadnień (minimum jednego):

  1. Po przeczytaniu bajki: „Lis i lew”  – Bajka_LIS i LEW, odpowiedzcie na kluczowe pytanie opowieści: czy istnieją prawdy, które są kłamstwami?
  2. W filozofii zachodniej od starożytności powstawały paradoksy (poprawnie przeprowadzone rozumowania, które prowadzą do absurdalnych wniosków, np. „Achilles i żółw” Zenona z Elei), a w filozofii wschodniej (zen) tworzyło się nierozwiązywalne zagadki lub opowieści (tzw. koany), których jedynym celem było pobudzenie umysłu, przez wprowadzenie go w stan osłupienia (prostym przykładem może być pytanie: jak brzmi dźwięk klaśnięcia jedną dłonią?). Pytanie do Was: czy warto prowadzić skomplikowane rozumowania, skoro tzw. zdrowy rozsądek podpowiada nam i bez nich poprawne wnioski lub zadawać sobie absurdalne pytania, o których z góry wiemy, że nie ma na nie odpowiedzi? Swoje zdanie uzasadnijcie.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (2 plusy za pełną odpowiedź na każde pytanie).

Drodzy Uczniowie!
Zaprojektujcie pracę, w której pokażecie perspektywę malarską (barwną).
Perspektywa malarska powstaje dzięki dobraniu odpowiedniego zestawu kolorów. Plan pierwszy zajmują barwy ciepłe. Dają one wrażenie ,,wychodzenia z obrazu”. Natomiast barwy zimne ,,cofają się w głąb”, tworząc tło i drugi plan.
Wykorzystajcie do stworzenia swojej kompozycji niepotrzebne gazety.
Sfotografujcie pracę (również te zaległe) i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl
 
image
Pozdrawiam
Beata Ostrowska

KLASA 6B

Zadania na kolejny tydzień przesyłam w poniższym linku

https://pl.padlet.com/pyrzykjaroslawa/rue60nfgg1vd37y1

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 29 maja należy:
 

1 – przeczytać z podręcznika temat “Napoleon a sprawa niepodległości Polski” (s. 210-214), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 214, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
2 – obejrzeć i przemyśleć film “Mazurek Dąbrowskiego. Dzieje Hymnu Narodowego” – https://www.youtube.com/watch?v=-2N5kkQ_01A
– na to zadanie powinieneś poświęcić 30 minut;
 
3 – zapoznać się z materiałami ze strony Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie – http://www.jozefwybicki.pl/pl/
– na to zadanie powinieneś poświęcić 20 minut.

Dzień dobry kochani!

W tym tygodniu sprawdzimy ćwiczenia utrwalające ze stron: 64- 67 oraz omówimy sprawdzian. Spróbujemy podsumować wszystkie gromady kręgowców, które omawialiśmy w tym roku. Na pewno ułatwi Wam to https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-zwierzat/D1GZuxMvg. Zwrócimy uwagę na pokrycie ciała, różne narządy oddechowe, sposoby rozmnażania, rodzaje odżywiania, temperaturę ciała. Sprawdzę, jak radzicie sobie z zaklasyfikowaniem różnych gatunków do konkretnej gromady.

Dla chętnych:

Wśród kręgowców występują zwierzęta mało znane i dość prymitywne. Nie dowiecie się o nich z żadnych podręczników  szkoły podstawowej. Są to tzw. bezżuchwowce zwane też bezszczękowcami. Wśród nich są minogi i śluzowce. Spróbujcie odnaleźć po przynajmniej 10 ciekawostek o jednym z tych zwierząt, może być o obu. Przygotujcie krótką prezentację. Za dobrze wykonane zadanie możecie uzyskać co najmniej  +++. Polecam. Prace przesyłacie na mail: kaczorola.edu@op.pl do 06.06.20., w tytule : minóg, imię, nazwisko, klasa.

Zadanie 1

   Z jakich wyrobów  przemysłu lub usług firm francuskich korzystasz Ty i Twoja rodzina?

 

czas wykonania  20 min.

 

                             Zadanie dodatkowe do wykonania po wideokonferencji

Europejska Agencja Kosmiczna  ( ESA) korzysta z francuskich rakiet nośnych i kosmodromów.

1.Jak nazywają się francuskie rakiety nośne  i gdzie są produkowane ?

2.Podaj nazwę miejsca- kosmodromu-  z którego wysyłane są na orbitę sztuczne satelity.

 

czas wykonania   30 min.

26 maja – Unit 23 + praca w ćwiczeniach str. 60-61 (do wykonania po zajęciach)

27 maja – Pytania o podmiot – ćwiczenia

28 maja – Unit 24 + praca w ćwiczeniach str. 62-63 (do wykonania po zajęciach)

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu kontynuujemy pracę z podręcznikiem (zrobimy Wonderful Words po Unit 28 i zaczniemy kolejny dział).

W tym tygodniu proszę zrobić ćwiczenia z ĆWICZEŃ do Unitów 25-28

W załączniku znajdziecie zadania dodatkowe – W.Kallas – Klasa 6 – zad dodatkowe egz 6 –zestaw 5.

Good luck!

26.05
– sprawdzamy podręcznik str.57 i ćwiczenia str.42 i 43
– prezentacja filmu
 
27.05
– prezentacja filmu cd.
 
28.05
– prezentacja filmu

We wtorek 26.05  piszemy sprawdzian z czasu przeszłego. Naucz się zasad tworzenia czasu przeszłego oraz  form nieregularnych, które znajdują w załącznikach :
odmiana z etre
passe com

Powodzenia !!!

Bon courage !!!

Tematyka: CZŁOWIEK – istota myśląca.

Przedstawcie swoje refleksje w odniesieniu do następujących zagadnień (minimum jednego):

  1. Po przeczytaniu bajki: „Lis i lew”  – Bajka_LIS i LEW, odpowiedzcie na kluczowe pytanie opowieści: czy istnieją prawdy, które są kłamstwami?
  2. W filozofii zachodniej od starożytności powstawały paradoksy (poprawnie przeprowadzone rozumowania, które prowadzą do absurdalnych wniosków, np. „Achilles i żółw” Zenona z Elei), a w filozofii wschodniej (zen) tworzyło się nierozwiązywalne zagadki lub opowieści (tzw. koany), których jedynym celem było pobudzenie umysłu, przez wprowadzenie go w stan osłupienia (prostym przykładem może być pytanie: jak brzmi dźwięk klaśnięcia jedną dłonią?). Pytanie do Was: czy warto prowadzić skomplikowane rozumowania, skoro tzw. zdrowy rozsądek podpowiada nam i bez nich poprawne wnioski lub zadawać sobie absurdalne pytania, o których z góry wiemy, że nie ma na nie odpowiedzi? Swoje zdanie uzasadnijcie.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (2 plusy za pełną odpowiedź na każde pytanie).

Drodzy Uczniowie!
Zaprojektujcie pracę, w której pokażecie perspektywę malarską (barwną).
Perspektywa malarska powstaje dzięki dobraniu odpowiedniego zestawu kolorów. Plan pierwszy zajmują barwy ciepłe. Dają one wrażenie ,,wychodzenia z obrazu”. Natomiast barwy zimne ,,cofają się w głąb”, tworząc tło i drugi plan.
Wykorzystajcie do stworzenia swojej kompozycji niepotrzebne gazety.
Sfotografujcie pracę (również te zaległe) i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl
 
image
Pozdrawiam
Beata Ostrowska

KLASA 7A

poniedziałek i środa ten sam temat
Temat: Objętość graniastosłupa
powtórzenie wzorów dot objętości
zad 6 str 281 zad 8 b str 282 zad 26 str 286
do domu
zad 25 str 286
 
środa
zad 7, 8 c, 9 str 282
do domu
zad 26 str 282
 
czwartek
Kochani Uczniowie, będzie podsumowanie działu – może być krótka praca samodzielna do odesłania na adres edu.iwonaczerwionka@gmail.com, w poniedziałek ustalimy szczegóły.
ICzerwionka
 

Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Informuję, że materiały z języka polskiego (z wyznaczonym terminem realizacji oraz  dokładną instrukcją wykonania zadań) – tak jak miało to miejsce dotychczas – zostały przesłane na e-maile rodziców uczniów w formie załączników.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Łukaszewska

Do piątku 29 maja należy:
 
1 – przeczytać z podręcznika temat “Narodziny faszyzmu we Włoszech” (s. 189-192), opanować go i wykonać w zeszycie notatkę w formie tzw. “ośmiorniczki” (osiem odnóży)
– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 

2 – przeczytać z podręcznika temat “Niemcy pod władzą Hitlera” (s. 193-197), opanować go i odpowiedzieć w zeszycie na pytania 1, 2, 3 i 4 ze strony 197, a następnie wysłać do 29 maja zdjęcia lub skany pracy domowej na adres arturjecka@onet.eu

– na to zadanie powinieneś poświęcić 40 minut;
 
3 – obejrzeć i przemyśleć poniższe materiały filmowe:
– na to zadanie powinieneś poświęcić 10 minut.
 

Dzień dobry kochani!

Mam nadzieję, że utrwaliliście tematy dotyczące oka i ucha. Przypominam, że w piątek będzie z tego materiału krótka kartkówka. Musicie znać budowę oka, funkcje poszczególnych elementów,  czym jest adaptacja i akomodacja oka,  wiedzieć na czym polegają różne wady wzroku, jak je korygować, czym się różnią czopki od pręcików , znać budowę i funkcję ucha, jaką drogę pokonuje fala dźwiękowa w uchu, jak działa zmysł równowagi, jak wpływa hałas na zdrowie człowieka.

Pomocne mogą być https://epodreczniki.pl/a/oko—narzad-wzroku/DJaCYwpna, https://epodreczniki.pl/a/ucho—narzad-sluchu-i-rownowagi/D19FNnBQ3.

W tym tygodniu omówimy zmysł dotyku, smaku i węchu. Po lekcji zapoznajcie się z tematem na str.207-209  i wykonajcie ćwiczenia str.86-87. Sprawdzimy to na kolejnych zajęciach.

Dla chętnych:

Jeśli chcesz poznać ciekawostki o zmyśle dotyku zajrzyj na stronę https://ponichtera-psycholog.com/ciekawostki/23-10-ciekawostek-na-temat-dotyku-ktore-moga-cie-zaskoczyc.html.

Zadania do wykonania po wideokonferencji

 

1.Atrakcje turystyczne wybranej krainy Polski.

   Do wyboru : Pobrzeże Gdańskie ,Pojezierze Pomorskie i Chełmińsko-Dobrzyńskie, Nizina

                           Podlaska ,Wyżyna Krakowsko-Częstochowska ,Karpaty ( lub ich część )

 

    Atrakcje  przyrodnicze

    Atrakcje kulturowe

    Zagospodarowanie turystyczne

    Rodzaj turystyki

 

czas wykonania 40 min.

 

Zadanie dodatkowe

    Wybierz  jeden  z obiektów  z Listy Światowego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości UNESCO.

    Przygotuj  krótką prezentację na jego temat. Uwzględnij : położenie, przyczynę umieszczenia

    na liście.

Termin wykonania i przesłania pracy  28 maja

Lekcje w załączniku – 7a fizyka

Temat: Podsumowanie wiadomości o wodorotlenkach./str.225w podręczniku/

Proszę zapoznać się z filmami

Wodorotlenki

https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/DGFLXz70M

https://www.youtube.com/watch?v=mO6xJtp5Lz0

https://www.youtube.com/watch?v=7YgGfKhlKdg

Zadania obowiązkowe

Test z podsumowania wodorotlenków – wodorotlenki – test

Rozwiązane testu przesyłamy do końca tygodnia na maila:

krczajkowska@o2.pl

26 maja1. godzina: Sprawdzamy ćwiczenia str. 38+39 / powtórzenia do pracy klasowej

2. godzina: Wprowadzenie do rozdziału 6 (Unit 6A) + Ćwiczenia str. 40-41 do wykonania po zajęciach, termin wykonania 2 czerwca)

28 maja – Praca klasowa Unit 5

26.05
– cd prezentacji
– rozpoczynamy unit 7A
 
28.05
-unit 7B
-sprawdzamy zadanie domowe unit 7A i 7B

Lekcje w załączniku – 7a informatyka

GATUNKI MUZYCZNE

https://docs.google.com/presentation/d/1J67ACEebI_QiF_EikDdcAEb75e18tlIVmQ3HuC7Vj3w/edit?usp=sharing

PRZYPOMINAM, ŻE W NAJBLIŻSZYM TYGODNIU CZEKA NAS TEST 🙂
PROSZĘ, ABYŚCIE NIE WCHODZILI W LINK DO TESTU PONIEWAŻ MOŻE ON ZABLOKOWAĆ DOSTĘP PODCZAS LEKCJI!

DLA CIEKAWSKICH TEST ZAŁĄCZNIKU – DLA CIEKAWYCH TEST

link do testu NA ZAJĘCIA

https://www.testportal.pl/test.html?t=YKXPh9VXGUhy

 

DZIEŃ Z MUZYKĄ https://docs.google.com/presentation/d/1toEqknSWFHbhL8XkYx7nIDhBZunC0ieA7eKXh4IDJBg/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1iR5lFsEq8ew9CqJwayCOb3Fn3Yhd7Ky7rnSXjFASFyw/edit?usp=sharing

ZAŁĄCZNIK – TEST DZIEŃ MUZYKĄ

Tematyka: AUTENTYZM.

Przedstawcie swoje refleksje w odniesieniu do następujących zagadnień (minimum jednego):

  1. Obejrzyjcie film http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?etiuda=326753 (pamiętajcie o bezpiecznym korzystaniu z sieci!) i napiszcie, co sądzicie o jego treści, o czym opowiada? Odpowiedź uzasadnijcie, starając się odnieść motywy z filmu do rzeczywistości.
  2. Odpowiedzcie na pytania: czy współcześnie łatwo jest być osobą wyróżniającą się, przedstawiającą swoje osobiste, oryginalne zdanie? Czy może łatwiej ulegać modzie, wzorować się na idolach kultury popularnej, nie wyróżniać się? Swoje zdanie uzasadnijcie.

Na zadania powinniście poświęcić od 20 do 40 minut. W sprawie efektów proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub mail: beata.bozejewicz@gmail.com do 1 czerwca. Praca będzie oceniona tak jak na zajęciach, czyli plusami za aktywność (2 plusy za pełną odpowiedź na każde pytanie).

Drodzy Uczniowie!
 
Wykorzystajcie zdjęcia z czasopism i stwórzcie fotomontaż pt. ,,Radość’’ albo ,,Smutek”. Pamiętajcie aby kartka była mało widoczna, a tworzona kompozycja miała wiele elementów.
Sfotografujcie pracę (również te zaległe) i prześlijcie na mój adres mailowy  ostrowskabeataedu@wp.pl